Jump to content
Sign in to follow this  
lennard95

Hearts of iron IV

Recommended Posts

Hearts of Iron IV challenges players to face the brutal conflict of World War II in a multifaceted grand strategy game, where history can be fully relived or rewritten from the perspective of a global superpower attempting to change the world – or a small nation simply trying to survive.

Strategy fans will discover the most authentic real-time simulation of World War II to date, with authentic historical figures battling on land, sea, and air with period-accurate armies, vehicles, and newly discovered weapons of mass destruction – along with plenty of diplomatic and trade tactics.

:<:<:<:<:<:<:<:<:<

Hearts of Iron IV challenges players to face the brutal conflict of World War II in a multifaceted grand strategy game, where history can be fully relived or rewritten from the perspective of a global superpower attempting to change the world – or a small nation simply trying to survive.

Strategy fans will discover the most authentic real-time simulation of World War II to date, with authentic historical figures battling on land, sea, and air with period-accurate armies, vehicles, and newly discovered weapons of mass destruction – along with plenty of diplomatic and trade tactics.

:<:<:<:<:<:<:<:<:<

Hearts of Iron was de eerste van de Paradox grand strategy series die ik speelde. Sindsdien heb ik ze allemaal wel gespeeld, maar Hearts of Iron toch altijd het minst. Dat komt vooral door dat tergende gemicromanage van al je verschillende divisies, dus ik ben blij dat ze dat in dit deel hebben opgelost. Het valt te bezien hoe interessant het verder wordt, want aan de vrijgegeven informatie te zien lijkt het allemaal toch een stuk rechtlijniger te worden. Vooral de tech-tree is extreem versimpeld. Ik hoop dat er genoeg vrijheid overblijft die de meeste Paradox games zo goed maken.

Kan niet wachten tot zijn release. Ben met name erg benieuwd naar de production lines. heb HOI III ook wel gespeeld maar na de dev diary's van deze game kan ik dat niet meer spelen.

Topic beetje inactief geweest, zag een paar filmpjes en het zag er strak uit .

Soort van eu4 in de 2e wereld oorlog.

Ik heb het niet helemaal gevolgd dus kan er naast zitten, maar ik heb met HOI 2 intensief gespeeld. En qua gameplay lijkt het bijna in niets in op EU franchise. Ja je speelt op een kaart, maar daar heb je het ook redelijk gehad. Research is veel en veel belangrijker en de gevechten gaan mb 10x zo diep. Het zal ook veel dichter tegen de echte historie aanzitten qua mogelijkheden. Ook is het politieke systeem veel en veel simpeler. Daardoor zal het tot een compleet andere spelervaring leiden

Ik vond Hoi 3 te moeilijk en onspeelbaar. Tijd gaat in het begin van het spel ook niet rap genoeg vooruit. Meer EUIV mechanisme zou ik dus toejuichen. Heb al gehoord dat het meer sandbox wordt dan de vorige versie, wat ik al goed vind.

Wat ik wil doen:

- Mexico zijn en de VS veroveren. Axis joinen

- Frankrijk, AXIS joinen en samen met Duitsland over de wereld heersen

- Belgie, axis joinen. Nederland aanvallen en een stuk van Frankrijk en meedoen met Duitsland. Groot-Belgie. Luxemburg/Nederland/Noord-Frankrijk en Belgie en dan succesvol verdedigen

- Belgie, commies joinen

- Frankrijk, en little entente starten, en tegelijkertijd hostile tegen GB, Duitsland en SU zijn

- Met de VS de Republikeinen laten winnen

- Indien mogelijk, Vlaanderen onafhankelijk en axis en zuivering van het Vlaamse ras. Alle niet-duitstaligen en niet-Nederlandstaligen dood.

- Als Duitsland spelen en zorgen dat Hitler intern verslagen wordt door een ander persoon (partijlid of andere partij).

- Spaans-Italiaanse alliantie tegen alles en iedereen.

Wat ik wil doen:

- Belgie, axis joinen. Nederland aanvallen en een stuk van Frankrijk en meedoen met Duitsland. Groot-Belgie. Luxemburg/Nederland/Noord-Frankrijk en Belgie en dan succesvol verdedigen

- Belgie, commies joinen

- Frankrijk, en little entente starten, en tegelijkertijd hostile tegen GB, Duitsland en SU zijn

- Indien mogelijk, Vlaanderen onafhankelijk en axis en zuivering van het Vlaamse ras. Alle niet-duitstaligen en niet-Nederlandstaligen dood.

- Als Duitsland spelen en zorgen dat Hitler intern verslagen wordt door een ander persoon (partijlid of andere partij).

Ambitieuze plannen. Ik wil gewoon eerst wat leuke gamepjes spelen, zowel met de grote spelers als wat interessante outsiders. Moeten we ons overigens zorgen maken om dat dikgedrukte doel? ;c

Ambitieuze plannen. Ik wil gewoon eerst wat leuke gamepjes spelen, zowel met de grote spelers als wat interessante outsiders. Moeten we ons overigens zorgen maken om dat dikgedrukte doel? ;c

Nee maar als vlaanderen in htet echt fascistisch werd zouden walen letterlijk afgemaakt worden - ook toen. Denk dat Vlamingen eerder fascistisch zouden geworden zijn dan Walen. Er was na WOII zelfs een dreiging voor een burgeroorlog in Belgie die maar nipt voorkomen is door het aftreden van de koning.

(natuurlijk die "zuivering" is maar een bewoording. Echt concentratiekampen bouwen en holocaustje spelen kan je natuurlijk begrijpelijk niet). Little entente trouwens leuke nationale focus van Frankrijk. Ally met Joegoslavie, Tsjechoslowakije en Roemenie tegen de agressiviteit van Hongarije.

Veel potentie met DLC nog. Tijdlijn vanaf 1896 (dood Bismarck) beginnen tot einde van koude oorlog, en atoombom mechanisme in het spel steken enzo... :p Er gaan ook grote paketten nationale focus vrijkomen met DLC. Die van Polen is al gemaakt en is free dlc (gratis DLC) dus de zeven powers + Polen hebben unieke nationale focussen.

Edited by Lakigigar

Gratis DLC bij release is ook onzin eigenlijk, dat is content die in de base game hoort.

Er zitten wel atoombommen in overigens, alleen ik zou niet uitgaan van extended timelines met DLC. Eerder met mods

Gratis DLC bij release is ook onzin eigenlijk, dat is content die in de base game hoort.

Er zitten wel atoombommen in overigens, alleen ik zou niet uitgaan van extended timelines met DLC. Eerder met mods

Op reddit stond dat de tijd niet stopt na 1948 maar dat er gewoon techs/events meer zijn na 1948, dus opzich kan je gewoon doorspelen.

Wat ik wil doen:

- Belgie, commies joinen

Succes met dit alles haha, volgens mij is zo'n beetje alles niet mogelijk of heel erg pittig in hoi4.

Succes met dit alles haha, volgens mij is zo'n beetje alles niet mogelijk of heel erg pittig in hoi4.

Wel mogelijk, ook veel vrije keuzes. Maar wel niet makkelijk. Enkel dat van Vlaanderen is niet mogelijk, rest moet wel mogelijk zijn. (VS en Hitler andere politiek ben ik ook niet helemaal zeker).

maarja stel je eens een fascistisch vlaanderen voor

wat is het eerste dat ze naar concentratiekampen sturen? Nee niet de joden, maar wel franstaligen (en tegenwoordig alles dat bruin, zwart, geel, groen en franstalig is)

[video=youtube;OqC9Rr97T-U]

Welkom in Wallonie waar men een autosnelweg bouwt voor paarden :r

Edited by Lakigigar