Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'managersutd'🔥 ×

TV-Series

Tomasson

Recommended Posts

Hier ook Squid Game seizoen één opnieuw gekeken en daarna seizoen twee,

Spoiler

maar is dit alles of zijn we nu op de helft van het seizoen? Zo voelde het een beetje.

Nu "From" aan het kijken, beetje Walking Dead vibes maar het verhaal kan me wel bekoren. Nu hopen dat het niet té sci-fi wordt. 

Edited by Becks

Afgelopen 2 dagen Nobody Wants This gekeken. Misschien niet de meest diepgaande serie, maar in een 10 25-minuten afleveringenseizoen komt de verhaallijn er prima uit. Mooie romantische komedie over een Joodse rabbijn en blonde seksgeoriënteerde yup (sowieso, Kristen Bell :classic_love:) die elkaar in de liefde vinden (en Adam Brody voor de Aaron21’s onder ons). Heb ervan genoten in ieder geval, en kijk uit naar seizoen 2.

3 uur geleden zei Becks:

Hier ook Squid Game seizoen één opnieuw gekeken en daarna seizoen twee,

Inhoud verbergen

maar is dit alles of zijn we nu op de helft van het seizoen? Zo voelde het een beetje.

Nu "From" aan het kijken, beetje Walking Dead vibes maar het verhaal kan me wel bekoren. Nu hopen dat het niet té sci-fi wordt. 

Seizoen 3 komt er inderdaad ook nog aan. 

Gisteren seizoen 2 van Lioness afgekeken. Het is een hele gave serie. Zeker een aanrader. De serie is te zien op Skyshowtime. 

Gisteren meteen de eerste aflevering gezien van The Jackal. Een spannende serie zo lijkt het.

Missing You

Verfilming van het boek van Harlan Coben als miniserie van vijf afleveringen. Best aardig om te kijken. Staan blijkbaar verfilmingen/series van Coben op netflix dus binnenkort maar eens die anderen kijken

Bezig met seizoen 3 van From, heerlijke serie voor mij.

Verder bij seizoen 2 Squid Game aamneht afronden en met de vrouw naar Onopgelost aan het kijken.

Van laatstgenoemde had ik geen topserie verwacht, maar het is wel minder dan ik dacht. Beetje een stel jongeren die 5 cold cases in een enkele dag weten af te sluiten, zonder de daadwerkelijke afsluiting daarvan te zien. Iets te veel hap snap.

Dexter staat even op pauze, begint wat te vervelen .

Laatst begonnen aan een serie die al jaren op mijn lijstje stond: Justified. 

Komt ietwat traag op gang maar zit er inmiddels erg lekker in. Ben altijd vrij kieskeurig en begin niet snel aan een nieuwe serie dus dit is wel weer eens fijn! Enige nadeel is dat ik het dan weer binnen no time binge, maar goed, je kan niet alles hebben. Aanrader hoor :<

Op 7-1-2025 om 09:14 zei Djurovski:

La Palma

Aardig niks meer en minder

Spoiler

Begon goed maar einde behoorlijk onrealistisch. Alsof je een vliegtuig die bedolven wordt onder een tsunami nog levend uitwandelt

1 uur geleden zei Becks:

Inhoud verbergen

Begon goed maar einde behoorlijk onrealistisch. Alsof je een vliegtuig die bedolven wordt onder een tsunami nog levend uitwandelt

Spoiler

Nee idd. Was een beter einde geweest dat die 2 lovers samen gestorven waren wat die ene ook zei. Vond in het begin ook het Engels/Noors door elkaar heen irritant

Net La Palma gekeken. Leuke serie. Jammer van het einde.

Eerder deze week Missing you gekeken. Het is te hopen dat het boek beter is dan de serie. Vond het behoorlijk matig verhaal waarbij een dele van het verhaal er net zo goed niet in had hoeven zitten.

Edited by timpy00

The Day of the Jackal (2024): 8.5/10

Het is lang geleden dat ik vanaf minuut 1 aan een serie gekluisterd zat en deze aandacht geen moment verslapte. De misdaadthriller The Day of the Jackal is vrijwel continu spannend terwijl we een huurmoordenaar (Eddie Redmayne) door heel Europa heen volgen. De MI6 agent die hem op de hielen zit wordt op tamelijk ongeloofwaardige en onsympathieke wijze vertolkt door Lashana Lynch (o.a. No Time To Die) waardoor je sympathie als kijker al snel komt te liggen bij de werkelijk fabelachtige Eddie Redmayne. Ondanks de verkeerd gecaste Lynch een enorme aanrader wat mij betreft. 

Californication S1 (2007-2014): 8/10. 

De laatste weken kijk ik Californication ook tussendoor. Ik denk dat deze komedieserie velen wel bekend is maar je volgt de vrouwenverslindende doch ambitieloze schrijver Hank Moody gedurende het reilen en zeilen van zijn leven. Niet geniaal, maar wel vermakelijk tot dusverre. 

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Mond spoelen Urbeto

De matige seizoensfinale van seizoen 1 haalde er voor mij enige glans af. Ik keek gisteravond S2E4; die was wel echt geniaal (desastreus etentje). Benieuwd hoe de rest van de verhaallijn zich gaat ontwikkelen. 

1 minuut geleden zei Urbeto:

De matige seizoensfinale van seizoen 1 haalde er voor mij enige glans af. Ik keek gisteravond S2E4; die was wel echt geniaal (desastreus etentje). Benieuwd hoe de rest van de verhaallijn zich gaat ontwikkelen. 

Pff zou echt niet weten wat de finale van seizoen 1 was, maar heb bij comedy series/sitcoms vaak wel het idee dat het eerste seizoen zo wordt geëindigd dat er ook een einde is mocht de show na 1 seizoen gecanceld worden. Ik dacht er toevallig vandaag aan om Californication nogmaals te gaan kijken, maar zag dat het niet meer op ViaPlay stond. Staat nu alleen op sky showtime of niet?

Zojuist zei bas huijsmans:

Pff zou echt niet weten wat de finale van seizoen 1 was, maar heb bij comedy series/sitcoms vaak wel het idee dat het eerste seizoen zo wordt geëindigd dat er ook een einde is mocht de show na 1 seizoen gecanceld worden. Ik dacht er toevallig vandaag aan om Californication nogmaals te gaan kijken, maar zag dat het niet meer op ViaPlay stond. Staat nu alleen op sky showtime of niet?

Even in een spoiler dan.

Spoiler

Seizoen 1 eindigt met de bruiloft van Bill en Karen waarbij Karen tegen iedere redelijke verwachting in tóch bij Hank de auto in springt. Cliché en onrealistisch. 

Verder inderdaad enkel op SkyShowtime te zien momenteel. 

3 minuten geleden zei Urbeto:

Even in een spoiler dan.

Toon verborgen inhoud

Seizoen 1 eindigt met de bruiloft van Bill en Karen waarbij Karen tegen iedere redelijke verwachting in tóch bij Hank de auto in springt. Cliché en onrealistisch. 

Verder inderdaad enkel op SkyShowtime te zien momenteel. 

Ja dat sluit opzich wel aan op mijn idee ja. Het zo maken dat je gemakkelijk verder kan met meerdere seizoenen, maar wat ook als een einde van de serie kan gelden als het eerste seizoen niet verlengd wordt hahah

Ah wel zonde. Heb geen skyshowtime haha. Echt een heerlijke serie om tussendoor een beetje te kijken

12 minuten geleden zei La Pulga:

Hoe doen jullie dat met series die na 3 jaar een nieuw seizoen krijgen en je de helft alweer bent vergeten? Kijken jullie seizoen 1 dan helemaal terug?

Ligt een beetje aan de serie. Bij Peaky Blinders ben ik het toen bij S3 of S4 nog wel weer een keer helemaal opnieuw gaan kijken omdat het sowieso nooit tegenvalt, maar bij een Lupin o.i.d. volstaat voor mij die "Wat voorafging in serie X.." compilatie aan het begin van het nieuwe seizoen vaak wel. 

1 minuut geleden zei Urbeto:

Ligt een beetje aan de serie. Bij Peaky Blinders ben ik het toen bij S3 of S4 nog wel weer een keer helemaal opnieuw gaan kijken omdat het sowieso nooit tegenvalt, maar bij een Lupin o.i.d. volstaat voor mij die "Wat voorafging in serie X.." compilatie aan het begin van het nieuwe seizoen vaak wel. 

Ja waarschijnlijk is dat laatste bij Night Agent ook wel het geval, heb er in ieder geval zin an

6 minuten geleden zei La Pulga:

Ja waarschijnlijk is dat laatste bij Night Agent ook wel het geval, heb er in ieder geval zin an

Leuke serie was dat inderdaad in seizoen 1. Zonde dat ik m'n Netflix laatst heb opgezegd. 

Ik vergeet niet zo snel wat er gebeurd is. :D maar opnieuw beginnen met series of games doe ik nooit tenzij ik echt heel veel zin heb om alles weer van begin af aan te ervaren.

Ben richting het einde van S2 van The Wire aan het gaan. Niet gelogen online hoe goed deze serie is. Knap hoe ze ontzettend veel diepgaande personages even belangrijk kunnen laten zijn. Dit had ik een aantal jaren geleden waarschijnlijk niet zo kunnen waarderen als nu. Wat ik ook doe is na elke episode een 'discussion' over die specifieke episode op Reddit lezen. Loop je soms helaas wel tegen kleine spoilers aan, maar je gaat ook weer op dingen letten waar anderen je dan op wijzen, die ik zelf nog niet door had. Is zoveel detailwerk in deze serie. Ben benieuwd waar het heen gaat. Heb alle andere series die ik keek stil gelegd om volledig hier op te focussen.