Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

aryZiTe.png

Begonnen als Kilwa, dit is de huidige player mapmode. Player mapmode geeft vassals als eigen bezit aan, dus even een uitleg over mijn drie vassals:

- Norway (alles in Scandinavië, behalve Denmark).

- Yan en Wu (kust van Ming en krijgen bij de volgende war met Ming nog meer provinces erbij).

Ik heb nog niets met de New World te maken gehad, dus die heb ik op het screentje er even af geknipt. Ik sta wel op het punt om een oorlog met Portugal te starten (Spain lijkt binnenkort niet te joinen). Dat zou de eerste keer worden dat ik iets met de New World te maken ga krijgen.

Het gaat tot nu toe prima. Komende stappen die ik wil gaan nemen zijn richting het Iberisch schiereiland / Noord Afrika (Daar zit portugal), de HRE en Ming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de Unify Islam modifier moet je biljkbaar alle provinces die je bezit geconvert hebben :r

Ik dacht, pik die achievement eindelijk eens mee. Maar verover sneller land dan dat ik kan converten, dus ik blijf steeds verder achter lopen. Eigenlijk zou ik tientallen jaren even niets moeten doen (behalve converten)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij praat ik in dit topic tegen mijzelf :)

De game is niet echt meer een uitdaging. Zonder moeite wordt het een one-tag. Tussen de great powers staan ondertussen al landen die minder dan 200 development hebben. Alleen France gaat me nog twee wars kosten, maar dat is dan ook nog het enige land dat 2 wars kost. De rest is 1 war. De vraag is vooral of het een one faith run gaat worden, terwijl ik daar geen eens echt voor gepland heb. Dat durf ik echt nog niet te zeggen en is ook afhankelijk van mijn colonial nations...

Volgende week nieuwe DLC. Wie gaat hem kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij praat ik in dit topic tegen mijzelf :)

De game is niet echt meer een uitdaging. Zonder moeite wordt het een one-tag. Tussen de great powers staan ondertussen al landen die minder dan 200 development hebben. Alleen France gaat me nog twee wars kosten, maar dat is dan ook nog het enige land dat 2 wars kost. De rest is 1 war. De vraag is vooral of het een one faith run gaat worden, terwijl ik daar geen eens echt voor gepland heb. Dat durf ik echt nog niet te zeggen en is ook afhankelijk van mijn colonial nations...

Volgende week nieuwe DLC. Wie gaat hem kopen?

Waarschijnlijk ga ik die wel kopen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn game niet automatisch geupdate wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kilwa WC (One tag) compleet in 1802. Dat had een stuk eerder gekund, maar wilde voor een one faith erbij gaan en dacht dat ik missionary strength te kort kwam. Dus op een gegeven moment even gestopt met conquest, zodat de unify islam modifier kon krijgen. Maar daarvoor moet je blijkbaar al je provinces eerst geconvert hebben. Uiteindelijk is het geen one faith geworden. Ik heb de DLC rule brittany niet, dus kan ik niet in het land van subjects converten. En mijn colonial nations hadden niet veel zin in converten. Ik heb de game wel tot het einde door laten runnen, in de hoop dat ze uit zich zelf alles converten. Dat is wel bijna gelukt. De meeste colonial nations moesten nog maar een paar provinces.

Omdat ik trouwens tot de laatste dag door heb laten draaien, kan ik blijkbaar niets meer ingame bekijken, behalve het einde screen?! Ik kan alleen op 'Quit' drukken en dan start de game opnieuw op...

Een aantal achievements behaald:

- This revolution was crushed

- Dar al-Islam

- Third Way

- Queen of Mercury

- Live long and prosper

- Laughingstock

Ik ging zelf voor Queen of Mercury en wilde ook wel Dar al-Islam halen. Om het niet te makkelijk te maken, wilde ik dat als Ibadi Kilwa doen. Ik dacht altijd dat je Third Way alleen kon behalen als je als Ibadi start, en dat doet Kilwa niet. Is deze achievement dan bugged? Best jammer. Ik wilde die achievement wel een keer met Oman ofzo gaan halen. De overige achievements kwamen toevallig op mijn pad. France ging revolutionary en tijdens de war kwam opeens de pop-up van de achievement. Zelfde geldt voor de laatste twee: Niet gepland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe patch en ik lees alleen maar gezeur. Volgens mij is het nog nooit zo erg geweest als deze keer. Blijkbaar zijn missionaries fors generfed. Je moet een full core hebben om te kunnen concerten.

Zijn er hier mensen die zelf de patch al geprobeerd hebben? Ik nog niet.

Stiekem zou ik door alle veranderingen juist een keer willen gaan voor een one faith run, ook al wordt dat grotendeels als onmogelijk gezien volgens mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee hoe je er voor zorgt dat de game niet automatisch geupdate wordt, maar oude patches worden altijd zichtbaar als betas. Gewoon de beta 1.25.1 kiezen (staat er nu nog niet tussen, omdat de nieuwe patch nog niet gereleased is) en je kunt gewoon verder met je game.

rEzOeo7.png

Thx! Ik maak eerst mijn huidige game af voordat ik met de nieuwe patch begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Religious conversion in territories has been a hot topic since its changes were announced for and subsequently released in 1.26. The response on it on all platforms (and I've read almost all of them) has lead to some interesting conversations about that whats and whys of religious conversion and some cool ideas on what do do about it. I'm not quite naive enough to overlook how they were overall negatively received, and we want to address these grievances. In the short term, we're going to look at bringing Religious and Humanist more in line with each other as viable choices for your nation for 1.27. We have longer term ideas for conversions, but we'll talk more about that down the line after 1.27.

Ik heb zelf meer moeite met de hoge corruption als je te veel territories hebt dan van deze verandering. Beter verbeteren ze de diplomacy ofzo, waardoor blobben lastiger wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-18th-of-september-2018.1119890/

Heb ik iets gemist? 1.27 staat al voor de deur? Een paar dagen voor de release wordt de volledige changelog toch vaak pas bekend gemaakt? Die voor 1.27 komt volgende week al. Dat zou betekenen dat 1.27 ook al volgende week komt?! Ik heb geen eens de tijd gehad om een echte game met 1.26 te starten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil dit spel binnenkort gaan kopen. Vraag me alleen af weet iemand een video of goede beschrijving van wat dit spel nou ongeveer inhoud. Ik snap namelijk dat het heel erg diep is en dat ik waarschijnlijk tutorials zal moeten gaan kijken maar is er iets wat ik kan kijken om een beetje een beter idee te krijgen of iemand die mij het zou willen uit leggen wat je precies doet en wat dit anders maakt dan andere strategie spellen. Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil dit spel binnenkort gaan kopen. Vraag me alleen af weet iemand een video of goede beschrijving van wat dit spel nou ongeveer inhoud. Ik snap namelijk dat het heel erg diep is en dat ik waarschijnlijk tutorials zal moeten gaan kijken maar is er iets wat ik kan kijken om een beetje een beter idee te krijgen of iemand die mij het zou willen uit leggen wat je precies doet en wat dit anders maakt dan andere strategie spellen. Alvast bedankt.
Het mooie van dit spel is dat je zelf je doelen kan stellen wat je wil, je kan van a tot z doen wat je zelf wil zonder dat er echt een einddoel vooraf vast staat. Kijk eens wat recente videos van Arumba (is wel iemand die heeeeel erg super minmax speelt dus daar moet je ff langsheen kijken), vroeger had je Quill18 die wel goede beginnersvideos maakte maar die man kan er echt geen hout meer van :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet waar je aan begint: De game is erg uitgebreid en sommige DLCs worden echt wel als noodzakelijk gezien. Als je nu in een keer alle DLCs zou willen kopen, ben je wel veel geld kwijt. Dan moet je zeker weten dat het een spel is dat je boeit. Ik heb het geld zelf over de jaren heen uitgegeven, nadat ik zeker wist dat het naar mijn zin was. Ik moet wel zeggen dat ik er geen spijt van hebt. Ik heb er iets te veel uren aan besteed, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar weer eens aangeslingerd. Wilde in eerste instantie een Holland -> Nederland doen maar bedacht me dat de laatste keer dat ik me bezig had gehouden met het koloniseren (en het spel uberhaupt) zo ongeveer rond de tijd van Michiel de Ruyter was. Dus voor de verandering Castile weer gepakt. Zit nu in 1480. Enige wat ik nog wil doen voor 1500 is Portugal vassalizen. Die hebben een alliance met de stokbroden, hoop dat ik tegen die tijd weer genoeg favors heb opgebouwd bij de Habsburgjes. Hoop dat er een manier is om nog een stukje land in Ierland te pakken via wat co-belligerent dingetjes.

Heb overigens geen idee of die Burgundian Inheritance nog plaats kan vinden, maar Holland is in ieder geval al los van ze dus dat is jammer voor de Oostenrijkers (die het wss wel zullen krijgen dan).

a9db5e1a32bb02a911653db664ea014e.png

7366e1838e40e74be1917354b2c81216.jpg

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds lange tijd weer eens op het Paradox forum gekeken naar die wekelijkse gidsen over de nieuwe patch. Tot nu toe lijkt er niet heel veel nieuws te zijn? De laatste 4 gidsen:

1. De game gaat over naar een 64 bits game (ipv 32 bits). Geen idee wat dat precies betekend.

2. De DLC mandate of heaven was tijdelijk gratis te spelen als een soort demo. Ondertussen is die periode al afgelopen. Ook geen nieuws over nieuwe features...

3. Een gids over dat EU IV begonnen is als bordspel en dat ze nu weer een nieuw bordspel er van willen maken. Dit is ook geen nieuws over nieuwe features in de volgende patch.

4. Een wat meer technische gids over het eerste punt. Geen zin om nu te lezen. Iemand die kort aan kan geven wat de overgang naar 64 bits nu precies voor voor- en nadelen heeft?

Is er al iets bekend over de nieuwe patch qua features? Op welke regio wordt er bijvoorbeeld gefocust?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het een grote Europese patch. In de laatste Dev Diary staan wat screentjes van ook Frankrijk dat volgens mij aangepast gaat worden enz. Deze DLC zou trouwens pas in 2018 Q4 komen en zou dus een hele grote worden. Het zou me niets verbazen als er dan ook gewoon 30-40 euro voor betaald moet gaan worden, Paradox kennende vragen ze wel de hoofdprijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites