Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Cities: Skylines

ForzaUtreg

Aanbevolen berichten

Hmmja, als jullie liever games zoals SimCity willen blijven zien (nooit gespeeld, en zal het ook nooit spelen), dan moet je dat vooral denken.

EA is :G

SimCity 2000 t/m 4 zijn anders wel de games die dit genre hebben gedefinieërd en Cities: Skylines hebben geïnspireerd. Dat EA later een geldmachine heeft daar niks mee te maken. Overigens wel vreemd dat je SimCity nooit gespeeld hebt maar het wel afkraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel me dan maar eens wat Cities: Skylines beter doet dan SimCity4. En dan heb ik het niet over hardwaretechnisch/grafisch, want dat is nogal makkelijk bij een game van 10 jaar later.

Sowieso openbaar vervoer uitgebreider. Doet me denken aan Cities in Motion, zelfde maker. Was een game puur gericht op OV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuk zee kan handig zijn, mits er veel wind staan. Ideaal voor windmolens. :) [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION];
Mwa, vind dat lelijk ;c Buiten de 25 tiles ligt nog een mooi stukje in de bergen waar ik wel wat dorpjes had willen maken.

25 tile mod ;)

En ik gebruik teveel mods nu denk, game blijft crashen :oops:

Heb ik, maar zie boven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk. Kom er net achter dat de indeling van de tiles op deze map kut is. Kan een stuk van de zee kopen :)

a3f2ebfaa73e82dfcc1f0458929ec0ff.jpg

Waardeloos dus. Even kijken of ik in de map editor de 'indeling' van de tiles aan kan passen en dan maar weer opnieuw beginnen want dit vind ik niks.

Beetje raar dat je ook je industrie daar plaatst (richting de zee toe?). Daar wil je toch juist woningen plaatsen, en industrie heel ver weg (in dit geval zou ik industrie over de rivier plaatsen. Het is natuurlijk wel handiger als je meteen meer tiles tot je beschikking hebt. Dan heb je minder vaak problemen dat de industrie zo raar ligt, en kan je hem verder plaatsen.

het is één van de redenen waarom ik niet graag de campagne speelt. Ik speel het meer voor de stijl en de creativiteit (en dan moet je kunnen anticiperen). Met maar 1 tile in het begin is er van anticipatie geen sprake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje raar dat je ook je industrie daar plaatst (richting de zee toe?). Daar wil je toch juist woningen plaatsen, en industrie heel ver weg (in dit geval zou ik industrie over de rivier plaatsen. Het is natuurlijk wel handiger als je meteen meer tiles tot je beschikking hebt. Dan heb je minder vaak problemen dat de industrie zo raar ligt, en kan je hem verder plaatsen.

het is één van de redenen waarom ik niet graag de campagne speelt. Ik speel het meer voor de stijl en de creativiteit (en dan moet je kunnen anticiperen). Met maar 1 tile in het begin is er van anticipatie geen sprake.

Industrie ligt prima hoor, kan het nu namelijk makkelijk via de bootjes vervoeren en de trein ligt er ook goed. Heb daar beneden (op de screen) namelijk meer dan genoeg ruimte voor woningen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cities: Skylines

Jelle misschien zijn een van die energie dingen steeds actief. Water elektriciteit ofzo. Dat ze dat niet hebben en dat je dan zo een wolkje krijgt en jouw computer dat niet kan weergegeven. Dus kijk eens ff na of ze alle voorzieningen hebben? Dus ook lage crimerate enzo

Vandaag weer eens geprobeerd te starten, na 10 minuten net een weg kunnen aanleggen. Experiment mislukt ;c Heb echt een beter pc nodig.

Heb je geprobeerd sensitivity op hoogst mogelijk te zetten? Op een of ander manier kon ik daardoor wel prima spelen.

En die discussie oh oh

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jelle misschien zijn een van die energie dingen steeds actief. Water elektriciteit ofzo. Dat ze dat niet hebben en dat je dan zo een wolkje krijgt en jouw computer dat niet kan weergegeven. Dus kijk eens ff na of ze alle voorzieningen hebben? Dus ook lage crimerate enzo

Heb je geprobeerd sensitivity op hoogst mogelijk te zetten? Op een of ander manier kon ik daardoor wel prima spelen.

En die discussie oh oh

Nee, het is alleen als er licht in het spel komt. Autolichten, licht langs de weg, huizen. Lijkt wel of de lightning niet goed zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites