Lars990 Geplaatst 26 februari 2015 Share Geplaatst 26 februari 2015 Friesland heeft een nieuwe vlag met pompebleden, alleen staan die niet op de goede banen :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 26 februari 2015 Share Geplaatst 26 februari 2015 Via Greenmangaming kost de DLC slechts 12 euro als je het via de actiecode op de hoofdpagina doet(CODE: KPMN32-6VRM69-6INRND). Die code verloopt wel morgen al. Denk niet dat je hem de komende tijd nog goedkoper gaat vinden. Ik heb hem zelf al binnen gehaald. http://www.greenmangaming.com/s/nl/en/pc/games/strategy/europa-universalis-iv-el-dorado/ [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=26516]Lars990[/MENTION]; [MENTION=7078]Stefanos[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=3685]Le Saux[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; @wie dit spel nog meer speelt :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 februari 2015 Share Geplaatst 27 februari 2015 Ga 'm nog niet kopen zolang mijn PC zich lamlegt als ik zelfs maar op het EUIV icoontje ga hangen, dus dat wordt weer een beetje Let's Play's kijken. Hier alvast een gids van Quill voor de Custom Nation Designer. Wel handig voor de mensen die die willen gaan gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 27 februari 2015 Share Geplaatst 27 februari 2015 Dankje Roprop. Koop de dlcs zelden vroeg. Is eigenlijk altijd wel gekut direct na een patch/dlc en vind 't vaak ook wat duur voor wat je ervoor krijgt. Ik weet nog dat ik met Art of War heel lang gewacht heb op 'een mooie prijs' en hem uiteindelijk na een paar maand toch voor 10-15 euro heb opgehaald. In de komende maanden ga je hem toch niet goedkoper vinden, dus heb m nu ook maar meteen opgehaald. Kan ook zat uit met de immense tijd die ik al in dit spelletje heb zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 februari 2015 Share Geplaatst 27 februari 2015 Steam is alweer EU IV aan het update? Is Steam van slag? Of is er alweer een patch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 27 februari 2015 Share Geplaatst 27 februari 2015 Door de nieuwe patch wel mn France game naar de gruzelementen. Na 160 jaar stond ik er zo voor: [spoiler=] Italie bijna helemaal binnen, net als Nederland. Was net van plan de HRE met kersverse emperor The Palatina even goed klappen te geven. Iemand nog een suggestie voor een nieuw land? :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 februari 2015 Share Geplaatst 27 februari 2015 Hoezo is je game dan naar de gruzelementen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 27 februari 2015 Share Geplaatst 27 februari 2015 Met de nieuwe patch zijn mijn games van voor de patch corrupt geworden. Misschien in combinatie met de DLC, dat weet ik niet. Maar mijn oude games hebben geen government meer, geen religie, alle alliances zijn weg, alle vassals op 100g liberty desire, dat soort onzin ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evers Geplaatst 14 maart 2015 Share Geplaatst 14 maart 2015 Heb het spel ook maar eens "aangeschaft". Snap er nog geen hol van. ;D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Heb het spel ook maar eens "aangeschaft". Snap er nog geen hol van. ;D Dit spel moet je een paar keer falen om t te begrijpen. En als t bevalt sowieso even echt aanschaffen, voor het tientje dat t nog kost. Geeft je meteen het achievements systeem voor als je eens niet weet wat een leuke uitdaging is :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LFCSander Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Heb het spel ook maar eens "aangeschaft". Snap er nog geen hol van. ;D En mocht je er echt niet achterkomen, kan je altijd even op youtube zoeken naar Arumba die heeft wel een paar guides staan ;)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan Geplaatst 20 maart 2015 Share Geplaatst 20 maart 2015 Heb het spel ook aangeschaft in Steam. Tutorial inmiddels gedaan, maar vind het allemaal nog maar vaag hoor. Begrijp dat je het moet leren door te spelen. Maar wat is nu een goede natie om mee te starten? Waarbij je alle facetten van het spel leert zonder compleet te worden overrompeld. Lees een hoop over Castille / Portugal / France. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 20 maart 2015 Share Geplaatst 20 maart 2015 Eens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 10 april 2015 Share Geplaatst 10 april 2015 Me de afgelopen tijd eens een game gespeeld binnen de HRE(In plaats van er structureel tegen te knokken ;c) met Austria met als doel uiteindelijk de HRE te vormen. Dat is me zojuist in 1660 gelukt. Ook een doel: Kom nog wat meer te weten over de PU mechanics en leer ze te gebruiken. Even een paar feiten: - Bij het vormen van de HRE was alleen Pomerania er niet bij. Zij kwamen helaas net voor de één na laatste reform in een PU onder Rusland, wat dus nu ook het geval is. - Bij het vormen van de HRE was iedereen Catholic - Er is nooit één league war geweest. Niemand durfde de Katholieken aan te vullen, zelf niet met hulp van UK, France en de Ottomans. - Gedurende het spel PUs vergaard over Bohemia, Napels, Branenburg(Intussen allemaal geintegreerd) en Poland. Als Vassals heb ik Venice(intussen geintegreerd), Burgundy, Hungary en enkele kleine minor states gehad. Burgundy, Hungary en Poland creeeren nog braaf hun claims. - Nog nooit een coalition war hoefen uit te vechten, al heb ik er wel een paar flinke tegen gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 april 2015 Share Geplaatst 11 april 2015 Laatste tijd geen EU IV meer gespeeld, wordt toch weer eens tijd. Eigenlijk sinds laatste patch (1.11) niet meer gespeeld. Iemand leuk land om de nieuwe features mee uit te testen enzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 april 2015 Share Geplaatst 11 april 2015 Ingemaakt worden als Ottomans in 1450 ofzo. Ik dacht dat ik goed bezig ben, maar dat was toch niet het geval dus... Leger bestaat uit alleen maar mercenaries, want ik heb geen manpower meer. Heel wat lonen moeten nemen om alles te betalen. Vloot is gezonken, veel rebellen. En dan is het land ook nog eens in oorlog: Coalition war van Tunis, Mamluks, Wallachia en Georgia, die mij dus compleet overlopen. Om me dood te schamen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 Ik heb zo het idee dat de Ottomans nou niet echt mijn land zijn. Poging 2 gaat stranden rond 1475 verwacht ik. Leuke coalitie: Poland, Lithuania, France, Austria, Aragon, Venice, The Mamluks en dan nog een paar kleine landen. En ik verwacht de Timirids als de truce over is. Tot nu toe hebben ze nog niet de oorlog verklaard, maar ik heb zo het idee dat ik niet lang meer hoef te wachten voordat dat wel gebeurt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 19 april 2015 Share Geplaatst 19 april 2015 Timis vrienden maken, Mameluks klein maken, dan is de rest makkelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Ik ben nu met een poging met Zweden bezig. Vooralsnog een leuke start en heb redelijk wat screenshots tussendoor genomen. Mocht er interesse voor zijn en ik blijf de game ook leuk vinden dan maak ik er misschien wel een novelle over. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Timis vrienden maken, Mameluks klein maken, dan is de rest makkelijk Vroegah was alles makkelijk, toen je nog vrienden met de Timis kon worden. Maar nu kiezen zij de Ottomans als rivals. Dus dat gaat hem niet worden... En ik verwacht niet dat je het met Ottomans + Timis vs Poland + Lithuania + Austria + France + Venice + Aragon + France + ... + ... ga redden ;c Het winnen van oorlogen is trouwens niet zo moeilijk, het enige vervelende zijn de coalities die iets te groot worden. Coalitie heeft trouwens geen oorlog gestart. Lucky me... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Dan doe je toch iets fout. :cab: wie kies je als rivals? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 (bewerkt) Dan doe je toch iets fout. :cab: wie kies je als rivals? Ik denk dat ik aan het begin voor Mamluks, Qara Qoylona (ofzo) en Venice ben gegaan. Over die laatste twijfel ik. Maar momenteel heb ik Lithuania, Timirids en France als rivals. France trouwens pas nadat ze uit de coalitie zijn gestapt. Ik weet mijn fout: Te veel oorlog voeren en te veel provinces pakken. Ottomans zijn gewoon te sterk ;) Het is nu 1480-1485 ofzo. 20 april 2015 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Je moet France ook niet als rival pakken. Die moet je gewoon sneaky pakken na een tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Je moet France ook niet als rival pakken. Die moet je gewoon sneaky pakken na een tijd. France heb ik pas gekozen nadat de coalitie weer opgeheven is. Heeft dus niets met de coalitie te pakken. Door France als rival te kiezen, heb ik Castile als ally weten te krijgen. Daar zat ik op te azen, zodat ik Aragon kan gaan pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 (bewerkt) Ben overigens een gamepje met Nederland aan het doen om wat achievements te pakken die ik nog niet heb (Je Mantiendrai, Sinaasappel, Four for Trade, Trade Hegemon, The Rising Sun) en kreeg op een gegeven moment een event waar ik kon kiezen om een Restore PU casus belli te krijgen op Groot-Brittannië. Meteen gedaan natuurlijk ook al was ik veel zwakker maar na een oorlog van een jaar of 15 was het toch gelukt nadat ik het grootste deel van hun leger had vastgezet in Ierland. Alles leuk en aardig maar op een of andere manier wordt op 7 juli 1672 de PU automatisch verbroken, zonder verdere melding of aankondiging vooraf (+200 relations en 90 prestige ongeveer). Het is altijd op 7 juli, heb de maand namelijk een keer herstart om te kijken of ik de melding gemist had of wat dan ook. Iemand eerder gehad met Nederland? Edit: Heb de union restored met een oorlog, even later, 7 juli 1677, zelfde verhaal :D Snap hier echt niks van. Hmm oké, m'n PU breekt gewoon elke keer als de ruler van Engeland overlijdt. Bijzonder systeem. 22 april 2015 bewerkt door Wokulski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten