Steven013 Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Overigens, t' kan maar zo zijn dat ik voorlopig mijn laatste race heb gereden (Ja Richard en Steven joepie feestje) omdat de klem van mijn stuur t' niet meer goed doet. Hierdoor viel m'n stuur ook nog is waardoor er ook nog een barst in zit. Morgen haalt m'n pa hem ff uit elkaar om te kijken of er wat aan te doen valt. Maakt mij niet veel uit hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Overigens, t' kan maar zo zijn dat ik voorlopig mijn laatste race heb gereden (Ja Richard en Steven joepie feestje) omdat de klem van mijn stuur t' niet meer goed doet. Hierdoor viel m'n stuur ook nog is waardoor er ook nog een barst in zit. Morgen haalt m'n pa hem ff uit elkaar om te kijken of er wat aan te doen valt. Held _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Sharon en ik zweren bij het tilt sturen _O_, maar kan mij voorstellen dat dat een flinke downgrade is ten opzichte van een stuur. Heeft iemand al gereden op Brands Hatch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Vanmorgen even, geen idee wat mijn tijd was. Niet zo'n lastige baan had ik het idee. Deze week veel tijd om te oefenen dus even gaan knallen aankomende zondag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Sharon en ik zweren bij het tilt sturen _O_, maar kan mij voorstellen dat dat een flinke downgrade is ten opzichte van een stuur. Heeft iemand al gereden op Brands Hatch? Nou ik vind het maar lastig om te bepalen hoe ik mijn controller moet houden :cab: Ik voel me dan ook echt nog net niet gehandicapt als ik het probeer... Wel kan je veel smoother rijden natuurlijk, maarja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klap00r Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Als je niet zelf schakelt dan gewoon normaal houden. Gewoon ff mee oefenen en dan is het prima te doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Vanmiddag een 1:29:2 gereden. Veel flauwe bochten waar je bij de een even moet remmen en de ander gas loslaten voldoende is. Leuke baan in tegenstelling tot de vorige. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 24 augustus 2015 Vanavond even een ronde of 6 gereden in Time Trial (1:24.9) en daarnaast nog 22 rondes gereden in Free Practice (1:24.2). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 22 ronden :-D holy jezus.. [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; Hier heb ik de instellingen voor het tiltsturen. Daar kom je door op 'Options' te drukken, dan naar 'Controls' en dan op R1 om naar het tabblad 'Configuration' te gaan. [spoiler=Instellingen Tiltsturen] In het tabblad Configuration: Steering Deadzone: 10 Steering Sensitivity: 35 Throttle Deadzone: 10 Throttle Sensitivity: 30 Brake Deadzone: 10 Brake Sensitivity: 45 Clutch Deadzone: 15 Clutch Sensitivity: 45 Speed Sensitivity: 60 Controller Filtering Sensitivity: 50 Vanaf hier heeft weinig/geen invloed op de manier van sturen. Force Feedback: 100 RPM/Gear Display: Yes Controller Input Mode: 1 Advanced: On Soft Steering Dampening: Off Visual Wheel Filtering: On Opposite Lock Help: On Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 24 augustus 2015 [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Heb alleen 1 groot probleem zondag. Mijn linker voorband. Die is er met het tempo wat ik rij echt na een ronde of 5/6 helemaal aan :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Oh.. Ik heb 8 ronden in totaal gereden, maar iedere keer maar 1 of 2 ronden. Dat wordt even testen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 24 augustus 2015 Oh.. Ik heb 8 ronden in totaal gereden, maar iedere keer maar 1 of 2 ronden. Dat wordt even testen dus. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat dan. Ik had op Sonoma ook al iets meer last van slijtage dan Sharon bijv. Scheelde ongeveer 1 à 2 rondes. Dat zij langer kon dus. Had in die 22 rondes uiteindelijk de bandendruk linksvoor naar 1.64 bar gezet op het einde, maar leek niet heel veel uit te maken. Al heb ik dat nog niet uitgebreid getest. Waarschijnlijk is mijn rijstijl dusdanig agressief dat mijn bandjes daar flink onder lijden ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Ik kon op Sonoma 10 rondjes rijden, waarvan het merendeel 1.30 en de laatste twee rondjes 1:31 laag. Verloop viel nog best mee. Zou zonder de verplichte stop met gemak de race uit kunnen rijden op 1:32'ers in de laatste paar ronden. Hier maar even testen dan hoe lang ik het vol hou op Brands Hatch. Aannemend overigens dat de slijtage op x4 staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 24 augustus 2015 In principe gewoon x4 ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Ik heb dus altijd de standaard instellingen van mijn auto (alleen brake pressure 100%, raadzaam om er wat aan te veranderen? Heb soms ook het idee dat ik op rechte stukken een beetje tijd verlies, al kan dat ook aan mij liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Wat je kunt doen is iets minder vleugel in te stellen. Probeer eens 1 tikje op de voor- en achtervleugel minder te gaan rijden. Wat je ook kunt doen is de 'Final Drive' één tikje naar links te schuiven. Als je nog niet in de begrenzer komt in de 6e versnelling, kun je proberen de final drive nog één tikje naar links te plaatsen. De Final Drive houdt eigenlijk in hoe je accelereert. Doe je 'em meer naar rechts, dan zul je uiteindelijk sneller op het rechte stuk rijden, maar zorg je ervoor dat je acceleratie bijzonder slecht is. Dit vice versa als je 'em helemaal naar links plaatst. Verder heb ik de rembalans op 60% staan en de brake pressure op 100%. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 24 augustus 2015 Ik heb dus altijd de standaard instellingen van mijn auto (alleen brake pressure 100%, raadzaam om er wat aan te veranderen? Heb soms ook het idee dat ik op rechte stukken een beetje tijd verlies, al kan dat ook aan mij liggen. Dat kan zeker schelen ja. Voor Brands Hatch heb ik zelf de brake pressure iets verlaagd naar 95% bijvoorbeeld. Omdat je hier, op 1 à 2 bochten na, eigenlijk alleen maar bochten hebt waar je met (hele) hoge snelheid door heen gaat. In die snelle bochten moet je soms wel wat remmen en iets minder remdruk vermindert de kans op onderstuur. En met onderstuur bedoel ik het doorschuiven van de voorkant van de auto, je stuurt dus wel, maar je auto blijft enigszins rechtdoor gaan en gaat dus niet direct de kant op waar jij heen wilt. Daarnaast heb ik ook de downforce levels aangepast. Zoals gezegd is BH een circuit met veel bochten op hoge snelheid en dus heb je, vooral aan de voorkant van de auto, veel downforce nodig. Daarom heb ik mijn front downforce op 13 staan en rear downforce op 8. De achterkant hoeft niet zo hoog, omdat de kans op overstuur in deze auto's niet groot is. En hierdoor heb je ook weer iets minder weerstand op de rechte stukken en dus meer snelheid. Als laatste ook even je final drive in je gearbox omlaag zetten. Even kijken wat voor jou het best werkt, maar ik zou hem helemaal naar links (5.43) of 1 tikje daarvoor zetten (5.07). Het gaat ook hier weer vooral om acceleratie, dus handig om de auto daar ook op in te stellen :). [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Wel grappig juist dat jij adviseert om minder vleugel te zetten, terwijl ik juist liever wat meer vleugel heb. Aan de voorkant dan, haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Ja, ik ben nog wel aan het spelen met de bak hoor. Heb nu een 1:23.7 staan, maar vind de bak niet echt heel fijn om te rijden. Ik kijk morgen wel even wat voor aanpassingen ik aan de bak ga doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Ga er morgen mee testen (y) Echt 0,0 verstand van dit soort dingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Ik snap dat dus ook nooit he :cab: Zijn er nog mensen die vanavond een test-potje willen rijden? [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Michaelinho*; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 25 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 25 augustus 2015 Ik snap dat dus ook nooit he :cab: Zijn er nog mensen die vanavond een test-potje willen rijden? [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Michaelinho*; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Ik ben er wel vanavond denk ik :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Ik ga eerst even sporten en om kwart voor 9 is de terugwedstrijd Monaco - Valencia. Mocht ik het redden, doe ik mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 25 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 25 augustus 2015 Ik ben tussen 18:00 en 20:45 wel beschikbaar denk ik. Vanmorgen nog even 15 rondes gereden op BH. 1:24.7 als snelste, maar ik heb dan ook niet echt gereden om mijn PB te verbeteren. Alleen gereden om de set-up te tweaken zodat mijn linker voorband langer mee gaat dan 5/6 rondes :cab:. Volgens mij is dat wel gelukt nu. Ik geloof dat ik er nu een ronde of 9/10 mee kan doen. Gezien het aantal ronden zondag is dat voldoende, maar ideaal is het nog altijd niet. Laat nogal weinig ruimte voor strategische keuzes ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Mijn vader haalt vanavond t' stuur ff uit elkaar dus dan zal duidelijk worden of ik een nieuwe moet kopen en of ik mee kan doen of niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Zijn zondag ook gewoon 14 ronden toch [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION];. Je reed al een halve seconde sneller, dus ik ga er van uit dat jij weer dicht erbij zult zitten bij mij. Die 1:23.7 die ik gereden had is leuk en die kan ik een paar keer rijden, maar er zijn ook een paar bochten die je nare dingen laten zeggen, dus kan zeer zeker vriezen en dooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.