Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Online Soccer Manager

Tomasson

Aanbevolen berichten

@Karlo is het nog gelukt? [img]http://i.imgur.com/502AxQs.jpg[/img] [img]http://i.imgur.com/UaGjtEf.jpg[/img] Bovenste is in Crew Cup Champions League(CL) hoogst haalbare niveau. Speel daar met 3 crewmaten van mij tegen 4 andere crews. Onderste is Nantes in KL2 dat is een competitie die al jaren bestond waarbij je in divisie 4 begint en zo doende omhoog kan werken met promoties naar divisie 1 KL1. Sinds vorig jaar is het alleen nog 3,2 en 1 en dit is mijn 2e seizoen op rij in 2.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook wel dat je zelf competities kunt aanmaken, daar heb ik niet genoeg coins voor. Wij joinen gewoon altijd een competitie die net begonnen is met een man of 6 en gaan dan lekker spelen.

Een dag later hebben we een leuke gevonden dus we zijn inmiddels los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook wel dat je zelf competities kunt aanmaken, daar heb ik niet genoeg coins voor. Wij joinen gewoon altijd een competitie die net begonnen is met een man of 6 en gaan dan lekker spelen.

Een dag later hebben we een leuke gevonden dus we zijn inmiddels los.

Mooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdje weggeweest. Wel nice hoe jullie over OSM tactics praten hier. ;-) Ik kan in de code kijken (CHEATS!!!!!!!!!!!!!!!!1) en ik kan wel zeggen dat ik hier goede dingen lees over tactische combo's (442 Passing Game, 433 Play Wide etc). Ik kan niet alles verklappen, want anders is het niet leuk meer. Heb ik zelf nu ervaring mee. Voor degenen die het nog niet weten: ik werk nu ruim vier jaar bij Gamebasics als marketeer. Bezig met concepten, game balancing, events, reactivatie van managers en nog veel meer.

Maareee... even weer een paar vraagjes droppen hier. ;-)

- Wat vinden jullie eigenlijk van de uitstraling van OSM en Doerak?

- In hoeverre zijn jullie bezig met je vrienden uitnodigen om te OSM'en? Why wel, why niet?

- Hebben jullie nog verbeterpunten of gigantische veren om in de reet te steken? Alles mag, jwz.

Thanks boys!

bewerkt door Tjinnoes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

- In hoeverre zijn jullie bezig met je vrienden uitnodigen om te OSM'en? Why wel, why niet?

- Hebben jullie nog verbeterpunten of gigantische veren om in de reet te steken? Alles mag, jwz.

Thanks boys!

- Uitstraling van de website etc.? Ja prima. Wat is Doerak?

- Wij spelen meestal met een man of 6 in een competitie. Dat is best lastig. Want je moet alle 6 min of meer tegelijk joinen, anders zijn er weer teams bezet. Misschien dat hier iets op kan worden gevonden? Soms reageert iemand wat later en dan zitten 5 man bij een top 6-club en eentje bij een degradant. (ik weet dat je zelf competities kunt starten, maar zoveel coins heb ik vaak niet en zo serieus speel ik het niet).

- Sindskort speel ik met alle 4 slots tegelijk, wat mij opvalt is dat je dan op elk slot met dezelfde coins speelt. Dus als ik bij eentje een speler van de scoutresultaten koop, gaan er ook bij de andere slot 15 coins af? Waarom is dit eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Uitstraling van de website etc.? Ja prima. Wat is Doerak?

- Wij spelen meestal met een man of 6 in een competitie. Dat is best lastig. Want je moet alle 6 min of meer tegelijk joinen, anders zijn er weer teams bezet. Misschien dat hier iets op kan worden gevonden? Soms reageert iemand wat later en dan zitten 5 man bij een top 6-club en eentje bij een degradant. (ik weet dat je zelf competities kunt starten, maar zoveel coins heb ik vaak niet en zo serieus speel ik het niet).

- Sindskort speel ik met alle 4 slots tegelijk, wat mij opvalt is dat je dan op elk slot met dezelfde coins speelt. Dus als ik bij eentje een speler van de scoutresultaten koop, gaan er ook bij de andere slot 15 coins af? Waarom is dit eigenlijk?

- Doerak is die kale mascotte.

- Ja, als je per se samen wil spelen, dan kun je inderdaad zelf een competitie createn. Daar is het ook specifiek voor bedoeld. Dan mag je alles zelf bepalen als mod. Een gratis optie is er niet echt. Je kunt ook gewoon BossCoins sparen hè? End of Season beloningen kunnen best wat opleveren, je kunt videos bekijken, dagelijks krijg je BC, etc. Andere optie is om een niet-populaire competitie te joinen. Die geraken vaak niet vol. Maar ja, dan heb je wle crappy teams. Dat is ook niet leuk.

- Nee, dat is één BossCoin pot. Niet een pot per slot, maar één pot per account. BossCoins = premium currency. Je mag zelf bepalen op welk teamslot je het uitgeeft. Als je BC ontvangt, ontvang je het voor je account, niet voor je teamslot. Zo heb je juist wél flexibiliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een tijdje geleden weer begonnen.

Doerak? Nooit gezien!!! Uitstraling is top al vond ik het vorige teamoverzicht fijner. De opstelling, tactieken vind ik wel veel fijner.

Niet, speel het voor de lol en log ook alleen in doordeweeks op het werk even in. In het weekend niet eens tijd dus zo serieus is het allemaal niet.

Vind dat de boyscoins een beetje overpowered zijn. Iemand kan al heel snel een topteam kweken puur door boscoins te kopen. Ik snap dat het inkomsten voor jullie genereerd maar ik vind zelf een tikkeltje overdreven allemaal. Misschien kun je ook competities maken waarin boscoins inzetten niet is toegestaan, nu geef je de speler eigenlijk geen keuze.

bewerkt door fm-helden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vinden jullie eigenlijk van de uitstraling van OSM en Doerak?

Uiterlijk van de nieuwe website vind ik wel ok. Doerak is kenmerkend voor OSM en moet blijven!

In hoeverre zijn jullie bezig met je vrienden uitnodigen om te OSM'en? Why wel, why niet?

Niet. Ik speel op dit moment geen OSM meer.

Hebben jullie nog verbeterpunten of gigantische veren om in de reet te steken?

De introductie van de bosscoins vind ik erg jammer. Voor mij mochten de seizoenkaarten nog wel blijven, de veranderingen die daarbij kwamen in het spel vielen mij ook erg tegen. 1 keer inloggen per dag is gewoon erg nadelig geworden en door de bosscions kan de competitie al snel beslist zijn.

Jammer dat het forum min of meer een aparte website is (apart gemaakt door een ander ict-bedrijf toch?). Lay-out wel hetzelfde en past gelukkig wel bij de originele website. Volgens mij waren er nog problemen met de grootte van de posts, maar er werd toen aan gewerkt.

Voordat ik stopte met OSM kon je niet van server wisselen en was er geen fantasie-competitie meer. Beide vond ik ook wel zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vinden jullie eigenlijk van de uitstraling van OSM en Doerak?

Website en app kunnen veel beter qua uitstraling.

In hoeverre zijn jullie bezig met je vrienden uitnodigen om te OSM'en? Why wel, why niet?

Niet omdat ik zelf inactief speel op OSM en er niet actief meer mee bezig ben.

Hebben jullie nog verbeterpunten of gigantische veren om in de reet te steken?

Er kunnen meer logo's in competities gezet worden want die blauwe zijn zeer lelijk, verder ook lay-out en engine (qua rode kaarten en stats).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand nog een goedwerkende tactiek?

Wil weer beginnen na een tijdje inactief te zijn geweest op OSM. :D

Kies een volle competitie, levert veel meer punten op ;) :D

Verder:

433

Pressie 35%(afwachtend)

Stijl: Aanvallend rond 50-70%

Tempo: Hoog Baltempo rond 50-80% afhankelijk van hoe goed je team is hoe beter hoe hoger.

Zoek de vleugels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kies een volle competitie, levert veel meer punten op ;) :D

Verder:

433

Pressie 35%(afwachtend)

Stijl: Aanvallend rond 50-70%

Tempo: Hoog Baltempo rond 50-80% afhankelijk van hoe goed je team is hoe beter hoe hoger.

Zoek de vleugels

Welke resultaten heb je daarmee gehaald?

Ben ook weer eens begonnen, heb de nieuwe lay-out net voor het eerst gezien. Speelde vroeger altijd 4-5-1 met alles rond de 78/80%. Verder schiet van afstand, zonedekking en geen buitenspelval.

Wat een verandering heeft dat spel gehad zeg.. Geen premium accounts meer? Zie wel dure muntjes staan waarmee je alles kunt doen. Iemand met 1000 muntjes heeft dus zo een 90+ algemeen team?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke resultaten heb je daarmee gehaald?

Ben ook weer eens begonnen, heb de nieuwe lay-out net voor het eerst gezien. Speelde vroeger altijd 4-5-1 met alles rond de 78/80%. Verder schiet van afstand, zonedekking en geen buitenspelval.

Wat een verandering heeft dat spel gehad zeg.. Geen premium accounts meer? Zie wel dure muntjes staan waarmee je alles kunt doen. Iemand met 1000 muntjes heeft dus zo een 90+ algemeen team?

Ik ben sinds paar maanden gestopt. Maar op mijn hoogtepunt 171e op ranking gestaan van osm in Nederland dat ongeveer 400.000 spelers heeft. Verder in competitie die met promotie en degradatie speelt Kanark Frulenenge in divisie 2 van de 3 mijn doel gehaald. Ook mee gespeeld in Crewcup 7e met doelstelling 16 in Europa League.

1000 muntjes ook wel Bosscoins kosten ongeveer 9,99 euro. Het is idd helaas enorm veranderd. Bijvoorbeeld iedere speler die je koopt kost alleen al BC(Bosscoin) en met de scout krijg je altijd 3 spelers terug die maar liefst 15 BC ieder kosten. En hangt er vanaf...Je kan instellen of je dingen kan laten versnellen of niet in je competitie. Maar zodra je al 1 ding aanpast is het meteen al prive competitie. En gemiddelde competitie aanmaken kost tussen 100-250 BC en voor seizoen spelen krijg je gemiddeld als beloning maar tussen 0-20 BC voor terug.

In theorie is die kans wel zeker groot ja. Maar met 1000 BC ben je hooguit maand aan het spelen en dan moet je heel zuinig doen en amper scouten. Key is vooral heel veel spelers kopen en verkopen die op transferlijst staan. Maar vaak zijn die geen versterking voor de basis. Moet je blijven handelen tot ze dat wel zijn of scouten maar dat is duur dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds paar maanden gestopt. Maar op mijn hoogtepunt 171e op ranking gestaan van osm in Nederland dat ongeveer 400.000 spelers heeft. Verder in competitie die met promotie en degradatie speelt Kanark Frulenenge in divisie 2 van de 3 mijn doel gehaald. Ook mee gespeeld in Crewcup 7e met doelstelling 16 in Europa League.

1000 muntjes ook wel Bosscoins kosten ongeveer 9,99 euro. Het is idd helaas enorm veranderd. Bijvoorbeeld iedere speler die je koopt kost alleen al BC(Bosscoin) en met de scout krijg je altijd 3 spelers terug die maar liefst 15 BC ieder kosten. En hangt er vanaf...Je kan instellen of je dingen kan laten versnellen of niet in je competitie. Maar zodra je al 1 ding aanpast is het meteen al prive competitie. En gemiddelde competitie aanmaken kost tussen 100-250 BC en voor seizoen spelen krijg je gemiddeld als beloning maar tussen 0-20 BC voor terug.

In theorie is die kans wel zeker groot ja. Maar met 1000 BC ben je hooguit maand aan het spelen en dan moet je heel zuinig doen en amper scouten. Key is vooral heel veel spelers kopen en verkopen die op transferlijst staan. Maar vaak zijn die geen versterking voor de basis. Moet je blijven handelen tot ze dat wel zijn of scouten maar dat is duur dus.

Oke enne, wat doe jij met man/zonedekking en buitenspelval? Ga denk ik jouw tactiek proberen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Reidar']@Kyrill Ondertussen nog steeds gestopt?[/QUOTE] Grappig dat je t zegt/vraagt, maat. Ben sinds gisteravond weer begonnen en lid geworden van de Crew Golden Glory. Het knaagde toch wel echt enorm, en ik ga niet meer voor ranking spelen op mijn Hoofdaccount. Ga alleen crewcup/crew kampioenschap/crew competitie van Golden Glory en KL doen. En jij? Ik ga experimenteren met een 4231 opbouw van achteruit ipv schiet van afstand, ben benieuwd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu ongeveer bij speelronde 30 in Spanje met Deportivo. Volgens mij sta ik 3e met 2 punten achter Barca en Real. Eerste seizoen dat ik het sinds jaren weer speel. Wat me opvalt en dan ook wel tegenvalt is dat als je een beetje actief bent je zo makkelijk een 90/95+ team kunt krijgen, zelfs zonder veel Bosscoins te gebruiken. Vind ik persoonlijk erg jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites