Gert Geplaatst 29 mei 2018 Share Geplaatst 29 mei 2018 Zag dat het een tientje was, dus ook gekocht. Maar eens vanavond er lekker rustig aan beginnen. Dan ga ik em ook maar eens aanschaffen. Vroegah zoveel simsity 2000 gespeeld dat dit ook wel leuk moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 28 maart 2019 Share Geplaatst 28 maart 2019 Bedenk me net dat ik dit ook nog heb. Kwam er nooit echt lekker in. Wat heeft er voor jou voor gezorgd dat je "de klik" nu wel hebt @Barteh ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 maart 2019 Share Geplaatst 28 maart 2019 Bijna een jaar later; ik heb em toen niet gekocht. Nu ook genoeg andere games. Maar blijf dit een interessant genre vinden iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 28 maart 2019 Share Geplaatst 28 maart 2019 Blijft een heerlijk spel. Als er een keer een scherpe aanbieding is ben ik van plan om een hele meut aan uitbreidingen in één keer binnen te hengelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 maart 2019 Share Geplaatst 28 maart 2019 Ik heb dit spel wel eens geprobeerd maar ik vond het maar een trage game. Heel veel lag. Totaal niet speelbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satioz Geplaatst 28 maart 2019 Share Geplaatst 28 maart 2019 6 uur geleden zei Barteh: Ik moest me er denk ik vooral ff aan wennen om te wennen aan hoe het allemaal werkte en hoe het eruit ziet. Was zo erg gewend aan SIm City dat het toch best wel anders aanvoelde. Kleine dingen als het feit dat je geen grid systeem hebt (had je volgens mij ook al niet meer in de latere sim cities en die speelde ik toen ook niet) en dat zoning geen geld kost. 30-60min goed focussen en me ertoe zetten en ik ben er toch wel redelijk in gekomen. Als je eenmaal je 3e of 4e niveau van je stad haalt dan zit je er goed in en blijf je wel doorgaan. Ik weet niet hoe het voor de rest is trouwens, maar ik heb het idee dat de economie managen wel relatief makkelijk is. Als je eenmaal weet hoe het zit is het inderdaad wel redelijk makkelijk te managen. In het begin is het wel ietwat moeilijk met een krap budget wat neer te zetten. Maar als je niet te veel wegen en dergleijke in begin gebruikt en water bijvoorbeeld direct op 50% zet kom je al een aardig eind. Scholen wacht ik vaak wat langer meer totdat ik genoeg budget heb en taxes leg ik in begin altijd wat hoger om bij 4/5de niveau wat te verlagen. Maar ja dan blijf ik vaak trafficprobleem nog krijgen verderop in het spel. Moet zeggen heb het al een tijd niet aangeraakt terwijl het weer eens tijd wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satioz Geplaatst 28 maart 2019 Share Geplaatst 28 maart 2019 Haha herken het wel. Dingen lopen goed je wil flink investeren en dan lopen ze weg inderdaad. Zulke dingen doe ik daarom gefaseerd om het te voorkomen. Vaak begin ik er al waar mogelijk vroeg in de game mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 maart 2019 Share Geplaatst 29 maart 2019 14 uur geleden zei Barteh: Dat ligt van aan je computer. Mijn laptop kan em prima aan. Wat vind jij de minimum specs om deze game te kunnen spelen? Ja, ik weet dat gamemakers altijd met minimum specs en aanbevolen specs komen, maar als ik het me goed herinner, voldoet mijn laptop gewoon aan de aanbevolen specs. Toch is de game enorm laggy voor me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satioz Geplaatst 29 maart 2019 Share Geplaatst 29 maart 2019 Had je de graphics op maximum staan. Vaak helpt daarmee spelen ook namelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 maart 2019 Share Geplaatst 29 maart 2019 Ik had de graphics al op laag gezet enz. Nu net nog een keer canyourunit gedraaid. Kijken wat eruit kwam. Alles voldeed prima aan de minimale en aanbevolen systeemeisen. Behalve de CPU... Wel een i7, maar kloksnelheid is niet super hoog. Laptop is ook alweer een flink aantal jaar oud. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 maart 2019 Share Geplaatst 29 maart 2019 Niet voor niets dezelfde makers als EU IV... De tutorial die daar bij zit, is ook zo goed als niets zeggend... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 22 april 2019 Share Geplaatst 22 april 2019 Heb het ook al tijdje niet meer gespeeld. Vind het ook te traag. Spijtig dat er geen mod bestaat die het nodige geheugen beperkt als je het spel laad. Heb enorm veel workshopinhoud en dat heeft zijn effect op het laadgeheugen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 29 april 2019 Share Geplaatst 29 april 2019 Ben er achter gekomen dat het verkeer bijna onmogelijk te managen is zonder mods. Wel irritant eigenlijk. Dan heb je een 6 baans weg waar je het verkeer een kant op wilt leiden, en dan kan je alleen in de twee rechterbanen rechtsaf slaan, staat er op 2 banen een file. Daar heb je dus een mod voor nodig om die instructies per baan aan te passen. Net als stoplichten of andere verkeerdsborden veranderen. Jammer dat het niet in de basegame zit. Ook vind ik een goede tutorial, het liefst in AoE stijl scenariomodus wel echt ontbreken. Na 20 uur spelen heb ik dus geen enkel idee hoe je een treinnetwerk goed moet opzetten en wat cargo trains bijvoorbeeld doen. En zo heb je nog wel andere dingen ook die je bijna niet uit jezelf kan leren zonder er heel veel tijd aan kwijt te zijn. Ander puntje wat ik jammer vind is dat er eigenlijk niet één geheel vlakke map in zit. Wat wij als Nederlands toch wel gewend zijn in onze steden.Klopt, gemiste kans dat dat niet geïntegreerd is in het standaardspel. De mod die het oplost is overigens wel een uitkomst zeg! Mijn verkeer loopt sindsdien zeer soepel en het voegt echt een nieuw managingsaspect toe aan de game. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 29 april 2019 Share Geplaatst 29 april 2019 Ik vind het ook een prachtig spel. Mijn favoriet de afgelopen maanden. Flink wat uren inzitten. Met mods heerlijke steden gebouwd. Aantal personen boeit mij nooit zo, het gaat mij volledig om het uiterlijk van de stad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 september 2019 Share Geplaatst 19 september 2019 Vanavond na twee jaar de draad maar eens opgepakt, begrijp er nog net zo weinig van als bij aanschaf Budget was vrij snel op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 9 oktober 2019 Share Geplaatst 9 oktober 2019 Op 19-9-2019 om 23:43 zei Urbeto: Vanavond na twee jaar de draad maar eens opgepakt, begrijp er nog net zo weinig van als bij aanschaf Budget was vrij snel op. Geduld is denk ik het belangrijkste, het is namelijk niet al te moeilijk om een stad draaiende te krijgen. Je moet alleen niet alles geweldig willen hebben, dat komt later wel. Geef een youtube tutorial eens een kans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 6 juni 2020 Share Geplaatst 6 juni 2020 Mocht er nog iemand zijn die graag de base game en/of de DLC After Dark wil overnemen, ik heb ze tegenwoordig dubbel na aanschaf van de Cities Skylines Humble Bundle (zie https://www.humblebundle.com/games/cities-skylines?hmb_source=humble_home&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=mosaic_section_1_layout_index_1_layout_type_twos_tile_index_1_c_citiesskylines_bundle) First come, first serve. Stuur me even een PM. Ook een dikke tip voor anderen die eens willen bijlopen op de DLC. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 juni 2020 Share Geplaatst 6 juni 2020 Ik heb altijd het idee dat mijn laptop het spel niet trekt, maar ik weet dus niet meer of ik ooit de demo (of was er ooit een free to play weekend ofzo voor de base game?) getest heb op deze laptop, of dat het mijn vorige laptop was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 8 juni 2020 Share Geplaatst 8 juni 2020 De game was vorige maand gratis op de PS4. Sindsdien speel ik het erg veel. Al enkele keren overnieuw begonnen met een stad om te verbeteren. Nu wel bezig met een goede gestructureerde stad met ruimte voor nieuwe infrastructuur. Toch blijft het lastig omgaan met verkeersdrukte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 8 juni 2020 Share Geplaatst 8 juni 2020 Mocht er nog iemand zijn die graag de base game en/of de DLC After Dark wil overnemen, ik heb ze tegenwoordig dubbel na aanschaf van de Cities Skylines Humble Bundle (zie https://www.humblebundle.com/games/cities-skylines?hmb_source=humble_home&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=mosaic_section_1_layout_index_1_layout_type_twos_tile_index_1_c_citiesskylines_bundle) First come, first serve. Stuur me even een PM. Ook een dikke tip voor anderen die eens willen bijlopen op de DLC.Heerlijke deal dit zeg. Heb 25 euro voor vrijwel alle DLCs samen betaald. En dan kun je ook nog bepalen waar het geld heen gaat. Prachtig systeem! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 10 juni 2020 Share Geplaatst 10 juni 2020 Op 8-6-2020 om 17:13 zei Barteh: Zonder mod is het verkeer niet te regelen. Goed om te weten. Want ik bouw zelf handmatig rotondes. Maar dan ga ik mijn energie ergens anders insteken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 10 juni 2020 Share Geplaatst 10 juni 2020 8 minuten geleden zei NicoHaak: Goed om te weten. Want ik bouw zelf handmatig rotondes. Maar dan ga ik mijn energie ergens anders insteken Ik probeer om het ov wat beter geregeld te hebben om de drukte te verminderen. Maar vooralsnog helpt dat niet heel erg (ben ook nog niet zo heel lang bezig) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 10 juni 2020 Share Geplaatst 10 juni 2020 Zojuist zei Erwin.: Ik probeer om het ov wat beter geregeld te hebben om de drukte te verminderen. Maar vooralsnog helpt dat niet heel erg (ben ook nog niet zo heel lang bezig) Ja ik heb veel buslijnen, tramlijnen en ik bevorder het gebruik van fietsen. Maar het valt nog wat tegen betreffende het effect ten opzichte vd moeite die je erin steekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 10 juni 2020 Share Geplaatst 10 juni 2020 1 minuut geleden zei Erwin.: Ik probeer om het ov wat beter geregeld te hebben om de drukte te verminderen. Maar vooralsnog helpt dat niet heel erg (ben ook nog niet zo heel lang bezig) Ja en dan staan er 412 bussen achter elkaar in de file Probleem van OV is dat je zelf die hele dienstregeling moet fixen, dat heb ik nooit goed voor elkaar gekregen. Voor mensen die trouwens echt houden van het zien van mooie creaties in dit spel, kijk de Nydal serie van Strictcoaster op Youtube. Dat is gewoon kunst. Spel is wel helemaal gemod waardoor het voor een normale PC niet te spelen is, maar kan er wel van genieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 juni 2020 Share Geplaatst 14 juni 2020 Is er ergens een demo van dit spel ofzo? Gewoon om te kijken of mijn pc het spel aan kan en of het me een beetje bevalt? Zoals ik in een eerdere post al zei: Mijn laptop kan het spel niet aan, maar ik weet dus niet meer of het om deze laptop of mijn vorige ging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten