Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Volgens mij ben ik meestal te veel in oorlog, zodat allies zo ongeveer nooit een call to arms sturen. Eens de 100 jaar is veel...

Defender of the faith kan door de bonussen best nuttig zijn. Zeker als je een grootmacht ben geworden, heeft het toegevoegde waarde.

Curia Controller vind ik te random om echt wat mee te kunnen.

Mocht je ergens niet uit komen, zou je ook altijd nog op de volgende site kunnen kijken: http://www.eu4wiki.com/Europa_Universalis_4_Wiki

Niet alles is up to date, zeker niet na een patch, maar globaal geeft het vaak wel een goed beeld van hoe dingen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben ik meestal te veel in oorlog, zodat allies zo ongeveer nooit een call to arms sturen. Eens de 100 jaar is veel...

Defender of the faith kan door de bonussen best nuttig zijn. Zeker als je een grootmacht ben geworden, heeft het toegevoegde waarde.

Curia Controller vind ik te random om echt wat mee te kunnen.

Mocht je ergens niet uit komen, zou je ook altijd nog op de volgende site kunnen kijken: http://www.eu4wiki.com/Europa_Universalis_4_Wiki

Niet alles is up to date, zeker niet na een patch, maar globaal geeft het vaak wel een goed beeld van hoe dingen werken.

Zat er op al te kijken ja, bedankt.

Ben nu Moscovy, 1444. Gaat opzich wel lekker, aardig sterke band met Polen die ook nog is in een PU zit met Litouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dingen die me tot nu toe vooral opvallen zijn dat het echte expanden een stuk moeizamer gaat omdat coren en diploannexen allebei veel duurder zijn geworden en dat je grof geld kan verdienen door je productie te verhogen in provincies die goud produceren. Oja, en je moet echt deftig veel military points in je development stoppen want anders heb je zo goed als geen manpower.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het koloniseren minder spannend geworden. Was weer eens gestart met Castille, maar heb nu Aragon en Napels als PU onder mij geïntegreerd. Beetje easy. Portugal ook al bijna opgeslokt. Daarna wil ik Frankrijk en Italie gaan veroveren en langzaam naar boven trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Portugal is ook ingerekend, Italië veroveren zit er nog niet ff in. Papal state doet lastig. Oprukken naar Frankrijk is ook klote. Die hebben Oostenrijk geannexeerd.. Zelf 132 troepen, Frankrijk 130.. Alleen zij hebben nog wat betere allies. De mijne willen ook niet mee in een oorlog... Focus verlegt op het noorden. Heb in een vroegere oorlog met een ally, Holstein weten te veroveren. Dus nu heel Denemarken voor mij. Ga uitbreiden omlaag, en dan proberen Nederland te pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

288d1dv.png

wa26uf.png

2qn74n4.png

[MENTION=12820]Roprop[/MENTION];

Ik had denk ik verder kunnen zijn, maar heb me gefocusd op Portugal en de carribean. Wel weer drie achievements binnengehaald, the princess in this castle, double the love en no pirates in my carribean. Moet even nieuwe doelen stellen. Iemand leuk idee?

bewerkt door steijns
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Aangezien je koloniseert, zou ik zeggen: Richt je op France / England.

France heeft PU over Austria gehad ofzo? Aangezien ze al het land van Austria hebben ingelijfd?

Hoe ben je trouwens aan de provinces in Denmark gekomen?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dat er een 1.13 patch was. Iemand die al uitgeprobeerd? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik ga ook weer eens een game starten. Eerste sinds 1.9 ofzo. In ieder geval een tijdje geleden.

Benieuwd naar wat er veranderd is. Zal wel even inkomen zijn, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Aangezien je koloniseert, zou ik zeggen: Richt je op France / England.

France heeft PU over Austria gehad ofzo? Aangezien ze al het land van Austria hebben ingelijfd?

Hoe ben je trouwens aan de provinces in Denmark gekomen?!

Inderdaad PU en daarna ingelijfd. Ik heb Holstein gekregen van een ally in een oorlog tegen Denemarken. Daarna ben ik daaruit verder gegaan en claims gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je had ze niet gewoon ergens op attrition staan? Het kan eigenlijk altijd wel heel hard gaan. In die nieuwe patch net zo goed als in de ouwe. Het kan wel zijn dat t wat langzamer herstelt met t nieuwe systeem, dat weet ik niet zo goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites