Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Hangt er een beetje van af in welke regio je wilt spelen. Een aantal leuke (of die me leuk lijken):

- This is Persia

- Luck of the Irish

- The great Khan

- A Manchurian candidate

- Arabian Coffee

- A sun god

- Baltic crusader

Deze zijn een beetje variërend in moeilijkheidsgraad zonder ECHT moeilijk te worden (lijkt me) en andere regio's/mechanics waar je misschien nog niet (mee) gespeeld hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LalGb8g.png

Het was al een best wel lastig om deze ally te vriend te houden, maar nu zij een nieuwe ruler hebben, lijkt dit onmogelijk: 'Wants your provinces: -129' voor 2 provincies. Ze zijn nu ook hostile geworden.

Fucking -129 voor 2 provinces ;e

En vervolgens valt Ming mij aan en terwijl ik tot die tijd geen coalities had, krijg ik opeens heel India in een coalitie tegen mij :wall:

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt op zich nog wel mee. Ik kan volgens mij maar drie landen vinden met meer dan 70 AE (En als ik niet in oorlog was met Ming zou 1 v.d. 3 zelfs nog mijn ally willen worden ;c). Al zitten de meeste landen in India wel op 50+ AE.

Jaunpur is vanaf het begin al raar. Ondanks dat ze mijn ally zijn (of beter gezegd: waren), pakken ze heel veel AE op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn wat mij betreft 2 verschillende games, dus maak er maar gewoon een topic voor aan (of even zoeken of er al 1 bestaat, die kans acht ik erg groot). Voorkom je dat het enorm door elkaar loopt. Ik ben echter wel benieuwd, want ondanks dat ik CK niet begreep vind ik het wel een hele interessante game.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn wat mij betreft 2 verschillende games, dus maak er maar gewoon een topic voor aan (of even zoeken of er al 1 bestaat, die kans acht ik erg groot). Voorkom je dat het enorm door elkaar loopt. Ik ben echter wel benieuwd, want ondanks dat ik CK niet begreep vind ik het wel een hele interessante game.

Mwah, heel veel mensen postte een tijdje alles omtrent CK2 hier. De games lopen hand in hand samen en vele spelen of speelde beide games. Lijkt me handiger en leuker als het gewoon in dit topic wordt gepost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm okay. Wel, militaristic rulers doen vaak ook wonderen voor hun agressiviteit ja. Doe eens een screentje van je rijk? ^^

FHhld76.jpg

Bij deze. De eerste 60 jaar zitten er binnen enkele maanden op.

Coalitie valt toch nog wel mee. Kathiawar lijkt niet te joinen (Ondanks 75 AE willen ze zelfs mijn ally worden) en ik heb een truce met Jaunpur. Maar ja, die eindigt volgend jaar en dan joinen 100% zeker. Bestaande coalitie + 50 AE + rival.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer doen ze eens iets aan die stomme regency counsils? 15 jaar lang niets mogen doen. Dat is zo goed als altijd ctrl alt del en dag spel voor een tijd.

Control Alt Delete en dan je EU IV process afsluiten (niet toepassing). Geen auto save, dus je houd je iron man game save van de eerste van de maand. Moet je hem wel voor t eind van de maand doen. (even Pause + popup instellen bij message settings)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon save scummen ja. Maar juist als een dom ding als een regency de kans op een achievement verpest in een game van ruim 400 jaar heb ik t wel eens toegepast. Iron man savet altijd aan het eind van de maand en als je hem normaal afsluit (wat dit duidelijk niet is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Orissa game wordt niets meer. Eerst compleet verslagen door Ming en daarna door de coalitie en vervolgens dus een 15 jarige regency. Dan is voor mij de lol er af.

Ik ben alleen nog op zoek naar leuke achievements voor een nieuwe game. Ik heb mijn oog laten vallen op de Mughals, die zou ik tijdens de volgende game wel eens willen vormen. Het zal dus iets worden als starten als Timirids en dan een keer Mughals vormen. Ik zit alleen te denken welke achievements ik tijdens zo'n run mee kan pakken. Ik heb nu al een hele lange lijst: That's a silk road. Lang he? Verder kom ik niet. Haha.

Nou ja, die dingen van World Conquest, One Faith en dat soort obscure achievements waarbij je een hoop exploits / bugs moet misbruiken om het voor elkaar te krijgen.

Iemand die nog ideeën heeft voor bepaalde achievements die haalbaar zijn tijdens een dergelijke game?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Unify islam is toch alleen ingame decision, geen echt achievement? Die achievement met Golden Horde of mongolia heb ik al.

Heel veel achievements vereisen een bepaald land om mee te starten ja. De meeste algemene heb ik wel, tenzij het gaat om world conquest of kolonisatie. Die dingen als Master of India, vervoer Japan als Europees land, die staan ook nog open. Maar die lukken waarschijnlijk niet echt als mughals ;c

En dan heb je dus heel veel specifieke nog met start als ... En Verover .... Die ik nog moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is tegenwoordig ook een ingame achievement, sinds de laatste patch or so. En zoals ik zei is Culture shiften misschien eens leuk. Als je het vanaf het begin van je game in je achterhoofd haalt is dat heel tof. Denk aan mensen die met Switzerland Italië vormen bijvoorbeeld. Leuke challenge op zichzelf, en een stuk beter te doen met de Culture wijzigingen van de laatste patch. Dat je voor jezelf stelt te beginnen met een land in de buurt van de Mughals culturen, daar een achievement mee haalt, en dan culture convert. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites