Grote Ree Geplaatst 8 augustus 2014 Share Geplaatst 8 augustus 2014 Ondanks dat het schrijven van eigen muziek veel voldoening geeft (ik spreek uit ervaring :*)), kiezen veel bekende en onbekende artiesten er toch voor om één of meer liedjes te coveren. In dit topic ben ik op zoek naar eigenzinnige, grappige, originele of gewoon mooie covers. Heb jij zo'n interessante cover voorhanden? Stuur 'm in! (y) Om maar vast zelf van wal te steken: Eén van de vele covers deze Britse pianokunstenaar op z'n albums heeft staan. De jazzinvloeden waar hij zijn inspiratie uit put zijn duidelijk terug te horen in deze welbekende cover van Rihanna. Sara Bareilles weet het vrolijke, uptempo origineel om te turnen in een mooie, rustige pianoballade. Deze Duitse schone weet een totaal andere sfeer te creëren in het oorspronkelijke liedje van Outkast. Of het nummer er beter van wordt is de vraag, maar gewaagd is het zeker! Een heerlijk klungelige cover. Het slecht getimede gerap tovert bij mij altijd weer een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn. [video=youtube;l-EdCNjumvI] Tja, wat moet ik hiervan zeggen ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 8 augustus 2014 Auteur Share Geplaatst 8 augustus 2014 Ondanks dat het schrijven van eigen muziek veel voldoening geeft (ik spreek uit ervaring :*)), kiezen veel bekende en onbekende artiesten er toch voor om één of meer liedjes te coveren. In dit topic ben ik op zoek naar eigenzinnige, grappige, originele of gewoon mooie covers. Heb jij zo'n interessante cover voorhanden? Stuur 'm in! (y) Om maar vast zelf van wal te steken: Eén van de vele covers deze Britse pianokunstenaar op z'n albums heeft staan. De jazzinvloeden waar hij zijn inspiratie uit put zijn duidelijk terug te horen in deze welbekende cover van Rihanna. Sara Bareilles weet het vrolijke, uptempo origineel om te turnen in een mooie, rustige pianoballade. Deze Duitse schone weet een totaal andere sfeer te creëren in het oorspronkelijke liedje van Outkast. Of het nummer er beter van wordt is de vraag, maar gewaagd is het zeker! Een heerlijk klungelige cover. Het slecht getimede gerap tovert bij mij altijd weer een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn. [video=youtube;l-EdCNjumvI] Tja, wat moet ik hiervan zeggen ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 8 augustus 2014 Share Geplaatst 8 augustus 2014 Jazzy versie van Billie Jean: tbMVjVZPF_s Ik vind hem wel lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 8 augustus 2014 Share Geplaatst 8 augustus 2014 sPU8V-nvUEk Eerlijk, als ik dit nummer verder niet zou kennen zou ik het nog best goed hebben gevonden:cab: Nu is de associatie met het origineel genoeg om het te verpesten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 8 augustus 2014 Share Geplaatst 8 augustus 2014 [YouTube]T5Cp55MvX54[/YouTube] Heerlijk relaxte cover. [YouTube]quPliK3eAy4[/YouTube] Het origineel van Judas Priest is een klassieker, maar Death gaat er erg eervol mee om. Vind beide versies geweldig. [YouTube]KkVbbJL735Y[/YouTube] Gewoon prachtig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 8 augustus 2014 Share Geplaatst 8 augustus 2014 (bewerkt) Ben normaliter geen fan van covers, maar deze zijn geweldig: QnlgRQdfONs Schitterende cover van de parel van Bill Withers, volledig uitgebreid met een instrumentaal deel erbij. Heerlijk hoor. JySQE4axlJY Absolute post-punk klassieker, gecovered door St. Vincent en ook nog live op tv. Denk dat 95% van de Fallon kenners nog nooit van dit nummer gehoord heeft, gewaagd. To0rnL5l_kw Band waar we waarschijnlijk de komende jaren weinig van gaan horen nog, covert een of ander Ambient nummer dat bij de BBC gebruikt wordt, en hoe zeg. ffemOtmTsw8 Dé Death-Metal originators die dé klassieker van Judas Priest coveren. Lekker hoor. FkojpHj1F0c Vindt waarschijnlijk niemand hier boeiend, maar ik post het lekker toch. Hardere rock covers met Japanse folk instrumenten van creepy vocaloid nummers (dat is muziek met zo'n computerstem, hit in Japan, zwaar creepy), schijt op het origineel. Een van de beste albums van het jaar. fbD1uNfl0pE Een van de weinige goede Metallica nummers op zn Mastodon's. O en dan vergeet ik deze nog, ken ik dankzij Platina, coveren wat bekende nummers met violen. Lijkt niet zo bijzonder. Totdat die geweldige beat van Black Connection van Camp Lo voorbij komt, Camp Lo _O_ NTnw36y282A 8 augustus 2014 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 8 augustus 2014 Share Geplaatst 8 augustus 2014 7Zx3fioUTR0 [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 9 augustus 2014 Share Geplaatst 9 augustus 2014 Thanks, ik kende hem al wel maar dat had je misschien ook niet verbaasd. Toffe cover zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bm Geplaatst 9 augustus 2014 Share Geplaatst 9 augustus 2014 (bewerkt) Groot liefhebber van cover EHlylpGNgI4 N7xMjDKgy8g omLCLvQThCE 1ZbmEskxjNE ughGgGOWxLg O. En nog deze ter compensatie van de Snow Patrol versie ergens hier boven n8V94WQjMAw 9 augustus 2014 bewerkt door Bm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 september 2014 Auteur Share Geplaatst 3 september 2014 Zo, da's inderdaad een wereld van verschil in die versies van Crazy in Love! Vond de covers van Wicked Games (al blijft de sfeer in het origineel onovertrefbaar), Get Lucky (fijn relaxed inderdaad!), Billie Jean (blijft toch gaaf hoe je een nummer zo kan omgooien) en Call Me Maybe (alleen jammer dat ie in het refrein toch téveel op het origineel lijkt!) ook erg tof! Nog twee die mij te binnen schoten: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 6 september 2014 Share Geplaatst 6 september 2014 (bewerkt) Veel leuke covers op de YT pagina van BBC Radio 6 september 2014 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 10 september 2014 Share Geplaatst 10 september 2014 (bewerkt) vAzMZBjF6Tw Eerst denk je ^^, maar dan blijkt ze ook nog echt te kunnen spelen en zingen. (Zie ook andere video's) roU4kbNj_Hg Machine Head covert Judas Priest. TLV4_xaYynY Hendrix - All Along the Watchtower Door Dylan benoemd als: Zo hoort dit nummer gespeeld te worden. Bijna vergeten, een van mijn favorieten, mede door de clip. YV4oYkIeGJc Disturbed covert Genesis. 10 september 2014 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 10 september 2014 Share Geplaatst 10 september 2014 (bewerkt) Ha Jess. :D Stuk om dat schreeuwen van d'r altijd :D Vooral hier op 0.47 Ze schudden wel lekker mee altijd 10 september 2014 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 19 september 2014 Share Geplaatst 19 september 2014 HU8sd8uNBxY Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 oktober 2014 Share Geplaatst 5 oktober 2014 I Just Can't Get You Out Of My Head van Kylie Minogue is - in mijn ogen - een op het eerste gehoor vrij vervelend lied. Het is behoorlijk catchy en Kylie, sowieso een iets te gelikt popidool, zingt het nogal theatraal en wat betekenisloos. Echter heb ik nu al met regelmaat covers van het nummer voorbij horen komen die aardig tot zeer aardig zijn. Niet geheel gek vind ik ze vrijwel allemaal beter dan het origineel, maar los daarvan zijn er ook drie die me echt wisten te pakken. Ieder op hun eigen manier. Bij deze. De versie van The Dietrichs blijft - zeker in vergelijking met de andere twee - nog redelijk dicht bij het origineel. Toch is het veel glorieuzer aangepakt, krijgt de tekst betekenis, en is het daadwerkelijk met gevoel gezongen. Lee Glasson - een zanger die om het gemakkelijk te zeggen lijkt op een kruising van de zanger van Muse en die van Radiohead - maakt er een magische en wat meer bombastische versie van. Ook nu met heel veel emotie gezongen. Al is de emotie duidelijk wat dieper dan bij de versie van The Dietrichs. De laatste is een stuk minder strak dan de vorige twee versies. Het is een lichte rock-versie, maar eigenlijk gewoon knotsgek. Je moet het kunnen hebben, misschien een paar keer luisteren om het te waarderen, maar ik vind het uiteindelijk toch een best fijne versie. Met name het refrein (waar je voornamelijk het idee krijgt dat hij toch echt geschikter is voor rock-muziek) klinkt niet slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 december 2020 Share Geplaatst 25 december 2020 Zocht naar een topic met covers om deze te posten. Typisch genoeg sluit de post hierboven mij er aardig op aan, want het gaat om hetzelfde nummer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 25 december 2020 Share Geplaatst 25 december 2020 Hier een klassieker waar ik nog weleens naar luister. Was helemaal niet de bedoeling dat dit covernummer uitgebracht zou worden, maar de band stuurde per ongeluk de verkeerde demo naar een platenmaatschappij waar dit nummer ook op stond. Achteraf gezien maar goed dat men deze fout had gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 28 december 2020 Share Geplaatst 28 december 2020 Goed? Nee. Vermakelijk? Absoluut: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 10 januari 2021 Share Geplaatst 10 januari 2021 Om aan Radiohead te mogen komen moet het wel erg goed zijn. Lianne doet dat met bravoure Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 10 januari 2021 Share Geplaatst 10 januari 2021 Nummer van Andra Day. Hier in Nederland vooral naam gemaakt door de cover van Patricia van Haastrecht ( goed, heel goed. ) Maar deze mevrouw hier boven. Allemachtig. Deze clip wordt bijna elke maand eraf gehaald ( geen idee waarom ) en dan weer opnieuw geupload. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten