Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Iemand een idee hoe ik die Terra Incognito bij de sea tiles van de Kaap weg krijg? Heb niet zoveel zin om speciaal voor een Explorer 400 punten te besteden aan een ideagroup, heb al geprobeerd maps stealen maar dat lukte ook niet :D

EDIT: Nevermind, heb het al te pakken, na wat provincies bij Kongo gepakt te hebben ging de TI weg rond de Cape, nu door naar Asia :D Ondertussen ook maar even geswitched naar Protestant en vervolgens 100 gratis prestige gekregen om de -100 prestige van Religion switchen tegen te gaan :P

5983d01741955-eu4_1.png

Bestond alleen uit Austria als Emperor en Liege als Elector dus easy :D

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de game sowieso al maanden niet meer aangeraakt, maar dat komt vooral door tijd en het feit dat ik me teveel vermaak met XCOM als ik weer eens game. Komt vanzelf wel weer een periode dat ik weer actief ga spelen, heb dat soort streaks altijd bij EU.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de game sowieso al maanden niet meer aangeraakt, maar dat komt vooral door tijd en het feit dat ik me teveel vermaak met XCOM als ik weer eens game. Komt vanzelf wel weer een periode dat ik weer actief ga spelen, heb dat soort streaks altijd bij EU.

Dit ja. Speel altijd wel in cyclussen. Nu weer bezig met Age of Empires.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet een leuke achievenent voor mij?Â*
The First Toungoo Empire

As Taungu, unite the Burman culture group by 1500.

Je begint als vassal van Ayutthaya die weer een tributary van Ming zijn, succes er mee om binnen 10 jaar (voor je gediploannexed wordt door Ayutthaya) iets te vinden om Ming te bestrijden :P

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ook maar weer eens gaan zitten voor mijn France > Prussia WC poging. Vanmiddag toen ik begon niet echt het idee dat ik het zou kunnen halen, tot ik admin efficiency van 96% bereikte :D Wat ziek is dat zeg :D Maar ff kijken of ik de grande finale nu ga spelen tegen Ottomans+Khorasan of het van het weekend op mijn gemakje doe :D

59b1ffdf5fdad-eu4_1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker hoor. Wc blijft een reden waarom ik toch ooit nog eens deze game moet doen. Tot die tijd is mijn EU ervaring nog niet echt compleet. Veel moeten exploiten?
Exploits (denk aan double peace deals enzo) eigenlijk niet, wel heel wat uurtjes gestoken in het opnieuw spelen vanaf 1480 tot pak hem beet 1540, denk wel een uurtje of 35 voor ik de start naar mijn zin had.

Tenzij je 165 absolutism en 96% admin efficiency, wat gewoon een paar patches er in heeft gezeten voor ze het generfd hebben, als exploit beschouwt ;c

Ook genoeg fouten gemaakt, zo had ik beter French ideas kunnen houden voor hun tolerance en had ik defensive ideas helemaal gevuld terwijl ik offensive moest hebben voor een -1 unrest / -5 years of separatism policy :-D

EDIT: Bedenk me net dat ik die transfer subject bug/exploit heb gebruikt voor Sweden en Norway. Enige exploit die ik gebruikt heb

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is helemaal geen exploit. Dat was gewoon mogelijk binnen de game in patch 1.19 en dat is alleen beperkt sinds 1.21. Wat ben jij een jaloers en hypocriet mannetje zeg. Ik kan me herinneren dat jij met Age Of Empires de grootste exploits misbruikte tegen users hier en toen was je mans aan het doen op een forum speciaal voor AOE dat je zo makkelijk van ze won en je het raar vond dat niemand op die manier wou spelen. Scheer jij je eens ff lekker weg.

Goh hoe heette je daar ook alweer? We lachte ons wel de ballen uit ons broek om je posts daar die we gevonden hadden :-D

Wat een goede reden waarom iets geen exploit is. Kun jij een exploit aangeven die niet mogelijk is binnen de game. Volgens mij bestaat een exploit pas als het mogelijk is binnen de game. Wat is er mis met het gebruik van exploits in deze game trouwens? En waarom zou ik jaloers zijn? Ik heb de achievement zelf allang. De enige exploit die ik toen gebruikte bestond ook alleen maar door het tag switchen. Dat zie ik zelf ook gewoon als exploit run. Ik snap je probleem dus niet echt. Wees toch eens minder snel aangebrand.

En wat hebben jullie toch steeds over AoE II. Blijkbaar heeft een of andere gozer iets gepost en denken dat ik het ben. Ik ken trouwens helemaal geen exploits in AoE. Enige wat ik vond was de no rush regel bull shit was. Dus zonder die regel willen spelen is een exploit?! Goede grap?! Ik ben toch wel heel benieuwd wat jouw definitie van exploit is dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad jammer dat de kleuren niet mee veranderen. In je idea groups snap ik trade niet helemaal. Ik had diplomatic er tussen gegooid dan. Vooral voor de -20% WS costs. Kun je nog meer provinces in 1 war pakken dan dat je nu al kon. Had je een PU over Castile? Lekker hoor. En als ik het zo zie, ging je niet voor de BBB achievement tijdens deze run, klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad jammer dat de kleuren niet mee veranderen. In je idea groups snap ik trade niet helemaal. Ik had diplomatic er tussen gegooid dan. Vooral voor de -20% WS costs. Kun je nog meer provinces in 1 war pakken dan dat je nu al kon. Had je een PU over Castile? Lekker hoor. En als ik het zo zie, ging je niet voor de BBB achievement tijdens deze run, klopt dat?
PU over Castile inderdaad en later ook nog Russia, niet bezig geweest met BBB en laatste idea group pas op het einde gepakt als vulling ;c

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begonnen met mijn 291e poging om Lucky Lucca binnen te halen. Zit dus nu in 1465 en heb Siena als vassal en Florence en Genoa als allies, maar moet nu dus nog een jaar of 15 wachten tot ik genoeg colonial range heb om naar Afrika te hoppen. Echt doodsaai huhu. Strategie is in geval als volgt: via Kaapverdië -> Ivoorkust/Kameroen steeds verder naar het zuiden hoppen, en dan een powerbase opbouwen in Zuid-Afrika. Vanaf daar de goudmijnen van Zimbabwe en Kilwa pakken, en dan met die inkomsten een push naar India inzetten. Zodra ik daar een stabiele basis heb, wil ik zo snel mogelijk naar Jaunpur. Hopen dat ik tegen de tijd dat ik daar ben niet tegen een belachelijk groot Hindustan aanloop ofzo ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites