Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Cities: Skylines

ForzaUtreg

Aanbevolen berichten

Spel heeft niet zo'n hoge verslavingsgraad trouwens :cab:

Als je zegt hoe en waar ik het kan vinden, doe ik dat graag. Sta altijd open voor tips.

F12 voor screenshots, als je het spel afsluit kan je ze uploaden naar steam, krijg je vanzelf popup van. Ook kan je ze daarmee terugvinden op je pc en zodoende zelf uploaden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spel heeft niet zo'n hoge verslavingsgraad trouwens :cab:

Als je zegt hoe en waar ik het kan vinden, doe ik dat graag. Sta altijd open voor tips.

Sarcasme? Ben alweer een hele dag bezig... Een van de meest verslavende spellen ooit. Enkel GTA San Andreas als kind, een Paradox Interactive game (al heeft PI ook wel iets met deze game te maken, bedacht ik. ..), Civilization, Pokémon als kind, Football Manager, Pro Cycling Manager (als kind) en dat soort games (strategie en zeker goed uitgewerkte strategie is verschrikkelijk verslavend. Alleen moet je altijd een soort invisible border door, en wanneer je een band hebt gekweekt met een bepaald spel, wil je niets anders meer doen in je leven :r En hoe verder je raakt, hoe leuker. Begin is meestal saai bij strategie (al is soms het middenstuk het plezantst (bij Civ bvb is het einde vaak minder leuk).

Nu wat verspreid beginnen werken :D

n5izp3.jpg

35avj3n.jpg

qn0jzo.jpg

20h4y7o.jpg

Straks toon ik wel wat statistiekjes en traffic/land value kaartje wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals beloofd, cijfers, cijfers en nog eens cijfers.

Land value van wat later het middelpunt van de stad moet worden. West is de zuidkant met vooral commerce (toerisme en leisure) en in het zuidwesten een woonwijk. De zuidkant zal vooral gedomineerd worden door woningen Het oosten van deze kaart door het echte centrum waar de skyscrapers zullen staan. Al is een skyline maken erg moeilijk.

r9pe8i.jpg

Het stadsgedeelte waar ik mee begon. Vrij tevreden hierover. In het oosten komen nog wat low residentiele woningen dus dat gebied wordt nog wel groter (al zijn dat wel heuvels, maar dat maakt het juist mooier als je het mooi maakt) In het westen veel highresidential woningen, en ook al een station geplaatst, helemaal in het noorden ga ik later over de snelweg ook nog low residential woningen zetten en dichter bij downtown ook high-res, maar eerst wil ik het gebied tot downtown sluiten (want nu ziet het er niet uit). En ik heb best wel wat werk. Ik vermoed dat ik 100.000 inwoners zal hebben wanneer ik daarin slaag.

xmu9nm.jpg

Openbaar vervoer, twee tramlijnen (eerste tramlijn niet echt in gebruik, andere wel intensief in gebruik (het oude gedeelte). Buslijn momenteel heel beperkt. Ik twijfel of ik met de buslijnen mijn oud stadsgedeelte moet bevoorraden (ja of neen?), of ligt het te ver weg. Wel wil ik de high-res woningen aandoen (maar dus vermoedelijk niet over de snelweg gaan). Ik heb al drie metrostations aangelegd, maar ze zijn niet verbonden. Bij de haven en de twee stations. Dat is om ervoor te zorgen dat ik niet vergeet om daar metrostations aan te leggen, later zal ik ze wel eens verbinden. Moet er trouwens nog een paar plaatsen aan wat monumenten en de universiteit.

Er is al een haven. Er zijn twee stations aangelegd, net zoals een cargo station (maar de ore industrie heb ik weggedaan en de forest industrie wordt niet ingevuld). Wat vreemd is gezien de werkloosheid begint te stijgen (= zie verder).

smdpiv.jpg

Dit is het verkeer. Wat problemen met de boerderijen.

1178n7b.jpg

Ook hier begin ik al problemen te krijgen..

29tsn9.jpg

De bevolking is over de 20.000 gegaan, en sterk groeiende.

2a4qmpc.jpg

Percentage van werkende en gelukkig zijn. Meer mensen dan voorheen zijn werkloos (reden weet ik niet). Gelukkigheid is mid 80's. Ik weet niet of dat goed is. Precieze aantallen: industrie 98 procent (wtf), residenties 90 procent, offices 86 procent, commercies 72 proces.

zo9b2v.jpg

Het aantal fietsers (de lagere aantallen zijn dag-en nachtcyclus). Wel sterke stijging plots

s5xso2.jpg

Educatie level. Mate van hoe de mensen in de stad zijn een diploma hebben. Is dat hoog of niet?

1e1c1h.jpg

Wat zijn jullie aantallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cliffside vind ik by far de leukste. Ik heb niet echt een favoriete steammap, vaak zijn custom maps ook erg lastig. Als je begint met spelen gewoon een standaard map pakken. Met cliffside heb je best wel al wat uitdaging als je de uitdaging opzoekt.

Power lines kun je trouwens na een tijd wel weghalen hoor, eens de delen aangesloten zijn. (de delen die niet aangesloten zijn moet je blijven voorzien natuurlijk). Mooi hoor. Aan de rivier ook al lekker goed terrein.

30.000 trouwens al bij mij qua bevolking.

24v04kk.jpg

2zojb75.jpg

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een save van mn game waarbij ik voor de monuments ben gegaan, op een paar na heb ik ze allemaal maar heb dus een save waar niks meer in de map gebouwd is. Daar dus mee aan de slag gegaan de afgelopen 6uur :P

Ik ben ondertussen nog wel voor 30K industrie bezig en 20K commercial, vandaar dat de layout van de city niet helemaal is zoals ik het wil hebben (die 30k is veeeeel). Daarnaast had ik een idee voor de snelweg, ipv heel dicht naast elkaar zoals standaard heb ik de tegengestelde banen juist een eindje uit elkaar liggen. Voordelen hiervan zijn: Makkelijke in en uitvoegen, dmv ze aan de linkerkant van de snelweg in te laten voegen (geen opstoppingen daardoor) Op en afritten die niet snel verstopt zitten, de mogelijkheid om het verkeer te leiden over meerdere wegen. Tot nu loopt het goed, ik heb nog geen openbaar vervoer en 68K aan inwoners. Af en toe een plukje rood bij de overview voor cars, maar dat stelt niks voor aangezien alles door blijft rijden. Mocht het wel fout gaan heb ik ook nog de ruimte tussen de snelwegen in om daar het openbaar vervoer te plaatsen. Ik heb voornamelijk highrise op een pluk na, aangezien ik wil kijken tot hoeveel inwoners ik kan komen. Daarnaast 3 cargostation en 1 cargohub.

Screens zijn mischien niet duidelijk maar als julie vragen hebben vuur ze maar af :)

[spoiler=SCREENSSSSS]

Snelweg ingang van 1 kant (ik heb van 3 kanten een snelweg de stad in lopen)

BV6AlIW.jpg

Als je goed kijkt zie je tussen de snelweg op sommige plekken nog een dirt road lopen, dit was meer een middel om de weg recht te houden en op gelijke afstand.

ETxAWfb.jpg

Landvalue

lvyqAXb.jpg

Traffic

N4xMbLq.jpg

Ingang snelweg industrie

1F5tgpV.jpg

Zoo, Poshmall linksachterin, en statue alle drie verbonden met paths en bomen.

Bv0Sq5r.jpg

De rechtbank, staat dus in de laagbouw gedeelte.

sSTx30l.jpg

Traincargo, en hub zitten naast elkaar op het eiland en zijn verbonden met de industriewijk.

sKJwxQT.jpg

Ow en heb gisteren Snowfall erbij gehaald, maar wintermaps kunnen me niet bekoren. Dus dat was een dure tramupdate ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nostalgie /=/ kwaliteit. Heb het gevoel van die games er inderdaad ook niet bij, maar dat is logisch. Dat waren (nagenoeg) de eerste van zulke games, blijft je altijd bij, al is de herinnering vaak mooier dan het daadwerkelijke spel. Al vind ik dat bij RCT nog best meevallen, blijft een prima spelletje. Wat ik waardeer aan CS is de actieve community en de mogelijkheid tot mods, plus dat het er nog vrij aardig uitziet en je in principe álles aan kunt passen in je game.

Ik merk in ieder geval dat mijn feelings voor dit spel daarom toch minder zijn. Dit spel kan mij niet meer bekoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

c4e70e2dac8c8ae099bb7a2f23cf33b5.jpg

Jeetje. Opeens regen. Nieuw stadje begonnen. Nog niet tevreden over de layout maar ach. Maak er wel lekker een pauperwijk van met zieke industrie daar rechts. Ligt prima daar. Dichtbij de bootconnectie en er ligt al een rail.

Die rechte weg in het midden van de linker wijk is overigens een smalle 4 lane. Network Extentions Project :< Vind die standaard brede vrij lelijk

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

c4e70e2dac8c8ae099bb7a2f23cf33b5.jpg

Jeetje. Opeens regen. Nieuw stadje begonnen. Nog niet tevreden over de layout maar ach. Maak er wel lekker een pauperwijk van met zieke industrie daar rechts. Ligt prima daar. Dichtbij de bootconnectie en er ligt al een rail.

Die rechte weg in het midden van de linker wijk is overigens een smalle 4 lane. Network Extentions Project :< Vind die standaard brede vrij lelijk

Speel je met unlimited money?

Link naar opmerking
Deel via andere websites