Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Een vriend van mij wilt een nieuwe TV gaan halen, maar we hebben er allebei vrij weinig verstand van.

Dit zijn z'n eisen:

Full HD, LED, 82 CM het liefst, 3D, Smart-TV

Ik had deze gevonden voor hem:

http://tweakers.net/pricewatch/330288/samsung-ue32f6510s-wit/specificaties/

Is dit een goede TV? waar moet ik op letten? welke TV raden jullie anders aan?

Geplaatst

Ligt eraan waar je de tv voor wilt gebruiken: games, gewoon tv (kabel) kijken, films. Wat zijn je voorkeuren: sprekende kleuren of juist sterke zwartwaarden? Hoe kritisch ben je voor wat betreft de scherpte van het beeld?

Het beste is toch echt gewoon naar de winkel gaan en verschillende tv's bekijken. Vraag ook een medewerker om wat testbeelden te laten zien: zowel actie als rustige HD, zodat je in beide gevallen kunt beoordelen of de beeldkwaliteit oké is. Een hoge frequentiewaarde betekent nog niet dat het beeld scherp is bij snelle actie, omdat die waarden niet zoveel zeggen. Daarbij vind ik Samsung qua scherpte niet de beste tv's leveren, qua design en kleuren wel. Maar scherpte is voor mij veel belangrijker.

Geplaatst
  • Auteur
Ligt eraan waar je de tv voor wilt gebruiken: games, gewoon tv (kabel) kijken, films. Wat zijn je voorkeuren: sprekende kleuren of juist sterke zwartwaarden? Hoe kritisch ben je voor wat betreft de scherpte van het beeld?

Het beste is toch echt gewoon naar de winkel gaan en verschillende tv's bekijken. Vraag ook een medewerker om wat testbeelden te laten zien: zowel actie als rustige HD, zodat je in beide gevallen kunt beoordelen of de beeldkwaliteit oké is. Een hoge frequentiewaarde betekent nog niet dat het beeld scherp is bij snelle actie, omdat die waarden niet zoveel zeggen. Daarbij vind ik Samsung qua scherpte niet de beste tv's leveren, qua design en kleuren wel. Maar scherpte is voor mij veel belangrijker.

Ty voor je snelle (serieuze) reactie.

Hij heeft een vrij kleine kamer, dus ik heb hem aangeraden om voor een 82CM scherm te gaan, ik denk dat een TV van een meter te groot is voor zijn kamer, hij zit ook altijd best kort op de TV. Hij gaat hem voornamelijk gebruiken om te gamen, maar ook om serie's en films op te kijken. Hij heeft nu nog een oude beeldbuis dus in principe is elke televisie een verbetering :1

Hij zoekt een TV voor onder de 700/800 euro die een beetje van alle gemakken is voorzien. Die samsung voldoet wel aan zijn eisen, maar ik heb echt geen idee waar ik verder nog op moet letten. Het liefst natuurlijk een TV met scherpe beeld kwaliteit. Ik hoor van de Samsung veel goede verhalen.

Geplaatst

Voor gamen kun je het beste een zo hoog mogelijke frequentie zoeken. Hoe hoger deze ligt, hoe vloeiender het beeld loopt en hoe minder kans je bij actiegames hebt dat het beeld 'hapert'. Alleen staat zo'n frequentiehoogte bij de ene producent op 400Hz, terwijl die aanvoelt als 100Hz van de andere. Dat heb ik dus bij Samsung. En zelfs bij eenzelfde type van Sony, die ik hierin erg goed vind, zag ik kleine verschillen bij de kleinste afwijking van een typenummer. Dus ik raad je daarvoor echt aan de tv's zelf te bekijken. Mediamarkt heeft er veel staan, qua prijs kun je daarna wel verder kijken naar de goedkoopste partij. Of onderhandelen bij MM.

Voor 700/800 euro kun je héél veel voor een 32" tv. Ik heb zelf recent een 50" voor 900 aangeschaft en dat is een uitstekende tv. Dus wellicht kun je dan toch voor een maatje groter gaan, want dat went snel genoeg. Ik zit op 2-2,5 meter van die 50" en zou een maatje groter ook geen probleem vinden.

Geplaatst
  • Auteur

Oke mooi dan weet ik genoeg :)

We gaan vrijdag even een kijkje nemen bij de MM in Maastricht, ik weet nu waar ik op moet letten.

Dankjewel voor je hulp (Y)

Geplaatst

Het is inmiddels een jaar later en nu ben ik van plan binnen afzienbare tijd een nieuwe tv te gaan kopen. Ik wil er uiterlijk 700euro aan uitgeven en hij moet eigenlijk wel groter dan 40inch. Wie kan mij helpen met advies? Ik gebruik hem gewoon voor gamen en tv/netflix.

Geplaatst

Het best is zelf kijken. Op internet staat alles heel mooi, maar uiteindelijk is de ene frequentie de andere niet. Verder zou ik zeggen wat ik vorig jaar zei: Voor gamen kun je het beste een zo hoog mogelijke frequentie zoeken. Hoe hoger deze ligt, hoe vloeiender het beeld loopt en hoe minder kans je bij actiegames hebt dat het beeld 'hapert'. Alleen staat zo'n frequentiehoogte bij de ene producent op 400Hz, terwijl die aanvoelt als 100Hz van de andere. Dat heb ik dus bij Samsung. En zelfs bij eenzelfde type van Sony, die ik hierin erg goed vind, zag ik kleine verschillen bij de kleinste afwijking van een typenummer. Dus ik raad je daarvoor echt aan de tv's zelf te bekijken. Mediamarkt heeft er veel staan, qua prijs kun je daarna wel verder kijken naar de goedkoopste partij. Of onderhandelen bij MM.

Geplaatst

En voor 700/800 euro kun je héél veel voor een 32" tv. Ik heb zelf een jaar geleden een 50" voor 900 aangeschaft en dat is een uitstekende tv. Dus wellicht kun je dan toch voor een maatje groter gaan, want dat went snel genoeg. Ik zit op 2-2,5 meter van die 50" en zou een maatje groter ook geen probleem vinden.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.