Jump to content

Darts Topic

Mvdv

Recommended Posts

Op 7-1-2025 om 08:59 zei Petterson:

Nentjes gaat volgens mij een stap terug doen, die wil geen tourcard meer. Dat hij toch meedoet is omdat hij dan het recht verkrijgt om Challenge Tour te kunnen spelen. Echter, de PDC heeft vlak voor het toernooi (?) een regelwijziging doorgevoerd dat je de tourcard moet accepteren (als je die wint) en dat je alle dagen van Q school moet hebben meegedaan (als je geen dagwinnaar wordt). Doe je dat niet, vervalt (o.a.) je recht om Challenge Tour te spelen. Hele interessante keuze van de PDC en dit gaat sowieso gekke situaties opleveren op de laatste dag(en)...

Spelers als Nentjes en Scott Waites hebben allemaal maar 1 dag gegooid. Wat is daar de reden van dan? Want dat is dan toch heel raar?

Op 6-1-2025 om 10:18 zei timpy00:

Q school lijste

EU:

Brian Raman

Romeo Grbavac

Jeffrey de Zwaan

Maik Kuivenhoven

Geert Nentjes

Boris Krcmar

Rowby-John Rodriquez

Rusty-Jake Rodriquez

Stefan Bellmont

Adam Gawlas

Andreas Harryson

Karel Sedlacek

Kai Gotthardt

Krzystof Kciuk

Oskar Lukasiak

Jeroen Mioch

UK:

Scott Mitchell

Mark McGeeney

Beau Greaves

Simon Whitlock

Lee Evans

John Henderson

Jamie Hughes

Bradley Brooks

Josh Payne

Graham User

Adam Smith-Neale

Cam Crabtree

Ted Evetts

Nentjes en Grabovac zijn er uit bij mij. De rest allemaal in de finalefase. Benieuwd of ik er wat van bak.

Op 6-1-2025 om 03:08 zei Richarð.:

EU:
Ben Robb
Patrick Tringler
Max Hopp
Romeo Grbavac
Pascal Wirotius
Marcel Althaus
Brian Raman

UK:
Fallon Sherrock
Bradley Brooks
Jarred Cole
Ted Evetts

Alleen Grbavac heeft Stage 2 niet gehaald van de namen op mijn lijstje die Stage 1 moesten spelen.

18 uur geleden zei timpy00:

Spelers als Nentjes en Scott Waites hebben allemaal maar 1 dag gegooid. Wat is daar de reden van dan? Want dat is dan toch heel raar?

Ja het is heel vaag allemaal. Wat het verhaal achter Waites is weet ik niet (en ook niet of hij hiermee nou voor de Challenge Tour in aanmerking komt), maar Nentjes (en ook Horvat) hebben dus in de kwalificatiefase gespeeld, terwijl ze al geplaatst waren voor de final stage... Lijkt erop alsof de PDC dat als uitzondering heeft toegestaan, want de nieuwe regel interpreteer ik anders. Maarja, PDC he :sorry:

12 minuten geleden zei Petterson:

Ja het is heel vaag allemaal. Wat het verhaal achter Waites is weet ik niet (en ook niet of hij hiermee nou voor de Challenge Tour in aanmerking komt), maar Nentjes (en ook Horvat) hebben dus in de kwalificatiefase gespeeld, terwijl ze al geplaatst waren voor de final stage... Lijkt erop alsof de PDC dat als uitzondering heeft toegestaan, want de nieuwe regel interpreteer ik anders. Maarja, PDC he :sorry:

Zullen wel uitzondering gehad hebben want staan ook niet op de lijst voor de finalefase. En lijkt me sterk dat je 2 potjes q school gaat gooien voor de lol in hun geval.

Er zijn trouwens 4 geplaatste spelers (1 in de UK, 3 in Duitsland) die niet meedoen aan stage 2.

In de UK is het ontzettend zuur voor Danny Goddard, hij stond vrijwel de hele Stage 1 in het groen, maar verloor gisteren met 5-2 en viel erbuiten. Nu is er dus één iemand die vrijwillig zijn plek opgeeft en alsnog grijpt hij naast een ticket voor Stage 2. Geen idee waarom Lipscombe voorrang krijgt trouwens

Naamloos.png

Edited by Satyr

Volgens mij heeft bij mij iedereen Stage 1 overleefd.

Jammer trouwens van Noa-Lynn van Leuven. Had ik wel bij Stage 2 verwacht.

Edited by 007mark

19 minuten geleden zei Satyr:

Er zijn trouwens 4 geplaatste spelers (1 in de UK, 3 in Duitsland) die niet meedoen aan stage 2. Drie vrijwillig en Patrick Bulen is voorlopig geschorst.

In de UK is het ontzettend zuur voor Danny Goddard, hij stond vrijwel de hele Stage 1 in het groen, maar verloor gisteren met 5-2 en viel erbuiten. Nu is er dus één iemand die vrijwillig zijn plek opgeeft en alsnog grijpt hij naast een ticket voor Stage 2. Geen idee waarom Lipscombe voorrang krijgt trouwens

Naamloos.png

Volgens mij op basis van gemiddelde, althans dat kwam ik tegen op Twitter.

11 minuten geleden zei timpy00:

Niveau in de EU vandaag niet echt je van het, voor de Nederlanders ook nog niet heel denderend.

Alleen Viktor Tingstrom die de hele dag echt goed speelt.

Eigenlijk ligt ieder jaar het algeheel gemiddelde in de UK wel hoger dan in de EU. Desondanks zijn er in de EU meer deelnemers die zich aanmelden, en dus ook meer tickets te verdelen.

1 minuut geleden zei 007mark:

Eigenlijk ligt ieder jaar het algeheel gemiddelde in de UK wel hoger dan in de EU. Desondanks zijn er in de EU meer deelnemers die zich aanmelden, en dus ook meer tickets te verdelen.

Dat weet ik, alleen vandaag is het niveau wel heel schrijnend. Met 85 gemiddeld heb je vandaag gewoon kans om de finale te halen.

Van Schie stond op de rand van uitschakeling tegen Frauenfelder, maar is intussen door naar de halve finale.

Cor Dekker - van Schie

Tingstrom - Sedlacek.

3 van deze 4 mogen ook wel voorzichtig een tourcard claimen via de OoM

Edited by Satyr