Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Waarom Ming niet gepakt in het begin? Had je een dikke kans op een WC. Kwestie van Unguarded Frontier triggeren waardoor ze een -0,3% per maand mandate modifier krijgen. Zodra dat onder de 50 komt dan krijgen ze +50% damage penalties en heb je ze zo onder de knie waar je maar zo een 20k troepen nodig hebt.

Verder wel een lekker Mongolen rijk idd :mrg:

I know, zodra die Mandate op 0 staat is het net papier waar je tegen staat te vechten :D Meeste wat ik aan het begin gepakt heb was waardeloos land dus eerst maar ff wat rijker land gepakt nu zodat ik tenminste een fatsoenlijk inkomen heb en een degelijk army kan ondersteunen. Ming is straks aan de beurt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand een idee hoe lang het duurt voor de Religious Leagues ophouden te bestaan als de Protestant League niet declared? Zit inmiddels met een 2k development France in 1562 en ben al 100 jaar Emperor, heb zat provincies om weer toe te voegen aan het HRE zodat ik de laatste 2 reforms tot Proclaim Erbkaisertum kan doen maar dan moeten die Religious Leagues wel ff opdonderen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er wel op ja :-D Las net dat de Leagues 30 jaar zonder war declaration moeten bestaan voor automatische vrede, nog een jaartje of 17 volhouden dus :D

591df10b0fc62-eu4_2.png

591df132525c8-eu4_4.png

Moet nog 2 reforms (waarvan ik nog genoeg provincies heb om toe te voegen voor Imperial Authority voor de eerste reform) tot ik altijd Emperor ben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je prussia nog formen?
Uiteraard, wel even kijken hoe het zit met de provincies die het HRE leaven als je Prussia vormt, als ik voor altijd Emperor ben. Zou wel ziek zijn als ik alles zo weer kan toevoegen en dan die reform voor al die vassals zo makkelijk kan doen. Ook ga ik pas switchen naar Protestant nadat ik Proclaim Erbkaisertum reform heb gedaan

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haal je nou zoveel voordeel uit die reforms dan? Knal op het laatste lekker dat hele europa kapot zonder AE en overextensie :huhu:
Ach, zitten wel paar leuke bonussen bij voor de Emperor: +20 ducats yearly tax income, +1 diplo reputation, -10% core creation cost. En dan natuurlijk de één na laatste reform waarbij het gehele HRE je vassals worden, easy extra troepen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar even heel wat jaar terug gegaan in mijn France game door die subject transfer exploit, kun je juniors uit een PU voor 0 warscore overnemen als je die splendor ability aan hebt staan tijdens de Age of Discovery :D Scheelt me een hoop monarch points qua coren hehe

QsGtX_AvJZk

Voor alle exploits uit 1.21

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand tips hoe ik mijn game met Portugal weer aan de gang krijg? Alles zit op een dood punt. Moet nog 1 provincie hebben van France maar is me alliance en castile heb net gebroken. Zou graag ottomans willen als alliance omdat die ook mij ook kunnen helpen in asia waar ik nog een paar provincies moet hebben. Die kan ik niet niet krijgen ik ben te zwak.

Mijn coloninies helpen mij niet in wars. En colonie Cuba dat heel de carabieen in bezit heeft heeft altijd tussen de 82 en 100 liberty disere. Hoe krijg ik dat weg? Met die acties krijg ik het alleen tijdelijk omlaag naar 45-60.

Heb alle uitbreidingen en updates.

bewerkt door cairo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand tips hoe ik mijn game met Portugal weer aan de gang krijg? Alles zit op een dood punt. Moet nog 1 provincie hebben van France maar is me alliance en castile heb net gebroken. Zou graag ottomans willen als alliance omdat die ook mij ook kunnen helpen in asia waar ik nog een paar provincies moet hebben. Die kan ik niet niet krijgen ik ben te zwak.

Mijn coloninies helpen mij niet in wars. En colonie Cuba dat heel de carabieen in bezit heeft heeft altijd tussen de 82 en 100 liberty disere. Hoe krijg ik dat weg? Met die acties krijg ik het alleen tijdelijk omlaag naar 45-60.

Waarschijnlijk teveel development vergeleken met jezelf. Als je over de LD hangt met je cursor komt er een tooltip waarin uitgelegd staat waarom het LD zo hoog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom heb je een province van France nodig? Die snap ik niet helemaal.

Voor de province in India: Die kun je waarschijnlijk krijgen zonder war, door een event. Voor de province in Indonesië: Diego Garcia telt, dat is gewoon een province koloniseren. En de provinces in Afrika: Daar start je al mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baramuda moet ik hebben france heeft die in bezit voor achievement alle provincies van carabieen. Ik moet malakka nog hebben in Azië en aden. Achievement the navigator heb ik al gehaald. Dat is met Diego garcia en goa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ik dacht dat het ging om die achievement. Ik wist niet dat je ondertussen bezig was om andere ook binnen te slepen. Had fijn geweest als je dat even vermeld had.

Voor die achievements heb je alle tijd. Dus ik zou me daar geen zorgen over maken. Die provinces in Asia zullen best makkelijk zijn, als de desbetreffende landen maar niet veel allies hebben. Jij loopt als het goed is voor in tech en je bent (neem ik aan gegroeid). Anders is het een kwestie van verder groeien, en je kunt ze zonder probleem pakken. Ook voor France heb je nog lang de tijd. Grote kans dat ze wel eens een oorlog verliezen. Grijp die kans aan en pak de benodigde provinces. Klinkt alsof je geen eens veel warscore nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat @Kokkie zegt ja. Heb liever dat ze gewoon blijven updaten zolang deze game nog goed is dan onnodig gaan werken aan een EU5. Is ook gewoon een optionele aankoop en ze gooien genoeg content in de free patches als je geen zin hebt om er weer een tientje bij te doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites