Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Engeland PU, net als al heel vroeg Bohemia en Hungary, volgende die onder PU gaat komen is Commonwealth

Ah, ik dacht even dat alles vassals waren, maar Engeland en hungary zijn gewoon PUs. Wel lekker veel princes: 73. Goed gedaan. Nu WC? Moet een makkie zijn met vassals feeding. Alleen de CBs zijn tricky totdat je imperial cbs hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kom je aan deze manier aan CBs om de oorlog te verklaren aan het oosten? Mijn favoriet daarvoor was altijd de religious CB, maar dat kan uiteraard niet als je geen grens met ze deelt
Provincies als interest zetten zodat je vassals/PU's claims fabricaten :) En dan met de claims van je vassal/PU een war starten

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu bezig met een Vijayanagar -> Bharat, Georgia on my mind run. Gaat hartstikke lekker, heb eigenlijk van niemand meer wat te duchten, inclusief Russia. Alleen de Ottomans hebben nog een provincie die ik moet hebben, maar dat moet geen probleem vormen. Daarna kijken of ik nog een andere cheevo kan halen ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://store.steampowered.com/app/721340/Expansion__Europa_Universalis_IV_Cradle_of_Civilization/

The fertile valleys and trade routes of the Middle East have attracted ambitious conquerors since the beginning of recorded history. Now, Europa Universalis IV adds greater depth and more varied possibilities to this crossroads of empires in the new expansion Cradle of Civilization. With new decisions and opportunities tied to the historical development of the region in the early modern era, Cradle of Civilization further enhances the award-winning grand strategy of Europa Universalis IV. [h=2]New Governments:[/h] Powerful decisions related to each of the special government types of the Middle East, including unique mechanics for the Egyptian Mamluks, Persia, and the heirs to Timur. [h=2]Trade Policies:[/h] Activate your merchants in trade nodes for special missions beyond the collection of money – prepare the ground for a future military action or spread Islam to an eager audience. [h=2]Islamic Schools:[/h] Study the doctrines and understandings of the one true faith for special bonuses and diplomatic advantage in a new adjustment to the last of the great Abrahamic religions. [h=2]Army Professionalism:[/h] Drill and discipline your armies as you move from the age of mercenary captains to the mass levies of standing armies. [h=2]Exploit Development:[/h] Reduce the strength of your provinces for a quick influx of cash or manpower, stripping your nation's future for immediate gain. [h=2]And more:[/h] Changes to national ideas, missionary actions, Turkish Janissaries and many other game mechanics.

----------------------------------------------------------------------------------------

Gaat volgens mij één van de essentiele DLC's worden zoals Art of War :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, wat ik lees op PDX forums is dat dit een bekend probleem is en in de upcoming hotfix gerepareerd is, nog maar ff wachten tot die komt dan :D

EDIT: Kwartiertje wachten en EU4 liep weer, vervolgens back up van de save gemaakt en die start zonder problemen

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, wat is Ming poep joh. Achteraf veel te lang gewacht met de eerste aanval. Ming heeft nooit allies, lijkt het. En met zonder mandate zijn hun units stuk zwakker.

Mandate of heaven CB is wel lekker tegen ze. Gewoon iedere keer veel provinces van ze pakken. Ik moet ze nu wel iedere 15 jaar gaan pakken, anders krijg ik last van coalities. Ming heeft 100+ AE. Daar kom je nooit meer vanaf.

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gouden zet om mijn capital naar Europa te halen. Trade companies over heel Asia. Volgens mij verdubbelde mijn inkomen. In een keer veel merchants, dus kan trade vel beter sturen. Dat werd de omkeer van oorlog voeren om financieel rond te komen naar zwemmen in het geld. Ik ben ook gelijk maar gebouwen gaan spammen, waardoor het geld alleen maar toe nam. En ik kwam er achter dat het geld van debasing currency meer geld oplevert dan dat het wegwerken van de corruption kost. Iedere 2 jaar dus weer 3-4k innen en dat maar meteen in Buildings steken. Het is rond 1630 en zonder moeite maak ik al 100 ducats per maand winst en dan heb ik een army van 250-300k rondlopen. Ming is al niet meer. De Russen zijn hopelijk ook nog maar 1 war en dan bestaan ze niet meer. De Ottomans vallen door rebellen uiteen en worden door austria verslagen. En burgundy houdt france voor me in toom. Oh, en austria is zelf geen Emperor meer, dus echt sterk zijn ze niet. Blijkbaar ontmanteld Europa zichzelf en dat vind ik niet erg. Spain, GB en Commonwealth zijn de enige landen die ik mag gaan ontmantelen. Oh en ik heb een 6 seige general. Heerlijk voor een cannon stack. Gewoon vanaf het begin een kans dat een fort valt. En ik heb het idee dat die general al 10 tallen jaren leeft. Beter blijft hij nog jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites