Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Cities: Skylines

ForzaUtreg

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn eerste stad failliet zien gaan (snik snik).

Alles liep wel redelijk vlot, uitgezonderd het health-gebeuren (en geen idee waarom).

Zal wel te snel hebben uitgebreid. Morgen maar eens een nieuwe poging ondernemen.

Riool en water goed gescheiden? Industie ver genoeg van residential? genoeg vuilnisophaal? Wel een crematorium of begraafplaats goed neergelegd? dat zou zo maar kunnen namelijk waardoor mensen ziek worden.

'Hou ook rekening met dat je op een gegeven moment een doodwave krijgt waarbij een hoop van je inwoners tegelijk doodgaan omdat ze tegelijk zijn gekomen. Trekt zich eigen daarna wel weer goed maar als je niet genoeg reserves heb kan dat je nek ook kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Riool en water was allemaal goed. Industrie was ook mijlenver weg. Vuilnis weet ik niet uit mijn hoofd. Het crematorium heb ik denk ik te laat gebouwd (kwam er te laat achter dat die ook al beschikbaar was). Denk dat dat debet is aan de neergang is van mijn stad.

Iemand verder nog tips wat betreft de belastingen? Uit sommige filmpjes maak ik op dat je die het beste op 11 procent kunt zetten, terwijl anderen zeggen dat je het beste juist daaraan helemaal niet kan tornen.

Verder heb ik wat geklooid met policies maar die heb ik heel snel weer uitgezet nadat het bijna mijn kop kostte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Riool en water was allemaal goed. Industrie was ook mijlenver weg. Vuilnis weet ik niet uit mijn hoofd. Het crematorium heb ik denk ik te laat gebouwd (kwam er te laat achter dat die ook al beschikbaar was). Denk dat dat debet is aan de neergang is van mijn stad.

Iemand verder nog tips wat betreft de belastingen? Uit sommige filmpjes maak ik op dat je die het beste op 11 procent kunt zetten, terwijl anderen zeggen dat je het beste juist daaraan helemaal niet kan tornen.

Verder heb ik wat geklooid met policies maar die heb ik heel snel weer uitgezet nadat het bijna mijn kop kostte.

Belastingen max 12%;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! Inmiddels al weer zo'n 3 uur aan een nieuwe stad gesleuteld.

Heb dit keer veel geduldiger gespeeld dan bij mijn vorige stad. Zit nu op 600 inwoners terwijl ik de vorige keer in een uurtje meer op 1500 inwoners zat.

Ik begon met een enorm industrieel gebied, maar inmiddels zijn er ook behoorlijk wat woningen bijgebouwd.

Financiële zekerheid is tot nu toe key bij deze stad. Merk wel dat dat werkt, al zijn de momenten waarop je nieuwe services unlockt wel heikele punten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook maar eens wat pica's van mijn stad neerzetten.

Stora%20bovenaf_zpsleyjwlkh.png

Een algemene indruk van bovenaf. Links onderin een plantsoen met allerlei recreatieve faciliteiten. Rechts bovenin moet de skyline gaan verrijzen op den duur. Rechts onderin de industrie met een aparte verbinding naar een snelweg. Links bovenin een bergpas.

Bergentburg_zps2crjmrdz.png

Heb in mijn stad een berg gemaakt met bovenop een klein idyllisch kasteeltje.

Tol_zpswkfveawn.png

Aanzicht vanaf de andere kant. Met tolsysteem, want zo gierig zijn we dan ook wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ez bump. Heb hem de afgelopen week maar weer eens aangeslingerd nadat ik wat filmpjes in mn youtubefeed zag verschijnen. Lekkere nieuwe dlc, mods en assets zijn er. Vooral Parking Lot Roads, Football Asset Pack en Rush Hour zijn heel fijn. Net als die nieuwe custom roads. Voor het eerst ook wel een goed idee van hoe ik het wil plannen. Spel staat nu uit dus kan geen screens maken. Binnenkort wat meer details in beeld brengen ook.

cd0939f066b706e0f58520d48dbc0dda.jpg

Dit de meest recente screen van wat ik nu heb, is inmiddels wel aangepast. De grote weg bij Prospect Square is nu recht, dat wordt een soort downtown met offices en een klein beetje commercial, dus wil daar een gridpattern. Prospect Park als een soort central park idee. Rosewood en Coleridge worden tourism/leisure districten. Als buffer doe ik wat services bouwen om dat geluidsoverlast te beperken.

9bd8383a0e3942c19712b9e15692af35.jpg

Uiteraard wel de 81 tiles mod. Ook daar alvast wat planning gedaan. Staan wat oude kasteeltjes enzo op deze map dus dat is wel leuk om daar het toerisme een beetje omheen te doen. Rondom het meer wil ik het wat groter doen qua toerisme. Zit eraan te denken om op dat eilandie rechts van 'small tourism' een stadion te plaatsen, met Rush Hour en de Matchday DLC heeft dat eindelijk nog een functie ook. Trainingsaccommodatie ernaast met verschillende velden.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, inderdaad echt een goed spel, zou wel aanraden om een beetje meer vooruit te plannen, want uiteindelijk zal blijken dat je plaatsen toch krap zijn, en dan moet je goed nadenken over wat je waar wilt hebben. Al zie ik ook dat je dat een beetje doet.

De nieuwe uitbreiding Parklife zal ook leuk zijn!

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, inderdaad echt een goed spel, zou wel aanraden om een beetje meer vooruit te plannen, want uiteindelijk zal blijken dat je plaatsen toch krap zijn, en dan moet je goed nadenken over wat je waar wilt hebben. Al zie ik ook dat je dat een beetje doet.

De nieuwe uitbreiding Parklife zal ook leuk zijn!

M'n plannen qua leisure en downtown zijn wat veranderd inderdaad. Was te weinig ruimte voor, dus wil nu dat Meadow Park (wat ik eerst als een soort suburb wilde, maar dat verplaats ik naar boven) platleggen en daar downtown doortrekken. Daar high dens residential, aan de overkant (Prospect) de offices bij het park en wat verder naar beneden, naast dat eilandje waar het stadion komt, commercial. Vlakbij de snelweg, zodat die trucks niet de hele stad door moeten en in de weg rijden van mn andere verkeer.

5c0f9e7a66debcd786840f5d3c91591b.jpg

Ben nu vooral bezig met de kleine dorpjes, en ga zo eens aan de campus beginnen. Ook de golfclub even doen.

b8f24546f0603b823a9cdb39b781f277.jpg

Dorpsstraatje met de kerk op de achtergrond, jammer van de felle kleuren dus ff ploppable RICO gebruiken om wat meer dorpsere dingetjes te krijgen.

88503a647ac3264d783beb735922a09d.jpg

Voetbalclubje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we:

Traffic Manager: PE

Move it

Auto bulldoze

Extra landscaping tools

Network Extensions 2

Extended Road upgrade

Prop Line Tool

More Beautification

City Vitals Watch

Random Tree Rotation

Fine Road Anarchy

Advanced Vehicle options

Unlimited Trees

Prop & Tree Anarchy

Surface Painter

Tree Brush

Daylight Classic

Find it

Improved Public Transport 2

Automatic Emptying

81 Tiles (Fixed for 1.2+)

Precision Engineering

Painter

Rush Hour

Prop it Up

Building Themes

Airport Roads

First Person Camera

Metro Overhaul

Ploppable Asphalt

Loading Screen Mod

Prop Snapping

En dan nog een aantal die benodigd zijn voor wat mods die ik genoemd heb, staat op de steampagina erbij

Ploppable RICO is ook een mod volgens mij maar die staat er niet tussen zie ik nu

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8d8746bbde002ff12c5e9c246a70a5ac.jpg

Zo een lekkere foute collectie Amerikaanse ketens op een stuk beton. Nog ff een Better Call Saul kantoortje downloaden en dan kan ik hem helemaal afmaken ;c

26a32d0ca90276614e7921131b730571.jpg

83d687c0bbe76368e05135cad6513d42.jpg

Campusje. Had geen geld meer om de rest van de gebouwen neer te zetten :D Wel lekker die zoneable pedestrian paths. Liever iets van bakstenen maar dat is teveel gedoe, zijn volgens mij geen goede assets voor. Eigen treinstation ook, met een tram- en bushalte.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites