Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Ik zie Clancy Brown en Clea Duvall eerder in teveel dingen dan te weinig tegenwoordig hoor. Maar goed Carnivale is zeker abrupt gestopt

Dat is precies wat ik bedoel. Veel kleinere rollen links en rechts, afleveringetje hier, bijrolletje daar. Weinig tot geen grote rollen in kwaliteitsproducties.

En dan hebben we het nog niet over Tim DeKay, Cynthia Ettinger, Amy Madigan en Toby Huss, die stuk voor stuk echt enorm goed waren.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is precies wat ik bedoel. Veel kleinere rollen links en rechts, afleveringetje hier, bijrolletje daar. Weinig tot geen grote rollen in kwaliteitsproducties.

En dan hebben we het nog niet over Tim DeKay, Cynthia Ettinger, Amy Madigan en Toby Huss, die stuk voor stuk echt enorm goed waren.

Die laatste groep ben ik zeker mee eens. Die heb ik amper gezien verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens staat er een vrij lang interview met de maker van Carnivale online waarin hij uitlegt waar hij met de serie heen wilde als het niet gecancelled was. Vond dat best interessant.

Waar?

Ik merk dat bij mij twee vragen vooral overheersen:

1) Wat was in, the grand scheme of things, de rol van Lodz?

2) Waarom hebben ze in vredesnaam deze ontknoping voor Sofie bedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar?

Ik merk dat bij mij twee vragen vooral overheersen:

1) Wat was in, the grand scheme of things, de rol van Lodz?

2) Waarom hebben ze in vredesnaam deze ontknoping voor Sofie bedacht?

https://tv.avclub.com/daniel-knauf-tells-us-his-plan-for-the-end-of-carnivale-1798236491

Beide vragen worden - min of meer - wel beantwoord hierin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maandag heb ik Mindhunter afgezien. Dat is mijn aanrader van dit jaar hoor. Het eerste waar ik aan dacht, zeker omdat Fincher hier zo’n nadrukkelijk stempel op drukt:

En hij doet het gewoon weer. Overal zie je vergelijkingen die met Zodiac getrokken worden en dat is terecht. Echter niet alleen met Zodiac, want de serie ademt Fincher. Niet alleen het uiterlijk, maar vooral ook de inhoud. De spanningsopbouw en de karakterontwikkeling zijn fantastisch. Dat laatste is zeker niet perfect, maar ik heb er weer van gesmuld; ik ben stiekem denk ik ook gewoon zo’n perverseling.

Maar vooral die spanningsopbouw vond ik fascinerend. De interviewscènes zijn briljant opgebouwd. Onlangs zag ik dit filmpje, nog voordat ik Mindhunter zag. Dus af en toe zat ik zo licht analyserend te kijken naar Mindhunter. De cameravoering is namelijk fantastisch, maar in combinatie met de sterke dialoog, montage, acteursprestaties en de intriges van seriemoordenaars, zorgt ervoor dat je op zeer specifieke momenten helemaal in de serie gezogen wordt. Puntje van de stoel en dat soort dingen. Hier kan ik woorden aan vuil maken, analyses op los laten en scènes helemaal uitpluizen (kan echt perfect met deze serie), maar liever beschrijf ik het met superlatieven. Fantastisch. Intrigerend. Bij de strot grijpend.

Ik las nog weer ergens anders dat dit een soort Mad Men met detectives was. Prima omschrijving wel, want het draait hier om dialoog (en niet zozeer om de moorden, laat staan om bloed of standaard detectivezaken) en eigenlijk maar één hoofdpersoon; de rest is bijzaak en wellicht onderbelicht, maar toch subtiel genoeg voorzien van interessante randzaken (het blikje tonijn, de niet pratende zoon) om voldoende body te geven en de ontwikkeling van Ford nog wat verder uit te diepen.

Ik ben dus onder de indruk. En zoals bij bijna elke Fincher het geval was, word ik steeds lovender, naarmate de tijd verstrijkt. Ik kijk uit naar het tweede seizoen!

Wel een kuteinde joh :cab: Een heel seizoen teasen met die voorstukjes, en uiteindelijk helemaal niets.

Grotendeels eens verder, niet dat ik het briljant vond ofzo, dat niet. Wel intrigerend. Mooie intense dialogen en bij momenten wel een genot om te zien hoe het als het ware net lijkt alsof het voorzichtig sleutelen aan een slotje is om te proberen de juiste insteek te vinden tot een schuldbekentenis. Zeker bij die laatste zaak, dat meisje dat verkracht en vermoord was.

Goede aanrader (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een kuteinde joh :cab: Een heel seizoen teasen met die voorstukjes, en uiteindelijk helemaal niets.

Grotendeels eens verder, niet dat ik het briljant vond ofzo, dat niet. Wel intrigerend. Mooie intense dialogen en bij momenten wel een genot om te zien hoe het als het ware net lijkt alsof het voorzichtig sleutelen aan een slotje is om te proberen de juiste insteek te vinden tot een schuldbekentenis. Zeker bij die laatste zaak, dat meisje dat verkracht en vermoord was.

Goede aanrader (y)

Einde vond ik eerst ook kut, totdat ik las dat het wel wat had. Holden gaat natuurlijk zo op in het doorgronden van die moordenaars, dat hij letterlijk hele zinnen overneemt (zoals dat over [tekst]die poesjes genomen moesten worden voordat ze rijp zijn[/tekst] ofzo tijdens dat verhoor over die cheerleader tegen het einde, dat kwam uit een seriemoordenaar). En hij verandert zo snel door de hele serie, dat op het moment dat hij bij Kemper staat hij gewoon breekt omdat het dan allemaal wel héél dichtbij komt.

Moet ff zoeken waar en hoe dat verder werd uitgelegd, was wel goed gedaan; als ik het gevonden heb, post ik het hier ff. Maar goed, zoals vaker is het einde verder niet bepalend voor de rest van de serie, want de rest overstemt het einde wat mij betreft zeker.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat het voor interpretatie vatbaar is, je ziet ook dat Holden en Tench meer en meer tegenover elkaar komen te staan. Ik weet niet of ik helemaal geloof dat Holden zelf verandert, voor mezelf had ik meer de indruk dat hij het proces gewoon heel goed kon doorgronden en moest doen wat nodig was - inclusief de taal van zijn subjecten onder de knie krijgen.

Met het kuteinde bedoel ik trouwens dat we geen vervolg kregen en al die korte voorstukjes per episode waar je een vent ziet die schijnbaar iets (een moord?) aan het voorbereiden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de BTK-killer, die is ook via profiling vastgezt. Zal wel een lijntje zijn naar wat komen gaat, of juist als voorbeeld wat het profiling op gaat/kan leveren.

Overigens vind ik zijn relatie wel een goed voorbeeld van zijn transformatie. Van onzeker naar vrij emotieloos. En dat alles komt dan los tegen het einde, na die knuffel met Kemper, omdat hij toch niet zo'n roofdier is.

Misschien. Dus inderdaad, typisch Fincher-achtig, het is minder rechtlijnig dan het lijkt.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, is niet 100% zeker misschien, maar wel zo goed als. Moet je maar ff googlen. Heb het tijdens het kijken een klein beetje opgezocht, op fora en in reviews wordt hij best vaak genoemd en hij lijkt er qua uiterlijk ook wel aardig op. Is een seriemoordenaar die dus obv profiling gepakt is.

Je moet btw ook eens ff YouTuben, kom je wel wat leuke dingen tegen, zoals dit.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch die gast die uiteindelijk tegen de lamp gelopen is omdat ie constant de politie en FBI aan het sarren was over het feit dat ze 'm maar niet te pakken konden krijgen? :-D

Misschien bedoel je Kemper, maar die heeft zichzelf bewust aangegeven omdat hij er gewoon genoeg van had.

"The original purpose was gone ... It wasn't serving any physical or real or emotional purpose. It was just a pure waste of time ... Emotionally, I couldn't handle it much longer. Toward the end there, I started feeling the folly of the whole damn thing, and at the point of near exhaustion, near collapse, I just said to hell with it and called it all off."

Link naar opmerking
Deel via andere websites