Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Satyr:

Heel simpel: Geld. Of beter, geen geld :classic_biggrin:

Normaal, zonder corona, kost het je 450 euro om mee te doen en dan moet je nog 5 dagen in een hotel en je moet eten en drinken. Dat is ongeveer 1000 euro.

Nu, met corona, moet je minimaal 2 dagen extra in een verplicht hotel á 85 per nacht. De jongens die doorgaan, zoals Proosten, beginnen zondag aan fase twee en zitten dus tot minstens woensdag de 17e in dat hotel. Mogen nergens heen en alleen maar op de kamer blijven. Remo Mandiau, die ik ook ken, heeft de tweede fase gehaald en is nu al 1300 euro kwijt aan verplichte hotelkosten en inschrijfgeld. En dan moet hij nog eten en drinken.

En wat de meesten vergeten: Je hebt twee jaar een Tourcard als je wint, dus je reist twee jaar elk weekend naar Engeland voor toernooien. Kortom, je bent op basis van normaal eten en drinken zo'n 15 tot 20.000 euro kwijt in twee jaar.

Ik zag laatst zo’n video van Matthew Edgar en die vertelde precies dit inderdaad. Los van het feit dat je ook al je vrije tijd en vakanties en dat soort dingen moet opofferen.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Satyr:

Heel simpel: Geld. Of beter, geen geld :classic_biggrin:

Normaal, zonder corona, kost het je 450 euro om mee te doen en dan moet je nog 5 dagen in een hotel en je moet eten en drinken. Dat is ongeveer 1000 euro.

Nu, met corona, moet je minimaal 2 dagen extra in een verplicht hotel á 85 per nacht. De jongens die doorgaan, zoals Proosten, beginnen zondag aan fase twee en zitten dus tot minstens woensdag de 17e in dat hotel. Mogen nergens heen en alleen maar op de kamer blijven. Remo Mandiau, die ik ook ken, heeft de tweede fase gehaald en is nu al 1300 euro kwijt aan verplichte hotelkosten en inschrijfgeld. En dan moet hij nog eten en drinken.

En wat de meesten vergeten: Je hebt twee jaar een Tourcard als je wint, dus je reist twee jaar elk weekend naar Engeland voor toernooien. Kortom, je bent op basis van normaal eten en drinken zo'n 15 tot 20.000 euro kwijt in twee jaar.

Als wij nou met mekaar een paar tientjes lappen voor de fun, dan hebben we dat bedrag toch zo bij elkaar? Kun je in elk geval een keer mee doen om te kijken waar je staat. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n tourkaart op zak echt wel wat sponsors kunt ronselen. 

Mocht je ooit besluiten een inzameling te doen oid voor een shot op die q-school, count me in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dag drie is het raak voor de grote namen. Barney en Kurz pakken een plek bij de laatste vier. Geert de Vos begint nu aan zijn wedstrijd om zich bij de laatste vier te komen. De vierde wedstrijd is een Duits onderonsje tussen Roetzsch en Hilling.

In de UK een goede dag voor Painter, die straks gaat gooien voor een plek bij de laatste vier. Ferrock ook nog in de running voor die plek. Zij wacht momenteel op de wedstrijd tussen Symons en Bailey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Satyr:

Jeremy vd Winkel is ook een hele goede darter, die gun ik het meer

Pakt uiteindelijk ook de winst. De Vos ging toch al makkelijk door via de ranking. Roetzsch pakte de winst in de andere partij. Dus vandaag Barney, Kurz (Dui), Roetzsch (Dui) en Van de Winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Richarð.:

In Engeland pakken Christopher Bent (Eng), Ryan Hogarth (Sch), John Imrie (Eng) en good old Kevin Painter (Eng) de winst bij de laatste vier.

Vooral ‘opvallend’ dat Wayne Warren, laatste BDO wereldkampioen een wonder nodig heeft om nog door te komen :-D.  Zegt iets over zijn niveau, maar ook zeker over het algehele niveau op Q-School. En dan te bedenken dat het nog de ‘voorrondes’ zijn. 

Komende 3 dagen ook de verrichtingen van de andere Nederlanders volgen. Onder andere Ryan de Vreede komt dan in actie. En in de finaleronde vooral benieuwd wat zo’n Jan Dekker en Benito van de Pas presteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Michaelinho*:

Vooral ‘opvallend’ dat Wayne Warren, laatste BDO wereldkampioen een wonder nodig heeft om nog door te komen :-D.  Zegt iets over zijn niveau, maar ook zeker over het algehele niveau op Q-School. En dan te bedenken dat het nog de ‘voorrondes’ zijn. 

Komende 3 dagen ook de verrichtingen van de andere Nederlanders volgen. Onder andere Ryan de Vreede komt dan in actie. En in de finaleronde vooral benieuwd wat zo’n Jan Dekker en Benito van de Pas presteren.

Naar mijn weten is Wayne Warren uitgeschakeld en heeft hij zelfs geen mogelijkheid meer om door te komen. Vooral zijn eerste dag, waar hij in de eerste wedstrijd direct al verloor, nekt hem.

En naar Dekker en Van de Pas ben ik ook benieuwd. Twee namen die ik zeker in de gaten ga houden. Zelfde geldt voor Nentjes, Zonneveld, de Duitser Schindler en Oostenrijker Rowby-John.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Michaelinho*:

Dekker heeft nooit die stabiliteit in zijn spel kunnen krijgen. Gooit soms wereldtop scores, om wedstrijden erna weer te falen. Jammer wel, stond in zijn jeugdjaren toch wel te boek als een heel groot talent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Richarð.:

Naar mijn weten is Wayne Warren uitgeschakeld en heeft hij zelfs geen mogelijkheid meer om door te komen. Vooral zijn eerste dag, waar hij in de eerste wedstrijd direct al verloor, nekt hem.

En naar Dekker en Van de Pas ben ik ook benieuwd. Twee namen die ik zeker in de gaten ga houden. Zelfde geldt voor Nentjes, Zonneveld, de Duitser Schindler en Oostenrijker Rowby-John.

Zonneveld stond op 1 (in ieder geval top 5 dacht ik) bij de bookies voor het halen van z’n tourkaart. Dacht zoiets gezien te hebben op YT bij Mathew Edgar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Satyr:

De wedstrijden zijn zo meteen weer te volgen op https://tv.dartconnect.com/matchlist/pdceuqs21s1be1

Geen beelden, alleen scores

Heerlijk dit ja. Zit al 3 dagen lekker alles te volgen :D Als ik dan zie dat er een keer een deelnemer een gemiddelde van 55 gooit denk ik, goh dat kan ik ook (1x in de maand en verder niet, maar oke ;c)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is behoorlijk zuur ja.. Vind het overigens wel een bijzondere keuze om Q-school te gaan doen als je gemiddeld zo'n 50-60 gooit. Leuk voor de ervaring snap ik, maar dan is 450 pond (of euro?) toch best een hoop geld voor een beetje ervaring :-D

Ik ben nu zelf weer zo'n 1,5-2 maanden bezig. En als ik een beetje een normale dag heb moet ik ergens rond de 55 kunnen gooien nu. Maar als de dubbels niet lopen keldert het natuurlijk al enorm. Ben nooit lid geweest van een team en heb ook nog nooit een competitieve wedstrijd gespeeld. Maar volgens mij heb je het met dat gemiddelde al lastig in de gemiddelde dartcompetitie ;c

Loting EU

Spoiler
Board 1         
B1 FIRST Kist, Christian vs. Hermann, Joshua
B1 NEXT Boyer, Eric vs. Mandigers, Willem
B1 SOON De Graaf, Jeffrey vs. Thiel, Dominik
B1 BYE Engstrom, Johan vs. Pending
Board 2        
B2 FIRST De Vreede, Ryan vs. Roelofs, Owen
B2 NEXT Elia, Alexander vs. Keine, Sebastian
B2 SOON Notzon, Marcel vs. Schlund, Nico
B2 BYE Koenig, Florian vs. Pending
Board 3         
B3 FIRST Jansen, Marco vs. Seemann, Michael
B3 NEXT Burock, Pascal vs. Kristensen, Tom Veje
B3 SOON Peters, Luc vs. Gates, Leonard
B3 BYE Miesen, Sven vs. Pending
Board 4         
B4 FIRST Delcourt, Jean-Pierre vs. Horvat, Dragutin
B4 NEXT Justicia, José vs. Schlichting, David
B4 SOON Nanos, Georgios vs. van Trijp, Danny
B4 BYE Beeton, Andrew vs. Pending
Board 5         
B5 FIRST Mawson, Gary vs. Meulenmeesters, Erik
B5 NEXT Nielsen, Claus Bendix vs. Skoda, Daniel
B5 SOON Klas, Daniel vs. Rohmann Andersen, Brian
B5 BYE Goncalves, Joaquim vs. Pending
Board 6        
B6 FIRST Vos, Gino vs. Herwede, Kai
B6 NEXT Draisbach, Alexander vs. Gerdon, Marcel
B6 SOON de Groot, Jandirk vs. Van Wauwe, Kevin
B6 BYE Wyss, Sandro vs. Pending
Board 7         
B7 FIRST Mueller, Nic vs. Van malsen, Gijsbert
B7 NEXT Jentschke, Christian vs. Huybrechts, Ronny
B7 SOON Hendriks, Jimmy vs. Diemer, Dominik
B7 BYE May, Tim vs. Pending
Board 8         
B8 FIRST Holtkamp, Ole vs. Campbell, Matt
B8 NEXT van Velzen, Marvin vs. Venken, Davyd
B8 SOON Nilles, Stefan vs. Hempel, Florian
B8 T128 Hendriks, Jerry vs. Hoentsch, Tobias
Board 9        
B9 FIRST Smejda, Michal vs. Goldberg, Dominique
B9 NEXT Morrison, Steven vs. Knops, Robbie
B9 SOON Poge, Mike vs. Rodriguez, Rusty-Jake
B9 BYE Breitenmoser, Joel vs. Pending
Board 10        
B10 FIRST Rosi, David vs. Dragt, Martijn
B10 NEXT Zwally, Marcel vs. Maier, Fabian
B10 SOON Frauenfelder, Levy vs. Klose, Daniel
B10 BYE Karaca, Hatman vs. Pending
Board 11        
B11 FIRST Junghans, Thomas vs. Lindl, Christopher
B11 NEXT Lambertsen, Bent vs. Hubinger, Peter
B11 SOON Papezik, Karel vs. Bulen, Patrick
B11 BYE Petri, Daniele vs. Pending
Board 12        
B12 FIRST Repic, Goran vs. De Loos, Mathieu
B12 NEXT Venema, Maikel vs. Symeonidis, Veniamin
B12 SOON Rava, Mike vs. Tessmann, Danny
B12 BYE Blomme, Kevin vs. Pending
Board 13        
B13 FIRST Ballaj, Arsen vs. Einenkel, Klaus-Dieter
B13 NEXT Krassen, Sergio vs. Muhlheim, Mirko
B13 SOON Zwergel, Julian vs. Philippi, Colin
B13 BYE de Jong, Joey vs. Pending
Board 14        
B14 FIRST Wollener, Steve vs. Kapar, Murat
B14 NEXT Konterman, Arjan vs. Coenders, Sam
B14 SOON Wedler, Mike vs. Schierbrock, Nils
B14 BYE Smeets, Kay vs. Pending
Board 15        
B15 FIRST Hausler, Michael vs. Szabo, Eduard
B15 NEXT Marijanovic, Robert vs. Klein, Alexander
B15 SOON Costantini, Kevin vs. Kaya, Fetih
B15 BYE Viinikka, Veijo vs. Pending
Board 16        
B16 FIRST Tringler, Patrick vs. Straver, Dustin
B16 NEXT Bellmont, Stefan vs. Tricole, Thibault
B16 SOON Toussaint, Laurent vs. Seemann, Miro
B16 T128 Lerchbacher, Zoran vs. Luckow, Ole

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een niveau al hier. Christiaan Kist tegen Engstrom, beide dik over de 80, Kist wint 6-5 door een 13 darter in de 11e leg.

Luc Peters tegen Leonard Gates, idem. Gates gooit 83 gemiddeld en stond 5-0 achter. Luc wint met 6-1. David Venken, 3-0 achter, kreeg daarna weer zin en veegt van Velzen met 6-3 eraf, gooit 156 en 121 uit in de laatste legs, beide een 12 darter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites