Jump to content

Recommended Posts

• Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leuk, maar ook bijzonder nieuws: Luc Peters mag dit weekend meedoen bij de PDC in Bolton. De reden? Robert Marijanovic pakte een tourcard, maar had daar totaal geen rekening mee gehouden en moet eerst

Zag in een tweet voorbijkomen dat Cameron Menzies uitgeschakeld is, doordat hij door een toiletbezoek zijn partij miste. Dat soort dingen verbazen me echt niet van hem.

Wat een onzin vind ik dit soort uitspraken altijd. Je ziet toch dat hij met zijn ziel onder zijn arm daar op het podium staan. Heeft er al jaren geen zin meer in. Dan moet die manager hem eigenlijk ge

Posted Images

1 uur geleden zei Rossi:

Welk niveau gooi jij Satyr?

Ik gooi in de regio Zuid-Limburg, vanaf Roermond naar beneden, op donderdag (DOL) en vrijdag (SLDL) op het hoogste niveau. Er spelen ook wat Belgen  (donderdag) en Duitsers (vrijdag) mee hier. Ik heb geen idee hoe zich dat verhoudt met een andere regio, maar het zal wel redelijk gelijk zijn.

Toevallig is morgen het Open Limburg en dan komen spelers als Kim Huybrechts, Dimitri vd Bergh en alle regionale toppers daar gooien. is echt een zware kluif om te winnen.

4 minuten geleden zei Satyr:

Ik gooi in de regio Zuid-Limburg, vanaf Roermond naar beneden, op donderdag (DOL) en vrijdag (SLDL) op het hoogste niveau. Er spelen ook wat Belgen  (donderdag) en Duitsers (vrijdag) mee hier. Ik heb geen idee hoe zich dat verhoudt met een andere regio, maar het zal wel redelijk gelijk zijn.

Toevallig is morgen het Open Limburg en dan komen spelers als Kim Huybrechts, Dimitri vd Bergh en alle regionale toppers daar gooien. is echt een zware kluif om te winnen.

Ja Eredivisie dus?

Ook landelijk (Laco)?

We gaan in april met een apart team kwalificatie voor de SuperLeague gooien. Dan moet je 3e winnen en dan kom je in de Overgangsklasse, de Eerste Divisie zeg maar. Dat gaat zwaar worden.

Even een mooi voorbeeld van ons niveau: Mijn teamgenoot gooit gisteren 140, 140, 180 en verliest de leg omdat de tegenstander een 12 darter gooit. Laten we zeggen dat we gemiddeld 75 tot 85 gooien, dus maximaal 21 pijlen per leg. En ja, ook wij gooien 26, 45, 41 en lager achter elkaar ;)

19 minuten geleden zei Satyr:

We gaan in april met een apart team kwalificatie voor de SuperLeague gooien. Dan moet je 3e winnen en dan kom je in de Overgangsklasse, de Eerste Divisie zeg maar. Dat gaat zwaar worden.

Even een mooi voorbeeld van ons niveau: Mijn teamgenoot gooit gisteren 140, 140, 180 en verliest de leg omdat de tegenstander een 12 darter gooit. Laten we zeggen dat we gemiddeld 75 tot 85 gooien, dus maximaal 21 pijlen per leg. En ja, ook wij gooien 26, 45, 41 en lager achter elkaar ;)

Netjes hoor, zelf ben ik helemaal niet (meer) zo goed. Toen ik dagelijks gooide haalde ik nog wel leuke scores, maar tegenwoordig ben ik al blij met 60 en vaker dan 5 keer per jaar dart ik niet meer.

Een maat en een bekende van mij gooien LaCo voor DSWN

Van Barneveld zoenend gespot met een jongere, onbekende vrouw in Engeland. Scheiding al in gang gezet van hem en Sylvia.

Wat een ongelofelijk triest figuur is het toch ook. Die vrouw heeft de afgelopen 25 jaar tegen die jankmuil aan moeten kijken, na al die teleurstellingen en decepties. Valt al amper mee te leven en dan krijgt ze dit ook nog over haar heen. Barney loser.

• 2 weeks later...

Zaterdag met 6 man vanuit Heerlen helemaal naar Weert (35 min rijden) geweest voor een toernooi, wat een handvol aan goede spelers waren. Het idee was om te kijken hoe het niveau daar is. We gooien alle zes hier op het hoogste niveau. Na de poules kwamen er twee in de B-ronde, vier kwamen in de A-ronde. Ik won vrij eenvoudig mijn poule en na de poule liep het ook vrij simpel. Ik verloor bijna van Kerstien de Vries, de beste dame van Limburg en omstreken, maar gooide net op tijd D2 uit.

Uiteindelijk haalde ik de finale en verloor met 5-4 van Davyd Venken, die gooit BDO en PDC toernooien. Mis bij 4-4 twee pijlen op D8...

Zeer tevreden terug naar huis gegaan :)

6 minuten geleden zei Rossi:

Niet zo neerbuigend over de man die darten zo groot heeft gemaakt hier

Wat een onzin vind ik dit soort uitspraken altijd. Je ziet toch dat hij met zijn ziel onder zijn arm daar op het podium staan. Heeft er al jaren geen zin meer in. Dan moet die manager hem eigenlijk gewoon in bescherming nemen. Wat een lijdensweg moet dit zijn voor een man die 5 wereldtitels heeft gewonnen. Lekker kappen man.

2 minuten geleden zei 007mark:

Wat een onzin vind ik dit soort uitspraken altijd. Je ziet toch dat hij met zijn ziel onder zijn arm daar op het podium staan. Heeft er al jaren geen zin meer in. Dan moet die manager hem eigenlijk gewoon in bescherming nemen. Wat een lijdensweg moet dit zijn voor een man die 5 wereldtitels heeft gewonnen. Lekker kappen man.

Eens. Vind het heel pijnlijk om te zien. Mentale issues, privésituatie (al heeft hij dat er grotendeels zelf naar gemaakt natuurlijk) en dat heeft dan weer negatieve gevolgen voor zijn spel. Stond echt hopeloos te gooien gisteren en eergisteren. Moet hij toch niet meer willen joh. Dit weekend (als er gegooid wordt?) wordt het ook weer niks. Dan weer minimaal drie/vier dagen hartstikke down op bed/op de bank. Het is een grote negatieve spiraal voortaan. Die interviews van gisteren maken het dan nog erger ook, al doet hij dat natuurlijk niet expres. Erg sneu voor die man.

Zo ben ik het met je eens. Je andere opmerking interpreteerde ik anders.
38 minuten geleden zei Rossi:
59 minuten geleden zei 007mark:

Zo ben ik het met je eens. Je andere opmerking interpreteerde ik anders.

Snap ik, maar heeft natuurlijk ook niks met 'neerbuigend' te maken als ik zeg dat hij als een druif gooit. Dan kun je van alles gewonnen hebben, maar met een niveau van 81 en 84 gemiddeld hoor je ook gewoon niet meer in de PL thuis. Hard, maar wel de waarheid.

Gisteravond ging weer eens lekker in de competitie. 5-4 einst tegen een team die meedoet voor het kampioenschap. Wij ergens in de grijze middenmoot. Toch lekker om eens een onverwachte overwinning te boeken. En speelde zelf ook nog eens een prima avond.

• 1 month later...

Wij moeten nog 1 duel in beide competities, komende donderdag en vrijdag. En op 29 mei nog met het donderdag team om het kampioenschap van Zuid-Limburg gooien met de regio Maastricht.

De persoonlijke score tot nu toe:

180: 39, 16x op donderdag, 23x op vrijdag

HF: 18, 6x op donderdag, 12x op vrijdag. Hoogste is een 170

Short leg: 23, op donderdag houden ze dat niet bij, op vrijdag heb ik er dus 23. Short leg is maximaal 16 darts per leg.

Resultaten van de 7 rankingtoernooien van de vrijdag:

1e, 5e, 2e, 1e, 3e, 3e, 14 juni is toernooi 7, maar heb de ranking al gewonnen en heb me geplaatst voor een Winmau kwalificatie toernooi. Win je dat toernooi, dan mag je in oktober 2019 naar Wigan voor een winmau toernooi. De winnaar daarvan mag naar de Lakeside. Nee, dat ga ik niet redden ;)

Donderdag ranking:

Is een alles of niks toernooi, ik won vorig jaar en ook dit jaar was ik de nummer 1.

Al met al een goed seizoen. Ik ga komend jaar ook in de Super League gooien bij ons cafe in Brunssum, da's wel een mooie beloning.

Edited by Satyr
13 minuten geleden zei 007mark:

Lekker bezig Saat.

Eigen Super League team was uitgeschakeld toch in de play-offs. Betekent het dat je je aansluit bij een ander team dus?

Ja, dat was het 2e team van ons cafe. We waren rond 17:00 uitgeschakeld en 5 minuten later sprak de captain van team 1 me aan en kon ik bij team 1 gaan gooien.

Ben nu bij Zandvoort. Hangt in ieder geval een Zandvoort 2020 banner, die hing er eerder vandaag nog niet. 

Eerste keer dat ik er ben. Vind aankomst bij Assen nog wat beter/netter en veel meer tribune. De duinen en hoogteverschillen van Zandvoort hebben dan wel charme. 

10ynn2u.jpg

Edited by Chiemel