Richarð. Geplaatst 17 augustus 2015 Share Geplaatst 17 augustus 2015 Check mij banden warmen als een pro. (h) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 17 augustus 2015 Share Geplaatst 17 augustus 2015 Inmiddels een 1:32:119 gereden, rij meestal tussen 1:32;3 en 1;32;8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 17 augustus 2015 Share Geplaatst 17 augustus 2015 [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; @Rest die ik eventueel vergeten ben te mentionen. De stemming is duidelijk. Volgend seizoen rijden we met de LMP1. Hieronder een compilatie van de Sprint Race die ik heb samengesteld. Zitten best een aantal leuke momenten bij :D. [YOUTUBE]u9Li8w4xz_s[/YOUTUBE] Net ook nog even gereden op Sonoma. Een PB neergezet van 1:31.8. Mag ik hiertegen mijn veto-stemrecht inzetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 18 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 18 augustus 2015 Mag ik hiertegen mijn veto-stemrecht inzetten? Alleen als dit resulteert in de Renault Clio Cup :D. Toch [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 18 augustus 2015 Share Geplaatst 18 augustus 2015 Check mij banden warmen als een pro. (h) Als een eckte eckte :). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 augustus 2015 Share Geplaatst 18 augustus 2015 Alleen als dit resulteert in de Renault Clio Cup :D. Toch [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; ? Sowieso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 19 augustus 2015 Share Geplaatst 19 augustus 2015 Mensen vanavond nog racen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2015 Round 4 - Sonoma Raceway National MURL - Season 2 - Formule Gulf 1000 Cup Let op! Vanaf heden 1 verplichte pitstop in de Main Race, zie uitleg Race Informatie: Datum: zondag 23 augustus 2015 Inschrijving: Geopend Lobby open: 19:00 Race start: 19:45 Pitstop: 1 verplicht (Main Race only) Tyre Wear: x4 Race format: Practice ( 19:00 ): 45 minuten Kwalificatie ( 19:45 ): 15 minuten Warm-up*: 5 minuten Main Race ( +/- 20:05 ): 14 rondes Kwalificatie**: 5 minuten Sprint Race ( +/- 20:30 ): 7 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling) * De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt. ** De kwalificatie is er in dit geval niet om een snelle tijd neer te zetten, zie uitleg hieronder! Deelnemers: Michaelinho*; Noviomagus; Mitchwolters; Superracer1269 [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; Let op! We hebben op dit moment meer aanmeldingen (20) dan dat er plaats is in de lobby (max. 16). Ik ga er wederom vanuit dat niet iedereen er is. Het zou fijn zijn als je het even laten weten als je verwacht er niet te zijn! Sonoma Raceway National: [YOUTUBE]eV1ThDtfDWA[/YOUTUBE] [YOUTUBE]TOfgjhbuzhE[/YOUTUBE] Aanvullende informatie: Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier Pitstops: Vanaf heden is er één verplichte pitstop in de Main Race. Er hoeven alleen banden gewisseld te worden, tanken hoeft dus niet. Dit kun je inmiddels uitzetten in de pit strategy door de balk re-fuel naar 0L te zetten. Om er voor te zorgen dat niemand de race kan uitrijden op hetzelfde setje banden is de Tyre Wear (bandenslijtage) ingesteld op x4. Wees niet bang, de slijtage zal er niet voor zorgen dat je auto niet meer te besturen is. De slijtage is nauwelijks merkbaar, pas als ze helemaal op zijn zul je iets gaan merken. Je bandenslijtage is te zien in je HUD. Rechtsonder waar je snelheid, versnelling en je 4 banden weergegeven staan. Je kunt ongeveer 3/4 van de race (8-10 ronden) rijden op 1 setje banden, het is dus aan jou om te bepalen of je vroeg in de race stopt of juist pas laat in de race. In de Sprint Race hoef je dus GEEN verplichte pitstop te maken. Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden. Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen. Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed! Procedure Sprint Race: Om de chaos in de formation lap te verminderen is de 5 minuten warm-up vervangen voor een kwalificatie van 5 minuten. Dit houdt in dat de onderste helft van de uitslag in de Main Race in deze korte kwalificatie een tijd neerzet, waar de bovenste helft van de uitslag dat NIET doet. Degenen die wel een tijd mogen neerzetten hoeven GEEN snelle tijd neer te zetten, het gaat er puur om dat je even een tijd hebt staan, al doe je er 2 minuten over. Je moet in de formation lap nog wel gewoon je toegewezen positie innemen op basis van de uitslag van de Main Race. Dit zorgt er voor dat degenen die vooraan terecht moeten komen in de formation lap alvast vooraan staan op de grid. Hierdoor hoeft iedereen minder mensen in te halen en is het makkelijker om je positie snel in te nemen. Voor de rest verandert er dus niets. [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc. Het doel? Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen. Uitvoering in de MURL Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars. Uitleg Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op. Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd. NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan. Stappenplan Sprint Race +1 ronde Race start niet bij het groene licht Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit. Race start zodra de leider de finishlijn passeert Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd Communicatie Startpositie Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie. [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1 15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2 14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3 13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4 12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5 11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6 10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7 9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8 8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9 7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10 6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11 5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12 4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13 3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14 2 = 15 | 1 = 15 1 = 16 [spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling. Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race Voorbeeld (12 deelnemers) Finishte als: 1e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e) Finishte als: 8e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e) Voorbeeld (15 deelnemers) Finishte als: 3e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e) Finishte als: 12e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e) [*]Set-up tips: Benzineverbruik: Zie schattingen in pCars set-menu Tyre life 8-10 ronden Brake pressure - 95% - 100% Front & Rear Downforce Gearbox ratio's [*]Puntentelling: 1e plaats - 15 punten 2e plaats - 12 punten 3e plaats - 9 punten 4e plaats - 7 punten 5e plaats - 6 punten 6e plaats - 5 punt 7e plaats - 4 punt 8e plaats - 3 punt 9e plaats - 2 punt 10e plaats - 1 punt Pole position - 1 punt Handige links: Kalender Uitslagen Algemeent klassement Afsluiting: Ik hoop weer een mooi aantal deelnemers te zien verschijnen komende zondag. Als de formation lap net zo loopt als afgelopen zondag dan ben ik dik tevreden! Mochten er nog vragen zijn omtrent de pitstop dan hoor ik dat graag. Tot zondag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Weet nog niet zeker of ik er zondag bij kan zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Kunnen we dit niet gewoon pas in het volgende seizoen doen? Zo halverwege hoeven van mij die veranderingen niet echt meer... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2015 Kunnen we dit niet gewoon pas in het volgende seizoen doen? Zo halverwege hoeven van mij die veranderingen niet echt meer... Er verandert verder niet zoveel joh. Je hoeft er ook niet bij na te denken of allerlei moeilijke dingen voor te doen. Het enige wat je moet onthouden is dat je 1 keer een pitstopje moet maken. Daarbij heb ik al vanaf het begin aangegeven ze te implementeren zodra ze gefixt zouden zijn door middel van een patch. Wat dus nu het geval is. Maar als het gros er tegen is dan doen we het niet. Ook prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Tot aan de race zondag speel ik het niet meer, dus ik kan het niet testen. Maar als ik gewoon door zondagavond wat kleine tips weet hoe ik het moet instellen, vind ik alles best joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2015 Wees gerust Ruud, je hoeft er niets extra's voor te kunnen. Het enige extra dingetje dat je 'moet' doen is even in je pit strategy je fuel refill naar 0L zetten. En dat kun je in de practice/quali/warm-up doen. Piece of a cookie :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Wow, ik vind het eng. Weet niet of ik er bij ben zondag (waarschijnlijk niet). Ik rij trouwens nu 1:38 en soms een hoge 1:37! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Wees gerust Ruud, je hoeft er niets extra's voor te kunnen. Het enige extra dingetje dat je 'moet' doen is even in je pit strategy je fuel refill naar 0L zetten. En dat kun je in de practice/quali/warm-up doen. Piece of a cookie :D Prima, zorg maar even dat je goede tips voor me hebt dan zondag. Wow, ik vind het eng. Weet niet of ik er bij ben zondag (waarschijnlijk niet). Ik rij trouwens nu 1:38 en soms een hoge 1:37! Ik heb al meerdere 1.35.9's gereden :cab: moet jou dus ook wel lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 O.o met pitstops, moet ik nog meer gaan nadenken tijdens een race hahaha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2015 O.o met pitstops, moet ik nog meer gaan nadenken tijdens een race hahaha. Enkelvoud, eentje maar hoor :D. Nadenken is niet nodig, gewoon tussen ronde 4 en 10 ergens een keer het pitje in duiken, haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Ja die S ging per ongeluk.... Enne naja het moet niet teveel tijd kosten en op het verkeerde moment haha. (met name het laatste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Nou, je kunt natuurlijk vanaf ronde 1 tot en met 9 de pits in duiken. In ronde 10 maak je je race net iets te kort, dus lijkt mij niet heel handig. Verder zijn er natuurlijk meerdere tactieken hierin. Als je het liefste in je eentje rijdt, kun je meteen naar binnen gaan. Dit zal [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; wel doen gok ik. Die heeft te vaak de pech dat ze in aanraking komt met anderen. Dan zorg je dat je vrij baan hebt en kun je zonder dat je iemand in je nek hebt hijgen doorrijden en je rondjes rijden. Ikzelf ga denk ik voor een pitstop in ronde 6/7, afhankelijk of het lekker gaat of niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Ik stem voor tyre wear x7, zonder verplichte pitstop :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2015 Nou, je kunt natuurlijk vanaf ronde 1 tot en met 9 de pits in duiken. In ronde 10 maak je je race net iets te kort, dus lijkt mij niet heel handig. Verder zijn er natuurlijk meerdere tactieken hierin. Als je het liefste in je eentje rijdt, kun je meteen naar binnen gaan. Dit zal [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; wel doen gok ik. Die heeft te vaak de pech dat ze in aanraking komt met anderen. Dan zorg je dat je vrij baan hebt en kun je zonder dat je iemand in je nek hebt hijgen doorrijden en je rondjes rijden. Ikzelf ga denk ik voor een pitstop in ronde 6/7, afhankelijk of het lekker gaat of niet. Als je graag twee pitstops wilt maken dan moet je vooral voor ronde 4 pitten inderdaad :-D. Setje gaat 8-10 ronden mee en er zijn 14 ronden. Dus alles voor ronde 4 en je zult op je velgen de finish over komen. Maar een prima poging om de concurrentie uit te schakelen hoor :D Ik stem voor tyre wear x7, zonder verplichte pitstop :D Full damage ook aan? En dan wachten tot de bandjes ploffen? :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Nou, je kunt natuurlijk vanaf ronde 1 tot en met 9 de pits in duiken. In ronde 10 maak je je race net iets te kort, dus lijkt mij niet heel handig. Verder zijn er natuurlijk meerdere tactieken hierin. Als je het liefste in je eentje rijdt, kun je meteen naar binnen gaan. Dit zal @Klap00r; wel doen gok ik. Die heeft te vaak de pech dat ze in aanraking komt met anderen. Dan zorg je dat je vrij baan hebt en kun je zonder dat je iemand in je nek hebt hijgen doorrijden en je rondjes rijden. Ikzelf ga denk ik voor een pitstop in ronde 6/7, afhankelijk of het lekker gaat of niet. Als het zo vaak gebeurt, is het dan nog pech? Je moet er ook op anticiperen. ik vind Klapoor altijd iemand super snel inhalen, ik heb Michael eens achter mij gehad (was niet gelapt, dus mocht verdedigen) en die was een stuk geduldiger en wachtte zijn moment af om mij over te nemen (wat ik dan relatief snel toelaat want hij is sneller). Maar wanneer hij dit op een moeilijk stuk ervoor zal hebben gedaan zou ik mezelf meer verdedigen. Ik heb haar nog nooit achter mij gehad, dus wil niemand iets verwijten maar geduld is wel vaak een schone zaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Heb een paar keer voor Sharon gereden en die haalt gewoon in zonder problemen. Nergens last van gehad met haar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Nee ik ook niet. Maar als het iemand vaker gebeurt dan het gemiddelde kan het in het begin aan te graag willen. Meer anticiperen op mindere rijders zoals ik. Net een 1:36 gereden, misschien doe ik toch maar mee. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 Krijg niet eens meer een mention. Duidelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.