cairo Geplaatst 13 december 2017 Share Geplaatst 13 december 2017 Is die nieuwe DLC de moeite om aan te schaffen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 december 2017 Share Geplaatst 14 december 2017 Dan bedoel je degene die zo'n maand geleden uitkwam? Ik loop er niet warm voor. Ik heb hem dus nog niet. Ik maak ook eerst even mijn huidige game af op een oude versie. Gisteren is er ook een nieuwe patch uitgekomen. Deze is gratis. Als je het daar over hebt: er is niets aan te schaffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 december 2017 Share Geplaatst 16 december 2017 :wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall: World conquest met ryukyu bijna klaar. Ik dacht pak even de mara nostrum achievement mee door roman Empire te vormen. Vervolgens de game herladen en verder als ryukyu. Nu wil ik herladen en kan ik alleen game met roman Empire laden. Ook de backup is door de game overschreden. Dus nu kan ik de achievement niet meer halen omdat ik ryukyu niet meer ben. :wall::wall::wall::wall::evil: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 16 december 2017 Share Geplaatst 16 december 2017 :-D :-D :-D En daarom maak je altijd backup files op je bureaublad op belangrijke momenten in je save :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 december 2017 Share Geplaatst 16 december 2017 (bewerkt) Blijkbaar was de nieuwe maand (nodig voor achievement check) blijkbaar precies de save maand en heb ik toen op de normale manier de game afgesloten (saved hij nogmaals) ipv de game te laten crashen... Er waren nog 8 onafhankelijke landen (Spain met colonial nation, Commonwealth en 6 voormalig colonial nations)... Spain en Commonwealth en 3 colonial nations kan ik in 1 war annexeren. Voor de overige 3 colonial nations had ik nog 3 wars nodig. Verder had ik nog 2 vassals die geannexeerd moesten worden voordat ik er een one-tag van had gemaakt. Zo dichtbij was ik en dan nu deze bullshit... Ik maak geen back-ups. Ik speel niet voor niets in Ironman... Dit is echter wel heel erg lullig. Niet de TTM achievement kunnen krijgen door zo'n fout ergens in 17xx... Misschien moet ik dan toch maar eens wat back-ups gaan maken... Dit is dus wat ik al onder controle had... Waar Lithuania start heb ik een vassal, en ik heb een siberian clan als vassal. Had geen zin om ze aan te vallen, al mijn army was ergens anders en ik kon ze diplo vassalizen. 16 december 2017 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 16 december 2017 Share Geplaatst 16 december 2017 Wel een mooier kleurtje dan Ryukyu :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 december 2017 Share Geplaatst 16 december 2017 Ik ben niet zo van de felle kleurtjes. Ik heb dus niets met de kleur van Roman Empire... Ondertussen snel de game beëindigd. Geen geduld meer, dus iets te veel truces gebroken en zit nu op 15 WE haha. Afbeelding in player mapmode. In colonial regions zijn het colonies. Alles daarbuiten is rechtstreeks mijn eigen bezit. Geen vassals, client states, ... dus. Enige subjects zijn colonies. Alleen ik en mijn colonial nations. Behaalde achievements tijdens de run. Ik had sinds absolutism nog nooit een lange game gehad. Dus A golden empire en Absolutely meegepakt, alsmede mare nostrum. Helaas de derde van dit rijtje helaas niet. Echt kloten. Geen zin om op korte termijn een nieuwe poging te gaan ondernemen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2017 Share Geplaatst 29 december 2017 Tegenwoordig is een WC vooral een kwestie van uithoudingsvermogen. Zelfs Ryukyu is nu niet bepaald heel lastig. Het is dat ik die domme tag switch fout heb gemaakt, anders was het allang geen twijfel meer of ik het ging halen. Ik zie wel mogelijkheden voor een Sunset Invasion one-tag game ofzo. Azteken die de hele wereld overnemen. Ik denk dat zo'n game toch iets lastiger is dan Ryukyu, maar ook zoiets is best haalbaar, denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2017 Share Geplaatst 29 december 2017 (bewerkt) De Big Blue Blob achievement binnen. Toch niet zo uitdagend als ik dacht. Uiteindelijk op 2 mei 1488 was de laatste core klaar. Onderweg heb ik toch wat tijd verspeeld: - Ik heb een paar jaar gewacht met de war met England (Zodat jij die startte, maar die had daardoor wel een slechte CB). In de eerste war met England kon ik daardoor geen eens mijn cores terugpakken :huhu: - Ik heb geen vassals gebruikt. Achteraf denk ik dat het handiger was als ik Ireland aan een vassal gaf (mogelijk ook nog provinces uit Scotland/England) en daardoor sneller richting Scandinavië kon stappen. - De Burgundian Inheritance levert als Emperor France met een beetje geluk 13 extra provinces. - Harder pushen: Ik ben maar 1x voor een paar maanden over de 100 OE geweest (en dat was ook maar 101 OE). Er valt best meer te pushen, waardoor je sneller klaar bent. - Administrative ideas kiezen: -25% coring costs is ook -25% coring time als ik me goed herinner (ik ben voor humanist gegaan, omdat ik geen zin had in rebels in ortdodox / sunni provinces). Als alles goed valt (dus een beetje geluk) en je een goed plan hebt, is 1480 denk ik best een haalbare kaart voor deze achievement... Ik ben de game trouwens wel in een regency geëindigd. Maar ja, toen waren alle provinces toch al binnen en was het alleen nog wachten op de cores... 29 december 2017 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 29 december 2017 Share Geplaatst 29 december 2017 Veel No-CB wars moeten doen? Dat heb ik me altijd al afgevraagd voor die achievement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2017 Share Geplaatst 29 december 2017 Veel No-CB wars moeten doen? Dat heb ik me altijd al afgevraagd voor die achievement. Ik heb geen enkele No-CB war hoeven doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2017 Share Geplaatst 30 december 2017 Even kort wat over mijn strategie (en wat verbeteringen voor als iemand het ook wilt proberen). Daar had ik gisterenavond niet veel zin in. Vandaar ook mijn korte antwoord aan jou @Roprop. Waarschijnlijk heb jij ook meer aan een wat uitgebreide uitleg. De weg die koos koos was England -> Irish OPM's -> Scotland -> Norway (Denmark) -> England (een tweede keer) -> Novgorod -> Muscovy -> Golden horde. Daarbij maakte ik de fout dat ik in de eerste war tegen England wachtte totdat het event kwam, zodat zij de attacker werden. Kon ik mijn allies mooi oproepen (enige nuttige ally was Castile, aan de rest had ik niets), maar die war had nu niet een goede CB voor France om provinces te pakken. Achteraf had ik beter op 11 december 1444 zelf de war kunnen starten. Met een beetje geluk wilde Castile joinen en dan was de war nog steeds even eenvoudig. De Burgundian Inheritance vond al rond 1450 plaats toen Burgundy en Provence met elkaar in oorlog waren. Ik hoopte emperor te worden en heel Burgundy te krijgen, maar daar was ik nog niet klaar voor. Daarom de ambitie om emperor te worden volledig laten varen. De meeste wars heb ik zonder allies gevochten. Alleen de wars tegen England (De eerste war voor de naval invasion, de tweede war zodat zij Brittany konden pakken, terwijl ik mijn volledige leger al in England had), Denmark (Bohemia en Brandenburg als afleiders die volledig gesieged werden, terwijl ik vrij spel had in Scandinavië) en Muscovy (Poland (+Lithuania) is dan toch wel handig om er een makkelijke war van te maken). Uiteindelijk waren mijn allies Castile, Poland, Ottomans, Pope, Bohemia en Brandenburg. De eerste drie om coalities te voorkomen en om mogelijk lastig werk op te knappen, de Pope om niet excommunicated te worden en Bohemia en Brandenburg waren nog over van mijn poging om emperor te worden en waren nog nuttig tegen Denmark etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 30 december 2017 Share Geplaatst 30 december 2017 Zonde dat wij al een multiplayer game zijn begonnen, waarin Kay met Frankrijk speelt. Doet het een stuk minder strategisch dan hoe jij het voor elkaar hebt gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2017 Share Geplaatst 30 december 2017 (bewerkt) Een paar zaken: - Deze strategie heeft een hoog kortetermijn gehalte. Ik eindigde met 30-40 corruption. Voor de lange termijn wil je dat niet. Dat veranderd dus al je stragische aanpak. - De AI is best dom. Een menselijke speler verandert de plannen sowieso en heeft zeker invloed op de situaties die mogelijk zijn. Als England, Castile, Aragon, Austria, Denmark, Novgorod, Muscovy, Poland, Lithuania, Ottomans, ... maar gespeeld wordt door iemand anders, dan heeft dat al veel invloed op de haalbaarheid van deze strategie en zijn er (veel) minder dingen mogelijk. Dat maakt multiplayer een hele andere game dan singleplayer. - Ik had het geluk van een hele snelle burgundian inheritance zonder dat ik in oorlog moest met Burgundy. Het forceren van dat event kost ook een hoop resources. 30 december 2017 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LouisPSV Geplaatst 7 januari 2018 Share Geplaatst 7 januari 2018 Lijkt me een super gaaf spel. Vraag me alleen af of mijn laptop het wel aan kan, iemand enig idee? Links de minimum eisen, rechts mijn laptop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LouisPSV Geplaatst 7 januari 2018 Share Geplaatst 7 januari 2018 Zou eerst eens je OS updaten aangezien je 3 versies achterloopt :cab: Allemaal gratis. En ik denk van niet eigenlijk. Het is namelijk al een niet erg goed gescript spel waardoor je Mac als een gek gaat lopen blazen maar ik denk dat je een te trage CPU hebt. Al zou het moeten kunnen volgens de minimum eisen. Misschien als je alles op Low zet en een kleine resolutie pakt. Zal het denk ik later eens gaan proberen, bevalt het niet vraag ik gewoon om een refund, thanks! En die updates sla ik eigenlijk altijd over, slechte tik van mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 januari 2018 Share Geplaatst 7 januari 2018 11-inch, dat is best wel klein, heb ik het idee voor een spel als dit. Geen idee welke resolutie je hebt? D'r is op sommige moment best veel informatie op je scherm en een klein scherm, zou ik knetterirritant vinden. Geen verstand verder van een Mac, dus veel zinnigs kan ik niet zeggen. Werkt http://canyourunit.com/ ook op de Mac? Kun je ook altijd eens naar kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 januari 2018 Share Geplaatst 16 januari 2018 Ik ben een beetje hardleers geloof ik ;c Had met Lucca een game waar ik koloniaal ging om Lucky Lucca te halen (provincie in India hebben als Lucca) en die vond ik best saai omdat ik me in Europa eigenlijk nergens mee bemoeide, en nu heb ik in feite precies dezelfde game omdat ik No Pirates in my Caribbean wil halen maar dan niet als een van de grootmachten. Nu speel ik dus als Bretagne en zit ik in Europa eigenlijk weer helemaal geblokkeerd ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 17 januari 2018 Share Geplaatst 17 januari 2018 Ik ben een beetje hardleers geloof ik ;c Had met Lucca een game waar ik koloniaal ging om Lucky Lucca te halen (provincie in India hebben als Lucca) en die vond ik best saai omdat ik me in Europa eigenlijk nergens mee bemoeide, en nu heb ik in feite precies dezelfde game omdat ik No Pirates in my Caribbean wil halen maar dan niet als een van de grootmachten. Nu speel ik dus als Bretagne en zit ik in Europa eigenlijk weer helemaal geblokkeerd ;c Portugal eens proberen kan je verschillende achievements halen o.a. een provincie in india voor een bepaalde tijd en No Pirates in my caribbean. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 januari 2018 Share Geplaatst 17 januari 2018 Veel te makkelijk ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 januari 2018 Share Geplaatst 23 januari 2018 In patch 1.25 gaat het missions systeem op de schop. Klinkt als een goede verandering. Huidige systeem stelt niet bepaald veel voor... Veel te makkelijk ;c Ryukyu dan maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 23 januari 2018 Share Geplaatst 23 januari 2018 Mission systeem gaat een beetje zoals de Focus Tree van Hearts of Iron worden, wel benieuwd naar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maikel85 Geplaatst 5 februari 2018 Share Geplaatst 5 februari 2018 Door dit topic ben ik erachter gekomen dat ik dit spel al 3 jaar in mijn bezit heb, maar nooit heb gespeeld. Ben er dus maar eens aan begonnen en moet zeggen dat het spel verslavend is. Raden jullie aan om echt de opdrachten te volgen of om je eigen weg wat meer te kiezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 februari 2018 Share Geplaatst 5 februari 2018 Opdrachten zijn enkel en alleen om bonussen binnen te halen. Mocht je een missie vinden met een goede bonus, dan zou ik hem zeker doen, maar verder zou ik me er niet door laten leiden. Gewoon lekker je eigen gang gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 februari 2018 Share Geplaatst 5 februari 2018 Soms kan het een handige guideline zijn. Maar persoonlijk trek ik me er weinig van aan. Aan het begin is het nog wel leuk voor een tijdelijke bonus ofzo, maar ik denk niet dat ik na 1500 nog vaak missions volg. Hoeveel ervaring heb je? Weet je wat een goed beginnersland is etc? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten