Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

The League 2014

brian%20scalabrine.png

Fantasy Basketball is al enkele jaren een begrip op MU en met het nieuwe seizoen in aantocht is het tijd dat we hier weer over gaan nadenken. Vorig jaar won

The League

Misschien zijn sommigen van jullie bekend met de comedy serie The League. In deze serie draait het leven van een aantal mensen compleet op Fantasy Football. Alhoewel dit uiteraard geen doel is om naar te streven, denk ik wel dat het misschien een goed idee is om onze league ietsjes interactiever te maken dan in de afgelopen jaren het geval was. Iedereen begint altijd fanatiek, maar na een verloop van tijd wordt er niet meer actief naar lineups gekeken en naar mooie Free Agent pickups. Daarnaast, hoeveel trades hebben we nu gezien in de afgelopen jaren? Misschien een keer een leuke weddenschap met als inzet een bepalende speler? Een beetje smack-talking als je je tegenstander in OT van de laatste speelronde hebt verslagen? Daarom wil ik jullie graag vragen of mensen van jullie interesse hebben in een Fantasy League whatsapp of Skype groep. Dit houdt iedereen scherp en geeft net dat extra element aan de Fantasy League. Uiteraard is dit maar een hersenspinsel, ik hoor graag jullie mening hierover. :)

Deelnemers:

1. Roprop

2.

3.

4.

5.

......

Graag hoor ik bij jullie inschrijving hoe jullie tegenover een dergelijk The League idee zijn en ook op welke avonden jullie normaliter beschikbaar zullen zijn voor een online draft.

De Fantasy League wordt gespeeld via de ESPN Fantasy site:

http://games.espn.go.com/frontpage/basketball

[spoiler=Mentions] [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=5077]Chris.tiaan[/MENTION]; [MENTION=21251]Ilias.[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=24414]Greekcian[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=25198]Jimmer[/MENTION]; [MENTION=8140]Petterson[/MENTION]; [MENTION=7042]Kah[/MENTION]; [MENTION=10220]Teklehaymanot[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; @Rensationeel; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=13250]Fanfm[/MENTION]; [MENTION=3445]Magnifico[/MENTION]; [MENTION=10688]El Blanquito[/MENTION]; [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; [MENTION=25395]Breeza[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=1408]Vdb.[/MENTION]; [MENTION=8210]Raikkonen[/MENTION]; [MENTION=8505]Scifo[/MENTION];

• Antwoorden 76
  • Weergaven 12
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

The League 2014

brian%20scalabrine.png

Fantasy Basketball is al enkele jaren een begrip op MU en met het nieuwe seizoen in aantocht is het tijd dat we hier weer over gaan nadenken. Vorig jaar won

The League

Misschien zijn sommigen van jullie bekend met de comedy serie The League. In deze serie draait het leven van een aantal mensen compleet op Fantasy Football. Alhoewel dit uiteraard geen doel is om naar te streven, denk ik wel dat het misschien een goed idee is om onze league ietsjes interactiever te maken dan in de afgelopen jaren het geval was. Iedereen begint altijd fanatiek, maar na een verloop van tijd wordt er niet meer actief naar lineups gekeken en naar mooie Free Agent pickups. Daarnaast, hoeveel trades hebben we nu gezien in de afgelopen jaren? Misschien een keer een leuke weddenschap met als inzet een bepalende speler? Een beetje smack-talking als je je tegenstander in OT van de laatste speelronde hebt verslagen? Daarom wil ik jullie graag vragen of mensen van jullie interesse hebben in een Fantasy League whatsapp of Skype groep. Dit houdt iedereen scherp en geeft net dat extra element aan de Fantasy League. Uiteraard is dit maar een hersenspinsel, ik hoor graag jullie mening hierover. :)

Deelnemers:

1. Roprop

2.

3.

4.

5.

......

Graag hoor ik bij jullie inschrijving hoe jullie tegenover een dergelijk The League idee zijn en ook op welke avonden jullie normaliter beschikbaar zullen zijn voor een online draft.

De Fantasy League wordt gespeeld via de ESPN Fantasy site:

http://games.espn.go.com/frontpage/basketball

[spoiler=Mentions] [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=5077]Chris.tiaan[/MENTION]; [MENTION=21251]Ilias.[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=24414]Greekcian[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=25198]Jimmer[/MENTION]; [MENTION=8140]Petterson[/MENTION]; [MENTION=7042]Kah[/MENTION]; [MENTION=10220]Teklehaymanot[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; @Rensationeel; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=13250]Fanfm[/MENTION]; [MENTION=3445]Magnifico[/MENTION]; [MENTION=10688]El Blanquito[/MENTION]; [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; [MENTION=25395]Breeza[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=1408]Vdb.[/MENTION]; [MENTION=8210]Raikkonen[/MENTION]; [MENTION=8505]Scifo[/MENTION];

Geplaatst

Deelnemers:

1. Roprop

2. Juca

3.

4.

5.

......

Verder ben ik wel in voor een groep op app of Skype. Avonden waarin ik beschikbaar ben vooral woensdag, donderdag en zaterdag.

bewerkt door Juca

Geplaatst

Sowieso weer aanwezig! Normaliter beschikbaar op maandag, woensdag en zondagavond.

en propbets zijn altijd aan!

Geplaatst

Deelnemers:

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5.

......

Zit eigenlijk nooit op Skype dus dat hoeft niet, een whatsapp groep zou nog wel kunnen. Ik ben eigenlijk elke doordeweekse avond wel beschikbaar, voor het weekend zou zondagavond misschien wel kunnen maar dan moet er eerst even een datum komen.

Geplaatst

Deelnemers:

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

Ik denk dat een whats app groep het meer competitief maakt. Iedereen zit wel op zijn mobiel en dat houdt iedereen echt scherp! Als er een draft is komt voor mij echt een van de weekendavonden goed uit. Zaterdag of zondag (met voorkeur van zaterdag).

Misschien als er dan een whats app groep is, kan degene die afwezig is via de app draften.

Geplaatst

Deelnemers:

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

Ben zelf voor een Whatsapp-groep, zit vrijwel nooit op Skype.

Dagen alles behalve donderdag en vrijdag.

Geplaatst

Deelnemers:

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

Skype, App, allemaal prima. :D

Geplaatst

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

8. Chris.tiaan

Vind alles prima.

Geplaatst

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

8. Chris.tiaan

9. Djordison

Niet bekend met het fenomeen, maar ik doe graag eens mee.

Geplaatst

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

8. Chris.tiaan

9. Djordison

10. Kokkie

11. Steven013

Nooit eerder gedaan, maar wil best eens meedoen. Kan elke avond wel, vrijdag en donderdag komt niet altijd even goed uit.

Geplaatst

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

8. Chris.tiaan

9. Djordison

10. Kokkie

11. Steven013

12. Tijn

Geplaatst

Lekkere groep al nice, even nog wat bazen van vorig jaar mentionen:

[MENTION=7042]Kah[/MENTION]; [MENTION=25198]Jimmer[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=10220]Teklehaymanot[/MENTION];

Voor de mensen die het concept niet kennen:

Bedoeling is dat je een zo'n sterk mogelijk team samen gaat stellen, je score is afhankelijk van de resultaten van de spelers in games die ze irl hebben gespeeld. Dit is afhankelijk van verschillende factoren en ligt eraan hoe je gescoord wordt. De afgelopen jaren hebben we Head to Head-points gedaan en ik denk dat we dat weer gaan doen. Dat houdt in dat alle stats omgerekend worden en je daar punten voor krijgt. Dus hoe werkt dat, ik zal even een klein voorbeeldje geven. Stel het is week 1 en ik moet tegen Roprop in mijn matchup. De meeste matchups duren 1 week. Maandag ziet het er zo uit:

Mijn team: Roprop:

Kevin Love @ ATL Chris Paul -

Andre Drummond LAL Dion Waiters @ ATL

Bij mij zijn er 2 spelers die moeten spelen, bij Roprop maar 1 (heb nu maar ff 2 spelers totaal gepakt, normaal kan je er uit mijn hoofd 10 inzetten per dag, dit kan je per dag wisselen, je kan zelfs elke dag spelers uit je team zetten en uit free agency nieuwe oppikken, dit kan 7 keer per week)

Kevin Love heeft een monstergame en pakt 40 pts, 20 rebounds, 2 steals, 1 block, 0 turnovers op 60% field goal percentage en 89% vrije worp percentage. Dan zal die rond de 60 punten uitkomen. Andre Drummond heeft 14 points, 10 rebounds, 2 steals, 2 blocks en 0 turnovers op 60% field goal percentage, maar gooide maar 20% op zeker 15 vrije worpen. Dan worden er een hoop punten afgetrokken voor die missers. Dion Waiters bakte er helemaal niks van en heeft 3 punten terwijl hij 1/14 schoot, dus dat is 7% ofzo. Dus die pakt zelfs minpunten omdat zijn andere stats ook niet goed zijn.

Pluspunten zijn voor punten, blocks, steals, rebounds en betere schietpercentages.

Minpunten krijg je voor turnovers en slechtere schietpercentages.

Dus ook al scoort je Kobe 45 punten, als die vervolgens maar 18 van de 50 raak geschoten heeft, zal je niet al te veel punten daaruit krijgen. Dan kan je beter een center hebben die maar 14 punten heeft, maar wel 7 vd 7 raak geschoten heeft.

Je team kan je per dag wisselen, je kan 3 spelers op de bank houden uit mijn hoofd en nog eentje inactive zetten (als die geblesseerd is). Als je echter zoveel mogelijk spelers wil laten spelen, moet je alle 5 de posities erinzetten, plus nog een extra guard, forward en center. De overige 2/3 slots kan je naar hartelust invullen. Hier zijn dus allerlei tactieken voor te bedenken, vorig jaar waren er bijvoorbeeld heel weinig goede shooting guards, dus daar was echt een run op. Had ik dan het geluk dat ik daarvoor James Harden had, een van mijn weinige constante mannen.

Hoe stel je je team samen? Door middel van een draft, het leukste is dat we dan allemaal tegelijkertijd aanwezig zijn, dat moet zeker lukken lijkt me, aangezien het 2 uurtjes hooguit duurt. Doordeweekse avond moet altijd wel lukken. De draft houdt in dat een volgorde wordt toegewezen en je om beurten een speler mag kiezen. Dan moet je met allerlei dingen rekening houden, gaat die persoon mij veel fantasy stats geven, is die constant, is die blessuregevoelig, etc. etc. De draft is een snake draft, dat houdt in dat als je met 12 man draft, de 1e pick als 24e weer mag.

Dat was wel een beetje de essentie, de rest vogel je in de praktijk wel uit, mocht iemand nog vragen hebben, gewoon stellen. :D Hoop dat het duidelijk is.

bewerkt door The Kerfts

Geplaatst
  • Auteur

Weten de mensen die dit nog niet eerder hebben gedaan een beetje wat het inhoudt? Anders leg ik of Roprop het wel allemaal kort uit hier.

Knock yourself out. Ik vul je wel aan ;)

Geplaatst
Knock yourself out. Ik vul je wel aan ;)

Dacht al meteen van whatevs, zit toch in saai college, ik doe het zelf wel. :D

Dit was de stand van vorig jaar iig, het is belangrijk om voor je begint toch wel alles wat hierin staat volledig te snappen:

65c685ca5df6deb5c2137352d297531a.png

Whole Lotta Love - Petterson

San Francisco Warriors - Jeroen.

Ouagadougou Bosnegers - The Kerfts

Gonna Need Some Favors - Greekcian

Groningen Celtics - Juca

Rabat Conquerors - Ilias.

Antwerp Celtics - Jimmer

Twente Thunder - Roprop

Pa-Modou Antetokoumpo - Kah

Zlatan's Celtics - Chris.tiaan

Achilles Swanseas - Jelle.

The Rebounders - Teklehaymanot

Hier de playoffs, zie je dat het allemaal niet altijd in je voordeel uitloopt in de playoffs, aangezien ik hier de 2e score heb, maar toch uitgeschakeld word ;c

08e1f1dc58f1f1f5b3556a731ad7b869.png

8c708c1396daa5714ffb588e102826cc.png

bewerkt door The Kerfts

Geplaatst

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

8. Chris.tiaan

9. Djordison

10. Kokkie

11. Steven013

12. Tijn

13. Breeza

Geplaatst

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

8. Chris.tiaan

9. Djordison

10. Kokkie

11. Steven013

12. Tijn

13. Breeza

14. Jeroen.

Zal toch mijn titel moeten verdedigen.

Geplaatst

Bedankt voor de uitleg [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Hoe zit het met assists? Die worden namelijk niet genoemd. Hoeveel spelers mag je max in je team houden?

Geplaatst
  • Auteur
Bedoeling is dat je een zo'n sterk mogelijk team samen gaat stellen, je score is afhankelijk van de resultaten van de spelers in games die ze irl hebben gespeeld. Dit is afhankelijk van verschillende factoren en ligt eraan hoe je gescoord wordt. De afgelopen jaren hebben we Head to Head-points gedaan en ik denk dat we dat weer gaan doen. Dat houdt in dat alle stats omgerekend worden en je daar punten voor krijgt. Dus hoe werkt dat, ik zal even een klein voorbeeldje geven. Stel het is week 1 en ik moet tegen Roprop in mijn matchup. De meeste matchups duren 1 week.

We gaan inderdaad weer Head-to Head Points spelen. Dit houdt in dat je iedere week(10 dagen zelfs als ik me niet vergis, afhankelijk van het aantal deelnemers) tegen een andere speler aantreed. Vervolgens behaal je punten door middel van de spelers die je voor de desbetreffende speeldagen hebt opgesteld(Let op: Elke week je opstelling aanpassen is vereist en dagelijks checken zelfs beter, ivm mogelijke blessures/schorsingen ed.). Aan het einde van de matchup krijg je dus een uitslag als 978 - 1025. Het team met de hoogste(laagste) score heeft dan een win(loss) te pakken. Zo werk je je gedurende het jaar naar een 'regular season standing' op om de Fantasy playoffs te halen(Let op: Deze loopt NIET gelijk met de NBA playoffs. Het fantasy seizoen is over voor de NBA playoffs beginnen). In deze Fantasy Playoffs kun je dan daadwerkelijk de league winnen.

Pluspunten zijn voor punten, blocks, steals, rebounds en betere schietpercentages.

Minpunten krijg je voor turnovers en slechtere schietpercentages.

Dus ook al scoort je Kobe 45 punten, als die vervolgens maar 18 van de 50 raak geschoten heeft, zal je niet al te veel punten daaruit krijgen. Dan kan je beter een center hebben die maar 14 punten heeft, maar wel 7 vd 7 raak geschoten heeft.

Als ik me niet vergis is de puntentelling ongeveer als volgt:

Points +1

Rebounds +1

Assists + 1

Steals + 2

Blocks + 2

FGA -1

FGM -1

Turnovers -2

FTA -1

FTM +1

Dit zal ik echter voor we starten nog even opzoeken en eventueel kan ik het zelfs wijzigen.

Je team kan je per dag wisselen, je kan 3 spelers op de bank houden uit mijn hoofd en nog eentje inactive zetten (als die geblesseerd is). Als je echter zoveel mogelijk spelers wil laten spelen, moet je alle 5 de posities erinzetten, plus nog een extra guard, forward en center. De overige 2/3 slots kan je naar hartelust invullen. Hier zijn dus allerlei tactieken voor te bedenken, vorig jaar waren er bijvoorbeeld heel weinig goede shooting guards, dus daar was echt een run op. Had ik dan het geluk dat ik daarvoor James Harden had, een van mijn weinige constante mannen.

In je starting lineup heb je een PG, SG, SF, PF, C, C, Guard en Forward. Daarnaast mogelijk nog 1 of 2 UTIL(Elke speler mag je hierop zetten). Daarnaast heb je nog een aantal BENCH players(tellen niet mee voor punten die dag, maar complementeren je Fantasy team tot 12 spelers. Ook heb je nog 1 IR(Injured Reserve). Hier kun je een geblesseerde speler op zetten die dan niet mee telt voor je team limiet van 12 spelers. Als deze speler(Embid bijvoorbeeld) dan terugkomt van zijn blessure kun je hem activeren.

Hoe stel je je team samen? Door middel van een draft, het leukste is dat we dan allemaal tegelijkertijd aanwezig zijn, dat moet zeker lukken lijkt me, aangezien het 2 uurtjes hooguit duurt. Doordeweekse avond moet altijd wel lukken. De draft houdt in dat een volgorde wordt toegewezen en je om beurten een speler mag kiezen. Dan moet je met allerlei dingen rekening houden, gaat die persoon mij veel fantasy stats geven, is die constant, is die blessuregevoelig, etc. etc. De draft is een snake draft, dat houdt in dat als je met 12 man draft, de 1e pick als 24e weer mag.

Een groot gedeelte van je team staat en valt natuurlijk bij de draft. Dit is een online gebeuren, waarbij we in een uur of 2 ons team moeten samenstellen. De draft volgorde wordt door de ESPN site gekozen. Andere manieren om spelers aan je team toe te voegen is door middel van trades met andere managers en door middel van Free agent pickups. Pickte jij bijvoorbeeld een paar jaar terug Jeremy Lin op na zijn eerste monstergame in Linsanity, dan was je een gelukkig manager.

Geplaatst
Bedankt voor de uitleg [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Hoe zit het met assists? Die worden namelijk niet genoemd. Hoeveel spelers mag je max in je team houden?

Wist dat ik iets vergeten was :D Assists tellen uiteraard ook. Dit is hoe je team eruitziet, was mijn team zoals ik de laatste matchup eindigde vorig seizoen:

dcb53a7ac59bd958bc5994cd0c0fc6dc.png

De IR had ik niemand, maar daar kan dus een geblesseerde speler in belanden als je dat wil. Zo zijn er mensen die bijvoorbeeld vorig seizoen daar meteen Kobe of Rondo erinzetten. Ik had zelf Rose erinstaan totdat bekend werd dat hij helemaal niet in actie zou komen.

Geplaatst

Ik ben trouwens voor een whats app groep en ben op maandag/woensdag/zaterdag avond niet beschikbaar.

Geplaatst

Ik kan trouwens bij voorbaat al zeggen dat voor mij dinsdag, donderdagavond vanaf half 10, 10, vrijdag vanaf 11 en zondag de hele dag mijn beschikbare tijden zijn, zaterdag ligt eraan. Maandag wordt ook pas vanaf 11 uur, woensdag ook.

Geplaatst

1. Roprop

2. Juca

3. Petterson

4. Greekcian

5. Jelle.

6. Tom.

7. The Kerfts

8. Chris.tiaan

9. Djordison

10. Kokkie

11. Steven013

12. Tijn

13. Breeza

14. Jeroen.

15. Teklehaymanot

Wat actiever meedoen dan vorig jaar. Skype of app maakt voor mij geen reet uit.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.