MisterX Geplaatst 21 maart 2021 Share Geplaatst 21 maart 2021 Ik heb altijd zo'n hekel aan regency counsils. Dat is eigenlijk: Zet de game op fast forward voor een aantal jaar. Saladins Legacy is trouwens binnen en ik sta op het punt om Persia te vormen. Wilde net een oorleg beginnen tegen Muscovy (Russia gaat er niet komen, omdat Muscovy niet heel sterk is, Moskou is zelfs in bezit van Lithuania). En toen kwam de regency counsil... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 21 maart 2021 Share Geplaatst 21 maart 2021 Tegenwoordig kun je dan toch gewoon doorvechten, of had je geen consort? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 maart 2021 Share Geplaatst 21 maart 2021 Volgens mij heb ik in de gehele save game nog geen enkele consort gehad, terwijl ik regelmatig royal marriage met andere landen aan ga... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 maart 2021 Share Geplaatst 21 maart 2021 Gelukkig was de regency eerder voorbij. Ik kreeg een of ander event. Het was wel een crappy ruler, maar ik kon weer aan de slag. En tijdens de regency hoefde ik me ook niet te vervelen: Mijn ally France dacht dat het leuk was om een wereldooorlog te starten. Zonder mijn hulp zou France volledige gesieged worden. Zelfs met mijn hulp was Paris op een gegeven moment onder controle van de enemies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 maart 2021 Share Geplaatst 24 maart 2021 Eindelijk krijg ik eens land van een ally in een peace deal. Het gevolg: Ik heb meer dan 100% overextension, omdat ik ook net zelf een oorlog had gewonnen en dus al hoog zat. En bedankt. Het omgekeerde doen, mag volgens mij geen eens in de game. Ik kan een ally volgens mij niet te veel land geven, want dan grijpt het spel wel in... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 maart 2021 Share Geplaatst 25 maart 2021 (bewerkt) Ming truce breaken zonder dat je de truce break penalty krijgt door misbruik te maken van het tributary systeem. 4 oorlogen in 20-25 jaar tegen Ming. Iedere keer zo'n 100% warscore aan provinces kunnen pakken. Het begint Ming nu op te breken... Voor de duidelijk wat ik met misbruiken van tributaries bedoel: Als een tributary geannexeerd wordt tijdens de oorlog, dan wordt Ming de nieuwe warleader. Als je tijdens de truce met Ming dus een tributary van Ming aanvalt dat op het punt staat om volledig geannexeerd te worden, dan weet je zo goed als zeker dat Ming de nieuwe war leader wordt en dus kun je, ondanks de truce, toch gewoon voor 100% warscore aan provinces krijgen. 25 maart 2021 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 maart 2021 Share Geplaatst 27 maart 2021 Geplande achievement is binnen en ik kwam er achter dat ik de ander ook nog niet had. Ondertussen heb ik bedacht dat ik ook 'Traditional Player' wil binnen halen. Ik moet alleen even kijken hoe ik ervoor ga zorgen dat ik 90% naval tradition krijg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2021 Share Geplaatst 2 april 2021 (bewerkt) Wat kun je doen met merchants als iedere trade node al een merchant heeft? Ik heb namelijk 3 merchants over op dit moment... 2 april 2021 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2021 Share Geplaatst 2 april 2021 Nou, deze run zit er weer op. The Caliphate heeft controle over de gehele wereld. De new world is trouwens een grote puinhoop. Ik denk dat ik in de meeste regio's twee colonial nations heb. Mexico spant zelfs de kroon met 4 colonial nations. Ook lopen alle colonial nations kriskras door elkaar in sommige gevallen. Qua kleuren op bovenstaande afbeelding is dat geen eens goed te zien. Financiën zijn ook geen probleem. Er komt maandelijks 18k binnen. Geen idee waar ik dat allemaal aan uit moet geven. Qua uitgaven zijn forts zelfs mijn grootste uitgaven post Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 4 april 2021 Share Geplaatst 4 april 2021 Ziet er als een mooie run uit! Lekker wat achievements behaald. Ik ben een game begonnen met Florence uiteindelijk onder de vlag van Tuscany gaan spelen. Ik wil het achievement The Prince of Egypt halen. Nu heb ik alle provincies van Egypte in bezit en is Cairo mijn hoofdstad, trade city is nog Florence. Nu krijg ik niet de optie om Egypte te vormen, heb ik iets over het hoofd gezien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 april 2021 Share Geplaatst 4 april 2021 Bij het vormen van een nieuw land, maakt je hoofdstad zo goed als nooit uit. Voor Egypte moet je Egyptisch als primary culture hebben. Heb je dat? Daarbij is Egypte een van de landen die je pas laat kunt vormen. Je hebt admin tech level 20 nodig. Ook dat kan dus een reden zijn waarom je de optie om Egypte te vormen nog niet ziet. https://eu4.paradoxwikis.com/Egypt Op deze site staat sowieso heel veel info over dit soort zaken. Daar zie je ook precies de vereisten om een ander land te vormen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 4 april 2021 Share Geplaatst 4 april 2021 Zojuist zei MisterX: Bij het vormen van een nieuw land, maakt je hoofdstad zo goed als nooit uit. Voor Egypte moet je Egyptisch als primary culture hebben. Heb je dat? Daarbij is Egypte een van de landen die je pas laat kunt vormen. Je hebt admin tech level 20 nodig. Ook dat kan dus een reden zijn waarom je de optie om Egypte te vormen nog niet ziet. https://eu4.paradoxwikis.com/Egypt Op deze site staat sowieso heel veel info over dit soort zaken. Daar zie je ook precies de vereisten om een ander land te vormen. Thx! admin 20 heb ik, maar niet als primary culture zit nu met het probleem dat de cultuur minimaal 50% development van het totaal moet hebben. Enig idee hoe ik dit snel kan aanpassen? Tuscane culture provincies heb ik behoorlijk geboost. De grootste provincies wellicht van cultuur veranderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 april 2021 Share Geplaatst 4 april 2021 Alleen States tellen mee. Je kunt dus provinces met Egyptian culture staten. Of juist andere unstaten. Als je nieuwe provinces gaat staten: Je hoeft ze niet perse te coren, voordat ze meetellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 april 2021 Share Geplaatst 5 april 2021 Een nieuwe game gestart. Het is me gelukt om binnen 35 jaar de #1 spot van Ming op de Great Power lijst over te nemen. Rara, met welk land? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Op 4-4-2021 om 21:39 zei MisterX: Alleen States tellen mee. Je kunt dus provinces met Egyptian culture staten. Of juist andere unstaten. Als je nieuwe provinces gaat staten: Je hoeft ze niet perse te coren, voordat ze meetellen. Thx! Heb de achievement binnen. 2 achievements behaald deze game nog een idee voor een 3e? Het is al 1775. Ben je Litouwen ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 24 minuten geleden zei cairo: Thx! Heb de achievement binnen. 2 achievements behaald deze game nog een idee voor een 3e? Het is al 1775. Netjes. Ik heb geen idee welke archievements je al hebt en welke niet en hoeveel land je precies hebt. Er komt niet meteen een logische naar boven bij mij die je ook kunt halen. 26 minuten geleden zei cairo: Ben je Litouwen ofzo? Nee. Ik ben Provence Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 29 april 2021 Share Geplaatst 29 april 2021 het ziet er naar uit dat Leviathan niet de beste release heeft... net nu ik er terug wat wou inkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 april 2021 Share Geplaatst 29 april 2021 Want? Vol met bugs? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 29 april 2021 Share Geplaatst 29 april 2021 Heb je de levitan DLC gekocht of alleen de gratis update? @AntiChrist7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 29 april 2021 Share Geplaatst 29 april 2021 (bewerkt) 40 minuten geleden zei cairo: Heb je de levitan DLC gekocht of alleen de gratis update? @AntiChrist7 Heb het nog niet gespeeld/opgestart, maar ben wat op reddit enzo gaan kijken, en ook de storepage ziet er niet echt goed uit. https://www.pcgamer.com/new-europa-universalis-4-dlc-has-the-lowest-user-rating-of-anything-on-steam/ wou even een break nemen van fm, maar zal dus iets anders moeten vinden 29 april 2021 bewerkt door AntiChrist7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 april 2021 Share Geplaatst 29 april 2021 Dan heeft het toch een voordeel dat mijn laptop kapot is en ik het spel dus überhaupt niet kan spelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 29 april 2021 Share Geplaatst 29 april 2021 22 minuten geleden zei AntiChrist7: Heb het nog niet gespeeld/opgestart, maar ben wat op reddit enzo gaan kijken, en ook de storepage ziet er niet echt goed uit. https://www.pcgamer.com/new-europa-universalis-4-dlc-has-the-lowest-user-rating-of-anything-on-steam/ wou even een break nemen van fm, maar zal dus iets anders moeten vinden Ik wacht voorlopig ook maar even om het te spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 mei 2021 Share Geplaatst 7 mei 2021 Op 5-4-2021 om 21:01 zei MisterX: Een nieuwe game gestart. Het is me gelukt om binnen 35 jaar de #1 spot van Ming op de Great Power lijst over te nemen. Rara, met welk land? Deze game kan ik dus niet meer afmaken. Ik had geen back up van mijn save game. Volgens mij was ik rond 1550 ofzo. Ik had iets te veel geluk met personal unions... Ik heb er al 10 gehad. 3 via missions, burgundy via de inheritence, en dan 6 via een war: France, Austria, Holland, Norway, Sweden en Lithuania. Dus eigenlijk was iedere oorlog een makkie geworden... Ik had zelfs geen eens meer een land als Ottomans als eindbaas: Ottomans was namelijk verslagen door Byzantium (zonder mijn hulp). Doel was om Kingdom of Jerusalem te vormen. Enige wat nog moest gebeuren is dat ik geen HRE meer moest zijn. Ik was al bezig met een rush naar India. Maar nu mag ik dus helemaal opnieuw beginnen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 mei 2021 Share Geplaatst 12 mei 2021 Op 29-4-2021 om 15:39 zei AntiChrist7: Heb het nog niet gespeeld/opgestart, maar ben wat op reddit enzo gaan kijken, en ook de storepage ziet er niet echt goed uit. https://www.pcgamer.com/new-europa-universalis-4-dlc-has-the-lowest-user-rating-of-anything-on-steam/ wou even een break nemen van fm, maar zal dus iets anders moeten vinden Op 29-4-2021 om 16:02 zei cairo: Ik wacht voorlopig ook maar even om het te spelen. Er zijn een paar hotfixen uitgebracht. Iemand van jullie die al geprobeerd? Nog steeds zo slecht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 12 mei 2021 Share Geplaatst 12 mei 2021 2 minuten geleden zei MisterX: Er zijn een paar hotfixen uitgebracht. Iemand van jullie die al geprobeerd? Nog steeds zo slecht? Nope nog niet aan begonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten