TheBazzterd Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Deze volg ik, lekker traag tempo huhu Maar wel lekker om naar te luisteren + dat ie dit soort spellen goed snapt, Was ook met Simcity my go to guy voor info, mods etc/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Aah dit ziet er heerlijk uit.. Kijken of ik hem ook aan kan.. Paar weken geleden nog SimCity 4 gespeeld, maar alles in lelijke Amerikaanse blokken gegooid. Veel te lang mee bezig, maar SC is ook te beperkt met wegen etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Aah dit ziet er heerlijk uit.. Kijken of ik hem ook aan kan.. Paar weken geleden nog SimCity 4 gespeeld, maar alles in lelijke Amerikaanse blokken gegooid. Veel te lang mee bezig, maar SC is ook te beperkt met wegen etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Bedoel je die ik geplaatst had? Deze: Heb zelf even naar mods gekeken, is al veel te downloaden. Bijvoorbeeld een First Person camera, day/night cycle en tree brush. Zag ook dat iemand bezig was met een mod waarmee je gebouwen kan builden aan voetpaden :) Heb zelf ook even wat geprobeerd met mods maar verder dan wat basic dingen nog niet gekomen. Mijn uiteindelijke doel is om een busbaan te maken. Jajajaja heerlijk. Daar hoopte ik al op. Deze volg ik, lekker traag tempo huhu Ik ook ja. Prima. Kijkt lekker weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Dan pleur je gewoon een woonwijk en in een industriegebied neer, verbind alles met elkaar en gooi wat winkel neer langs die verbindingsweg. Met maar 750 inwoners maak ik nu al 2k winst. Geld lijkt dus niet de moeilijkheid in deze game te zijn. Ik heb zo het idee de enige moeilijkheid de files zijn. Maar aangezien de rest zo makkelijk gaat, stop ik al met een game voordat de stad ook maar dusdanig groot is dat verkeer een issue kan worden. Ik wil het spel daarom het stempel 'te saai' geven. Of laat ik het zo verwoorden: Het is niet een spel waar ik uren in ga steken, het mist voor mij de echte uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remkoo Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Hoe regelen jullie het vuilnis? 40% van me uitgaven gaan op aan het vuilnis :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Hoe regelen jullie het vuilnis? 40% van me uitgaven gaan op aan het vuilnis :cab: Bij mij loopt het vuilnis in de woonwijken super. Alleen in m'n industriegebied liep het wat minder, maar dat kwam vooral doordat er een paar eenrichtingswegen liepen, waardoor de vuilniswagens er slecht langs konden komen. Misschien is dat bij jou ook het geval. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheBazzterd Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 (bewerkt) Dan pleur je gewoon een woonwijk en in een industriegebied neer, verbind alles met elkaar en gooi wat winkel neer langs die verbindingsweg. Met maar 750 inwoners maak ik nu al 2k winst. Geld lijkt dus niet de moeilijkheid in deze game te zijn. Ik heb zo het idee de enige moeilijkheid de files zijn. Maar aangezien de rest zo makkelijk gaat, stop ik al met een game voordat de stad ook maar dusdanig groot is dat verkeer een issue kan worden. Ik wil het spel daarom het stempel 'te saai' geven. Of laat ik het zo verwoorden: Het is niet een spel waar ik uren in ga steken, het mist voor mij de echte uitdaging. Probeer maar eens 1miljoen inwoners te krijgen ;) EDIT: CSTA ;D [YOUTUBE]09bsCzJjM1E[/YOUTUBE] [YOUTUBE]h28jJuuKRzw[/YOUTUBE] 14 maart 2015 bewerkt door TheBazzterd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Landfills gewoon. En dan als je die andere kan gebruik ik die. Uitgave niet echt gezien eigenlijk Wel benieuwd of Stefan zo een buslijn mod kan maken. Lijkt me een toffe :< En mooi MisterX. Was al bang voor jouw posts zoals in AoE of EU topic. Negeerlijst was niet mogelijk voor ereleden :( Je kan het eigenlijk al maken, je moet alleen zorgen dat die wegen niet met normale wegen kruist. Dus dan gewoon elevaten. Dan lekker veel voetpaden maken en dat werkt gewoon. Net zoals hier, de car free city: http://imgur.com/a/o8L3l Check wat ik trouwens in de code tegen kwam net :mrgy: Wtf die laatste drie. Dit zijn type policites in game. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Je kan het eigenlijk al maken, je moet alleen zorgen dat die wegen niet met normale wegen kruist. Dus dan gewoon elevaten. Dan lekker veel voetpaden maken en dat werkt gewoon. Net zoals hier, de car free city: http://imgur.com/a/o8L3l Check wat ik trouwens in de code tegen kwam net :mrgy: Wtf die laatste drie. Dit zijn type policites in game. Dus als de wegen er liggen maar er loopt ook een voetpad, dan nemen ze het voetpad? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Dus als de wegen er liggen maar er loopt ook een voetpad, dan nemen ze het voetpad? :cab: Ja, blijkbaar. Maar moet je wel goede paden maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Probeer maar eens 1miljoen inwoners te krijgen ;) Ik heb twee games gehad, waarbij ik volgens mij nog nooit de 1500 inwoner ben gepasseerd, toen was ik de game alweer zat. Dit is simpelweg geen spel waar ik plezier in kan beleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Uitdaging kan je ook uit jezelf halen. Creativiteit. Iets moois maken van je stad. Een visie hebben. Gebieden al dan niet ontwikkelen. Je OV goed laten functioneren. Enzovoorts. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Wat ik zo lees een diepere versie van SimCity? Eens even checken dan :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Uitdaging kan je ook uit jezelf halen. Creativiteit. Iets moois maken van je stad. Een visie hebben. Gebieden al dan niet ontwikkelen. Je OV goed laten functioneren. Enzovoorts. Ja dat OV vind ik maar ingewikkeld, zeker omdat je zelf de buslijnen moet uitzetten. Gevolg: In het centrum van m'n stad staat een wachtrij van drie weken bij de bushalte, terwijl er in het industriegebied geen hond in de bus zit. Ben overigens een nieuwe stad begonnen (2e game), dit keer met iets meer een plan erachter van wat ik wilde doen. Zit nu bijna op de 30k inwoners. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Voor mensen die nog een leuke en leervolle let's play zoeken, heeft er ondertussen al 30 episodes gemaakt ;) +prettige stem om naar te luisteren imo. Hij doet me voornamelijk denken aan die gast van Community college op comedy central :P Ik ben nu halverwege de 3e video. Maar ligt het aan mij of heeft ie nog niet eens een elementary school gebouwd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Uitdaging kan je ook uit jezelf halen. Creativiteit. Iets moois maken van je stad. Een visie hebben. Gebieden al dan niet ontwikkelen. Je OV goed laten functioneren. Enzovoorts. Dit soort dingen zijn nog geen eens relevant als ik mijn plezier in het spel al verlies. City builders zijn denk ik gewoon niet mijn type game. Sim City vond ik ook niet echt bijzonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Voor de geïnteresseerden, mijn tweede stad: [spoiler=stadje] Wel een beetje verkeersproblemen, maar het was eerst nog erger. Toen ik die weg van die powerplant nog had doorgelinkt met de overkant, wilde iedereen via die (smalle) weg gaan ipv de grote brug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Hoelang ben jij bezig om op bijna 30K inwoners te komen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Cities: Skylines Ja dat OV vind ik maar ingewikkeld, zeker omdat je zelf de buslijnen moet uitzetten. Gevolg: In het centrum van m'n stad staat een wachtrij van drie weken bij de bushalte, terwijl er in het industriegebied geen hond in de bus zit. Ben overigens een nieuwe stad begonnen (2e game), dit keer met iets meer een plan erachter van wat ik wilde doen. Zit nu bijna op de 30k inwoners. Klopt, is gebaseerd op Cities in Motion. OVsimulator zegmaar. Had daar ook ziek lange wachttijden. Meer bussen laten rijden is geen optie, dan staat alles vast. Is wel wat over te vinden op de fora lijkt me. Ik ben nu halverwege de 3e video. Maar ligt het aan mij of heeft ie nog niet eens een elementary school gebouwd? Hoeft ook niet direct. Kost klauwen met geld, je kan beter ff wat winst maken en het goed hebben staan voor je dat doet. Zelfde met andere services. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; Ik merk het inderdaad. Hij deed het nu aan het einde van video 3 pas :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Hoelang ben jij bezig om op bijna 30K inwoners te komen? Valt wel mee, ben hier een paar dagen geleden mee begonnen en speel voornamelijk in de avonduurtjes. Als je uiteindelijk high density kan gaan bouwen, gaat het ontzettend hard. Geld bleef ook maar binnenstromen dus ik kon me lekker uitleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 [spoiler=koekoek] Zit nu op 43k inwoners, gaat inderdaad wel snel op een gegeven moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Die T-splitsing midden op het water, zit daar nog een idee achter? :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Root Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Gek stadje hoor [MENTION=3718]Denny[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten