Sanel Geplaatst 3 juni 2015 Share Geplaatst 3 juni 2015 Ik zou het persoonlijk niet doen, tenzij je heel ver in je game bent. Als je een oorlog afwijst krijg je fucking veel stability aftrek enz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 3 juni 2015 Share Geplaatst 3 juni 2015 Dat sowieso :cab: Als een ally je vraagt om mee te doen en je wijst af, gelijk -25. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 juni 2015 Share Geplaatst 3 juni 2015 Volgens mij ben ik meestal te veel in oorlog, zodat allies zo ongeveer nooit een call to arms sturen. Eens de 100 jaar is veel... Defender of the faith kan door de bonussen best nuttig zijn. Zeker als je een grootmacht ben geworden, heeft het toegevoegde waarde. Curia Controller vind ik te random om echt wat mee te kunnen. Mocht je ergens niet uit komen, zou je ook altijd nog op de volgende site kunnen kijken: http://www.eu4wiki.com/Europa_Universalis_4_Wiki Niet alles is up to date, zeker niet na een patch, maar globaal geeft het vaak wel een goed beeld van hoe dingen werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 3 juni 2015 Share Geplaatst 3 juni 2015 Volgens mij ben ik meestal te veel in oorlog, zodat allies zo ongeveer nooit een call to arms sturen. Eens de 100 jaar is veel... Defender of the faith kan door de bonussen best nuttig zijn. Zeker als je een grootmacht ben geworden, heeft het toegevoegde waarde. Curia Controller vind ik te random om echt wat mee te kunnen. Mocht je ergens niet uit komen, zou je ook altijd nog op de volgende site kunnen kijken: http://www.eu4wiki.com/Europa_Universalis_4_Wiki Niet alles is up to date, zeker niet na een patch, maar globaal geeft het vaak wel een goed beeld van hoe dingen werken. Zat er op al te kijken ja, bedankt. Ben nu Moscovy, 1444. Gaat opzich wel lekker, aardig sterke band met Polen die ook nog is in een PU zit met Litouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 juni 2015 Share Geplaatst 6 juni 2015 [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; wanneer komt die update nu? Misschien dat ik dan weer eens een game ga starten daarna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 6 juni 2015 Share Geplaatst 6 juni 2015 https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-common-sense-1-12-paid-free-features.859573/ 9 Juni, ofwel Dinsdag. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 juni 2015 Share Geplaatst 6 juni 2015 Heeft weinig zin om dan nu iets nieuws te starten. Eens kijken of ik komende week dan eens tijd heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 juni 2015 Share Geplaatst 9 juni 2015 Iemand de nieuwe update al geprobeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 9 juni 2015 Share Geplaatst 9 juni 2015 Denk dat ik hem morgenavond eens ga checken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 10 juni 2015 Share Geplaatst 10 juni 2015 Dadelijk ff kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 juni 2015 Share Geplaatst 13 juni 2015 En, wat is je ervaring? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 13 juni 2015 Share Geplaatst 13 juni 2015 Ik heb hem. Het is vooral erg wennen, maar wel lekkere toevoegingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 Nog niet gekocht, ben een beetje blut.. Dacht dat ik nog wel iets op mijn rekening had staan, maar niets is minder waar.. Nog twee weekjes wachten en dan maar kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 16 juni 2015 Share Geplaatst 16 juni 2015 Dingen die me tot nu toe vooral opvallen zijn dat het echte expanden een stuk moeizamer gaat omdat coren en diploannexen allebei veel duurder zijn geworden en dat je grof geld kan verdienen door je productie te verhogen in provincies die goud produceren. Oja, en je moet echt deftig veel military points in je development stoppen want anders heb je zo goed als geen manpower. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Eerste nieuwe achievement, leek me een leuke om wat nieuwe mechanics uit te testen. Hoofdstad is Kaapstad btw ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 mensen die dit regelmatig spelen mogen me toevoegen. ik noem ook vahnstad op steam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 21 juni 2015 Share Geplaatst 21 juni 2015 Vind het koloniseren minder spannend geworden. Was weer eens gestart met Castille, maar heb nu Aragon en Napels als PU onder mij geïntegreerd. Beetje easy. Portugal ook al bijna opgeslokt. Daarna wil ik Frankrijk en Italie gaan veroveren en langzaam naar boven trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Portugal is ook ingerekend, Italië veroveren zit er nog niet ff in. Papal state doet lastig. Oprukken naar Frankrijk is ook klote. Die hebben Oostenrijk geannexeerd.. Zelf 132 troepen, Frankrijk 130.. Alleen zij hebben nog wat betere allies. De mijne willen ook niet mee in een oorlog... Focus verlegt op het noorden. Heb in een vroegere oorlog met een ally, Holstein weten te veroveren. Dus nu heel Denemarken voor mij. Ga uitbreiden omlaag, en dan proberen Nederland te pakken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Franco-Austria. Brrr. Dat is een beest. Een map screenshotje? Heel benieuwd hoe je ervoor staat :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 (bewerkt) [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; Ik had denk ik verder kunnen zijn, maar heb me gefocusd op Portugal en de carribean. Wel weer drie achievements binnengehaald, the princess in this castle, double the love en no pirates in my carribean. Moet even nieuwe doelen stellen. Iemand leuk idee? 23 juni 2015 bewerkt door steijns Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 juli 2015 Share Geplaatst 3 juli 2015 [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Aangezien je koloniseert, zou ik zeggen: Richt je op France / England. France heeft PU over Austria gehad ofzo? Aangezien ze al het land van Austria hebben ingelijfd? Hoe ben je trouwens aan de provinces in Denmark gekomen?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Ik las dat er een 1.13 patch was. Iemand die al uitgeprobeerd? Wat zijn jullie ervaringen? Ik ga ook weer eens een game starten. Eerste sinds 1.9 ofzo. In ieder geval een tijdje geleden. Benieuwd naar wat er veranderd is. Zal wel even inkomen zijn, denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 7 juli 2015 Share Geplaatst 7 juli 2015 [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Aangezien je koloniseert, zou ik zeggen: Richt je op France / England. France heeft PU over Austria gehad ofzo? Aangezien ze al het land van Austria hebben ingelijfd? Hoe ben je trouwens aan de provinces in Denmark gekomen?! Inderdaad PU en daarna ingelijfd. Ik heb Holstein gekregen van een ally in een oorlog tegen Denemarken. Daarna ben ik daaruit verder gegaan en claims gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 juli 2015 Share Geplaatst 7 juli 2015 Ligt het aan mij of kosten oorlogen opeens veel meer manpower? Eén oorlog en alle manpower is op. Terwijl ik juist het idee dat mijn allies het merendeel van het werk deden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 7 juli 2015 Share Geplaatst 7 juli 2015 Je had ze niet gewoon ergens op attrition staan? Het kan eigenlijk altijd wel heel hard gaan. In die nieuwe patch net zo goed als in de ouwe. Het kan wel zijn dat t wat langzamer herstelt met t nieuwe systeem, dat weet ik niet zo goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten