Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Cities: Skylines

ForzaUtreg

Aanbevolen berichten

Jammer dat sneeuw alleen op wintermaps is, en het er dan dus ook de hele tijd is. Een cycle van seizoenen zou wel ziek zijn. Die trams zijn fijn, maar dat is dan ook het enige dat nog iets van nut heeft in die hele DLC.

Ik citeer: "The next expansion will have the players... well, I don't know a word for nonsexual ejaculation, but..."

Op basis hiervan had ik toch meer verwacht ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godverdomme, ik moet dat bazenspel toch weer beginnen spelen hoor. Een van de leukste spellen van het moment.

Waarom bestaat er zoveel op de wereld dat ik nooit de tijd heb om alles te spelen (echt waar, zo jammer. Ik wil europa universalis spelen, ik wil dit spelen. Gewoon kapot spelen, pff :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, is een beetje uit nood. Heb besloten pas echt een nieuw vak te kopen als de ruimte ook echt op is. Dit om dichte bebouwing te stimuleren (vind ik toch het mooiste om te zien).

Zit overigens te denken om in een later stadium de snelweg onder de grond te laten gaan ipv zoals die nu is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nostalgie /=/ kwaliteit. Heb het gevoel van die games er inderdaad ook niet bij, maar dat is logisch. Dat waren (nagenoeg) de eerste van zulke games, blijft je altijd bij, al is de herinnering vaak mooier dan het daadwerkelijke spel. Al vind ik dat bij RCT nog best meevallen, blijft een prima spelletje. Wat ik waardeer aan CS is de actieve community en de mogelijkheid tot mods, plus dat het er nog vrij aardig uitziet en je in principe álles aan kunt passen in je game.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rollercoaster Tycoon was wel tof, zoo tycoon ook wel :D Cities Skylines is voor mij beste stedenbuildgame die ik gespeeld heb! Dit zal voor mij nostalgie worden.

2yk1g8g.jpg

10oikio.jpg

30xcug0.jpg

2ngsdnn.jpg

Mijn stadje. Ik ben begonnen om een kleine boerencommunity te starten icm met een groot low-density residential gebied aan de rand van de map namelijk de vestmannaeyjar community. Reykjavik zal heel wat community's kennen, ik heb grootse plannen. Iemand suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou sowieso die op/afrit op termijn aan gaan passen. Nu moeten ze soms gekke bochten maken en dat komt het verkeer niet ten goede. Ook moet je ff opletten dat de grotere wegen ook echt de kortste weg zijn, anders nemen ze 'shortcuts' via kleinere wegen. Zie er al 1 die mogelijk problemen op kan leveren. Links (en misschien ook die rechts) van de naam van het district ligt een weg die naar beneden doorloopt. Kan aardig 'verstopt' raken op een gegeven moment. Lijkt me dat je alles zsm wil 'voeren' aan de grotere doorgaande wegen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welcome in Vestmannaeyjar

Het eerste district van het nieuwe Reykjavik, maar dan wel in een Reykjavik dat al serieus te lijden heeft onder klimaatopwarming :r

25i6gzr.jpg

n4z7lx.jpg

142bldv.jpg

En als we een MU-meeting gaan houden in deze stad, dan gaan we het maar hier doen. Schijnt trouwens de grootste toeristische trekpleister te zijn van mijn stad :-D

acd8gw.jpg

Wat is er verder nog:

- Naast wat boerderijtjes, is er ook wat mijnindustrie aan de andere kant van de snelweg.

- De drie afritten doen het erg goed. De ene afrit handelt mijnindustrie, boerderijen en cargo treinstation, dat allemaal goed draaien. Een andere afrit behandelt 1/2e van de woningen (en heel klein beetje commerce en industrie maar heel weinig), en de andere afrit commerce en 1/2e van de woningen. Problemen zullen pas komen als ik de andere kant van de snelweg langs de kant van de stad ga bebouwen waar ik nu ga aan beginnen.

- Nog altijd geen kantoren, 1/2e niet uneducated (bewust, anders lopen farms leeg). Alles low gedaan. Nog geen highresidential of highcommercial zoning gedaan.

- Niets gedaan aan openbaar vervoer, buiten een cargo treinstation, en treinsporen tactisch al wat gelegd. In de stad komt er geen of nauwelijks openbaar vervoer. Enkel bussen en tram misschien. In centrum en de grote stad wordt dat een ander verhaal.

- Circa 5000 inwoners

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke mods zijn goed om te nemen bij dit spel? Verder nog aanraders?

Persoonlijk vind ik de volgende heel handig:

- precision engineering

- Tree brush

- Automatic Bulldoze

[MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; Ik raad je aan om in het begin NIET unlock all te gebruiken. De reden hiervoor is dat je bevolking ook meteen alles wil. Het is verstandiger om met de normale progressie te spelen. Dan unlockt iets pas als je bevolking niveau X gehaald heeft en dan hebben ze ook pas de nieuwe gebouwen nodig. Je kunt wel eventueel unlimited money pakken al is dat niet noodzakelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het een eerste keer speelt, normale progressie. Anders maakt het weinig uit. Ik doe wel unlock all, maar in deze campagne maakt dat toch weinig uit gezien ik toch met een kleine buurt begin. Unlimited money is wel handig. Maar als je achievements wilt en wat wilt oefenen, gewoon zo beginnen zou ik zeggen.

Ik speel wel met veel mods. Ook voor uiterlijk enzo. Probleem is dat niet alles AD-compatible is, en niet alles Snowfall-compatible.

Het voetbalpleintje en het kerkje zijn bvb mods. Football field opzoeken in de workshop (er staat zelfs een stadion van feyenoord in de catalogus, en ook iets van in engeland (maar fictief dan wel), en nog een voetbalveldje. Het kerkje heeft neo-romanic church ofzo. Het leuke is dat het opvalt in de skyline op mijn kaartjes (wat betekent dat het erg geslaagd is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke mods zijn goed om te nemen bij dit spel? Verder nog aanraders?
- Not So Unique Buildings: Unique buildings kun je onbeperkt plaatsen

- Traffic Manager: President Edition: snelheidslimieten, instellen waar het verkeer naartoe kan per lane, stoplichten aanpassen, enz.

- Tree Brush: Meerdere bomen in 1 klik plaatsen, als een brush dus

- Time Warp: Bouwen in het donker is dramatisch, dus hiermee kun je de tijd vertragen, versnellen of stilzetten.

- Network Extensions Project: veel meer (en handige) opties voor wegen

- Unlimited Trees Mod

- Precision Engineering: lengte, hoek, etc van wegen die je aanlegt te zien

- Extended Public Transport UI (kan zijn dat dit nu overbodig is na de nieuwe DLC)

- Traffic Report Tool 2.0: Zien waar traffic naartoe gaat en vandaan komt. Handig om te zien waar de oorzaak van verkeersopstoppingen ligt.

- Nog altijd geen kantoren, 1/2e niet uneducated (bewust, anders lopen farms leeg). Alles low gedaan. Nog geen highresidential of highcommercial zoning gedaan.

Er is een policy (School's Out volgens mij) die ervoor zorgt dat mensen in een district liever gaan werken dan dat ze naar school gaan. Dus blijft het educatieniveau laag genoeg om farms etc te behouden. Kantoren kunnen dan worden 'bezet' door mensen uit een ander district.

Ziet er allemaal tof uit, vroeger ook altijd veel Sim City gespeeld. Laptop kan het prima aan. Zie dat hij bij Steam te halen is voor 12 euro. Paar pagina's terug gelezen en het ziet er echt heel vet uit.

Wat is het handigste om te doen als je start?

Weet niet of je hem hebt, maar voor 12 euro gelijk doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het een eerste keer speelt, normale progressie. Anders maakt het weinig uit. Ik doe wel unlock all, maar in deze campagne maakt dat toch weinig uit gezien ik toch met een kleine buurt begin. Unlimited money is wel handig. Maar als je achievements wilt en wat wilt oefenen, gewoon zo beginnen zou ik zeggen.

Ik speel wel met veel mods. Ook voor uiterlijk enzo. Probleem is dat niet alles AD-compatible is, en niet alles Snowfall-compatible.

Het voetbalpleintje en het kerkje zijn bvb mods. Football field opzoeken in de workshop (er staat zelfs een stadion van feyenoord in de catalogus, en ook iets van in engeland (maar fictief dan wel), en nog een voetbalveldje. Het kerkje heeft neo-romanic church ofzo. Het leuke is dat het opvalt in de skyline op mijn kaartjes (wat betekent dat het erg geslaagd is).

En hoe houdt jij rekening in het begin met het plaatsen van de eerste dingen? Ik wil namelijk niet de industrie te dicht op de stad maar loop keer op keer toch wel tegen het feit aan dat de woningen in mijn optiek te dichtbij gaan komen.

[MENTION=10566]Curly[/MENTION]; bedankt, ik zal die eens gaan opzoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe houdt jij rekening in het begin met het plaatsen van de eerste dingen? Ik wil namelijk niet de industrie te dicht op de stad maar loop keer op keer toch wel tegen het feit aan dat de woningen in mijn optiek te dichtbij gaan komen.

[MENTION=10566]Curly[/MENTION]; bedankt, ik zal die eens gaan opzoeken!

Ik koop altijd zsm een stuk land erbij om de industrie steeds een stukje op te schuiven (of de woonwijken, ligt eraan wat ik beter vind passen bij de starting tile). Probeer sowieso altijd een scheiding te hebben in de vorm van een snelweg. Woonwijken links, industrie rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites