Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Heb ik ook ooit gehad. Met Spanje super groot geworden. Had mijn zaakjes om Frankijk over te nemen in orde d.m.v. PU. Alles liep gesmeerd en ik was net groot genoeg om hun over te nemen. Toen ging iedereen binnen een paar maanden dood en kwam ik onder een PU onder Frankrijk. Nou je moest mijn gezicht toen zien. Frankrijk was echt inmens geworden en had geen zin meer om mezelf eruit te vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht een leuke game te hebben gestart met Brandenburg. Eerste paar jaar een paar provincies binnengeharkt. Toen de oorlog verklaard aan een buurland, doet iemand anders het ook en pakken die provincie en land af. Toen joinden Denemarken, Zweden, Holstein etc de oorlog, terwijl ze niks te maken hadden met de overgebleven Verden.. Eerste paar veldslagen gewonnen, toen verklaarde Bohemia(incl Polen etc etc) de oorlog aan mn ally Oostenrijk. Rip game, omdat we daarvoor al een grote oorlog hadden omdat Venetie en zn bondgenoten de oorlog aan Milan had verklaard, die dan weer een ally van Oostenrijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PU kan sowieso niet met een non-christelijk geloof ;) Low legitimacy is ook kut altijd

Kan volgens mij wel in hele speciale gevallen. Vooral de unrest is kut. Zeker als je dus redelijk veel aan het veroveren bent. Verder boeit het weinig.

Ik ben trouwens katholiek. Vraag niet waarom.

Edit: Na 18 jaar 'al' een nieuwe ruler, met strong claim, door een event. En met een 3-4-4 ook geen slechte. Dat is in ieder geval beter dan 71,5 jaar lang een 3-1-1 ruler.

Nu hopen dat mijn heir sterft (is maar 5 jaar jonger dan nieuwe ruler) en dat ik weer strong claims krijg.

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een ding dat je PU subjects gewoon aggressive expansion krijgen? Ik zit hier met Spanje als PU subject en die hebben een -375 AE modifier staan (was zo'n -100 toen ze mijn subject werden). ;c Maakt het verrekte lastig om de relaties positief te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah ik speel dan ook nog op 1.15, maar had al een hele tijd niet gespeeld. Denk dat ik het probleem heb gevonden. Ze krijgen enkel AE als ik mijn andere subjects feed (en dat zijn er nogal wat aangezien ik de privilega heb gerevoked), niet als ik zelf provinces verover. Voorlopig dus het vassalfeeden maar even op een laag pitje en zelf een hoop coren, en zoveel mogelijk provincies aan Spanje geven voor de relation modifier ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind vassal feeding echt irritant. Al die rebels die je vassals dan steeds krijgen. Ik wordt daar echt gek van. Heb je daar nog tips voor?

Je geeft ze drie provinces en 50 jaar later hebben ze nog steeds last van rebels. En hun coringstempo gaaalt mij veel te traag. In de periode dat ik iets van 40 provinces Core, mag je blij zijn als ze al bij 5 zijn aangekomen

Ik hoop in mijn game dat Ming nog een keer instort, want die zijn alleen maar gegroeit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind vassal feeding echt irritant. Al die rebels die je vassals dan steeds krijgen. Ik wordt daar echt gek van. Heb je daar nog tips voor?

Je geeft ze drie provinces en 50 jaar later hebben ze nog steeds last van rebels. En hun coringstempo gaaalt mij veel te traag. In de periode dat ik iets van 40 provinces Core, mag je blij zijn als ze al bij 5 zijn aangekomen

Ik hoop in mijn game dat Ming nog een keer instort, want die zijn alleen maar gegroeit.

Minder provincies geven, enkel provincies geven van de juiste religie/cultuur, enkel provincies geven aan vassals die admin of religious ideas hebben, etc. Bij een HRE swarm heb je die problemen sowieso niet zo meer, je hebt altijd genoeg vassals om te feeden dus je kunt elke vassal een paar provincies geven, en de rebellen nemen ze over het algemeen zelf voor hun rekening als je constant oorlog voert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hordes met een lage Mil Tech als vassal nemen. Hun rebels nemen dat dan over = je slacht ze makkelijk. Betekent wel dat ze iets minder schade doen aan je vijanden, maar hoe veel helpt een vassal daar normaal nu mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dat nieuwe systeem voor coren(voor overseas prijzen als het in een state/territory (1 van die 2) ligt loont Vassal feeden sowieso niet. Ik had laatst ook een leuke vassal, die kostte namelijk 0 DP om te annexeren omdat ie uit allemaal cores van mij bestond, had ze namelijk ge diplo vassalized gedurende een regency.

Ook interessant: in een regency kun je gewoon oorlogen starten met Threaten War :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahja. Dan gewoon zoveel mogelijk proberen overseas te coren. ^^

1,33 ADM per development. Moet lukken toch? Ik denk dat als ik claims zou fabriceren, het zelfs naar de 1 ADM / dev gaat. Alleen een beetje jammer dat alles 100% autonomy is nu ongeveer, omdat ik overal increase autonomy moet doen, omdat ik anders te veel rebels krijg. Heb geen humanist, dus ja.

[MENTION=3816]Sanel[/MENTION]; ziet er goed uit. Had je voorafgaand aan de game nog bepaalde doelen en zijn die al gelukt / gaan die nog lukken?

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1,33 ADM per development. Moet lukken toch? Ik denk dat als ik claims zou fabriceren, het zelfs naar de 1 ADM / dev gaat. Alleen een beetje jammer dat alles 100% autonomy is nu ongeveer, omdat ik overal increase autonomy moet doen, omdat ik anders te veel rebels krijg. Heb geen humanist, dus ja.

[MENTION=3816]Sanel[/MENTION]; ziet er goed uit. Had je voorafgaand aan de game nog bepaalde doelen en zijn die al gelukt / gaan die nog lukken?

Italy formen :-D Papal State zit in de weg met hun allies. Bovendien Spain... kan ze wel aan maar dat word een grote shitshow. Ik deel een account op Steam dus speel offline, geen achievements en ironman dus. Ik ga ook niet beginnen aan achievements aangezien dat enorm verslavend is.

Ik ga nog niet patchen en twijfel of we die nieuwe DLC gaan halen. Paradox forums staan vol met klachten over bugs met dat nieuwe corruption.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat heb gezien, maar die provinces zijn toch niet nodig om Italy te vormen? Of zitten de provinces die nodig zijn om Italy te vormen niet goed in mijn hoofd? Ik dacht Rome en een paar meer noordelijk gelegen provinces.

Niet dat ik Italy eruit vindt zien zonder die provinces, maar dat is een heel ander punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat heb gezien, maar die provinces zijn toch niet nodig om Italy te vormen? Of zitten de provinces die nodig zijn om Italy te vormen niet goed in mijn hoofd? Ik dacht Rome en een paar meer noordelijk gelegen provinces.

Niet dat ik Italy eruit vindt zien zonder die provinces, maar dat is een heel ander punt.

Oh dan zeg je mij wat nieuws. Ik dacht dat je het hedendaagse Italy moest vormen. Ik zal even nachecken. Nu overigens doorgestoot naar Somalie, heb Haasa ookal. Straks Mamluks verder pakken. Ik wil Austria ook nog echt pakken want > mooie borders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dan zeg je mij wat nieuws. Ik dacht dat je het hedendaagse Italy moest vormen. Ik zal even nachecken. Nu overigens doorgestoot naar Somalie, heb Haasa ookal. Straks Mamluks verder pakken. Ik wil Austria ook nog echt pakken want > mooie borders.

Goede culture, ADM tech 10 en iets van 5-10 key provinces en je kunt Italy vormen. Je hoeft niet meteen alle provinces van het huidige Italy te bezitten. Je krijgt daar juist claims voor op het moment dat je Italy vormt.

En ik dacht dat die key provinces Rome en een aantal ten noorden van Rome zijn. Maar als het goed is, geeft je game het aan dat je Italy kunt vormen en wat de vereiste provinces zijn. En anders moet je even googlen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites