mvdb_nl Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 Zal wel rond de 1;34,4 blijven zitten, k rij dat het meest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 1:32.898 net in de race gereden _O_. Kon nog sneller. Denk dat er een 1:32.6 of zelfs 5 in zit. Tot na de finishlijn hè, zondag:mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klap00r Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Jezus wat een tijden zeg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cerebral Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Met de hoeveelheid uren aan training van Cris en Michael verwacht ik op z'n minst nog een tijd onder de 1.30 van beide heren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Ik ben al blij met mijn 1.37.3 van in de race :cab: Maar man man man, die eerste 2 bochten verlies ik echt nog veel tijd op.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 (bewerkt) Met de hoeveelheid uren aan training van Cris en Michael verwacht ik op z'n minst nog een tijd onder de 1.30 van beide heren. Hoeveelheid uren training? Ik heb gister een uur practice gedaan, 15 minuten quali en een race van 12 ronden. Verder niet gereden hoor (sinds het opnemen van het filmpje):huhu: 6 augustus 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Wel, want anders had je geen filmpje kunnen uploaden naar youtube :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; Zie edit :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 Round 2 - Zolder MURL - Season 2 - Formule Gulf 1000 Cup Lees de omgekeerde startopstelling (sprint race) uitleg goed! Race Informatie: Datum: zondag 9 augustus 2015 Inschrijving: Geopend Lobby open: 19:00 Race start: 19:45 Race format: Practice ( 19:00 ): 45 minuten Kwalificatie ( 19:45 ): 15 minuten Warm-up*: 5 minuten Main Race ( +/- 20:05 ): 14 rondes Warm-up*: 5 minuten Sprint Race ( +/- 20:30 ): 7 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling) * De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt. Deelnemers: Michaelinho*; Noviomagus; (?) Mitchwolters; (?) Superracer1269 (?) [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; (?) [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; (?) [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; (?) [MENTION=6326]FC-Breda[/MENTION]; (?) [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; Let op! We hebben op dit moment meer aanmeldingen (20) dan dat er plaats is in de lobby (max. 16). Ik ga er wederom vanuit dat niet iedereen er is. Het zou fijn zijn als je het even laten weten als je verwacht er niet te zijn! Zolder: [YOUTUBE]Z2bYaCKIIdE[/YOUTUBE] [YOUTUBE]s89dg044Ryw[/YOUTUBE] Aanvullende informatie: Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden. Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen. Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed! [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc. Het doel? Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen. Uitvoering in de MURL Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars. Maar daar heb ik iets relatief eenvoudigs op bedacht, wat we de komende week eens zouden kunnen testen met een aantal van jullie. Uitleg Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op. Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd. NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan. Stappenplan Sprint Race +1 ronde Race start niet bij het groene licht Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit. Race start zodra de leider de finishlijn passeert Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd Communicatie Startpositie Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie. [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1 15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2 14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3 13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4 12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5 11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6 10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7 9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8 8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9 7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10 6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11 5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12 4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13 3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14 2 = 15 | 1 = 15 1 = 16 [spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling. Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race Voorbeeld (12 deelnemers) Finishte als: 1e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e) Finishte als: 8e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e) Voorbeeld (15 deelnemers) Finishte als: 3e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e) Finishte als: 12e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e) [*]Set-up tips: Benzineverbruik - +/- 1.2L per ronde Brake pressure - 95% - 100% Front & Rear Downforce Gearbox ratio's [*]Puntentelling: 1e plaats - 15 punten 2e plaats - 12 punten 3e plaats - 9 punten 4e plaats - 7 punten 5e plaats - 6 punten 6e plaats - 5 punt 7e plaats - 4 punt 8e plaats - 3 punt 9e plaats - 2 punt 10e plaats - 1 punt Pole position - 1 punt Handige links: Kalender Uitslagen Algemeent klassement Afsluiting: Ik hoop weer een mooi aantal deelnemers te kunnen verwelkomen zondag, het kon wel weer eens een leuke wedstrijden worden. En met de invoering van de omgekeerde startopstelling in de sprint race is er natuurlijk weer een nieuwe uitdaging voor de snelsten onder ons! Tot zondag allemaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Jawohl, wir gehen Spaß machen! (d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Toevoeging aan de formation lap: Houd je banden, remmen en motor dus warm he. Ga ook zo snel mogelijk op de goede positie rijden, en HOUD deze ook. Als degene voor jou dus even remt om vervolgens weer gas te geven om dingen op te warmen, haal jij hem/haar dus niet in. Denk dat iedereen dit wel weet maar voor de onervaren onder ons even een heads up :) [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; Mocht je het er niet mee eens zijn maak er dan zelf maar wat van, maar ik zou het zo doen gezien het officieel zo word gebruikt en ook bijvoorbeeld door de Gentlemans Club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steven013 Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Denk dat [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; het nog even goed moet lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Je moet gewoon allemaal stil blijven staan. Dan gaat de laatste rijden, de op-een-na-laatste sluit daarbij aan etc. etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 Toevoeging aan de formation lap: Houd je banden, remmen en motor dus warm he. Ga ook zo snel mogelijk op de goede positie rijden, en HOUD deze ook. Als degene voor jou dus even remt om vervolgens weer gas te geven om dingen op te warmen, haal jij hem/haar dus niet in. Denk dat iedereen dit wel weet maar voor de onervaren onder ons even een heads up :) [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; Mocht je het er niet mee eens zijn maak er dan zelf maar wat van, maar ik zou het zo doen gezien het officieel zo word gebruikt en ook bijvoorbeeld door de Gentlemans Club Die afkoeling zal je weinig last van hebben. Zo langzaam zullen we niet naar de finishlijn rijden. Dat je niet mag inhalen voor je zelf de finishlijn over bent staat al in de regels ;). In de test gister verliep het allemaal prima. Behalve dan dat [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; het niet helemaal begrepen had ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Die afkoeling zal je weinig last van hebben. Zo langzaam zullen we niet naar de finishlijn rijden. Dat je niet mag inhalen voor je zelf de finishlijn over bent staat al in de regels ;). In de test gister verliep het allemaal prima. Behalve dan dat [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; het niet helemaal begrepen had ;c. 80 rijden zorgt al voor afkoeling he michael :P Goedzo. En ja voor Cris is dat allemaal nieuw he, zo achteraan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 Daarom is er ook geen snelheidslimiet ingesteld ;). Dat kun je namelijk toch niet handhaven en zou alles ook onnodig ingewikkeld maken. Gewoon bij de start meteen formeren. Wat Richard al zegt, iedereen blijft gewoon staan. Degene die Pole moet innemen neemt die in en de rest sluit in de juist volgorde aan, klaar. En ondertussen zijn er al meters afgelegd en kan de ronde gewoon in een normaal tempo worden afgerond. Van extreme afkoeling zul je dus geen last hebben en drie bochten later zijn ze sowieso weer warm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Nee, jullie willen het allemaal al bij de start doen. Dat kan ook gewoon rijdend ipv op zijn elfendertigst. [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; jij als MotoGP fan en kenner zou moeten weten hoe dat daar gaat, of hoe een F1 rijder die bij de start niet gelijk weg komt en zijn plek weer inneemt gewoon voorbij de racers rijdt. Stelletje slappe berries. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Ben het wel eens met Cris ja :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Nee, jullie willen het allemaal al bij de start doen. Dat kan ook gewoon rijdend ipv op zijn elfendertigst. [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; jij als MotoGP fan en kenner zou moeten weten hoe dat daar gaat, of hoe een F1 rijder die bij de start niet gelijk weg komt en zijn plek weer inneemt gewoon voorbij de racers rijdt. Stelletje slappe berries. Michael weet hoe het moet ja, ik ook. De rest waarschijnlijk niet, die heeft dit nog nooit gedaan. Kies gewoon de makkelijkste manier uit; bij de start als iedereen stil staat. Kost hoogtens een paar seconden en dan je rondje uitrijden. Je zit bovendien met die game-chat waar je elkaar amper verstaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Sinds wanneer werken ze in de MotoGP met een omgekeerde startopstelling dan :D? Bij de MotoGP rijden ze in de warm-up lap inderdaad allemaal door elkaar, maar daar boeit het ook niet, want daar volgt vervolgens gewoon een staande start. Volgens mij begrijp je ons ook verkeerd, want iedereen rijdt wel gewoon weg. Je hoeft niet allemaal op je plekje stil te blijven staan. Dat deed overigens ook niemand. Het gaat er gewoon omdat iedereen zo snel mogelijk zijn plekje in neemt. Dus als jij zoals gisteren helemaal vooraan de grid staat, terwijl je achteraan terecht moet komen, is het het meest logisch om je gewoon direct terug te laten zakken en iedereen je in te laten halen. Iedereen reageerde op je omdat je na 2/3 bochten nog steeds vooraan reed :-D Het is echt allemaal niet zo moeilijk hoor:D. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Gozer, wat ben jij toch ook vermoeiend he. Je begrijpt heus wel wat ik bedoel. In de testrace bleef iedereen een beetje krampachtig staan op dezelfde plek, terwijl dat ook rijdend kan. Als je de als 2e bent gekwalificeerd, dan sta je als één na laatste op de grid. Linksonderin kun je prima zien welke positie je dan hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Lekker belangrijk of je nog na 3 bochten op een andere positie rijdt. Als je maar rond halverwege de race op de juiste positie rijdt, is het toch vroeg zat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 Wat jij wil Cris :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Lekker belangrijk of je nog na 3 bochten op een andere positie rijdt. Als je maar rond halverwege de race op de juiste positie rijdt, is het toch vroeg zat? Dank u :). Leg jij het de rest uit :mrgy:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.