Satyr Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Ja goed, we kunnen er lang of kort over doorgaan, geboren vrouwen hebben van nature een fysieke achterstand op mannen en dat is de hoofdreden dat er bij sport een verschil is tussen de prestaties. Een vrouw loopt de 100 meter niet onder de 10 seconden op basis van sociale aspecten. Het wereldrecord gewichtheffen staat bij mannen op 501 kilo en bij vrouwen op 333 kilo. Dat verschil is niet op basis van sociale beperkingen, echt niet. Laat 25 mannen en vrouwen die nog nooit een pijl gegooid hebben een week darten en na die week bestaat de top 25 uit 24 mannen en die ene vrouw in het linker rijtje is de nummer 25. Daar durf ik wel €100 op in te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Zojuist zei Satyr: Het wereldrecord gewichtheffen staat bij mannen op 501 kilo en bij vrouwen op 333 kilo. Dat verschil is niet op basis van sociale beperkingen, echt niet. Ik denk dat het verschil is dat daar wel echt wetenschappelijk bewijs voor is en dat dat in het geval van darten er niet/in veel mindere mate aanwezig is. Wat jij in je tweede alinea zegt is dus weer wat eventueel wel aan sociale aspecten toe te schrijven is. Want de kans is aanwezig dat die 25 mannen vaker hebben gedart in hun leven dan de 25 vrouwen (en dit is een aanname ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 2 minuten geleden zei bas huijsmans: Ik denk dat het verschil is dat daar wel echt wetenschappelijk bewijs voor is en dat dat in het geval van darten er niet/in veel mindere mate aanwezig is. Wat jij in je tweede alinea zegt is dus weer wat eventueel wel aan sociale aspecten toe te schrijven is. Want de kans is aanwezig dat die 25 mannen vaker hebben gedart in hun leven dan de 25 vrouwen (en dit is een aanname ) Laat 25 mannen en vrouwen die nog nooit een pijl gegooid hebben, staat er Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 15 minuten geleden zei Satyr: Laat 25 mannen en vrouwen die nog nooit een pijl gegooid hebben, staat er Ah sorry daar las ik overheen. Maar dat is op zich wel een leuk experiment, maar dan moeten ze wel allemaal precies even veel gooien etc. Maar aj daar zullen we nooit echt achter komen hoe dat uit zal pakken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Vrouwen hebben wetenschappelijk gezien een betere hand oog coördinatie bijvoorbeeld, wat dan een factor zou kunnen zijn. Waardoor wanneer 25 mannen en 25 vrouwen onder dezelfde voorwaarde van materiaal, uren, sociale zekerheid zouden etc zouden gooien dan is er wellicht een kans dat vrouwen het sneller oppikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 5 minuten geleden zei timpy00: Vrouwen hebben wetenschappelijk gezien een betere hand oog coördinatie bijvoorbeeld, wat dan een factor zou kunnen zijn. Waardoor wanneer 25 mannen en 25 vrouwen onder dezelfde voorwaarde van materiaal, uren, sociale zekerheid zouden etc zouden gooien dan is er wellicht een kans dat vrouwen het sneller oppikken. Je hebt gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 9 minuten geleden zei bas huijsmans: Ah sorry daar las ik overheen. Maar dat is op zich wel een leuk experiment, maar dan moeten ze wel allemaal precies even veel gooien etc. Maar aj daar zullen we nooit echt achter komen hoe dat uit zal pakken Nee ook puur omdat het niet realistisch is. Mensen hebben nooit dezelfde voorwaarde. Mannen zijn beduidend beter in darten dan vrouwen wat je neigt te denken dat dit door fysieke aspecten zou kunnen komen. Maar zeker bij darten ook een grote factor is dat het een kroegsport is een voornamelijk mannelijke sport. Uren investeren om als vrouw prof te worden ook minder lucratief is. Maar wel interessant omdat zeker bij darten ik vermoed dat er een gelijkere kansenveld is dan bij veel andere sporten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 1 uur geleden zei timpy00: Vrouwen hebben wetenschappelijk gezien een betere hand oog coördinatie bijvoorbeeld, wat dan een factor zou kunnen zijn. Waardoor wanneer 25 mannen en 25 vrouwen onder dezelfde voorwaarde van materiaal, uren, sociale zekerheid zouden etc zouden gooien dan is er wellicht een kans dat vrouwen het sneller oppikken. Sociale zekerheid? huh? Net of mannen sociale zekerheid hebben (in/buiten de dartwereld) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 1 minuut geleden zei Rrrood: Sociale zekerheid? huh? Net of mannen sociale zekerheid hebben (in/buiten de dartwereld) In het algemeen niet per se in dartswereld. Maar in iedere sport heeft sociale zekerheid natuurlijk op een manier invloed op de manier van trainen en tijd en dergelijke. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Ik snap het onderbuikgevoel in deze situatie wel, maar sommige mensen, zowel hier als buiten het forum, zouden er goed aan doen zich in te lezen in het verschil tussen correlatie en causaliteit. Ga me er verder niet al te veel mee bemoeien, maar mijn favoriete non-argument blijft toch wel dat mannen een beter uithoudingsvermogen hebben en daardoor een dag darten langer kunnen volhouden icm het feit dat de beste darter aller tijden een obese kabouter is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 3 uur geleden zei Satyr: Ja goed, je kunt 100 studies en conclusies willen zien, het feit is dat vrouwen, geboren vrouwen, fysiek minder sterk zijn dan mannen. Kijk naar vrijwel alle sporten. Ook darten hoort daarbij. Ik vind dat mijn voorbeeld over de toernooien wel duidelijk is. Er wint nooit een vrouw zo'n toernooi. Darten heeft ook vaak een systeem dat de gemiddeldes bijhoudt en dat ligt bij mannen gewoon heel veel hoger. Is een feit, je kunt dat letterlijk opzoeken bij bijv DartConnect. Vanavond hebben we een bekerwedstrijd, we spelen tegen het team van Anca Zijlstra en ik weet nu al dat als ik tegen Anca moet, dat ik die wedstrijd waarschijnlijk win. Ondanks dat ze jarenlang in het Nederlandse team heeft gezeten, divisie titels heeft gewonnen en ook nu nog vaak goed presteert op de damestoernooien. Ik kan bijna niet verliezen. Ik hoop dat je ferm op je bek gaat tegen haar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Want? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 7 uur geleden zei timpy00: Ik zeg volgens mij ook niet dat iemand een vrouwenhater is toch? Ik vraag volgens mij vooral waar hij zijn mening op baseert, Want hij geeft aan dat er fysieke voordelen zijn voor mannen en ik vraag gewoon waarop hij dat baseert. Als een sport jarenlang door tienduizenden mannen gespeeld wordt en door honderden vrouwen waarbij mannen beduidend meer kansen hebben en kans hebben op succes/prof status. Dan is het niet heel gek dat mannen uberhaupt voorliggen in een sport toch? Als iemand heel veel dart weet hij niet per se het beste hoe alles zit toch? Daarmee doel ik niet op Satyr in deze maar meer in het algemeen. Mensen als Dirk Kuijt en Rafael van der Vaart bewijzen ongeveer iedere keer als ze iets over voetbal praten dat je topspeler geweest kunt zijn maar niet per se doordrenkt bent door kennis over het spel. Afgaande op dit argument is het deelnemen van Noa-Lynn in de vrouwentak als transgender toch oneerlijk? Noa-Lynn heeft voor haar transitie meer kansen gehad en mogelijk dus een hoger niveau kunnen bereiken. Wat ze/hen/haar dus een (oneerlijke) voorsprong geeft t.o.v. de vrouwen die wel al heel hun leven in de vrouwentak actief zijn. En dus minder kansen tot het bereiken van een hoger niveau hebben gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 3 uur geleden zei Satyr: Want? Vond je bericht nogal arrogant overkomen. Dat is toch een professionele dartster? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 3 uur geleden zei Aaron21: Vond je bericht nogal arrogant overkomen. Dat is toch een professionele dartster? Ik gooi minstens 5x per jaar tegen Anca, in twee competities en diverse toernooien. Ik heb nog nooit van haar verloren. Vandaag ook niet, ik win 4-1 en 4-0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart 6 uur geleden zei Satyr: Ik gooi minstens 5x per jaar tegen Anca, in twee competities en diverse toernooien. Ik heb nog nooit van haar verloren. Vandaag ook niet, ik win 4-1 en 4-0 Het ging me om de manier waarop. Desalniettemin, proficiat.😉 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart 8 uur geleden zei Satyr: Ik gooi minstens 5x per jaar tegen Anca, in twee competities en diverse toernooien. Ik heb nog nooit van haar verloren. Vandaag ook niet, ik win 4-1 en 4-0 Wanneer kom jij op TV? MU shirt aan, jingle van de podcast bij de opkomst? Uit nieuwsgierigheid: Ben je het er wel mee eens dat het niveauverschil bij het darten tussen mannen en vrouwen aanzienlijk kleiner zou moeten zijn dan bij bijvoorbeeld voetbal of zwemmen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart 1 uur geleden zei ElPrincipito: Wanneer kom jij op TV? MU shirt aan, jingle van de podcast bij de opkomst? Uit nieuwsgierigheid: Ben je het er wel mee eens dat het niveauverschil bij het darten tussen mannen en vrouwen aanzienlijk kleiner zou moeten zijn dan bij bijvoorbeeld voetbal of zwemmen? Ik kom niet op tv, bij de mannen ben ik gewoon een goede regionale darter. En dan win je dus van de betere dames. Ik heb vorig jaar kansloos met 4-1 verloren van Noa-Lynn trouwens Het niveauverschil bij darten zit in de worp (mijn mening). Het uitstrekken van de arm maakt het verschil. Het pijl en boog principe, mannen hebben over het algemeen een strakkere en hardere worp en vrouwen gooien meer met een boogje. Beau Greaves gooit wel met een gestrekte arm, terwijl Fallon Sherrock dat wat minder kan bijv. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart 4 uur geleden zei Satyr: Ik kom niet op tv, bij de mannen ben ik gewoon een goede regionale darter. En dan win je dus van de betere dames. Ik heb vorig jaar kansloos met 4-1 verloren van Noa-Lynn trouwens Het niveauverschil bij darten zit in de worp (mijn mening). Het uitstrekken van de arm maakt het verschil. Het pijl en boog principe, mannen hebben over het algemeen een strakkere en hardere worp en vrouwen gooien meer met een boogje. Beau Greaves gooit wel met een gestrekte arm, terwijl Fallon Sherrock dat wat minder kan bijv. Je hebt in mijn optiek 100 % gelijk, maar dan kan ook zijn omdat ik ook competitie gooi. Mannen lijken toch meer kracht en uithoudingsvermogen te hebben dan vrouwen en daardoor vind ik het ook oneerlijk dat Noa-Lynn als geboren man meedoet bij de vrouwen. Dat ze jeugdwedstrijden bij de mannen heeft gegooid wist ik niet eens. Dat maakt het wat mij betreft nog oneerlijker. Soort competitievervalsing, dus geef Anca 100% gelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Humphries laat van Gerwen ff alle hoeken van de oche zien, 112 gemiddeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 16 mei Share Geplaatst 16 mei Zo, die eerste pijl van de 132 finish van Smith net, die benadert wel de perfecte pijl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 23 mei Share Geplaatst 23 mei Ooh Littler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 23 mei Share Geplaatst 23 mei De legs die Littler begon gooit hij uit in: 12 13 11 9 12 12 13 Ongelofelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Wat een pot tussen Cross en Van Veen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli 12 darter in zijn eigen leg op 12-12, tsja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten