Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

Is er iemand die de "objectieve" cijfers heeft over de beslissing van MvG en hoe het de winstkansen van een leg beïnvloed?

In het basketbal heb/had je bijvoorbeeld de strategie om een slechte vrije worp schutter (Shaq bijvoorbeeld) bewust vrije worpen te laten nemen als tegenstander. Dan geef je ook (de kans op) punten weg omdat het verwachte aantal punten van vrije worpen van Shaq lager licht dan het verwacht aantal punten van een reguliere aanval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt WK gerelateerd, maar ik had van de week een gourmet met een groep vrienden en daarna hebben we de documentaire van van Barneveld opgezet. Je lacht je echt rot. Denk dat er weinig personen over deze aardbol lopen die meer zelfmedelijden hebben dan deze bal gehakt;e. Een aanradertje. Staat op Videoland geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei 19CH98:

Is er iemand die de "objectieve" cijfers heeft over de beslissing van MvG en hoe het de winstkansen van een leg beïnvloed?

Geen objectieve cijfers, maar wel wat zaken die de beslissing enigszins logisch maken: De bullseye is de kleinste dubbel van het bord, Suljuvic had nog geen 100+ finish gegooid, twee verschillende triples gooien is moeilijker dan twee dezelfde, de druk stond er vol op voor hem (moeten raken, anders 3-0 in sets achter). Voor Van Gerwen zou het in de volgende beurt hoogstwaarschijnlijk een pijl op een dubbel schelen, wat de kans dat hij 32 uitgooit groter maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arezo:

Ja op ad.nl werd 1,8% genoemd. Dacht ik. Heb het vanmorgen ergens gelezen. Echt absurd laag.

Dus als het de winstkansen van Van Gerwen met minstens 1.8% verhoogd is het toch een goede keuze? 

Zojuist zei MetalMichael:

Geen objectieve cijfers, maar wel wat zaken die de beslissing enigszins logisch maken: De bullseye is de kleinste dubbel van het bord, Suljuvic had nog geen 100+ finish gegooid, twee verschillende triples gooien is moeilijker dan twee dezelfde, de druk stond er vol op voor hem (moeten raken, anders 3-0 in sets achter). Voor Van Gerwen zou het in de volgende beurt hoogstwaarschijnlijk een pijl op een dubbel schelen, wat de kans dat hij 32 uitgooit groter maakt. 

Ja ik snap de logica erachter maar ben dus benieuwd naar hoe het de winstkansen in de leg beïnvloed. Ik wil niet beweren dat ik hetzelfde had gedaan maar ik snap zijn keuze wel. Er moet een manier zijn om dit "wetenschappelijk" te benaderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arezo:

Nee, excuus. De kans dat iemand zo'n 161 uitgooid is 1,8%. Ofzo.

Laat ik het iets anders verwoorden dan. Het voorbeeld is iets te simplistisch maar gaat als volgt.

De kans dat MvG 32 mist met 3 pijlen => X

De kans dat MvG de Bull mist en vervolgens 25 niet uitgooit. => Y

Als het verschil tussen die 2 groter is dan 1.8% dan is het toch een goede keuze?

4 minuten geleden zei 007mark:

Had zelf altijd voor bullseye gegaan, maar komt ook omdat ik single 18 nog wel eens mis :-D

Ik bedoelde ook als ik de capaciteiten heb van een MvG. Met mijn beperkte capaciteiten altijd voor de bull gaan want je hebt als je hem mist 25% kans dat je gewoon een dubbel uitkomt:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei 19CH98:

Laat ik het iets anders verwoorden dan. Het voorbeeld is iets te simplistisch maar gaat als volgt.

De kans dat MvG 32 mist met 3 pijlen => X

De kans dat MvG de Bull mist en vervolgens 25 niet uitgooit. => Y

Als het verschil tussen die 2 groter is dan 1.8% dan is het toch een goede keuze?

Ik bedoelde ook als ik de capaciteiten heb van een MvG. Met mijn beperkte capaciteiten altijd voor de bull gaan want je hebt als je hem mist 25% kans dat je gewoon een dubbel uitkomt:-D

Ik heb wiskunde in de 2e klas van het VMBO laten vallen omdat ik een 3,4 stond.. Maar het kwam er op neer dat MVG de goede keuze maakte, en dat het pech was dat die Suljovic hem uitgooide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arezo:

Ik heb wiskunde in de 2e klas van het VMBO laten vallen omdat ik een 3,4 stond.. Maar het kwam er op neer dat MVG de goede keuze maakte, en dat het pech was dat die Suljovic hem uitgooide.

Ik ben een half jaar van afstuderen verwijderd:-D (weliswaar de toegepaste versie maar toch). Dus ik benaderd dit soort dingen puur cijfermatig zoals je misschien wel merkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites