Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Project C.A.R.S.

Michaelinho*

Aanbevolen berichten

Je weet dat we allemaal hebben gereden op Oulton Park, Sakkito en Sonoma? Dat vind ik veel meer ingewikkeld dan Watkins Glen.

" waarbij ik geprobeerd heb om de meest eenvoudige circuits aan het begin van het seizoen te plaatsen. "

Watkins Glen is absoluut niet makkelijker dan Hockenheim Cris. Was gewoon een kleine tip/opmerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Round 1 (of 11) - Watkins Glen GP

MURL - Season 3 - LMP2 Masters

VaVaHVo.png

Race Informatie:

• Datum: zondag 6 september 2015
  • Inschrijving: Geopend
  • Lobby open: 19:40
  • Race start: +/- 20:30
  • Pitstop: 1 verplicht (Main Race only)
  • Tyre Wear: Real
  • Race format:
  • Practice (
    19:40
    ): 30 minuten

• Kwalificatie (
    20:10
    ): 15 minuten

• Warm-up*: 5 minuten

• Main Race (
    +/- 20:30
    ): 13 rondes

• Kwalificatie: 5 minuten

• Sprint Race (
    +/- 20: 50
    ): 9 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling)

* De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt.

Deelnemers:

Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION];

Watkins Glen GP:

[YOUTUBE]uJaP_jliuxA[/YOUTUBE] [YOUTUBE]ARDiajvPi9s[/YOUTUBE]

Aanvullende informatie:

• Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier

• Pitstops: Verplicht pitstop in de Main Race[/b. ]Er hoeven alleen banden gewisseld te worden, tanken hoeft dus niet. In de Sprint Race hoef je dus GEEN verplichte pitstop te maken.

• Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden.

• Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen.

• Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed!

• Procedure Sprint Race: Om de chaos in de formation lap te verminderen is de 5 minuten warm-up vervangen voor een kwalificatie van 5 minuten. Dit houdt in dat de onderste helft van de uitslag in de Main Race in deze korte kwalificatie een tijd neerzet, waar de bovenste helft van de uitslag dat NIET doet. Degenen die wel een tijd mogen neerzetten hoeven GEEN snelle tijd neer te zetten, het gaat er puur om dat je even een tijd hebt staan, al doe je er 2 minuten over. Je moet in de formation lap nog wel gewoon je toegewezen positie innemen op basis van de uitslag van de Main Race. Dit zorgt er voor dat degenen die vooraan terecht moeten komen in de formation lap alvast vooraan staan op de grid. Hierdoor hoeft iedereen minder mensen in te halen en is het makkelijker om je positie snel in te nemen. Voor de rest verandert er dus niets.

[spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling
    Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc.

Het doel?
    Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen.

Uitvoering in de MURL
    Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars.

Uitleg
    Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op.

Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd.

NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan.

Stappenplan

• Sprint Race +1 ronde
    • Race start niet bij het groene licht
    • Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in
    • Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit.
    • Race start zodra de leider de finishlijn passeert
    • Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd

Communicatie Startpositie

Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie.

[spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1

15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2

14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3

13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4

12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5

11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6

10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7

9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8

8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9

7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10

6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11

5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12

4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13

3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14

2 = 15 | 1 = 15

1 = 16

[spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling.

Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race

Voorbeeld (12 deelnemers)

Finishte als: 1e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e)

Finishte als: 8e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e)

Voorbeeld (15 deelnemers)

Finishte als: 3e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e)

Finishte als: 12e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e)

[*]Set-up tips:

• Benzineverbruik: Zie schattingen in pCars set-menu
  • Brake pressure - Hoger dan 80%
  • Front & Rear Downforce
  • Gearbox ratio's

[*]Puntentelling:

• 1e plaats - 15 punten

• 2e plaats - 12 punten

• 3e plaats - 9 punten

• 4e plaats - 7 punten

• 5e plaats - 6 punten

• 6e plaats - 5 punt

• 7e plaats - 4 punt

• 8e plaats - 3 punt

• 9e plaats - 2 punt

• 10e plaats - 1 punt

• Pole position - 1 punt

• Handige links:

Afsluiting:

De eerste race van een nieuw seizoen. Iedereen veel succes gewenst met oefenen en voor degenen die er zijn, tot zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION];

Voor degenen die mee doen vanavond; hou er rekening mee dat de auto die je (eventueel) vanavond kiest, de auto is waar je de rest van het seizoen mee moet rijden. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit en dus zal ik op het laatste moment beslissen ;c. Ondanks de dichte cockpit neig ik na wat tests toch meer naar de RWD.

Voor degenen die in latere races instromen geldt hetzelfde. De auto die je kiest tijdens je eerste deelname in het seizoen is de auto waar je aan vast zit voor de rest van het seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Montass; @Steven013; @Mvdv; @Tom.; @kjhkevin; @sirkeith; @mvdb_nl; @Cerebral; @Jelle.;

Voor degenen die mee doen vanavond; hou er rekening mee dat de auto die je (eventueel) vanavond kiest, de auto is waar je de rest van het seizoen mee moet rijden. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit en dus zal ik op het laatste moment beslissen ;c. Ondanks de dichte cockpit neig ik na wat tests toch meer naar de RWD.

Voor degenen die in latere races instromen geldt hetzelfde. De auto die je kiest tijdens je eerste deelname in het seizoen is de auto waar je aan vast zit voor de rest van het seizoen.

Ik ben er net wel of net niet bij. Ik heb wel een vraag, kan iemand in het kort de Pro/cons vermelden. Heb ook niet kunnen oefenen en mocht ik vanavond last-minute moeten kiezen (Als ik er ben kom ik echt direct uit werk!), mag ik dan een wildcard hebben voor de auto en de volgende race mijn keuze bevestigen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso zou ik kiezen uit een Marek of een RWD.

Marek: Beter wegligging, maar iets minder snel.

RWD: Ietsje sneller, maar iets mindere wegligging.

Ik ga zelf voor de RWD. Vind ik gewoon de fijnste auto, omdat ik de wegligging redelijk kan compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er net wel of net niet bij. Ik heb wel een vraag, kan iemand in het kort de Pro/cons vermelden. Heb ook niet kunnen oefenen en mocht ik vanavond last-minute moeten kiezen (Als ik er ben kom ik echt direct uit werk!), mag ik dan een wildcard hebben voor de auto en de volgende race mijn keuze bevestigen!

Allemaal dezelfde klasse dus zal in principe weinig uitmaken. Veiligste keuze is denk ik de RWD. Ik weet niet of je het gelezen had, maar we beginnen later hè vanaf dit seizoen. Dus quali om 20:10. En anders kun je altijd nog aansluiten voor de sprint race (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2x 6e! 1x lekker in me eentje kunnen rijden en de tweede een beetje met Ruud racen. Puur omdat hij elke keer afremde en me daarna weer wou inhalen haha. Was gezellig, volgende week beter.

(k)

Ik dus 2x 5e. Eerste race inderdaad ook helemaal alleen gereden. Tweede race vond ik ook leuker samen met Kevin! (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 1 - Watkins Glen GP - Race Results

MURL - Season 3 - LMP2 Masters

VaVaHVo.png

Introductie:

Het begin van een nieuw seizoen stond weer voor de deur. Na de blamage van het Nederlands Elftal was vrijwel iedereen zich aan het bezatten, dus dat we met een kleiner groepje zouden zijn was te verwachten. Desalniettemin waren het best leuk races!

Definitieve startgrid:

Aanwezig: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION];

Afwezig: [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];

Kwalificatie - Main Race:

GAnp8FM.png

Race resultaten:

Om een lang verhaal kort te maken, de verschillen waren gewoon overduidelijk. Cris was met name in de Main Race veel en veel te snel voor iedereen. Mitchel en ik zaten dicht bij elkaar, maar in halen bleek in een ander verhaal. Steven zat daar achter en dan had je Ruud en Kevin nog. Ik heb niet kunnen zien wat Cris en de rest allemaal uitspookten, maar de battle met Mitchel in beide races was voor herhaling vatbaar.

Volledige resultaten:

4pM7l9A.png

Algemeent klassement

Wie anders dan Cris gaat aan de leiding van het kampioenschap. Er zijn echter nog een hoop races te gaan, dus wie weet is er iemand die hem het vuur aan de schenen kan leggen.

33ISlXF.png

• Handige links:

Afsluiting:

Iedereen weer bedankt voor zijn of haar deelname! Tot volgende week op Le Mans Bugatti (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, eerste raceweekend zit erop.

Mainrace:

De mainrace was gaaf, ik kon prima rondetijden rijden, dus had ik gaandeweg maar besloten om aan het einde van ronde 9 naar binnen te gaan, om zo min mogelijk last te hebben van een eventuele achterblijver. Eenmaal de pitstop gemaakt, zaten er banden van goud op leek wel. Ik reed toen structureel in de 1:33 laag, met zelfs een 1:32.919 als snelste tijd. Zo kon ik steeds meer afstand nemen, wat ook wel te zien is aan de einduitslag.

Sprintrace:

De eerste ronde verliep wat chaotisch, maar had wel maximaal kunnen profiteren. Hier kon ik echter niet echt die gouden rondetijden rijden, maar met een 1:33 hoog, had ik ook vrede mee. Mitchel kon mij echter wel erg goed volgen, vooral in het begin.

Al met al een leuk weekend. Volgende race is Bugatti en die heeft een paar "heerlijke" bochten.

Beelden van mijn eerste ronde in de sprintrace:

yJCXuOEMaCM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het sowieso nog na de chicane vol kunnen houden haha, alleen werd ik net aangetikt door ruud, waardoor ik binnen 5 seconden weer op me favo plek stond haha.

Haha ja klopt ja. Ik probeerde al steeds ergens te rijden zodat jij niet voor me reed (ik had ietsjes meer snelheid). Maar steeds kwam je weer voor me rijden :huhu:

Zou ik ook hebben gedaan hoor, lekker verdedigen :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een tip/kanttekening:

Op onderstaande filmpje zie je rond de 40 seconden een aanval van de nummer 2 op de nummer 1. Degene die hiervoor rijdt mag verdedigen, maar probeer hier maar één keer te wijzigen van je lijn, in plaats van slingeren. Hierdoor kwam Michael zo snel dichterbij, terwijl de nummer 1 de nummer 2 er eigenlijk van af tikt. Als je iets meer rust houdt, kun je er zonder schade voorbij. Ik probeer dan even in te houden, tot ik een punt vind waar ik er beter voorbij kan gaan.

yJCXuOEMaCM

Link naar opmerking
Deel via andere websites