Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

Raymond van Barneveld is op de eerste dag van Q School niet verder gekomen dan de laatste 16. Verloor in een beslissende leg van Pero Ljubic. Eigen schuld, want was zelf niet na 18 pijlen uit. Ook matchdarts gemist.

Overall liet hij geen enorm slecht niveau zien. Zelfs een partij waarin hij 100 gemiddeld gooide, dus zal de komende dagen aan hemzelf liggen of het hem gaat lukken zich te plaatsen voor de volgende fase.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei 007mark:

Raymond van Barneveld is op de eerste dag van Q School niet verder gekomen dan de laatste 16. Verloor in een beslissende leg van Pero Ljubic. Eigen schuld, want was zelf niet na 18 pijlen uit. Ook matchdarts gemist.

Overall liet hij geen enorm slecht niveau zien. Zelfs een partij waarin hij 100 gemiddeld gooide, dus zal de komende dagen aan hemzelf liggen of het hem gaat lukken zich te plaatsen voor de volgende fase.

Zat die partij in spanning te volgen. Zei tegen een maat van mij nog; Gunstige loting! Die Ljubic had in de voorgaande 3 partijen nog geen potje boven de 80 gem. gegooid. Staat ‘ie tegen Barney o.a. een 12-darter te gooien. Laatste leg beslissende leg  van RvB wel slordig. Als je op 90 komt moet je niet na 3 pijlen op 33 uit komen.. dat kost je gewoon een kostbare 3e matchdart. Zonde wel! 

Wel tof om te zien dat er meteen 3 Nederlanders door zijn naar de finaleronde. In de UK variant lagen een aantal bekende namen er al vlot uit. Painter, Newton, Fitton, Winstanley o.a. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Michaelinho*:

Zat die partij in spanning te volgen. Zei tegen een maat van mij nog; Gunstige loting! Die Ljubic had in de voorgaande 3 partijen nog geen potje boven de 80 gem. gegooid. Staat ‘ie tegen Barney o.a. een 12-darter te gooien. Laatste leg beslissende leg  van RvB wel slordig. Als je op 90 komt moet je niet na 3 pijlen op 33 uit komen.. dat kost je gewoon een kostbare 3e matchdart. Zonde wel! 

Wel tof om te zien dat er meteen 3 Nederlanders door zijn naar de finaleronde. In de UK variant lagen een aantal bekende namen er al vlot uit. Painter, Newton, Fitton, Winstanley o.a. 

Waarschijnlijk waren zijn eerste 2 pijlen in de single 20, en gooide hij vervolgens een single 17 terwijl hij een matchdart op de bullseye mistte ;)

De namen die je noemt in de UK Variant (gelukkig is dit geen virus hahahaha) verwacht ik overigens sowieso weinig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei 007mark:

Waarschijnlijk waren zijn eerste 2 pijlen in de single 20, en gooide hij vervolgens een single 17 terwijl hij een matchdart op de bullseye mistte ;)

De namen die je noemt in de UK Variant (gelukkig is dit geen virus hahahaha) verwacht ik overigens sowieso weinig van.

Ik zat in de gedachte hij voor T18 D18 zou gaan, dan kom je normaal niet zo snel op een 57 score ;c

Verwacht zelf ook weinig van die namen. Maar toch leuk om die ‘oude bekendes’ in de gaten te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Michaelinho*:

Ik zat in de gedachte hij voor T18 D18 zou gaan, dan kom je normaal niet zo snel op een 57 score ;c

Verwacht zelf ook weinig van die namen. Maar toch leuk om die ‘oude bekendes’ in de gaten te houden. 

Als 90 uit moet, gaat niemand voor de 18, ook van Gerwen of Price niet.

- T20, D15

- S20, T20, D5

- S20, S20, Bull

Als het uit moet he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Satyr:

Als 90 uit moet, gaat niemand voor de 18, ook van Gerwen of Price niet.

- T20, D15

- S20, T20, D5

- S20, S20, Bull

Als het uit moet he.

Mijn gedachtegang heeft waarschijnlijk alles te maken met mijn onervarenheid als amateur darter :-D. Ben sinds december vorig jaar weer begonnen. En als je gemiddeld tussen de 45 en 60 gooit dan is de kans dat je 90 in 1x uitgooit ook drastisch kleiner ;c

Goede tips dus dit! :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Extra dagje oefenen. Die Oostenrijker was ook wel erg goed hoor.

Lukas Wenig en Michael Rasztovits zijn door naar de volgende fase, de andere twee komen uit de wedstrijden:

Franz Toetsch - Davy Proosten

Boris Koltsov - Ricardo Pietreczko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Satyr:

Extra dagje oefenen. Die Oostenrijker was ook wel erg goed hoor.

Lukas Wenig en Michael Rasztovits zijn door naar de volgende fase, de andere twee komen uit de wedstrijden:

Franz Roetzsch - Davy Proosten

Boris Koltsov - Ricardo Pietreczko

Koltsov (Rus) en Proosten pakken de laatste twee plekken vandaag. Zij voegen zich dus bij Wenig (Dui) en Rasztovits (Oos).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Engeland stellen Sam Booth, Ian Mackenzie en Mike Warburton een plek in de tweede fase veilig. Jos McCarthy, die ik met interesse volg, speelt nog tegen Jason Hogg voor de laatste plek.

EDIT: McCarthy haalt het voor de tweede dag op rij nét niet en verliest de pot om bij de laatste vier te komen. Zal ongetwijfeld de tweede fase halen via de ranglijst, maar toch zonde dat het op het beslissende moment weer niet lukt. Gisteren verloor 'ie met ruim 90 gemiddeld.

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Richarð.:

In Engeland stellen Sam Booth, Ian Mackenzie en Mike Warburton een plek in de tweede fase veilig. Jos McCarthy, die ik met interesse volg, speelt nog tegen Jason Hogg voor de laatste plek.

EDIT: McCarthy haalt het voor de tweede dag op rij nét niet en verliest de pot om bij de laatste vier te komen. Zal ongetwijfeld de tweede fase halen via de ranglijst, maar toch zonde dat het op het beslissende moment weer niet lukt. Gisteren verloor 'ie met ruim 90 gemiddeld.

Dat haalt hij makkelijk, als je 1x de laatste 8 haalt, is de kans 95% dat je via de ranglijst genoeg punten hebt. Met 3 punten red je het meestal wel en die heeft hij ruimschoots

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Richarð.:

That begs the question; wanneer doe jij mee aan Q-School? Of heb je niet de ambitie.

Heel simpel: Geld. Of beter, geen geld :classic_biggrin:

Normaal, zonder corona, kost het je 450 euro om mee te doen en dan moet je nog 5 dagen in een hotel en je moet eten en drinken. Dat is ongeveer 1000 euro.

Nu, met corona, moet je minimaal 2 dagen extra in een verplicht hotel á 85 per nacht. De jongens die doorgaan, zoals Proosten, beginnen zondag aan fase twee en zitten dus tot minstens woensdag de 17e in dat hotel. Mogen nergens heen en alleen maar op de kamer blijven. Remo Mandiau, die ik ook ken, heeft de tweede fase gehaald en is nu al 1300 euro kwijt aan verplichte hotelkosten en inschrijfgeld. En dan moet hij nog eten en drinken.

En wat de meesten vergeten: Je hebt twee jaar een Tourcard als je wint, dus je reist twee jaar elk weekend naar Engeland voor toernooien. Kortom, je bent op basis van normaal eten en drinken zo'n 15 tot 20.000 euro kwijt in twee jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites