Lakigigar Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 (edited) Het is heel moeilijk, en Aragon is sterker dan ik... en heeft bovendien een bondgenootschap met bohemia, engeland en marokko. Edited October 30, 2016 by Lakigigar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 Met welke landen hebben jullie al zowat gespeeld, en wat vonden jullie aanraders om mee te beginnen of het spel nog beter te leren kennen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 Voor starters: Portugal, Castile, France, Ottomans, austria. Elk hebben trouwens een iets andere aanpak voor een starter, afhankelijk van wat je wilt leren. Ik heb zo ongeveer in elke regio wel iets gespeeld, ik zou overal uit de voeten kunnen. Ik dacht trouwens even te laten zien hoe je Castile moet spelen. Je wilt niet weten welke allience France heeft. Burgundy (wtf?!) en de Ottomans :r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 (edited) Die Dutch Revolt Events zijn toch ook wel een pain in the ass. Als ik dat geweten had... het zullen mercenaries worden... breda en gent ook protestant, gelukkig dat ik holland, zeeland en breda heb veranderd naar castillian culture. wel een beetje border gore (jammer genoeg heeft frankrijk liege geannexeerd). Edited October 30, 2016 by Lakigigar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 mensen die me eens willen toevoegen op steam, noem er ook lakigigar. (denk dat ik eens met de ottomanen ga spelen, want castille is erg vervelend nu doordat het allemaal zo verspreid ligt en er niets gebeurt... (al bijna 75 jaar geen oorlog, en durf ook niets meer te forceren, die spaanse nederlanden en dat spanje niet gevormd hebben hebben het eigenlijk verkloot (en ik weet sowieso dat als ik het nog eens doe, en ik het beter kan ik zo een events niet zal hebben... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 Ik heb een 2/3/6 ruler die maar niet dood wil. Is al 28 jaar lang de ruler en general en doet bijna alle battles en sieges. Ik heb namelijk een 6/6/6 heir die ondertussen al 28 is. Ik weet eigenlijk wel zeker wat er met die heir gaat gebeuren: Of hij komt niet aan de macht, of hij maar een paar jaar. Is altijd zo toch?! ;c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 dat is toch een goede ruler? Hij zou de beste zijn die ik gehad zou hebben met castille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roprop Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 dat is toch een goede ruler? Hij zou de beste zijn die ik gehad zou hebben met castille Dikke care, als zijn heir beter is mag ie gewoon naar t slachthuis :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 30, 2016 Share Gepost October 30, 2016 dat is toch een goede ruler? Hij zou de beste zijn die ik gehad zou hebben met castille Ik heb een 6/6/6 heir, beter dan dat ga je niet vinden... Dan wil je die gewoon op de troon. Ondertussen zit ze (het is een vrouw) al zo'n 23 jaar op de troon en is nu 55 jaar. Zo hoort dat met goede rulers. Heerlijk, al die MP. Ik weet amper waar ik ze aan uit moet geven, dan maar development ongeveer. Dat mag zo nog wel even doorgaan hoor. Ik heb ook het HRE-deel van Burgundy ontvangen. Toch fijn, een paar extra provinces. Ook de Iberian wedding mee kunnen maken, door m'n 6/6/6 topwijf :) Met Naples er nog bij. Ideaal joh. France was trouwens ook een eitje. In die war verdiende ik juist manpower in plaats van dat ik het kwijt raakte volgens mij. 100% peace deal had alleen in een iets te grote coalitie geëindigd, van England tot Golden Horde. Daar had ik niet heel veel belangstelling in. Ik neem aan dat jullie dat wel begrijpen. England kan nog wel lastig worden, met hun allys Denmark + PUs en Austria. Die hebben de France-Ottomaanse alliance ook al weten te verpulveren. Of anders moet Ottomans maar de uitdaging worden. Van mij mag de TI trouwens wel iets sneller verdwijnen. Irriteer me daar altijd aan. Dan heb je je eigen landgrens en 2 provinces verder kun je niet zien, omdat die provinces nog in TI zijn. Hebben jullie daar ook altijd last van? Een tijdje geleden hadden ze het gepatch, heel ander systeem. Dat vond ik ideaal. Maar biljkbaar is het nu toch weer terug naar het oude systeem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 (edited) wat is TI ja, dan heb je geluk hé. en kan je me toevoegen op steam? Edited October 31, 2016 by Lakigigar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 Terra Incognita. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 ik vind het een goed systeem, je kan ook altijd zelf voor military access vragen en een conquistador bij je leger zetten en zo wat gaan verkennen als het je echt stoort (tenzij het je vijanden zijn). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 Oh, het idee van verkennen in de New world snap ik helemaal. Maar het is een beetje als Nederland dat niet weet dat België een zuiderbuur is. Dan ga ik met een buurland in oorlog en dan is alles nog steeds in TI. Als je een province in een bepaalde regio hebt, mag deze best wel iets sneller bekend worden. En dan heb ik het over de oude wereld. En voor een Conquistador heb je bepaalde ideagroups nodig. Dan moet je die wel kiezen. Ik ben religious - offensieve gegaan tot nu toe. Exploration ben ik niet van plan te kiezen. ik ga me niet op de New world focussen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 (edited) zozo alle dlc gekocht in de sales op de laatste na (the cossacks, mare nostrum, pre-order pack (gericht op byzantium) en de eerste dlc over kolonisatie). de laatste heeft nog een nieuwprijs van 20 euro, maar ziet er wel goed uit. Oh, het idee van verkennen in de New world snap ik helemaal. Maar het is een beetje als Nederland dat niet weet dat België een zuiderbuur is. Dan ga ik met een buurland in oorlog en dan is alles nog steeds in TI. Als je een province in een bepaalde regio hebt, mag deze best wel iets sneller bekend worden. En dan heb ik het over de oude wereld. En voor een Conquistador heb je bepaalde ideagroups nodig. Dan moet je die wel kiezen. Ik ben religious - offensieve gegaan tot nu toe. Exploration ben ik niet van plan te kiezen. ik ga me niet op de New world focussen. moet zijn dat je al enorm aan het uitbreiden bent dan, want normaal zou je toch niet direct problemen moeten kennen op het begin na, en na loop van tijd krijg je sowieso meer te zien van de kaart. ik heb nooit het gevoel dat ik dicht bij ti kom. (tenzij als ik koloniseer maar dat hindert me niet (omdat je dan die ideas hebt) Edited October 31, 2016 by Lakigigar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 Nou ja, je kunt landen als Golden Horde en qara qu...nogwatte niet volledig zien als je de game begint. Dat zijn toch landen waarin ik tijdens de oorlog het TI in moet. Als je in oorlog bent met zo'n land kun je wel die provinces in. Volgende wars zijn tegen nogai en Kazan ofzo en daar zie ik echt nog maar 2 provinces van ofzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 ben je nu bezig over castille? Qara Qoyunlu ligt zo diep in azie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 Ik speel me castile, je klinkt verbaasd? Qara q... Ligt tegen de ottomans aan. Sommige provinces horen nog tot Europa volgens eu iv. Ik weet niet wat jij diep in Azië noemt? maar in mijn ogen is dat Ming ofzo. Dat is diep in asia. Dit is op de grens tussen Europa en asia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 timurids vind ik bijvoorbeeld diep in azie, maar waarom heb je het nu over qara qoyunlu als je met castille speelt, wat doe je in syrie? Wat steek je daaruit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 Timirids is ook nog wel begin Asia, maar toch al wat dieper ja. Dus daar kan ik nog inkomen. Wat dacht je van oorlog voeren? Veel andere dingen kan ik niet verzinnen :D Volgende oorlog wordt Nogai, Kazan of Ottomans denk ik. Allemaal wel redelijk in de buurt van qara q... en Golden Horde toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 Player map mode. Nogal verbrijzeld overal... Oorlog met de Ottomans werd een flop. Mijn ally Poland en zijn PU verloren eerst heel wat battles, en raken vervolgens in een andere oorlog verstrikt. Ik weet wel de 'Europese' kant volledig te siegen, maar verder kom ik niet echt. Maar toch had ik negatieve warscore. Dus maar een white peace gedaan. Wel gelukkig de Ottomaanse - Muscovitische (Is dat een woord?) weten te verbreken met de oorlog. Muscovy had 0 reasons om te joinen en deed dat daarom niet... Ottomans zitten nu ook onder de rebels, dus hopelijk gaan ze daar nog kapot aan. Ze hadden net Crimea geïntegreerd en die zie ik wel weer losbreken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roprop Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 Van waar is die streep door de hordes heen? Golden Horde ofzo? En ook heel vroeg bij om die hele Berber coast te pakken , al snap ik 't met zo'n koning natuurlijk. Welk jaar is dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost October 31, 2016 Share Gepost October 31, 2016 (edited) Ik heb Trebizon en Syria daar als vassals. Achteraf beetje onnodig om daar twee vassals te hebben. Ik dacht dat Syria handig was voor de cores van de Ottomans. Maar daar dus nog geen gebruik van kunnen maken... Jaar is 1515 ofzo? Zal er misschien 5 naast zitten. Ondertussen is heel Noord-Afrika ingenomen (Morocco had nog een paar princes), is mijn dominantie in Ierland toegenomen en heb ik de Golden Horde enz. verslagen en daar dus nog wat meer provinces overgenomen. O ja, en Portugal is weer een kopje kleiner. Alleen jammer dat ik niet al zijn kolonies kan inpakken, dus die gaat rustiger verder met koloniseren. Volgende war maar tot vassal maken. Dan gaat echt niemand koloniseren lijkt het. England en France hebben ook nog niet de juiste ideas. Edited October 31, 2016 by MisterX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost November 1, 2016 Share Gepost November 1, 2016 hoe doe je die player map mode? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost November 1, 2016 Share Gepost November 1, 2016 (edited) Gewoon juiste mapmode selecteren. D'r zijn er zoveel. Een heet player mode. Volgens mij staat hij onder diplomatic maps. Edited November 1, 2016 by MisterX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost November 1, 2016 Share Gepost November 1, 2016 Gewoon juiste mapmode selecteren. D'r zijn er zoveel. Een heet player mode. Volgens mij staat hij onder diplomatic maps. maar hoe krijg je dat in zo een map, wat moet je dan doen (ik zie gewoon player map in game) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts