Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Project C.A.R.S.

Michaelinho*

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb zo'n Wheelstand Pro:

[spoiler=plaatje]wheel_stand_pro_thrustmaster_t300_tx_t150_th8a_t3pa_t3papro_2.jpg

Is heel stabiel, terwijl je misschien zou denken dat zoiets toch wel iets zou bewegen.

[MENTION=3718]Denny[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION];

bewerkt door Tom.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; kan dat je het beste vertellen. Sowieso is natuurlijk ook de vraag wat precies moeilijker is geworden. Accelereren, remmen, sturen.. Je kunt namelijk wat zaken in je Force Feedback aanpassen, maar remmen bijvoorbeeld moet je in je rembalans aanpassen of in je brake mapping. Er zijn zo ongelofelijk veel instellingen die je kunt wijzigen, maar de standaard instellingen die ik aanpas is het camber en de downforce. Meer camber zorgt dat je meer grip hebt en dus dat je scherper kunt insturen, terwijl je downforce ervoor zorgt of je sneller accelereert of een hogere topsnelheid haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu ook een wieltje gekocht: Thrustmasters T150 met force feedback maar damn wat is het spel moeilijk voor mij geworden. Enige tips om te wennen aan zo wieltje? Track, cars, bepaalde settings?

Er wordt altijd gedacht dat wanneer je van controller overstapt naar een stuur dat je dan direct veel sneller bent. Niets is minder waar, eigenlijk begin je weer helemaal opnieuw ;c.

De enige remedie is oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Het heeft er mee te maken dat je bij 'echte' bochten gewend bent om je stick naar links of rechts te knallen en je stuurt volledig in. Maar met een stuur werkt dat natuurlijk niet zo, daar moet je gewoon heel erg aan wennen. Gewoon lekker alle assists aanzetten (of in ieder geval zoveel mogelijk) en blijven gaan. Op een gegeven moment raak je gewend aan het moment van insturen en hoeveel input en dergelijke je moet geven.

[MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; In de filmpjes die ik gezien heb zien de bewegingen op het stuur er wel een stuk beter uit, dus ik heb goede hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de T150 ook, sinds een paar dagen nu. Zeer tevreden over. Het is eventjes wennen, maar heb het gevoel in Project CARS nu al beter te zijn dan ik was. Speel ook F1 2014 en dat is nu een stuk leuker, maar niet makkelijker :-D Maar met oefenen gaat dat wel goed komen. Het is zoveel leuker als je meer precisie in je sturen kunt aanbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog vorige week in de MediaMarkt in Utrecht in een PlaySeat gezeten met een T300RS. Rijdt erg goed, al had het stuur nog wel even afgesteld mogen worden in plaats van plug and play. Maar goed, reed heerlijk hoor met F1 2015.

[MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; Maakt niet uit wat je gebruikt, voor alles moet je oefenen. En daarbij moet je oefenen om op tijd te remmen en een bocht goed in te sturen. Dat vergeet men nog wel eens heb ik het idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit er ook aan te denken een stuur te halen. Is de T150 goed genoeg, aangezien die goedkoper is dan veel andere sturen?

Dat hangt er vanaf wat je wilt natuurlijk. Ga je echt intensief gebruik maken van je stuur dan is de T300 waarschijnlijk beter i.v.m. met het H.E.A.R.T. systeem wat erin gebouwd zit. Maar voor 'recreatief' gebruik is die T150 echt meer dan prima. Verschillende reviews gezien waarin die op hoofdlijnen niet onder doet voor de T300.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog steeds niet zeker welk stuur ik moet nemen :D Neig naar de Logitech G29, tweede keus de Thrustmaster T300. Qua financiele overweging is de T150 misschien het beste maar ik ben dan ook wel weer zo dat als ik dan toch een stuur haal, ik wel een echt goeie wil. Dilemmaaaa.

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; en kenners, wat denk(en) jij/jullie?

bewerkt door Denny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben tot dusver zeer tevreden met mijn Thrustmaster. Als je iets wilt uitgeven maar wel je eerste stuur is dit echt prima!

Hoe zijn de pedalen? Lees bij alle reviews dat die bij de Thrustmaster (vooral de T150) wat goedkoop zijn/aanvoelen en dat het rempedaal niet progressief is zoals in een echte auto (meer weerstand als je 'm verder intrapt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites