Michaelinho* Geplaatst 7 september 2015 Auteur Share Geplaatst 7 september 2015 Huhu, was inderdaad een mooie geslinger :-D. Als ik rechts bleef moest ik remmen, links was ruimte, maar niet meer toen er iemand haaks naar links kwam :D. Wat Cris zegt inderdaad, wijk maximaal 1x van je lijn af om te verdedigen en daarna niet meer. En in dit geval kon je bij de aankomende bocht toch onmogelijk inhalen via de buitenkant. Althans, niet in de bocht zelf. Daar kun je onmogelijk met z'n 2'en veilig doorheen ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 7 september 2015 Share Geplaatst 7 september 2015 Ja excuses, wou het perse vol houden tot na deze bocht, waardoor ik wat ging slingeren :P, Aangezien ik toch wel wist dat iedereen langszij zal komen xd. Uiteindelijk zorgde het niet voor grote problemen (A). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 7 september 2015 Auteur Share Geplaatst 7 september 2015 Ja excuses, wou het perse vol houden tot na deze bocht, waardoor ik wat ging slingeren :P, Aangezien ik toch wel wist dat iedereen langszij zal komen xd. Uiteindelijk zorgde het niet voor grote problemen (A). Foei Kevin, foei :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 7 september 2015 Share Geplaatst 7 september 2015 Jij in FM cheaten, ik voor 1 keertje in Pcars (A)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steven013 Geplaatst 7 september 2015 Share Geplaatst 7 september 2015 Als je de rest er af tikt, mag het van mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 7 september 2015 Share Geplaatst 7 september 2015 Als je de rest er af tikt, mag het van mij Haha, zo denk ik ook. Als ik word gelapt hoop ik altijd dat er een crash komt voor mij bij de inhaalactie van de snelste. ;e Sorry maar waar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 7 september 2015 Share Geplaatst 7 september 2015 Sorry Jelle :mrgy:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 7 september 2015 Auteur Share Geplaatst 7 september 2015 [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Volgens mij is de kans groter dat degene die gelapt wordt crasht nadat deze is ingehaald :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 7 september 2015 Share Geplaatst 7 september 2015 Race ongeluk. Ik probeerde de crash aan de linkerkant te ontwijken dus ging ik wat naar rechts, maar daar zat jij. Ik tik jou vervolgens het gras op. Ik had overigens wel een mega onbalans momentje net na die touché. Ja is prima ook, beetje kut dat ik daardoor een penal kreeg. Waarom is mij een raadsel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 7 september 2015 Share Geplaatst 7 september 2015 Ja dat is wel een beetje gaar inderdaad. Je wint er niet eens iets mee. Maar sowieso dat er nog veel van die rare cut track penalties erin zitten. Ook in het huidige circuit Le Bugatti. Voordat de 2e sector gehaald wordt, kun je al een penalty krijgen waardoor je volgende ronde niet telt :cab:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 7 september 2015 Auteur Share Geplaatst 7 september 2015 Ja is prima ook, beetje kut dat ik daardoor een penal kreeg. Waarom is mij een raadsel. 'Afsnijden'. Je komt buiten de baan en snijdt dus in feite af. Dat is in dit geval uiteraard niet je eigen schuld, maar dat zijn factoren waar de game uiteraard geen rekening mee houdt/kan houden. Zou wel een heel vernuftig systeem geweest zijn trouwens als 'ie registreert dat je een beuk kreeg en daarom de bocht afsneed :D [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Je moet die 1:24 ook wel gewoon legaal proberen te behalen hè. Je hebt de limiet allang bereikt jij ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 8 september 2015 Share Geplaatst 8 september 2015 Heb die nieuwe baan even geprobeerd, maar wat een pokkebaan joh. Dit kan wel eens een record aantal penalties worden :cab: Maar morgenavond even goed oefenen! Ik zit nu op de 1.35 haha Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 10 september 2015 Auteur Share Geplaatst 10 september 2015 (bewerkt) Round 2 (of 11) - Le Mans Bugatti MURL - Season 3 - LMP2 Masters Race Informatie: Datum: zondag 13 september 2015 Inschrijving: Geopend Lobby open: 19:40 Race start: +/- 20:30 Pitstop: 1 verplicht (Main Race only) Tyre Wear: Real Race format: Practice ( 19:40 ): 30 minuten Kwalificatie ( 20:10 ): 15 minuten Warm-up*: 5 minuten Main Race ( +/- 20:30 ): 13 rondes Warm-up: 5 minuten Sprint Race ( +/- 20: 50 ): 9 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling) * De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt. Deelnemers: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; Le Mans Bugatti: [YOUTUBE]ipxUmdyO5rY[/YOUTUBE] [YOUTUBE]5251AH5cbZg[/YOUTUBE] Aanvullende informatie: Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier Pitstops: Verplicht pitstop in de Main Race. Er hoeven alleen banden gewisseld te worden, tanken hoeft dus niet. In de Sprint Race hoef je dus GEEN verplichte pitstop te maken. Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden. Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen. Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed! [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc. Het doel? Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen. Uitvoering in de MURL Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars. Uitleg Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op. Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd. NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan. Stappenplan Sprint Race +1 ronde Race start niet bij het groene licht Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit. Race start zodra de leider de finishlijn passeert Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd Communicatie Startpositie Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie. [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1 15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2 14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3 13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4 12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5 11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6 10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7 9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8 8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9 7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10 6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11 5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12 4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13 3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14 2 = 15 | 1 = 15 1 = 16 [spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling. Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race Voorbeeld (12 deelnemers) Finishte als: 1e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e) Finishte als: 8e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e) Voorbeeld (15 deelnemers) Finishte als: 3e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e) Finishte als: 12e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e) [*]Set-up tips: Benzineverbruik: Zie schattingen in pCars set-menu Brake pressure - Hoger dan 80% Front & Rear Downforce Gearbox ratio's [*]Puntentelling: 1e plaats - 15 punten 2e plaats - 12 punten 3e plaats - 9 punten 4e plaats - 7 punten 5e plaats - 6 punten 6e plaats - 5 punt 7e plaats - 4 punt 8e plaats - 3 punt 9e plaats - 2 punt 10e plaats - 1 punt Pole position - 1 punt Handige links: Kalender Uitslagen Algemeent klassement Afsluiting: Op naar alweer de tweede race van het seizoen. Veel succes met oefenen en tot zondag (y) 10 september 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klap00r Geplaatst 10 september 2015 Share Geplaatst 10 september 2015 Reed gisteren een 29.6. Ben benieuwd of ik nog sneller kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 10 september 2015 Share Geplaatst 10 september 2015 In de race van gisteren (10 rondes), heb ik denk ik zo'n 12 penalties gepakt.... Man wat een kut baan is dit. Wel nog een 1.32.5 gereden. :) [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; dit moesten toch 13 rondes zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 10 september 2015 Auteur Share Geplaatst 10 september 2015 In de race van gisteren (10 rondes), heb ik denk ik zo'n 12 penalties gepakt.... Man wat een kut baan is dit. Wel nog een 1.32.5 gereden. :) [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; dit moesten toch 13 rondes zijn? Ja hoezo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 10 september 2015 Share Geplaatst 10 september 2015 Dan kan ik gaan oefenen met me benzineverbruik :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 10 september 2015 Auteur Share Geplaatst 10 september 2015 Dan kan ik gaan oefenen met me benzineverbruik :P Wat valt daar aan te oefenen? Die stel je toch gewoon in het op het aantal liters dat je nodig hebt om 13 rondes te rijden lijkt me ;c? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 10 september 2015 Share Geplaatst 10 september 2015 Reed gisteren een 29.6. Ben benieuwd of ik nog sneller kan. Je reed eerder toch een 1:29.1? Als je nog een beetje oefent, haal je die 1:28 ook nog wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 10 september 2015 Share Geplaatst 10 september 2015 Ik haal amper de 30 joh #lol Wat een achterlijke kut sector is sector 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 10 september 2015 Auteur Share Geplaatst 10 september 2015 Hier ligt het tussen de 1:29.4 - 1:30.1 ongeveer. Dat kan ik constant rijden. Sneller dan 1:29.4 ben ik nog niet geweest en dat zal ook niet consequent gebeuren verwacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klap00r Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Je reed eerder toch een 1:29.1? Als je nog een beetje oefent, haal je die 1:28 ook nog wel. ja zal morgen nog eens oefenen, hopelijk dan wel een 28.9 ofzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 13 september 2015 Auteur Share Geplaatst 13 september 2015 Wie verwachten er te zijn vanavond? (y) [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 Grote kans dat ik er niet ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steven013 Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 Denk dat ik de halve race wel mee pak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.