Michaelinho* Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 16 juni 2015 (bewerkt) Project C.A.R.S - Managers United Racing League (MURL) Welkom allemaal! Door de toenemende belangstelling voor Project C.A.R.S leek het mij en een aantal andere members een leuk idee om een heuse competitie te starten. In deze post heb ik de regelgeving geformuleerd en doe ik een voorstel voor een racekalender (meerdere opties). Heb je interesse om deel te nemen? Schrijf je dan via PM in bij mij, dan voeg ik je vervolgens toe aan de Grid. [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=6326]FC-Breda[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=2403]MajinRico[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=26302]sennid[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; Inschrijvingen - Startgrid 1. Michaelinho* (PSN - MichaelinhoNL) 2. Montass (PSN - Montejio) 3. Steven013 (PSN - StevendK95*) 4. Tom. (PSN - TomvdH) 5. Mvdv (PSN - MarkNEC23) 6. Keko (PSN - Pinda-soep) 7. Richarð (PSN - Motdattan) 8. Klap00r (PSN - Wanji90) 9.Jelle. (PSN - JelleZwa14) 10. Glenn422 (PSN - MxGD22) 11. Dansmeister (PSN - Dansy1989) 12. mvdb_nl (PSN-mvdb_NL) 13. Noviomagus (Niet MU'er) 14. 15. 16. Er is plaats voor maximaal 16 deelnemers, per race. Deelname aan iedere race is niet verplicht. Mis je een race dan kun je de volgende race gewoon weer mee doen. Maar niet racen = 0 punten, dat lijkt me duidelijk. Een race missen is dus nadelig voor je kansen op de eindzege. Een klein probleem is echter wel dat de PS4 maximaal 8 mensen in een chat party aan kan. Wanneer het aantal inschrijvingen de 8 overschrijdt gebruiken we geen PS party, maar gewoon de ingame chat. (Bedankt Steven, voor de tip ;c) Voorstel Mijn voorstel is om een competitie te houden met één en dezelfde raceklasse. En om dan meerdere 'kleinere' competities te houden. Iedere competitie, met één dezelfde raceklasse, bestaat dan uit bijvoorbeeld uit 4/5 raceweekenden (meer info onder het kopje 'Raceweekend - De opzet'). Op deze manier krijg je ook een beetje feeling voor de auto en ben je niet iedere race opnieuw aan het wennen aan het materiaal. Het idee is dan ook om iedereen een vaste auto te laten kiezen (incl. livery). Dit geldt natuurlijk alleen voor de raceklassen waarbij er een keuze mogelijk is. Hieronder een mogelijke volgorde van de te rijden raceklassen. 1. DTM (DLC auto, maar zo lang de host deze auto heeft is er geen probleem) 2. Formula C 3. GT3 4. LMP2 5. Touring (Ford Sierra, Mercedes Benz & BMW) 5. Formula Gulf 1000 6. GT4 7. LMP1 8. Formule B 9. GT5 (Ginetta Junior G40) 10. Formula A 11. Renault Clio Cup 12. LMP900 (DLC content) 13. GT1 (DLC content) 14. Formula Rookie 15. Prototype - LMP3 (Radical, Caterham, Palmer Jaguar) Raceweekend - De opzet (o.v.b.) Ieder raceweekend, in iedere klasse, zal bestaan uit een sprint race en een main race. Ieder raceweekend begint met de Main race en wordt afgesloten met een sprint race. Beide races worden afgewerkt op dezelfde dag. De Main Race bestaat uit 8 ronden, de sprint race uit 4. Mochten we bijvoorbeeld een circuit als Le Mans doen, dan kan het aantal ronden naar beneden worden bijgesteld. Voorafgaand aan de main race is er een kwalificatie van 15 minuten. Voorafgaand aan de sprint race is er GEEN kwalificatie. De grid placement voor deze race is dus random. Voorafgaand aan de sprint race zal er een practice van 5 minuten worden ingeroosterd, zodat de degenen die dit willen hun set-up nog kunnen instellen. Main Race - 15 minuten kwalificatie - 8 ronden Sprint race - Geen kwalificatie - 4 ronden Puntentelling 1e plaats - 10 punten 2e plaats - 6 punten 3e plaats - 4 punten 4e plaats - 3 punten 5e plaats - 2 punten 6e plaats - 1 punt Pole position - 1 punt Regels Om het allemaal zo eerlijk en gezellig mogelijk te houden zijn er wel een paar regels. Deelname - Deelname is zoals gezegd niet verplicht, aanwezigheid is wel heel erg gewenst. - Mis je een racen? Geen probleem. Je krijgt uiteraard geen punten, maar de volgende race kun je gewoon weer mee doen. Raceweekend - Veranderende weersomstandigheden staan UIT. - Damage staat op VISUAL ONLY - Custom set-ups zijn toegestaan. - Alle assists zijn toegestaan, dus ook de ideale lijn etc. - Opgeven van een vaste auto is verplicht (voor de klassen waarvoor dat geldt natuurlijk) Racen - Race met verstand! Duik niet blind in ieder minuscuul gaatje dat verschijnt. Zeker in de Main Race is er tijd genoeg om iemand in te halen als je echt sneller bent. - Anticipeer op je voorganger. Wanneer je kort achter iemand zit, rem dan bij de bochten eerder dan je gewend bent om te doen. Hierdoor voorkom je dat je vol bij iemand achterin klapt. -Weaven is niet toegestaan bij het verdedigen van je positie. Je mag maximaal 1 keer van rijrichting veranderen om een inhaalpoging af te houden. - Maak je contact en is het overduidelijk jouw fout en benadeel je hiermee een ander ernstig? Wacht op degene die je raakte en race daarna verder. Ook als je hierdoor 1 of meerder plekken verliest. - Zit je in de party, communiceer dan op tijd dat je iemand gaat inhalen en aan welke kant je van diegene zit. Dit om te voorkomen dat er onnodige crashes ontstaan. - En misschien wel het belangrijkste, hou het gezellig! Ik ga er vanuit dat iedereen zo eerlijk mogelijk probeert te racen. Contact kan altijd voorkomen, fouten maken hoort er namelijk ook bij. Wordt niet boos op elkaar of ga een ander terug proberen te pakken. Heeft niemand iets aan. Racedata Zowel de Main als Sprintrace vinden plaats op dezelfde avond. Net als de voorafgaande kwalificatie. Zondagavond om 19:45 start de kwalificatie. Gevolgd door beide races. Om de vaart er in te houden zouden we kunnen we kiezen voor twee raceweekenden in een week. Dit zou bijvoorbeeld kunnen op woensdagavond om 19:45. Voorstellen voor andere avonden/tijden hoor ik graag. Eerste kampioenschap Het 1e kampioenschap dat zal worden verreden is de MURL DTM Cup. Deze gaat van start op zondag 21 juni om 19:45. Concept kalender - MURL DTM Cup (Mercedes-Benz AMG C Coupe DTM*) Raceweekend 1 - Hockenheim GP (Zondag 21 juni om 19:45) Kwalificatie: 15 minuten (start om 19:45) Main Race: 8 ronden Sprint Race: 4 ronden Raceweekend 2 - Oschersleben GP (Zondag 28 juni) Kwalificatie: 15 minuten (start om 19:45) Main Race: 8 ronden Sprint Race: 4 ronden Raceweekend 3 - Circuit Catalunya GP (Zondag 5 juli) Kwalificatie: 15 minuten (start om 19:45) Main Race: 8 ronden Sprint Race: 4 ronden Raceweekend 4 - Autodromo Nazionale di Monza (Zondag 12 juli) Kwalificatie: 15 minuten (start om 19:45) Main Race: 8 ronden Sprint Race: 4 ronden Raceweekend 5 - Nürburgring GP (Zondag 19 juli)) Kwalificatie: 15 minuten (start om 19:45) Main Race: 8 ronden Sprint Race: 4 ronden *Deze auto heeft beschikking tot DRS. Gebruik hiervan is niet verplicht, maar vergeet dus niet een button hiervoor te mappen. Deelnemer - Auto (livery) 1. Michaelinho* 2. Montass 3. Mvdv 4. Steven013 5. Keko 6. Tom. 7. Richarð 8. Jelle. 9. Dansmeister 10. Klap00r 11. mvdb_nl 12. Cerebral 13. Noviomagus (Niet MU'er) 14. Klap00r 15. 16. Afsluiting Ik hoop dat alles naar wens is en dat alles in zoverre duidelijk is. Mocht ik nog regels vergeten zijn dat hoor ik dat graag. Net als andere suggesties of verzoekjes. Inschrijven maar! PS: Niet vergeten om bij je inschrijving even een livery 23 juni 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Inschrijvingen - Startgrid 1. Michaelinho* (PSN - MichaelinhoNL) 2. Montass (PSN - Montejio) 3. Steven013 (PSN - StevendK95*) 4. Tom. (PSN - TomvdH) 5. Keko (PSN - Pinda-soep) 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. Ik zou het alleen wel erg waarderen als de tijden licht worden verschoven. Ik moet vaak werken tot 19:15 (vaak iets eerder klaar) dus ik zal me dan elke keer flink moeten haasten om het te halen. Kwartiertje later zou het probleem al aardig oplossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Ik sta er al tussen :-D. Heerlijk. Wat mij betreft kan een kwartier later gewoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 16 juni 2015 Inschrijvingen - Startgrid 1. Michaelinho* (PSN - MichaelinhoNL) 2. Montass (PSN - Montejio) 3. Steven013 (PSN - StevendK95*) 4. Tom. (PSN - TomvdH) 5. Keko (PSN - Pinda-soep) 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. Ik zou het alleen wel erg waarderen als de tijden licht worden verschoven. Ik moet vaak werken tot 19:15 (vaak iets eerder klaar) dus ik zal me dan elke keer flink moeten haasten om het te halen. Kwartiertje later zou het probleem al aardig oplossen. Ik zal je ook even in de post toevoegen. Ik maak er wel 19.45 van, speciaal voor jou :checkit: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Leuk idee, goed uitgewerkt. Ik kan alleen 21 juni al niet :X Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 16 juni 2015 (bewerkt) Leuk idee, goed uitgewerkt. Ik kan alleen 21 juni al niet :X Datum is nog niet definief wat mij betreft. Even de inschrijvingen afwachten en dan kijken we wel! Het kan ook eerder of later gepland worden. Heb gewoon willekeurig een datum geprikt. Wanneer zou je bijvoorbeeld wel kunnen? 16 juni 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Ik kan zondag ook niet. Zit ik nog op een festival. ;c Inschrijvingen - Startgrid 1. Michaelinho* (PSN - MichaelinhoNL) 2. Montass (PSN - Montejio) 3. Steven013 (PSN - StevendK95*) 4. Tom. (PSN - TomvdH) 5. Mvdv (PSN - MarkNEC23) 6. Keko (PSN - Pinda-soep) 7. Richarð. (PSN - Motdattan) 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 16 juni 2015 (bewerkt) Mededeling - Wijziging reglement [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Ik heb besloten op de pitstop uit de main race te schrappen. Dit omdat er sinds de nieuwe patch weer een aantal nieuwe bugs in de pitstops zijn bijgekomen. Hierdoor is de kans groot dat de pitstops een te grote (negatieve) invloed hebben op de competitie. Met name omdat het nogal random is allemaal. - Banden die direct oververhit zijn bij het uitrijden van de pitstraat en daardoor direct ploffen. - Pit strategieën die niet goed worden opgeslagen. - Bandendruk die automatisch wordt verhoogd. En zo zijn er nog wat andere kleine problemen. Alleen een pitstop voor benzine werkt ook niet, want het eerste probleem met de banden doet zich ook voor als je geen banden wisselt. Daarbij komt dat wanneer je alleen voor benzine naar binnen moet, je natuurlijk gewoon wacht tot het einde. Dit kost namelijk de minste tijd, omdat je nauwelijks hoeft bij te tanken dan ;c. Mogelijke datum wijziging Aangezien Tom en Richard zondag niet kunnen, doe ik hieronder even een suggestie voor een mogelijke andere datum. Gewoon allemaal om 19:45 Optie 1 - Zondag 21 juni (blijft gewoon staan) Optie 2 - Donderdag 18 juni Optie 3 - Vrijdag 19 juni Optie 4 - Maandag 22 juni Wellicht is het een idee om eventueel woensdag 17 juni een testrace te organiseren. Zodat de mensen die de DLC content niet hebben vast een keer met de DTM auto kunnen rijden. Ik verwacht er woensdagavond sowieso wel te zijn. Dus wie wil zie ik woensdagavond dan wel verschijnen (y). Vanavond ben ik er overigens ook wel. 16 juni 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Ik kom morgen wel even online rijden, vanavond zit er waarschijnlijk niet in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; voor mij maakt het toch weinig uit of ik een race mis of niet. Ben toch geen kandidaat voor de eindzege. Maar van de nieuwe data kan ik donderdag en maandag. Vrijdag niet i.v.m., je raad het al, een festival. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Ik kan 's avonds helaas nooit spelen, dus ik pas. Het idee is wel erg leuk. Mocht ik misschien toch een keer kunnen en er is in die race nog plek, dan zal ik misschien wel een keer joinen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Tijdens vakanties kan het overdag natuurlijk ook, desnoods buiten de puntentelling om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 16 juni 2015 Dat kan sowieso altijd ja. Ik verwacht niet dat we aan 16 inschrijvingen komen dus als je er toevallig toch een keer bent ben je altijd welkom natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Uiteraard doe ik mee als ik kan en mijn internet het toelaat. Iemand die zo toevallig wilt rijden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn422 Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Ik wil ook wel graag mee doen. Alleen as weekend kan ik al niet. Mijn pan is MxGD22 dus wie wil voeg maar toe. Ik ga trouwens zo ok nog een poging wagen. Wie nog meer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Weer even een uurtje Le Mans gedaan, 8 seconden onder m'n oude tijd uiteindelijk: 03:26:975. Kan trouwens zeker nog wat af. [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION];, [MENTION=4486]Montass[/MENTION];, nu jullie weer :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Snij je de laatste chicanes niet teveel af? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Snij je de laatste chicanes niet teveel af? Volgens het spel niet, dat komt anders in beeld te staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Volgens het spel niet, dat komt anders in beeld te staan. Dat zag ik, ja. Apart. Je reed feitelijk buiten de baan, namelijk. Maar als ze het goedkeuren, zie ik niet in waarom je het niet zou doen. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Een van de weinige plekken in LeMans waar je letterlijk erbuiten rijdt en niet wordt gestraft. Eigenlijk in heel het spel. ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 17 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 17 juni 2015 (bewerkt) Weer even een uurtje Le Mans gedaan, 8 seconden onder m'n oude tijd uiteindelijk: 03:26:975. Kan trouwens zeker nog wat af. [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION];, [MENTION=4486]Montass[/MENTION];, nu jullie weer :D Net rondje hoor! Al zijn die laatste chicanes wel net ff té :-D. Als ik mijn tijd zou pakken en de chicanes zo zou nemen haal ik er ook nog dik een seconde af. Maar die chicanes kloppen ook niet helemaal qua penalty's en hoogte qua kerbs. In het echt moeten ze er echt helemaal om heen sturen, hier kun je er gewoon vol overheen vliegen :r [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=32708]Glenn422[/MENTION]; Ik voeg jullie toe aan de startlijst! [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; Vanavond host ik een testrace met de DTM. Als je deel wilt nemen zie ik jullie vanzelf. Start is om 19:45. Maar ik ben er tussen 18:00 - 21:00. [MENTION=677]Kokkie[/MENTION]; De aandrager van het idee heeft zich nog niet ingeschreven, foei! [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=26302]sennid[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; Wil iedereen nog even stemmen op onderstaande data? Stemmen op meerdere data mag, maak dan even een top 3. Degene waarop iedereen kan gaat het dan worden. Of degene met de meeste stemmen, als niet iedereen op 1 datum kan. Donderdag 18 juni om 19:45 Vrijdag 19 juni om 19:45 Zondag 21 juni om 19:45 Maandag 22 juni om 19:45 17 juni 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn422 Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Die tijden zijn voor mij altijd lastig. Ben er zelf meestal pas vanaf 2200 uur. Misschien kan ik soms wel eerder. Zondag 21ste kan ik zoieso niet! De rest moet ik ff bekijken op de dag zelf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 (bewerkt) Net rondje hoor! Al zijn die laatste chicanes wel net ff té :-D. Als ik het zo terug zie slaat het eigenlijk nergens op idd. In een paar rondjes daarvoor zat ik net achter m'n eigen ghost, dus ik moest iets bedenken om er nog voorbij te gaan. Het werd volgas in z'n 4 door de eerste chicane en in z'n 3 door de 2e, en het werkte. :D Ik kan trouwens denk ik wel elke dag behalve die zondag, ik pas me wel aan. 17 juni 2015 bewerkt door Tom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn422 Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Ik wil helemaal niet tegen jou racen... Ga ik zwaar voor schut als ik die ronde van jou zo zie. Ik doe daar zeker 7 seconden langer over. ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 17 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 17 juni 2015 Kan me moeilijk inschrijven als ik geen PS4 heb. Moet ff kijken hoe hoog de fooi is deze week :huhu: Ik was in de veronderstelling dat je pCars en de PS4 al binnen had :r. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten