Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Cities: Skylines

ForzaUtreg

Aanbevolen berichten

Ik koop altijd zsm een stuk land erbij om de industrie steeds een stukje op te schuiven (of de woonwijken, ligt eraan wat ik beter vind passen bij de starting tile). Probeer sowieso altijd een scheiding te hebben in de vorm van een snelweg. Woonwijken links, industrie rechts.

Dat is dus eigenlijk precies wat ik ook doe. Nou, die mods maar eens opzoeken en een nieuwe map beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel: er van leren en het verder weg zetten

En ook niet naar de industrie toebouwen. Doe je het toch gebruik offices als bumper. Bij mij is mijn farming industry nu wel licht geintrigreerd met de woningindustrie maar door de goede balans aan afritten heb ik weinig overlast van verkeer. Je kan eventueel in je city district planning heavy traffic bannen uit bepaalde delen.

Vaak commerce en offices gebruiken als afbakening tussen industrie. In mijn optiek werkt dit het beste industrie - commerce - offices en woningen. Laat de snelweg door de offices lopen eventueel. En zorg voor een woongebied met weinig scholen dat dicht bij industrie staat. Soms is het een kwestie van aanvoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was trouwens mijn eerste stad. Ook niet echt zo mooi hoor.

sb085l.jpg

Wel geen mods, dat scheelt ook al veel.

18n2me.jpg

-> Van de zuidkant getrokken, foto hierboven

eg8r9k.jpg

-> Van westkant (forest industrie)

23lcos1.jpg

- van de zuidoostkant

Noordkant is afschuwelijk, en oostkant is gewoon rechtlijnig.

s2yywk.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb beetje zitten rotzooien, maar kom telkens met hetzelfde probleem te zitten. Ik kan geen riolen aanleggen, dus al mijn huizen staan zo weer leeg :moop:

Hoe bedoel je? Heb je btw Snowfall? Het kan zijn dat die dan standaard op het verkeerde tabblad staat (dat zijn geupgrade riolen waar ook warmte door gaat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bedoel je? Heb je btw Snowfall? Het kan zijn dat die dan standaard op het verkeerde tabblad staat (dat zijn geupgrade riolen waar ook warmte door gaat)

Heb de standaard variant gedownload via Steam.

Wat ik zie is allemaal riool symbooltjes en geklaag. Ik kan alleen pas riolering bouwen boven de 400 population.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zie is allemaal riool symbooltjes en geklaag. Ik kan alleen pas riolering bouwen boven de 400 population.

Riolering kan normaal bij 0 populatie dus dat is vreemd? Kun je een screenshot maken er van?

Ziet er netjes uit [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; Ik had net een kleine fuckop qua traffic. Ik wilde high Density buildings, maar daar was mijn wegennet het niet mee eens ;c na een uur tweaken de problemen iets uitgedund maar vooral verplaatst. Nu maar eens een nieuwe stad maken en dan veel uitgestrekter en niet 20k inwoners in het 1e hokje proberen te proppen ;c en ben ook wel ff klaar met de sneeuw dus een tropische stad ofzo pakken

bewerkt door Curly
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je een rioolafvoer dingetje? Riool wordt afgevoerd via de waterleiding(als je goed kijkt is een van de buizen donker). Verder moet je waterpomp, niet de vieze rioolwater gaan pompen. Dus wel ff opletten waar de water heen stroomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Riolering kan normaal bij 0 populatie dus dat is vreemd? Kun je een screenshot maken er van?

Riolering kan ik nog steeds niet maken, echter lijkt het nu "goed te komen".

Heb je een rioolafvoer dingetje? Riool wordt afgevoerd via de waterleiding(als je goed kijkt is een van de buizen donker). Verder moet je waterpomp, niet de vieze rioolwater gaan pompen. Dus wel ff opletten waar de water heen stroomt.

Ik denk dat dit het was, thanks!

Bedankt voor het filmpje [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Riolering van elektriciteit voorzien

- Waterpomp, riolering en waterafvoer zetten (drie verschillende dingen)

- Letten langs welke richting de rivier stroomt en vers water oppompen

Dat zijn de belangrijkste dingetjes. Riolering en elektriciteit kan soms wat ambetant zijn in het begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Riolering van elektriciteit voorzien

- Waterpomp, riolering en waterafvoer zetten (drie verschillende dingen)

- Letten langs welke richting de rivier stroomt en vers water oppompen

Dat zijn de belangrijkste dingetjes. Riolering en elektriciteit kan soms wat ambetant zijn in het begin.

Het gaat al iets beter. Thanks voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan. Het zou trouwens ook fijn zijn mochten anderen eens hun stadje tonen (ook al is het het tonen volgens jou niet waard, we kunnen altijd tips geven, en als het je eerste stad is heb je altijd een excuus hé :p Sowieso als je campaign speelt is het al lastiger om op decoratie te letten enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een tip, Schroom niet om te falen. In de zin van iets bouwen, het niet mooi of functioneel vinden... Je kan het altijd weer verwijderen en opnieuw beginnen (Hou wel rekening met je balans). Sommige buurten heb ik wel 5x opnieuw opgebouwd omdat het me niet beviel. Overigens wat een hoop mensen vergeten/niet weten is dat als je na verloop van tijd je wegen het beste kunt upgraden naar wegen met bomen of grasrandje, dit zorgt voor extra tevredenheid bij de mensen en meer land value.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin ook met de grote assen (de belangrijkste wegen), en zorg voor wat variatie van wegen met structuur (rechte lijnen) en gebogen wegen (vooral dat laatste vergeet je nog wel vaak te gebruiken). Ik gebruik daarentegen laatste tijd alleen maar gebogen wegen zonder structuur. Typisch ik :D Grote wegen proberen in het midden doen, laat de snelweg maar door de stad gaan en dicht bij je. Niet bang van zijn, en in de midden en zorgen dat industrie ergens anders ligt dan woningen Veel proberen, try and fail. Trein gebruiken voor toerisme in je stad van andere steden, metro voor snel vervoer zeker in de dichtbevolkte gebieden, bussen als aanvulling (en aparte depots per "groot district". Geen één groot depot voor alles (want dan loopt alles in de 100. Bussen in kleinere stadsdelen gebruiken. Zet ook in op fietsen en wegen, maak eventueel fietsbruggen of voetpadbruggen over snelwegen (shortcuts). Probeer zoveel mogelijk te spreiden, zorg dat je op de grootste wegen maar niet de snelweg goede wegen hebt die verkeer van je grote baan wegkrijgen, maar zorg tegelijkertijd niet voor te veel intersecties (en maak meer intersecties op tweerijvakbanen of zelfs éénrijvak.

Als je een nieuw gebied wilt starten ergens anders zorg dat het aantrekkelijk wordt door alle faciliteiten al te gaan plaatsen op voorhand en al parken enzo te plaatsen (en scholen) zodat die vraag daar sneller beantwoord wordt). Land value is belangrijk. Probeer wat future planning te doen en eens te denken wat je wilt doen in de toekomst met je stad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin ook met de grote assen (de belangrijkste wegen), en zorg voor wat variatie van wegen met structuur (rechte lijnen) en gebogen wegen (vooral dat laatste vergeet je nog wel vaak te gebruiken). Ik gebruik daarentegen laatste tijd alleen maar gebogen wegen zonder structuur. Typisch ik :D Grote wegen proberen in het midden doen, laat de snelweg maar door de stad gaan en dicht bij je. Niet bang van zijn, en in de midden en zorgen dat industrie ergens anders ligt dan woningen Veel proberen, try and fail. Trein gebruiken voor toerisme in je stad van andere steden, metro voor snel vervoer zeker in de dichtbevolkte gebieden, bussen als aanvulling (en aparte depots per "groot district". Geen één groot depot voor alles (want dan loopt alles in de 100. Bussen in kleinere stadsdelen gebruiken. Zet ook in op fietsen en wegen, maak eventueel fietsbruggen of voetpadbruggen over snelwegen (shortcuts). Probeer zoveel mogelijk te spreiden, zorg dat je op de grootste wegen maar niet de snelweg goede wegen hebt die verkeer van je grote baan wegkrijgen, maar zorg tegelijkertijd niet voor te veel intersecties (en maak meer intersecties op tweerijvakbanen of zelfs éénrijvak.

Als je een nieuw gebied wilt starten ergens anders zorg dat het aantrekkelijk wordt door alle faciliteiten al te gaan plaatsen op voorhand en al parken enzo te plaatsen (en scholen) zodat die vraag daar sneller beantwoord wordt). Land value is belangrijk. Probeer wat future planning te doen en eens te denken wat je wilt doen in de toekomst met je stad.

Niet helemaal waar :P, maar het ligt aan de ligging vanwege de vele bussen (hoe meer lijnen, hoe groter je budget, hoe meer bussen) en aan hoe je de lijnen uitlegt. Zo had ik mijn stad van 75K 2 grote hubs, 1 bij de industrie en 1 het centrum van de stad. Werkte perfect voor derest, moet wel bij vermelden dat ook de trein en metro vlakbij zaten waar mensen dezelfde reis konden maken. Metro`s kun je imo het beste niet in een rondje laten gaan maar van 1 uiteinde naar een andere uiteinde en daar de lijn tussen laten gaan. Overigens werd de metro bij mij het meeste gebruikt en vandaar uit verspreidde de mensen zich met het andere openbaar vervoer. Maar zoals boven aangegeven is het try and fail... try some more... fail even harder ;D totdat je de stijl hebt gevonden die bij je past. En totdat je de handigheidjes weet :P. Tuts op utube zijn altijd een uitkomst mocht je niet uit iets komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PtAdrQ7.jpg

Mijn eerste poging in dit spel. Links de huizen, het middendeel zitten de bedrijven/politie/brandweer en helemaal rechts de industrie. De industrie wil ik verder door naar boven trekken langs de waterkant en de huizen breid ik uit naar onder en eventueel naar links. Zodra ik meer land kan kopen moet ik even zien hoe ik het oppak verder. De toe- en afrit bij de snelweg verander ik in de toekomst nog. Wil daar proberen een rotonde te maken :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spel heeft niet zo'n hoge verslavingsgraad trouwens :cab:

Graag gedaan. Het zou trouwens ook fijn zijn mochten anderen eens hun stadje tonen (ook al is het het tonen volgens jou niet waard, we kunnen altijd tips geven, en als het je eerste stad is heb je altijd een excuus hé :p Sowieso als je campaign speelt is het al lastiger om op decoratie te letten enzovoort.

Als je zegt hoe en waar ik het kan vinden, doe ik dat graag. Sta altijd open voor tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites