PJHoutman Geplaatst 31 maart 2016 Share Geplaatst 31 maart 2016 Volgens mij krijg je die achievement als je een vrouwelijke ruler hebt en een fort in je hoofdstad. Afhankelijk van de rivals zijn er genoeg opties: England, Scotland, Novgorod, Lithuania, Teutonic Order, Livonian Order, ... En England op zich is volgens mij al voldoende tegen Denmark. Ligt ook een beetje aan hun ally. Soms hebben ze Poland of Muscovy als ally, dan wordt het lastig, maar soms ook een prince en dan valt het reuze mee. Engeland en Schotland hebben hetzelfde 'probleem', namelijk dat ze Noorwegen binnenvallen en dan mijn troepen in Zweden niet kunnen helpen vanwege het fort in Oslo. Dus ga mijn troepen snel naar Oslo sturen en dan maar een paar Zweedse gebiedjes laten schieten, ligt er plots veel meer open. In deze game hadden ze Pomerania als ally, dan kan je het winnen van de zeeslagen wel vergeten :/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 maart 2016 Share Geplaatst 31 maart 2016 (bewerkt) In mijn geval hadden ze Mecklenburg ofzo. Toen waren ze al bang van de engelse vloot alleen. En ik had England, en nog een paar andere. Ik dacht Scotland, Novgorod, teutonic Order ofzo. Bij mij landde England in Holstein ofzo. Ook echt hun gehele leger, ondanks de War of de roses. Ik raad je Novgorod trouwens niet aan als alky. Die worden heel snel aangevallen door muscovy. Vaak al tijdens je eigen war, waardoor je of in twee oorlogen beland of prestige verliest. En Novgorod is juist terrein waar jij je wilt uitbreiden. 31 maart 2016 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 1 april 2016 Share Geplaatst 1 april 2016 Nou, poging 342 is prima begonnen. In twee oorlogen eerst onafhankelijk gekregen en daarna Skane, Halland, Blekinge, Gotland en Bornholm gepakt. Nu geen Denemarken meer op Zweeds grondgebied dus. Helaas koste Noorwegen losmaken net iets teveel warscore, dus dat is iets voor een volgende oorlog. Nu op naar Novgorod voor dat enge Muscovy de provincies pakt die ik nodig heb... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TomFsoccer Geplaatst 2 april 2016 Share Geplaatst 2 april 2016 Wat ik mij nog afvraag is wat jullie doen in de volgende situatie: je ally start aan oorlog en vraagt je om te joinen. Je doet mee en hebt een redelijk groot aandeel gehad. We staan in war overview mooi in het groen op 50%, dik aan het winnen dus. Laten jullie het dan gewoon uitspelen en je ally een akkoord sluiten (waarbij jij zelf dus niets krijgt) of gaan jullie zelf een akkoord sluiten om er toch iets uit te krijgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 2 april 2016 Share Geplaatst 2 april 2016 Wat ik mij nog afvraag is wat jullie doen in de volgende situatie: je ally start aan oorlog en vraagt je om te joinen. Je doet mee en hebt een redelijk groot aandeel gehad. We staan in war overview mooi in het groen op 50%, dik aan het winnen dus. Laten jullie het dan gewoon uitspelen en je ally een akkoord sluiten (waarbij jij zelf dus niets krijgt) of gaan jullie zelf een akkoord sluiten om er toch iets uit te krijgen? Met het nieuwe systeem vaak wel ja, anders krijg je een trust hit en ben je die ally snel kwijt. Bovendien is op die manier land eisen al 2 keer zo duur qua warscore en aggresive expansion. Ik doe het dus alleen als het een echt buitenkansje is voor iets wat ik echt nodig heb of met een ally die ik toch wil ditchen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2016 Share Geplaatst 2 april 2016 Zeker als de war gewonnen is, trek ik vaak gewoon mij troepen terug. Meestal ga ik ook niet All in bij zo' oorlog, dus heb geen geen hoog participatie percentage. Meestal laat ik het over aan mijn ally. Soms krijg jij ook wat. In zeer zeldzame gevallen doe ik het wel. Beetje wat roprop zegt dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 2 april 2016 Share Geplaatst 2 april 2016 Als je een claim hebt op een provincie en je hebt het zelf gesieged, dan krijg je meestal nog wel eens wat van de warleader. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TomFsoccer Geplaatst 2 april 2016 Share Geplaatst 2 april 2016 Nice guys, thanks voor de info. Ik deed inderdaad gewoon wat mee en vroeg eigenlijk nooit iets, maar wou even weten of ik dat beter wel zou doen. Niet dus, even handje helpen en klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2016 Share Geplaatst 2 april 2016 Soms pest ik mijn ally ook wel eens. Dan siege ik de wargoal en andere mogelijke provinces die hij wil nemen in de peacedeal en dan houdt ik de controle over die provinces. Dan krijgt of niemand de provinces of hij moet ze aan mij geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 3 april 2016 Share Geplaatst 3 april 2016 (bewerkt) Speel als Engeland en had een colonial war gestart tegen Portugal. Portugal is ally van Guyenne en Castile, maar ondertussen is er een andere oorlog bezig: Frankrijk, Castile (+ Aragon & Naples) en ik tegen Burgundy, Ottomans en Guyenne. Dus ik ga in oorlog met Portugal, Castile joint niet vanwege die oorlog. Na drie jaar is de France vs Burgundy war afgelopen, joint Castile en aanhang ineens mijn oorlog, waardoor het onmogelijk wordt om te winnen. Mijn vraag: hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Ik dacht dat allies niet meer konden joinen als de oorlog x aantal tijd bezig is. En: wat is een goede tactiek om ervoor te zorgen dat ik Portugal één op één kan aanvallen? 3 april 2016 bewerkt door Hixxo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TomFsoccer Geplaatst 3 april 2016 Share Geplaatst 3 april 2016 De verdedigende partij kan allies oproepen om te komen helpen. Zijn ze aan het begin zelf in oorlog, dan komen ze niet. Maar op elk moment in je eigen oorlog kan de verdedigende partij hulp inschakelen. Als die hun allies hun oorlog voorbij is dan kunnen zij worden gevraagd ja. Denk dat het zo in elkaar zit :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 april 2016 Share Geplaatst 3 april 2016 Speel als Engeland en had een colonial war gestart tegen Portugal. Portugal is ally van Guyenne en Castile, maar ondertussen is er een andere oorlog bezig: Frankrijk, Castile (+ Aragon & Naples) en ik tegen Burgundy, Ottomans en Guyenne. Dus ik ga in oorlog met Portugal, Castile joint niet vanwege die oorlog. Na drie jaar is de France vs Burgundy war afgelopen, joint Castile en aanhang ineens mijn oorlog, waardoor het onmogelijk wordt om te winnen. Mijn vraag: hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Ik dacht dat allies niet meer konden joinen als de oorlog x aantal tijd bezig is. En: wat is een goede tactiek om ervoor te zorgen dat ik Portugal één op één kan aanvallen? Volgens mij is die grens 2,5 jaar. Waarschijnlijk was dat nog net op tijd. Ik weet trouwens niet of dit voor offensieve en defensieve oorlogen geldt. Kan ook zijn dat dit alleen voor offensieve oorlogen geldt en defensief kan altijd joinen. Als je warscore boven de 25%, mag ook niemand aan de andere kant joinen. Weet niet hoe ver je in de game bent, dus hoe allianties verstrengeld zijn. Vaak is het zoeken naar de goede kans. Misschien dat je een paar ally's via een andere war uit kan schakelen of een ally kunt vinden met slechte ally's naast Portugal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 3 april 2016 Share Geplaatst 3 april 2016 hmm, goed om te weten van die 25%. Liet Portugal fijn London siegen, wat zorgde voor -20 warscore. Tot mijn vreugd zag ik dat Guyenne ally is geworden van Portugal, dus kan het 'verlies' vrij simpel oplossen zonder dat Spanje in komt stormen. Zit nu ongeveer in 1560. Helaas zijn er geen landen in Europa die Spanje kunnen slopen. Frankrijk is klein. Burgundy is vrij groot, maar is mijn rival. Austria is gesloopt door Ottomans en doet niet meer echt mee. Venice is ook sterk, maar is ook een rival. Buiten Europa is het ook geen mogelijkheid. Dus het is wachten tot een mogelijk conflict tussen Spanje vs Burgundy en Ottomanen om ze te slopen denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 april 2016 Share Geplaatst 4 april 2016 Doe eens een steentje van de wereld? Ik zou zeggen dat England in staat zou moeten zijn om castile te verslaan. Je start al sterker. Alleen bij de Wedding kan het wat lastiger worden. Een paar kleinere allies kunnen vaak ook van meerwaarde zijn. Princes uit de hre kunnen vaak ook iets van 15k leveren ofzo. Drie van zulke allies is dus 45k extra. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 4 april 2016 Share Geplaatst 4 april 2016 https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2Fpatch-1-16-full-patchnotes.917705%2F Patchnotes voor 1.16. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 april 2016 Share Geplaatst 5 april 2016 Het loopt eindelijk eens lekker met mijn 'Sweden is not OP'-run. Fantastisch begonnen door de Denen in twee oorlogen in de pan te hakken en daarmee alle benodigde Deense provincies te pakken, daarna Neva en Ingermanland voor de neus van Muscovy weggekaapt door Novgorod aan te vallen. Sindsdien heeft Muscovy twee keer geprobeerd mij te pakken, maar beide keren de oorlog verloren ( thx Polen-Litouwen :mrgy: ). Volgende doel is de Teutonic Order. Riga is al een ally, moet alleen nog sterk genoeg worden om ze te vassalisen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 april 2016 Share Geplaatst 5 april 2016 https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2Fpatch-1-16-full-patchnotes.917705%2F Patchnotes voor 1.16. Oh is er een nieuwe Patch? Ik speel nog wel even door met 1.15. Eerst mijn game afmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DJ_Caje Geplaatst 5 april 2016 Share Geplaatst 5 april 2016 Moet je wel even zien dat Steam niet automatisch update want de 1.16 patch zal de savegames van 1.15 kapotmaken. [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 april 2016 Share Geplaatst 5 april 2016 Je kunt altijd via beta's terug naar oude versie. Neem aan dat zoiets er ook voor 1.15 komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 april 2016 Share Geplaatst 5 april 2016 Moet je wel even zien dat Steam niet automatisch update want de 1.16 patch zal de savegames van 1.15 kapotmaken. [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; Je kunt altijd via beta's terug naar oude versie. Neem aan dat zoiets er ook voor 1.15 komt. Ja, er is gewoon rollback. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 april 2016 Share Geplaatst 5 april 2016 Gelukkig. Kan ik nog even verder met mijn huidige game. Zou zonde zijn om die te staken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 5 april 2016 Share Geplaatst 5 april 2016 Ik heb ook pas The Cossacks gekocht en begonnen met Polen. Ook even terugrollen dan. Probeer wat realistischer te spelen en minder te steamrollen. Ook de allereerste keer dat ik 'embrace the counter-reformation' heb gedaan. Mag eigenlijk wel een buff krijgen, waardeloze decision ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 april 2016 Share Geplaatst 6 april 2016 Dat moment dat de game vindt dat je geen rivals meer kan hebben, omdat je te groot bent. Geen mogelijkheid meer om PP te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 april 2016 Share Geplaatst 6 april 2016 We gaan rustig verder; heb nog 7 provincies nodig voor de achievement. De moeilijkste wordt Zematija (meest oostelijke) want die is in handen van Litouwen, die in een Union zitten met onze belangrijkste ally Polen. Andere provincies zijn in handen van Mecklenburg, Lubeck en Pomerania dus zouden geen probleem moeten vormen. Superzuur, want Zematija grenst helemaal niet aan de Baltic Sea dus zou niet moeten tellen voor deze achievement ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 april 2016 Share Geplaatst 6 april 2016 Volgens mij haat het spel mij ofzo. In 120 jaar nog geen enkele ruler gehad met meer dan 1 MIL skill. Huidige regeert al iets van 45 jaar en had vanaf het begin een heir. Een 3-6-4 ofzo. En natuurlijk overleeft hij dat niet. Nu zit ik zonder heir en is mijn ruler al 70. Gegarandeerd dat ik te maken ga krijgen met een lange regency counsil... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten