Acquafresca Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 Met heel veel zin mn game opgestart, zijn al mijn legers, geld, merchants etc etc verdwenen. :/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 9 mei 2015 Share Geplaatst 9 mei 2015 zo pak je ie cosmopolitianen aan. Mja duizenden revolts, maar gestopt. Maar zijn nu zo zwak dat zelfs Britanny ze de oorlog hebben verklaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 10 mei 2015 Share Geplaatst 10 mei 2015 (bewerkt) This is Persia! Begonnen als QQ, 1520 het Perzische Rijk gesticht, honderd jaar later pas gewesternized via Rusland omdat ik te lui was om een Genoese core te veroveren van Crimea, en ik te snel was met mijn tech. Anderhalve eeuw bezig geweest met de Ottomanen kortsnoeien en tussendoor op speed 5 de truces afwachten, blijkt aan het einde dat ik nog vier provincies mis van Harar en Alodia ;e Toen moest ik nog tien jaar wachten op mijn regency maar uiteindelijk in 1740 klaar. Verder nog voor de bonus Guarantor of Peace gepakt en een nieuw persoonlijk record gevestigd met zes regencies van 10+ jaar. 10 mei 2015 bewerkt door Wokulski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 11 mei 2015 Share Geplaatst 11 mei 2015 Man man. Ziek veel revolts met Engeland. Elke keer dat ik Bourgondy een kop kleiner wil maken ontstaan revolts en moet ik vroegtijdig vrede sluiten. Kom ook telkens geld te kort. Sta wel 2e achter Ottomans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 14 mei 2015 Share Geplaatst 14 mei 2015 Momenteel bezig aan mijn beste run so far met de Commonwealth. Begin het Vassel feeden redelijk door te krijgen, naast de 'game of Thrones' waar ik steeds beter in wordt. Vassals zijn Muscovy, Bulgaria, Chirassia, Kazakh en Brandenburg(Momenteel aan het annexeren). PU over Frankrijk. Ook dezelfde ruling dynasty als Austria en Portugal. Die laatste had ik de Throne al van geclaimd, alliance verbroken en toen kregen ze een nieuwe heir. :wall: Rond 1720 dit. In de laatste honderd jaar wil ik graag nog heel azie pakken, maar daarvoor gaat Ming wel moeten exploderen. Die hebben nu provincies ten waarde van 1100 war score :cab: De Ottomans heb ik ook veel te lang het leven gelaten, die zitten zelfs in Italie nog. Leerpuntjes voor een volgende game Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 (bewerkt) Europa Universalis IV #2 Ziek man. Geinspireerd door jouw game, ga ik ook ff een landmacht kiezen en zoiets doen. Vassel feeden ook nog nooit gedaan haha. Maar hoe diplo annexeer je ze dan. Want kon hier zelfs Orleans niet wegens hun hoge base tax(8) laat staan Britanny(40) Nog ff wat gespeeld met Engeland. Halve Frankrijk veroverd, de andere helft is nog altijd van Bourgondy. Spanje begon een crusade vs Ottomans. Vrijwel al hun legers zaten in Tunesie en Italie, dus dacht dit is mijn kans. Val ze aan, warscore van 30+, besluit Spanje en Portugal al hun mannen terug te trekken en vallen mij aan. Mijn continentleger vrijwel vernietigd. Was ook bezig met het vernietigen van hun vloot, maar op een of ander manier haalde Portugal al zijn schepen over de wereld terug en viel samen met Spanje mijn vloot aan. Kwam tot een grote zeeslag met ongeveer 100 schepen aan beide kanten. Leek het te winnen(qua moraal en schepen had ik lange tijd het voordeel), maar toen ging wat mis(nog steeds niet begrepen wat) en raakte ik mijn complete vloot kwijt. Wel een aparte game; Austria vernietigd door Styria, Ottomans bijna hele Italie veroverd, Frankrijk bestaat haast niet meer, Brunswick zo wat sterkste in HRE, Russia wordt elke keer genakt door Commonwealth, Portugal 3miljoen colonies en Tunesie heeft bijna hele Noord-Afrika veroverd. Nu iig beginnen met een nieuwe game, vind dat coloniseren etc maar niks haha, ook echt 0x 2* leider gehad, terwijl de rest met 3* opkwam dagen. 15 mei 2015 bewerkt door Acquafresca Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 Ziek man. Geinspireerd door jouw game, ga ik ook ff een landmacht kiezen en zoiets doen. Vassel feeden ook nog nooit gedaan haha. Maar hoe diplo annexeer je ze dan. Want kon hier zelfs Orleans niet wegens hun hoge base tax(8) laat staan Britanny(40) Nog ff wat gespeeld met Engeland. Halve Frankrijk veroverd, de andere helft is nog altijd van Bourgondy. Spanje begon een crusade vs Ottomans. Vrijwel al hun legers zaten in Tunesie en Italie, dus dacht dit is mijn kans. Val ze aan, warscore van 30+, besluit Spanje en Portugal al hun mannen terug te trekken en vallen mij aan. Mijn continentleger vrijwel vernietigd. Was ook bezig met het vernietigen van hun vloot, maar op een of ander manier haalde Portugal al zijn schepen over de wereld terug en viel samen met Spanje mijn vloot aan. Kwam tot een grote zeeslag met ongeveer 100 schepen aan beide kanten. Leek het te winnen(qua moraal en schepen had ik lange tijd het voordeel), maar toen ging wat mis(nog steeds niet begrepen wat) en raakte ik mijn complete vloot kwijt. Wel een aparte game; Austria vernietigd door Styria, Ottomans bijna hele Italie veroverd, Frankrijk bestaat haast niet meer, Brunswick zo wat sterkste in HRE, Russia wordt elke keer genakt door Commonwealth, Portugal 3miljoen colonies en Tunesie heeft bijna hele Noord-Afrika veroverd. Nu iig beginnen met een nieuwe game, vind dat coloniseren etc maar niks haha, ook echt 0x 2* leider gehad, terwijl de rest met 3* opkwam dagen. Welja, de grootste vassal die ik tot nog toe heb geintegreerd was Novgorod a 1200 diplo points. De Influence idea group is iig een must. Goedkopere Annexation, Diplo Relation, Diplo Reputation zijn onmisbaar in het goed feeden van je vassals. Zeker als je voor een groot rijk gaat, probeer dan niet teveel landen een vassal te maken met wie je geen plannen hebben om ze te feeden. Kost je alleen maar een diplomatic relation(waar ik structureel overheen zit) en reputation. Next, Religious idea group is ook absoluut noodzakelijk. Behalve het converteren van je provincies geeft het je ook de 'Cleansing of Heresy' CB, waarmee je elke buur met een andere religie kunt aanvallen. Dit is vooral belangrijk omdat een provincie nemen met deze CB GEEN diplo points kost. Ook heel belangrijk in dit verband: Zorg dat je altijd een grens houdt met je targets. Sluit jezelf dus niet in tussen je vassals. Je kunt ook zien dat ik een slurf door Azië heen heb. Zo kun je de oorlog blijven verklaren aan je targets en de provincies onder je vassals verdelen. Geschikte keuzes voor vassals hangt altijd af van de situatie, maar landen met veel cores in andere landen is ideaal. Stel bijvoorbeeld dat Frankrijk in elkaar geschopt is door Burgundy en Spain en nog maar 5 provincies over heeft. Ideale vassal, omdat je daarna provincies zonder AE terug kan pakken. Ook een optie: Stel Bohemia begon heel voortvarend aan de game, bezat een tiental provincies en werd toen door een grote coalitie tot 1 provincie teruggebracht, die Austria toen overnam. Probeer dan 1 van die voormalige cores te bemachtigen en release daarna Bohemia als vassal. --> 10 provincies met Reconquest op te halen. Ik heb zelf redelijk wat van de engine en de truukjes geleerd door op t Paradoxforum verhalen te lezen van de echt goede spelers. Aanradertje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 Ik heb zelf redelijk wat van de engine en de truukjes geleerd door op t Paradoxforum verhalen te lezen van de echt goede spelers. Aanradertje. Kan ik beamen, mannen die de wereld volledig veroveren als Foix of Uesugi, echt niet normaal maar wel leerzaam. Heb zelf niet het geduld, en ook niet de wil eigenlijk, voor dat echte micromanagen en het volledig uitbuiten van de engine, maar een beetje vassalfeeden ben ik niet vies van. Beste game tot nu toe was een uit de hand gelopen Sultan of Rum-run waar ik 780 provincies had rond 1750, maar paar essentiële fouten gemaakt waardoor de 1000 (voor de achievement) nooit meer ging lukken. Verder, qua tips, eens met wat Roprop zegt hierboven. Ligt er ook een beetje aan met welk land je speelt, als je Sunni bent zul je in Azië minder hebben aan je religious CB, dus dan kun je misschien beter je diplo tech rushen voor Imperialism, waar je ook geen diplo points betaalt voor provincies. Maar over het algemeen is de Religious wel altijd een go als je echt een groot rijk wil. Paar van mijn favoriete vassals zijn dingen als Styria, Syrië, Irak, Perzië, gewoon de vaste landen die in het begin niet bestaan maar wel een berg cores hebben waar je U tegen zegt. Persoonlijke tip is nog een land als Kazakh, hebben enorm veel cores en hebben Horde ideas, wat betekent verminderde coring cost. Dus je kunt ze ook enorm veel provincies feeden die ze vervolgens zelf coren. Sowieso zijn hordes altijd wel prima om te hebben, kun je vassalizen ongeacht je tech group en hebben verminderde coring cost, dus je kunt ze meer provincies geven. Je zou ook nog kunnen kijken naar de idea groups die landen nemen, een vassal die de Religious group neemt is natuurlijk van onschatbare waarde omdat het je zelf een heleboel converten scheelt, maar daar ben ik zelf nog niet echt bedreven in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 Dat laatste gaat natuurlijk alleen op als je vassals van dezelfde religie hebt. Of religie groep iig, dat scheelt al enorm. Kazakh heb ik ook als vassal, die is heerlijk inderdaad. Ook een geexplodeerde Timurids nog gehad. Humanist ideas bij een vassal is ook altijd fijn, aangezien rebellen ook daar zeker wel een gevaar zijn. Hordes worden vaak genoemd als perfecte vassals omdat ze vaak achter lopen in Military Tech(Hun rebels zijn makkelijker af te slachten), maar dit compenseren met kwantiteit. Uiteraard is je precieze idea keuzes voor elke game anders, maar voor de meeste (Europese) landen is het een redelijke richtlijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 (bewerkt) Haha ja essentieel detail maar dat sprak voor zich leek me. Ben overigens bezig met een Ming game, de mogelijkheden aan het verkennen om daarmee voor 1000 provincies te gaan. Idea groups zijn Exploration (voor vroege westernization, heb geen El Dorado dus stond in 1475 al in Brazilië, uiteindelijk tot 1505 moeten wachten tot de Europeanen kwamen), Religious (omdat heel Azië boeddhistisch of sunni is), Influence (vassals annexeren) en Defensive (had enorm veel military points over en attrition begon echt een vervelend probleem te worden). Nu voor Diplomatic gegaan omdat ik al ongeveer een eeuw zonder statesman zit, dus vassals annexeren gaat belachelijk traag, anders was ik denk ik voor Administrative gegaan, zelf coren is namelijk ook geen overbodige luxe. Interessante game wel, India begint nu langzaamaan te westernizen dus daar kan ik ook weer wat gaan uitbreiden, probleem gaat uiteindelijk worden dat ik met de Turken en de Russen moet vechten, zijn allebei ontzettend groot en sterk geworden. Voor iedereen die dat leuk vindt 15 mei 2015 bewerkt door Wokulski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 Heel interessant om te lezen altijd. Oirat is een van de vassals gok ik zo? De Russen zullen nu langzaam aan hun military national ideas wel unlocked hebben, dan zijn t echt een stelletje bitches. Denk zelfs dat de Ottomandn beter aan te pakken zijn in dit gedeelte, ware het niet dat die wat verder weg liggen. Met Ming heb je iig het voordeel van de Himalaya, die je tactisch kunt inzetten tegenover het Siberië van de Russen. :) Ik ken wel het Aziatische(en dat Ying-Yang geloof van ze) systeem niet, dus heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Succes iig! Begin is veelbelovend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 (bewerkt) Heel interessant om te lezen altijd. Oirat is een van de vassals gok ik zo? De Russen zullen nu langzaam aan hun military national ideas wel unlocked hebben, dan zijn t echt een stelletje bitches. Denk zelfs dat de Ottomandn beter aan te pakken zijn in dit gedeelte, ware het niet dat die wat verder weg liggen. Met Ming heb je iig het voordeel van de Himalaya, die je tactisch kunt inzetten tegenover het Siberië van de Russen. :) Ik ken wel het Aziatische(en dat Ying-Yang geloof van ze) systeem niet, dus heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Succes iig! Begin is veelbelovend Oirat, Kazakh, Orissa en Hosokawa ja, en Malacca zodra mijn diplo reputation weer op peil is. Had Oirat al geïntegreerd willen hebben want heb nu geen grens met Midden-Azië maar had niet opgelet waardoor Hosokawa (had 90% van Japan in handen) overspoeld werd door rebels en op de hoofdstad na al haar cores kwijtraakte aan Otomo ;c Toen meteen oorlog verklaard om alles terug te veroveren, daardoor geen tijd gehad om Oirat te integreren en nu heb ik net Mong Yang (100+ basetax) geïntegreerd dus heb momenteel geen diplo reputation. Wat betreft de Ottomanen en de Russen, voorlopig is er nog genoeg te veroveren dus zolang het niet hoeft ga ik me er niet aan wagen, dan wacht ik liever tot admin efficiency, dan gaat het in elk geval allemaal wat vlugger. Daarnaast grenzen ze nu ook aan elkaar, dus een clash tussen de twee gaat haast onvermijdelijk zijn, daar ga ik gebruik van proberen te maken. Zit al in 1630 nu, dus weet sowieso niet of de 1000 gaat lukken maar het is ook meer een game om de mogelijkheden te verkennen, heb namelijk zelf ook nog nooit met Ming gespeeld. Vind het trouwens ook machtig interessant, dus houd ons maar op de hoogte van je Commonwealth game :) 15 mei 2015 bewerkt door Wokulski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 Hehe zit al anderhalf uur rond te kijken op Paradoxforum, omdat dat net zo leuk is als spelen :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 18 mei 2015 Share Geplaatst 18 mei 2015 Ik doe gewoon nog een updateje omdat hier veel te weinig gepost wordt. 1682 nu. Met nog 140 jaar op de teller moet dit volgens mij de juiste snelheid zijn. Zit rond de 475 provincies, met vassals op 630. Paar puntjes: - Mijn manpower is met 300k nog steeds belachelijk laag verhoudingsgewijs, heb echter nog nooit echt problemen gehad. Zelfs volledig zonder reserves gaat het reinforcen snel genoeg om ten allen tijden zo'n 200k staande te houden. Op dit moment red ik het dus nog prima zonder Quantity, hoop dat dat zo gaat blijven. - Heb diplo tech 22 reeds bereikt, wat betekent dat vanaf nu in principe elke diplopoint naar het annexeren van vassals of warexhaustion kan. Met religious en imperialism cb's hoef ik in principe nooit meer diplopoints te betalen en de rest van de diplotech's interesseert me eigenlijk niet. Daarnaast heb ik nu Diplomatic en Influence voltooid, dus heb genoeg diprep om zelfs zonder statesman, net na het annexeren van een andere subject, en mét overextension nog progress kan maken bij het annexeren van een vassal. Kan nog belangrijk worden richting het einde van de game. - Zit pas op admin tech 19, wat vervelend is. Voorlopig zo min mogelijk zelf coren, ik wil naar tech 22 en Admin ideas afwerken en dan kijken hoe ver ik kom met admin efficiency, hoop toch zeker de laatste 80 jaar een hoop zelf te kunnen coren. Dit kan volgens mij het enige worden dat mijn run nog in gevaar kan brengen. - Ik begin een hekel aan India te krijgen. Zoveel provincies daar dat elke keer als ik een oorlog voer mijn laptop het bijna niet meer trekt. Gelukkig bijna klaar daar, en dan komen de Ottomanen steeds dichterbij. Ze zitten ook al diep in Ethiopië, mijn bron van overseas provinces (die je dus goedkoop kunt coren). Dan gaat het spel pas echt beginnen. Maar nogmaals, hoop voor die tijd de -25% coring cost van de Admin ideas opgepikt te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 18 mei 2015 Share Geplaatst 18 mei 2015 Jup. Ofja, maakt me uiteindelijk niet uit maar zou leuk zijn als ik dat haal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 18 mei 2015 Share Geplaatst 18 mei 2015 Jup. Ofja, maakt me uiteindelijk niet uit maar zou leuk zijn als ik dat haal. Heb je ook een screen waar andere landen opstaan. Dus de gewone view zegmaar. Eerlijk, ben de naam vergeten :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 18 mei 2015 Share Geplaatst 18 mei 2015 Ga je halen Yitu, makkelijk. Heel Afrika erbij en je zit al rond de 850 waarschijnlijk, Arabië en een stukje Oost-Europa en Indonesië en je bent klaar. Kan je wel rond 1760 ofzo al redden als je een beetje doorbeukt. Halitje, denk dat je de diplomatic map bedoelt. :huhu: Dit is Diplomatic. Hij bedoelt waarschijnlijk Political. Maar afin. :) Gaat lekker so far [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; Ik zit nu met Commonwealth in 1750 op ongeveer 500, maar merk dat het met de Imperialism CB ineens heel snel gaat. 5 oorlogen aan één is niet ongewoon. Toch is het wel een prestatie hoor. 1001 provinces, laat staan een WC. Ik merk dat ik nu al n beetje laks wordt met het micro-managen en ik beuk soms wat ongeinteresseerd door oorlogen heen. Kan stukken efficienter zeg maar. Met 300k aan manpower zijn er overigns maar weinig gasten die je nog aankunnen. Ik zit nu structureel aan de +- 450k, maar heb ook de Fransen nog als PU(Monsters). Ik vind het alleen jammer dat er in de laatste 20 jaar 3 keer een koning is overleden van Portugal en/of Austria, maar ze nooit zonder heir zitten. Zo zonde van een geweldige PU kans. Ik ben nu zelf ook in India bezig en die regio is idd verschrikkelijk. Ming moet echter nog de meest nare vijand zijn om te pakken voor mij. Belachelijk veel provincies daar en voor mijn allies en vassals duurt het eeuwen voor ze er zijn(als ze al komen). De hele bende daar seigen duurt jaaaaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 19 mei 2015 Share Geplaatst 19 mei 2015 Heb je ook een screen waar andere landen opstaan. Dus de gewone view zegmaar. Eerlijk, ben de naam vergeten :D Zoiets? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 19 mei 2015 Share Geplaatst 19 mei 2015 Goh, kutspel is het ook soms :r Ging even alles super lekker: Net een PU met Portugal afgedwongen toen hun koning stierf en hun boy(van mijn Dynasty) uit de Regency kwam. Ging helemaal goed, prima. Sterft een maand later de heir van Austria. Ow boy, ow boy, ik ga even echt de wereld heersen. Ik verklaar de oorlog om hun throne. Jaartje later: Mijn king sterft op 50-jarige leeftijd(Niet als general). Maar omdat ik die negatieve relatie met portugal nog niet had opgelost was die PU meteen verbroken :r Kom aan toch zeg. Uiteraard kan ik ook pas voor een restoration gaan als de oorlog met Austria voorbij is. Mijn eerstvolgende update volgt dan ook daarna wel. Ook interessant, ik kreeg net mijn eerste coalitie deze game: Ming, Ottomans. Daar zit een gigantische afstand tussen ;c Zullen ongetwijfeld meer joinen in de komende jaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 19 mei 2015 Share Geplaatst 19 mei 2015 [spoiler=There we go] 50 jaar voor het eind is wat laat, maar zo kan ik nog wel even lekker door de HRE door stompen. Met Saxony als emperor hoef ik er ook niet echt bang voor te zijn dat daar tegenstand bij komt. Portugal wil ik ook nog terug in een PU duwen, die CB heb ik nog. Het is alleen even wachten tot ik over 5 jaar uit die regency kom. Wat een klote timing ook. Complete dummy van een heir ook. [spoiler=Map] Hier missen wel de Franse Colonial nations, maar die stellen toch maar weinig voor. Ik heb besloten mijn vassals(En France) niet te integreren. Kost me alleen maar verschrikkelijk veel diplo points. Ondanks dat ik echt een lekkere game heb zijn dit namelijk nog maar 400 provincies die ik direct in handen heb (:cab:). Dus ik ga maar voor de Poland can into space achievement (i.e. alle technologien naar 32 brengen). Gaat wel betekenen dat ik niet teveel kan coren of provincies pakken zonder dat ze co-belligerent zijn, want dat kost diplo points. Afin, eerst die domme regency maar afwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Ik snap het niet, mijn manpower herstelt zoooo langzaam. Is dat sinds de nieuwe patch? Heb in vrijwel al mijn provincies armory en ook q-ideas. Daarom verloor ik net bijna een oorlog vs Crete:cab:, verklaarde ze oorlog, France hun ally(katholiek) maar die waren bezig in Austria. Crete gesiegd toen wilde ik France ook pakken in Austria, Hongarije gaf me maar geen acces. Die ook oorlog verklaard. Won de eerste battles. Toen zag ik de legers van Frankrijk in Hongarije(3x30). Maar toen bood Crete vrede. Nog nooit zo blij geweest tijdens het spelen van EU4. Zelfs met Ottomans heb ik t moeilijk. :( Moet wel zeggen dat ik vassal feeden niks vond en opnieuw ben begonnen. Vind t maar een beetje hax Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Denk dat je gewoon snel teveel manpower verliest. Andere reden is er niet om met de Ottomanen door je manpower heen te knallen. Oorlogen voeren en dergelijke geen problemen mee. Inkomen genereren ben ik ook beestig in, al zeg ik het zelf. Maar mijn grootste probleem zijn de rebellen. Heb nooit 1 rebel tegelijk. Meestal in een keer 70/80k aan rebellen. Zelfs een keertje met 200k+ gehad. :-D One last try met humanist ideas dan maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Zojuist mijn Commonwealth game afgerond. Dit plaatje somt mijn laatste jaren mooi op. Om hem echt te begrijpen raad ik je aan even bij de Achievements te kijken. ;c Ergens in de komende dagen doe ik een uitgebreidere samenvatting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 (bewerkt) Nou met humanist ideas gaat t aardig. Nog geen zieke rebellen gehad. In moeilijk te bereiken gebieden doe ik je autonomy ding.(y) Haha Syria en Iraq aan t siegen in Spanje :-D Beide vassals dus. Qq is ontplofd dus ff Iraq maar gaan feeden(:oops:). Mameluks is ook al geen tegenstander meer. Enige waar ik me druk om maak is een HUGEEE Austria, tevens mijn ally. Callden me ook voor de bovenstaande war. Wilde eigenlijk geen allys, maar heb geen zin in oorlog met Austria en zijn kleine kontlikkers in de HRE. Kroatie is ons grens. Wachten op ons oorlog vs Polen. In die tijd richting Timurids gaan dan maar(ontploffen ook al lang niet meer). Sicilië nu binnenvallen of wachten op vorming van Spanje? 22 mei 2015 bewerkt door Acquafresca Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Gelijk pakken man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten