ForzaUtreg Geplaatst 11 september 2016 Share Geplaatst 11 september 2016 The Cossacks volgens mij, gare DLC met die favors en estates die ik standaard uit heb staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 september 2016 Share Geplaatst 11 september 2016 Nee joh, Cossacks is een van de leukste DLCs. Ik ben wel fan van Estates. Kun je toch nog value halen uit een provinces met veel autonomy én via de estates nog wat andere bonussen. Hoe de loyalty etc van estates veranderde had eerst wat finetuning nodig, maar ondertussen heeft dat plaats gevonden. Ik vind het juist een zeer goede toevoeging. Van mij mag het zelfs nog wel wat uitgebreider uitgewerkt worden zelfs. Ook het nieuwe diplomacy system vind ik van toegevoegde waarde. Anders weet ik wel hoe het gaat. Je gaat gewoon alle great powers een voor een af als ally en misbruikt ze volledig. Vind het prima dat daar wat tegen gedaan is. En met de manier waarop kan ik ook zeker leven. Ook dat jij kunt aangeven dat je friendly, hostile, ... etc bent tov een bepaald land is ook een zeer handige toevoeging. Art of War is naar mijn idee de beste DLC, maar Cossacks maakt een goede kans om tweede te staan op mijn ranking van alle DLCs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 11 september 2016 Share Geplaatst 11 september 2016 Ik heb deze analyses gemist :) Ik ga maar eens wat proberen, nu is het spelen met een klein land wel een stuk uitdagender geworden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 september 2016 Share Geplaatst 11 september 2016 (bewerkt) Dat idee van met Ryukyu laten varen. Nu met Schotland begonnen. Rare game tot nu toe. England is allies met Denmark (+aanhangsels). Ze hebben net van France gewonnen en maar liefst 6 provinces toegeëindigd (inclusief Paris!)... Nu wordt France nog ingemaakt door Burgundy. Ik zie de Burgundian inheritance wel gebeuren, op het moment dat France bijna verslagen is, en op die manier zich toch nog wat kan herstellen... edit: het jaar is dus 1457. edit nogmaals: Burgundy is excommunicated door de Pope. Dat worden een aantal wars tegen Burgundy. I'm sure. Die BI komt eraan hoor... 11 september 2016 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 13 september 2016 Share Geplaatst 13 september 2016 Goh, allies vinden is moeilijker dan ik dacht.. Frankrijk en Oostenrijk willen maar niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 september 2016 Share Geplaatst 13 september 2016 (bewerkt) Haha, tijdens mijn game had ik op een gegeven moment France, Burgundy (met PU's) en Poland (met PU) als ally. Met Scotland... Dit is de huidige situatie. Bijna 100 jaar in de game. Geen hele grote stappen gemaakt tot nu toe. Het idee is om Auld alliance reversed binnen te slepen. Moet uiteindelijk wel lukken. Is niet al te lastig. Meest opvallende provinces die ik bezit, zijn Lüneburg en Ruppin. Dit komt omdat ik een PU over Lüneburg kreeg en deze ondertussen geïntegreerd heb. Ik heb nu een nieuwe PU: Brittany. Beiden PUs trouwens in mijn schoot geworden gekregen. Er is geen oorlog voor aan de pas gekomen. France en Poland zijn mijn allies. France moet ik dus een keer in gaan wisselen voor iets anders. Ik hoop nog steeds op Spain (of nu nog Castile, maar Spain komt er binnenkort aan). Ondanks dadt ze nu Friendly zijn, nog steeds -163 reasons voor een alliance. Ze hebben France en Poland als rivals, en ik heb Austria als rival, en dat is hun ally... Een laatste opmerking: Ik zie het er wel van komen dat heel de leagues niet gestart gaan worden. Bijna niemand in de HRE is protestant. En als er geen elector is die protestant is, starten de leagues dacht ik helemaal niet... 13 september 2016 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 16 september 2016 Share Geplaatst 16 september 2016 Goh, allies vinden is moeilijker dan ik dacht.. Frankrijk en Oostenrijk willen maar niet Iemand tips? Ik speel met Zwitserland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 september 2016 Share Geplaatst 16 september 2016 Iemand tips? Ik speel met Zwitserland Niet te snel willen uitbreiden als je er problemen mee hebt. Laat duidelijk zijn dat je niet perse alle grote landen als allies nodig hebt. Een aantal kleine landen volstaat in de HRE vaak ook, zeker als je de emperor te vriend houdt. Dan heb je binnen de HRE niet al te veel te vrezen (kleine landen) en buiten de HRE ook niet (de emperor + zijn allies joinen aan jouw kant in dat geval). Zeker als je klein bent en groter wil worden, is het verstandig om heel vaak van ally te wisselen, omdat de ally van nu al heel snel je uitbreidingsmogelijkheid over een jaar of 10-15 is. Daarbij moet je je allies land geven als je ze idat beloofd. Je ziet in het peace window aan het duimpje of ze tevreden zijn of niet. Een belofte niet nakomen heeft gevolgen, ook voor andere allies. Ik vind dat er nu meer een samenspel ontstaat. Je allies zijn niet je slaafjes, maar denken nu soms ook aan hunzelf en dus krijg je vaker een CtA van een ally. Ik vind dat persoonlijk leuker. En mijn Scotland game heb ik toevallig het geluk dat ik tussen France, Burgundy en Poland kan wisselen. Die eerste twee heb ik ondertussen laten stikken, maar Poland is nog steeds mijn ally. Of ondertussen is het Commonwealth (ze hebben Lithuania geïntegreerd en daarna duurde het heel lang voordat de beslissing genomen werd). Ik moet zeggen dat we niet heel vaak samen aan een kant in een oorlog gevochten hebben. Ik denk een keer of 5, over een periode van zo'n 150-160 jaar. Beter laat dan nooit. Nu pas worden de Leagues gevormd. Als protestant land heb ik die kant gekozen. Het is alleen dan wel jammer dat mijn ally Poland / PLC nu in de Catholic side zit. Om een of andere reden krijg ik het bij de leagues altijd voor elkaar dat ik aan dezelfde kant als mijn rivals zit, en mijn allies zitten in de andere League... France heeft 3 provinces. Ik hoop dat ik over een jaar of 10 (einde truce) nog een kans heb om ze als vassal te krijgen. Niet dat er dus een ander land me voor is en de laatste provinces wegkaapt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 september 2016 Share Geplaatst 16 september 2016 Aanschouw het machtige Scottish Empire! The Auld Alliance Reversed achievement is binnen, op de meest lullige manier die je maar kunt bedenken: Toulouse verklaart France de oorlog en daardoor bestaan ze niet meer. Ik bezat toevallig de province Gasgogne, dus ik kon France als vassal releasen en daarmee was de achievement binnengehaald... Ik moet zeggen dat ik me redelijk koest gehouden heb, en daarom zwom in de Monarch points. Je wilt niet weten hoeveel ik in development gestopt hebt, gewoon omdat ik er te veel van had. Eerst ben ik willekeurig provinces gaan developpen, maar uiteindelijk heb ik ook maar even de hoofdstad gedeveloped, zodat ik City of the Cities binnen kon slepen. Lothian heeft nu 61 development... Mijn aanwezigheid op de kaart lijkt klein, maar is in praktijk veel groter. In de new world heb ik Thirteen Colonies, een overblijfsel van England. In Afrika heb ik een Westernized Jolof als Vassal. Gewoon omdat het kan. In West-Europa heb ik Brittany als personal union. En tot slot mijn invloed in Oost-Europa: Ik heb recent een PU over Commonwealth gekregen. Ik denk dat ik nog eenmaal de League War ga spelen (ff de protestant side joinen, ik dacht allang geklikt te hebben, maar blijkbaar niet) en dan even ownen en dan vind ik het wel genoeg. O ja, Muscovy én de Ottomans zitten ook in de Protestant side. Ik verwacht een iets te eenzijdig gevecht :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Probleempje, dit is mijn 3e game en het liep allemaal heel lekker tot dat mijn vrijheid werd ontnomen. Ik ben Portugal en had een RM met Castille en volgens mij ging mijn koning dood en toen was ik op eens een PU van Castille. Welke opties heb ik om daar onderuit te komen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Welke DLCs hebt je? Conquest of Paradise toevallig? In dat geval kun je proberen of mensen je independence willen supporten. Rivals van Castile willen dat eigenlijk sowieso wel (mogelijk eerst wat improve relations nodig). Geen idee wie de rivals van Castile zijn. Met een beetje geluk betreft dat een selectie uit de volgende landen: England, France, Austria, Poland / PLC, Ottomans, ... Vervolgens verklaar je met behulp van hen gewoon de oorlog tegen Castile. Dan zou ik zeggen dat je toch wel zou moeten kunnen winnen? En dan ben je weer vrij man. Als Castile allied is met France, zou ik me toch wat meer zorgen gaan maken. Daarnaast kan het onder bepaalde voorwaarden ook breken als de ruler sterft. Deze hebben ze redelijk recent aangepast (eerst was het negatieve prestige of negatieve relaties, nu is het dacht ik alleen nog bij negatieve relations). Dat zou iemand alleen even moeten bevestigen. Het krijgen van negatieve relaties met een voormalige ally is alleen niet heel makkelijk... Of beter gezegd bijna onmogelijk (naar mijn idee). Tips voor volgende games: Als je geen heir hebt, zorg dat je in oorlog bent. Dan kun je geen PU worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Welke DLCs hebt je? Conquest of Paradise toevallig? In dat geval kun je proberen of mensen je independence willen supporten. Rivals van Castile willen dat eigenlijk sowieso wel (mogelijk eerst wat improve relations nodig). Geen idee wie de rivals van Castile zijn. Met een beetje geluk betreft dat een selectie uit de volgende landen: England, France, Austria, Poland / PLC, Ottomans, ... Vervolgens verklaar je met behulp van hen gewoon de oorlog tegen Castile. Dan zou ik zeggen dat je toch wel zou moeten kunnen winnen? En dan ben je weer vrij man. Als Castile allied is met France, zou ik me toch wat meer zorgen gaan maken. Daarnaast kan het onder bepaalde voorwaarden ook breken als de ruler sterft. Deze hebben ze redelijk recent aangepast (eerst was het negatieve prestige of negatieve relaties, nu is het dacht ik alleen nog bij negatieve relations). Dat zou iemand alleen even moeten bevestigen. Het krijgen van negatieve relaties met een voormalige ally is alleen niet heel makkelijk... Of beter gezegd bijna onmogelijk (naar mijn idee). Tips voor volgende games: Als je geen heir hebt, zorg dat je in oorlog bent. Dan kun je geen PU worden. Waar kan ik zien welke DLC's ik heb? De rivals van castille zijn Austria, England en Argon. Maar castille is wel allied met france. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Castile + France verslaan gaat nog best een kluif worden. Ik denk dat je vaak zelf wel weet welke DLCs je gekocht hebt. Anders kun je dat bijvoorbeeld nazoeken in Steam (daar is een overzicht te vinden van alle DLCs die je voor een spel hebt gekocht). Ook bij het start scherm, als je op nieuwe game hebt gedrukt, kun je het ergens zien (naast het overzichtje rechts boven staan wat kleine pictogrammen). Ook als je de game opstart, kun je DLCs selecteren en daar vind je ook een overzicht met alle DLCs die je hebt. Ik neem aan dat je er dan wel uit gaat komen. Wat je trouwens ook kunt doen: Ga in de game waarin je een subject van Spain bent geworden en kijk een bij een willekeurig land tussen de acties die je kunt doen. Staat bij het rijtje voor allience maken etc ook de optie van support independence? Zo ja, dan heb je de DLC, anders waarschijnlijk niet (of je hebt er toevallig overheen gekeken). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Die support optie heb ik niet, is die dlc daarvan aan te raden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat hij doet. Toen ik met EU IV begon had ik alle DLC tot die tijd meteen erbij gekocht (was zo'n voordeelpakket). Ik heb dus eigenlijk nooit zonder die DLC gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Als ik de oorlog verlies blijf ik een PU met minder land zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Ligt aan de Peace deal. Het kan inderdaad zijn dat Castile land van je wilt hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Art of war, Conquest of paradise en The cossacks wil ik gaan kopen zijn dat goede uitbreidingen om mee te beginnen? nog aanraders of afraders ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Art of War, Common Sense en The Cossacks vind ik persoonlijk fijne DLCs. El Dorado stelt teleur. Mare Nostrum vind ik tot nu toe ook niet super. Voor de rest geldt hetzelfde als Conquest of Paradise: Altijd gehad, dus geen idee wat ze nu precies toevoegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Art of War, Common Sense,The Cossacks en women in history heb ik er nu opstaan, nu nog maar eens proberen. Als ik geen RM neem maar alleen allies doe kan mijn troon dan nog geclaimed worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 september 2016 Share Geplaatst 17 september 2016 Ik weet niet hoe dat precies zit, volgens mij heb je wel een RM nodig. Maar je kan ook alleen maar tronen van andere landen claimen als je er zelf een RM mee hebt. In mijn laatste game heb ik drie PU's weten te bemachtigen, terwijl ik me er niet heel erg op gericht hebt. Dus het kwartje kan ook juist wel de goede kant opvallen in jouw voordeel. Zeker als je een beetje weet hoe dat mechanisme werkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 september 2016 Share Geplaatst 18 september 2016 (bewerkt) Even twee hele simpele achievements binnen gehaald: - Nobody wants to die: Als je voor deze achievement gaat en het lukt niet binnen 10 jaar, ben je gewoon dom... Kwestie van 1 war winnen en province coren... - The Chrysanthemum Throne: Zonder pech lukt dit wel binnen 25 jaar. Ik denk dat het binnen 20 jaar wel mogelijk is. Maar ik had pech en had het pas in 1476.. Ik heb een gekeken naar een heel aantal redelijk makkelijke achievements die ik nog eens binnen kan gaan halen. Is toch een redelijk lijstje. Met redelijk gemakkelijk bedoel ik dat het meestal nog geen 50 jaar kost. Ik kom op het volgende lijstje: - Not so sad a state... - Italian Ambition - All belongs to Mother Russia - Definitely the sultan of Rum - Rags en Riches - Lazarus * - Queen of Mercury - Subsidize my love - Blood for the Sky God! - The Six Nations - The White Company - Time Bandit - Land of Eastern Jade - Trade Hegemon - Magellan's Voyage - My True Friend - On the Edge of Madness - Neither Holy, Nor German Voor sommige ben je wat langer dan de 50 jaar kwijt, omdat ze ADM 10 vereisen. Maar dat is dan ook het enige. Deze zijn allemaal redelijk eenvoudig binnen te halen. Ze kosten niet echt bepaald veel moeite. Ik ga me denk maar eens bezighouden met bovenstaand lijstje wegwerken tot de volgende patch er is. * Ik weet niet wat de game onder Balkans ziet, mogelijk is deze toch minder geschikt als je meerdere malen de Ottomans en Hungary moet gaan verslaan. 22 september 2016 bewerkt door MisterX Behaalde achievements doorstreept Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 19 september 2016 Share Geplaatst 19 september 2016 Met Art of War, Common Sense en The Cossacks. Is het nu veel moeilijker om een ally mee te krijgen in war. Wat voor acties moet je nu ondernemen om die kans te vergroten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 september 2016 Share Geplaatst 21 september 2016 Zie de discussie van een paar dagen geleden met steijns. Dat ging over hetzelfde. Ai joint jou war bij genoeg favors of als je ze ook wat aan wil boeden in de peacedeal. Dat ze ook een province krijgen ofzo, afhankelijk van hun participatie in de war. Je kunt de AI dus minder gebruiken als sloopkogel voor jou. Dus als je wilt dat de AI je wars joinen, kun je het volgende doen: - zoek een AI die geïnteresseerd is in een province van de vijand. Wordt allies. En ze joinen je war op basis vanprognose territory. - laat favors groeien. Met vergelijkbare/kleinere landen krijg je 1 favor per jaar. Met grotere landen is het 1 favor per 2 of 3 jaar. - als een AI jou uitnodigd om een war te joinen, doe dan actief mee. Je krijgt na afloop dan favors die je kunt gebruiken om de AI in jouw war te vragen. Als je genoeg favors hebt of ze territory kunt beloven, gelden verder de regels as usually. Dus is het niet moeilijker geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 21 september 2016 Share Geplaatst 21 september 2016 Thx! Dit maakt het spel weer een stuk uitdagender. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten