Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Project C.A.R.S.

Michaelinho*

Aanbevolen berichten

Project C.A.R.S - Managers United Racing League (MURL)

Welkom allemaal! Door de toenemende belangstelling voor Project C.A.R.S leek het mij en een aantal andere members een leuk idee om een heuse competitie te starten. In deze post heb ik de regelgeving geformuleerd en doe ik een voorstel voor een racekalender (meerdere opties). Heb je interesse om deel te nemen? Schrijf je dan via PM in bij mij, dan voeg ik je vervolgens toe aan de Grid.

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=6326]FC-Breda[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=2403]MajinRico[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=26302]sennid[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION];

Inschrijvingen - Startgrid

1. Michaelinho* (PSN - MichaelinhoNL)

2. Montass (PSN - Montejio)

3. Steven013 (PSN - StevendK95*)

4. Tom. (PSN - TomvdH)

5. Mvdv (PSN - MarkNEC23)

6. Keko (PSN - Pinda-soep)

7. Richarð (PSN - Motdattan)

8. Klap00r (PSN - Wanji90)

9.Jelle. (PSN - JelleZwa14)

10. Glenn422 (PSN - MxGD22)

11. Dansmeister (PSN - Dansy1989)

12. mvdb_nl (PSN-mvdb_NL)

13. Noviomagus (Niet MU'er)

14.

15.

16.

Er is plaats voor maximaal 16 deelnemers, per race. Deelname aan iedere race is niet verplicht. Mis je een race dan kun je de volgende race gewoon weer mee doen. Maar niet racen = 0 punten, dat lijkt me duidelijk. Een race missen is dus nadelig voor je kansen op de eindzege. Een klein probleem is echter wel dat de PS4 maximaal 8 mensen in een chat party aan kan. Wanneer het aantal inschrijvingen de 8 overschrijdt gebruiken we geen PS party, maar gewoon de ingame chat. (Bedankt Steven, voor de tip ;c)

Voorstel

Mijn voorstel is om een competitie te houden met één en dezelfde raceklasse. En om dan meerdere 'kleinere' competities te houden. Iedere competitie, met één dezelfde raceklasse, bestaat dan uit bijvoorbeeld uit 4/5 raceweekenden (meer info onder het kopje 'Raceweekend - De opzet'). Op deze manier krijg je ook een beetje feeling voor de auto en ben je niet iedere race opnieuw aan het wennen aan het materiaal.

Het idee is dan ook om iedereen een vaste auto te laten kiezen (incl. livery). Dit geldt natuurlijk alleen voor de raceklassen waarbij er een keuze mogelijk is. Hieronder een mogelijke volgorde van de te rijden raceklassen.

1. DTM (DLC auto, maar zo lang de host deze auto heeft is er geen probleem)

2. Formula C

3. GT3

4. LMP2

5. Touring (Ford Sierra, Mercedes Benz & BMW)

5. Formula Gulf 1000

6. GT4

7. LMP1

8. Formule B

9. GT5 (Ginetta Junior G40)

10. Formula A

11. Renault Clio Cup

12. LMP900 (DLC content)

13. GT1 (DLC content)

14. Formula Rookie

15. Prototype - LMP3 (Radical, Caterham, Palmer Jaguar)

Raceweekend - De opzet (o.v.b.)

Ieder raceweekend, in iedere klasse, zal bestaan uit een sprint race en een main race. Ieder raceweekend begint met de Main race en wordt afgesloten met een sprint race. Beide races worden afgewerkt op dezelfde dag. De Main Race bestaat uit 8 ronden, de sprint race uit 4. Mochten we bijvoorbeeld een circuit als Le Mans doen, dan kan het aantal ronden naar beneden worden bijgesteld.

Voorafgaand aan de main race is er een kwalificatie van 15 minuten. Voorafgaand aan de sprint race is er GEEN kwalificatie. De grid placement voor deze race is dus random. Voorafgaand aan de sprint race zal er een practice van 5 minuten worden ingeroosterd, zodat de degenen die dit willen hun set-up nog kunnen instellen.

Main Race

- 15 minuten kwalificatie

- 8 ronden

Sprint race

- Geen kwalificatie

- 4 ronden

Puntentelling

1e plaats - 10 punten

2e plaats - 6 punten

3e plaats - 4 punten

4e plaats - 3 punten

5e plaats - 2 punten

6e plaats - 1 punt

Pole position - 1 punt

Regels

Om het allemaal zo eerlijk en gezellig mogelijk te houden zijn er wel een paar regels.

Deelname

- Deelname is zoals gezegd niet verplicht, aanwezigheid is wel heel erg gewenst.

- Mis je een racen? Geen probleem. Je krijgt uiteraard geen punten, maar de volgende race kun je gewoon weer mee doen.

Raceweekend

- Veranderende weersomstandigheden staan UIT.

- Damage staat op VISUAL ONLY

- Custom set-ups zijn toegestaan.

- Alle assists zijn toegestaan, dus ook de ideale lijn etc.

- Opgeven van een vaste auto is verplicht (voor de klassen waarvoor dat geldt natuurlijk)

Racen

- Race met verstand! Duik niet blind in ieder minuscuul gaatje dat verschijnt. Zeker in de Main Race is er tijd genoeg om iemand in te halen als je echt sneller bent.

- Anticipeer op je voorganger. Wanneer je kort achter iemand zit, rem dan bij de bochten eerder dan je gewend bent om te doen. Hierdoor voorkom je dat je vol bij iemand achterin klapt.

-Weaven is niet toegestaan bij het verdedigen van je positie. Je mag maximaal 1 keer van rijrichting veranderen om een inhaalpoging af te houden.

- Maak je contact en is het overduidelijk jouw fout en benadeel je hiermee een ander ernstig? Wacht op degene die je raakte en race daarna verder. Ook als je hierdoor 1 of meerder plekken verliest.

- Zit je in de party, communiceer dan op tijd dat je iemand gaat inhalen en aan welke kant je van diegene zit. Dit om te voorkomen dat er onnodige crashes ontstaan.

- En misschien wel het belangrijkste, hou het gezellig! Ik ga er vanuit dat iedereen zo eerlijk mogelijk probeert te racen. Contact kan altijd voorkomen, fouten maken hoort er namelijk ook bij. Wordt niet boos op elkaar of ga een ander terug proberen te pakken. Heeft niemand iets aan.

Racedata

Zowel de Main als Sprintrace vinden plaats op dezelfde avond. Net als de voorafgaande kwalificatie.

Zondagavond om 19:45 start de kwalificatie. Gevolgd door beide races. Om de vaart er in te houden zouden we kunnen we kiezen voor twee raceweekenden in een week. Dit zou bijvoorbeeld kunnen op woensdagavond om 19:45. Voorstellen voor andere avonden/tijden hoor ik graag.

Eerste kampioenschap

Het 1e kampioenschap dat zal worden verreden is de MURL DTM Cup. Deze gaat van start op zondag 21 juni om 19:45.

Concept kalender - MURL DTM Cup (Mercedes-Benz AMG C Coupe DTM*)

Raceweekend 1 - Hockenheim GP (Zondag 21 juni om 19:45)

Kwalificatie: 15 minuten (start om 19:45)

Main Race: 8 ronden

Sprint Race: 4 ronden

Raceweekend 2 - Oschersleben GP (Zondag 28 juni)

Raceweekend 3 - Circuit Catalunya GP (Zondag 5 juli)

Raceweekend 4 - Autodromo Nazionale di Monza (Zondag 12 juli)

Raceweekend 5 - Nürburgring GP (Zondag 19 juli))

*Deze auto heeft beschikking tot DRS. Gebruik hiervan is niet verplicht, maar vergeet dus niet een button hiervoor te mappen.

Deelnemer - Auto (livery)

1. Michaelinho*

2. Montass

3. Mvdv

4. Steven013

5. Keko

6. Tom.

7. Richarð

8. Jelle.

9. Dansmeister

10. Klap00r

11. mvdb_nl

12. Cerebral

13. Noviomagus (Niet MU'er)

14. Klap00r

15.

16.

Afsluiting

Ik hoop dat alles naar wens is en dat alles in zoverre duidelijk is. Mocht ik nog regels vergeten zijn dat hoor ik dat graag. Net als andere suggesties of verzoekjes. Inschrijven maar!

PS: Niet vergeten om bij je inschrijving even een livery

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

4. Tom. (PSN - TomvdH)

5. Keko (PSN - Pinda-soep)

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

Ik zou het alleen wel erg waarderen als de tijden licht worden verschoven. Ik moet vaak werken tot 19:15 (vaak iets eerder klaar) dus ik zal me dan elke keer flink moeten haasten om het te halen. Kwartiertje later zou het probleem al aardig oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4. Tom. (PSN - TomvdH)

5. Keko (PSN - Pinda-soep)

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

Ik zou het alleen wel erg waarderen als de tijden licht worden verschoven. Ik moet vaak werken tot 19:15 (vaak iets eerder klaar) dus ik zal me dan elke keer flink moeten haasten om het te halen. Kwartiertje later zou het probleem al aardig oplossen.

Ik zal je ook even in de post toevoegen. Ik maak er wel 19.45 van, speciaal voor jou :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, goed uitgewerkt. Ik kan alleen 21 juni al niet :X

Datum is nog niet definief wat mij betreft. Even de inschrijvingen afwachten en dan kijken we wel! Het kan ook eerder of later gepland worden.

Heb gewoon willekeurig een datum geprikt. Wanneer zou je bijvoorbeeld wel kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan zondag ook niet. Zit ik nog op een festival. ;c

4. Tom. (PSN - TomvdH)

5. Mvdv (PSN - MarkNEC23)

6. Keko (PSN - Pinda-soep)

7. Richarð. (PSN - Motdattan)

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mededeling - Wijziging reglement [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION];

Ik heb besloten op de pitstop uit de main race te schrappen. Dit omdat er sinds de nieuwe patch weer een aantal nieuwe bugs in de pitstops zijn bijgekomen. Hierdoor is de kans groot dat de pitstops een te grote (negatieve) invloed hebben op de competitie. Met name omdat het nogal random is allemaal.

- Banden die direct oververhit zijn bij het uitrijden van de pitstraat en daardoor direct ploffen.

- Pit strategieën die niet goed worden opgeslagen.

- Bandendruk die automatisch wordt verhoogd.

En zo zijn er nog wat andere kleine problemen. Alleen een pitstop voor benzine werkt ook niet, want het eerste probleem met de banden doet zich ook voor als je geen banden wisselt. Daarbij komt dat wanneer je alleen voor benzine naar binnen moet, je natuurlijk gewoon wacht tot het einde. Dit kost namelijk de minste tijd, omdat je nauwelijks hoeft bij te tanken dan ;c.

Mogelijke datum wijziging

Aangezien Tom en Richard zondag niet kunnen, doe ik hieronder even een suggestie voor een mogelijke andere datum. Gewoon allemaal om 19:45

Optie 1 - Zondag 21 juni (blijft gewoon staan)

Optie 2 - Donderdag 18 juni

Optie 3 - Vrijdag 19 juni

Optie 4 - Maandag 22 juni

Wellicht is het een idee om eventueel woensdag 17 juni een testrace te organiseren. Zodat de mensen die de DLC content niet hebben vast een keer met de DTM auto kunnen rijden. Ik verwacht er woensdagavond sowieso wel te zijn. Dus wie wil zie ik woensdagavond dan wel verschijnen (y). Vanavond ben ik er overigens ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; voor mij maakt het toch weinig uit of ik een race mis of niet. Ben toch geen kandidaat voor de eindzege. Maar van de nieuwe data kan ik donderdag en maandag. Vrijdag niet i.v.m., je raad het al, een festival. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even een uurtje Le Mans gedaan, 8 seconden onder m'n oude tijd uiteindelijk: 03:26:975. Kan trouwens zeker nog wat af.

[MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION];, [MENTION=4486]Montass[/MENTION];, nu jullie weer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even een uurtje Le Mans gedaan, 8 seconden onder m'n oude tijd uiteindelijk: 03:26:975. Kan trouwens zeker nog wat af.

[MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION];, [MENTION=4486]Montass[/MENTION];, nu jullie weer :D

Net rondje hoor! Al zijn die laatste chicanes wel net ff té :-D. Als ik mijn tijd zou pakken en de chicanes zo zou nemen haal ik er ook nog dik een seconde af.

Maar die chicanes kloppen ook niet helemaal qua penalty's en hoogte qua kerbs. In het echt moeten ze er echt helemaal om heen sturen, hier kun je er gewoon vol overheen vliegen :r

[MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=32708]Glenn422[/MENTION]; Ik voeg jullie toe aan de startlijst!

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; Vanavond host ik een testrace met de DTM. Als je deel wilt nemen zie ik jullie vanzelf. Start is om 19:45. Maar ik ben er tussen 18:00 - 21:00.

[MENTION=677]Kokkie[/MENTION]; De aandrager van het idee heeft zich nog niet ingeschreven, foei! [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=26302]sennid[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION];

Wil iedereen nog even stemmen op onderstaande data? Stemmen op meerdere data mag, maak dan even een top 3. Degene waarop iedereen kan gaat het dan worden. Of degene met de meeste stemmen, als niet iedereen op 1 datum kan.

Donderdag 18 juni om 19:45

Vrijdag 19 juni om 19:45

Zondag 21 juni om 19:45

Maandag 22 juni om 19:45

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net rondje hoor! Al zijn die laatste chicanes wel net ff té :-D.

Als ik het zo terug zie slaat het eigenlijk nergens op idd. In een paar rondjes daarvoor zat ik net achter m'n eigen ghost, dus ik moest iets bedenken om er nog voorbij te gaan. Het werd volgas in z'n 4 door de eerste chicane en in z'n 3 door de 2e, en het werkte. :D

Ik kan trouwens denk ik wel elke dag behalve die zondag, ik pas me wel aan.

bewerkt door Tom.
Link naar opmerking
Deel via andere websites