Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

0 manpower komt omdat ik fucking veel oorlog moest voeren in korte tijd.

De tips van Bart voor Mercs is dan erg handig. Zijn wel duurder, maar kosten geen manpower. Aangezien ik zie dat je toch genoeg geld hebt, is dat een prima oplossing om je manpower te sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik diezelfde oorlogen voer als jij met de Ottomans dan heb ik nog wel gewoon 25k troepen en 25k manpower ofzo over, dus dan doe je tijdens het oorlog voeren toch ook een aantal dingen niet zo goed. Byzantium en een paar van die kleine Turkse staatjes heb je gepakt toch?

Klopt. Zie nu dat ik veel fouten maak met die troepen. Jij zei dat ik ze allemaal moest mergen maar dan zitten ze toch boven supply limit? Met oorlogen stuur ik die troepen ook naar alle provincies van het land waar ik oorlog mee heb, zodat ze zsm siegen. Geen idee of dat de bedoeling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel iets wat ik zelf aan t begin ook steeds deed: Probeer eerst de vijand zijn leger wat af te maken voor je aan het echte siegen begint. Met die battles verdien je relatief meer warscore(en WE aan de andere kant). Nadat zijn troepen er (grotendeels) aan zijn heb je het siegen dan ook zo voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel iets wat ik zelf aan t begin ook steeds deed: Probeer eerst de vijand zijn leger wat af te maken voor je aan het echte siegen begint. Met die battles verdien je relatief meer warscore(en WE aan de andere kant). Nadat zijn troepen er (grotendeels) aan zijn heb je het siegen dan ook zo voor elkaar.

Dat had ik al door ja ;c heb zo veel vragen aan jullie, maar schaam me er gewoon voor om die te stellen. Ik ga t gewoon zelf uitzoeken. Maar wat ik raar vind: ik verlies soms battles waarin ik meer mannetjes heb. Dus bijv 22 vs 13. Waar zou dat aan liggen? Ik heb een goede general, moraal is goed en war exhaustion is laag. Ik zie ook geen river crossing penalties ofzo.

Zo, even gespeeld, maar snap er echt geen snars van. Aardig uitgebreide game :cab:

Zoals je ziet ben ook ik een aardig leek (ken de basics wel, maar mis nog wat dingen). Het heeft mij geholpen om filmpjes van zo'n gozer te kijken op YouTube, hij legt het echt goed uit. Als je het eenmaal snapt en een game begint is het echt verslavend. Net zoals in FM kunnen er random dingen gebeuren, en dat is leuk om te volgen.

[YOUTUBE]pK9vPgNAqzY[/YOUTUBE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3816]Sanel[/MENTION];

Klopt ja, ik zie het. Ik ga is kijken naar dat filmpje. Zoveel mogelijkheden, gewoon ziekelijk haha.

[MENTION=7019]Barteh[/MENTION];

Ik zie dat sommige een MOD hebben met Modern day, dus je begint in de wereld van vandaag. Weet jij hoe ik die kan krijgen in de aankoop van een torrentboer?

Kan niet. Mods werken volgens mij alleen via de steam Workplace. Hij heet iig Extended Timeline. ;) De base game kost echter hooguit 8 euro, ga hem eens even kopen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites