Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Tournament] Beste tv-serie

vinnypassy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

GoT is op zijn minst al meer memorabel dan BB, vind ik. Snap de hype daar iets beter dan bij BB, wat ik persoonlijk niet meer dan een aardige serie vind.

Heb je alle 5 seizoenen van BB gezien? Kan me niet voorstellen dat je dan niet meer dan een aardige serie vindt.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vaart uit een serie halen.. als iets dat tot een kunst verheft is het Game of Thrones wel..

Vind ik daar een stuk minder vervelend bij, omdat het veel meer om politieke spelletjes draait en de serie dus sowieso kan bouwen op traagheid zonder dat het irritant wordt. Daarbij zijn de scènes uit GoT stuk voor stuk meer memorabel dan welke Skyler-scene dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik daar een stuk minder vervelend bij, omdat het veel meer om politieke spelletjes draait en de serie dus sowieso kan bouwen op traagheid zonder dat het irritant wordt. Daarbij zijn de scènes uit GoT stuk voor stuk meer memorabel dan welke Skyler-scene dan ook.

Het politieke spelletje? We kijken naar een fantasy-serie waar elk moment een man binnen kan lopen die mensen uit de dood doet oprijzen.. begrijp me niet verkeerd, ik heb genoten van het eerste seizoen en vind de het grote 'Spel der Tronen' ook wel boeiend, maar het is imo meer een fantasysoap dan een politiek spel. Je zult straks zien dat (bijvoorbeeld, heb de boeken niet gelezen) Jon Snow een familiaire band heeft met de Drakenkoningin en dat Arya straks aan die gozer waarbij ze mensen kan laten vermoorden vraagt om Joffrey's hoofd.. etc. etc. De kracht en de zwakte van de serie is dat het alle kanten op kan door nieuwe personages en 'krachten'. Dat ze dan in seizoen twee en drie eindeloos bezig zijn met draadjes die me enorm minder boeien dan de imo hoofdlijn vind ik jammer en tijdverspilling. Die dikke gozer bij de muur, die martelpraktijken op Theon Geryjoy.. hmmmz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het politieke spelletje? We kijken naar een fantasy-serie waar elk moment een man binnen kan lopen die mensen uit de dood doet oprijzen.. begrijp me niet verkeerd, ik heb genoten van het eerste seizoen en vind de het grote 'Spel der Tronen' ook wel boeiend, maar het is imo meer een fantasysoap dan een politiek spel.

Ik vind niet dat het één het ander uitsluit. Natuurlijk is het een fantasyserie, maar dat doet niets af aan het politieke spel dat continu gespeeld wordt.

Je zult straks zien dat (bijvoorbeeld, heb de boeken niet gelezen) Jon Snow een familiaire band heeft met de Drakenkoningin en dat Arya straks aan die gozer waarbij ze mensen kan laten vermoorden vraagt om Joffrey's hoofd.. etc. etc.

Waarom je het niet echt met een soap kunt vergelijken, imo, is omdat bepaalde wendingen al in het verhaal zitten. Het een soap noemen vind ik totaal geen recht doen aan GoT. Soapschrijven komt voort uit slecht en slordig schrijfwerk, waarin de gekste dingen zonder enige aanleiding kunnen gebeuren. Daarmee bedoel ik: ze zijn zelfs in de fictionele wereld totaal niet logisch of realistisch. Dat zijn de gebeurtenissen van GoT tot nu toe, imo, wel. Sterker nog, naar heel veel gebeurtenissen wordt al veel eerder gehint in de serie.

De kracht en de zwakte van de serie is dat het alle kanten op kan door nieuwe personages en 'krachten'.

Al die nieuwe lijntjes (van personages en krachten) zijn prima te verklaren binnen de wereld van GoT.

Dat ze dan in seizoen twee en drie eindeloos bezig zijn met draadjes die me enorm minder boeien dan de imo hoofdlijn vind ik jammer en tijdverspilling. Die dikke gozer bij de muur, die martelpraktijken op Theon Geryjoy.. hmmmz.

Het kan natuurlijk zijn dat bepaalde verhaallijnen je niet boeien. Maar is het zoveel erger dan vijf seizoenen naar hetzelfde gezeik van Skyler luisteren? Dat kan ik me haast niet voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg je hoor, en veel GoT fans in mijn omgeving zijn het met je eens. Ik moet wel zeggen dat ik, ondanks dat ik me aan Skyler geërgerd heb als nooit te voren, ook een bepaalde spanning in de serie vond die ontzettend indringend was, ongeëvenaard gaat wellicht te ver. Iets dat ik bij GoT nooit echt heb gehad. Het is voor mij meer een serie van verrassingen waarbij het 'wtf' gevoel hoogtij viert. De discussie komt misschien op een zijpad, maar wat ik vooral bedoelde is dat er voor mijn gevoel in GoT meer zijdraadjes zijn die tijdverneukend zijn dan in BB, waar Tyler wel irritant is, maar tegelijk de vrouw van de hoofdpersoon en een van de belangrijkste personages in de serie. Zonder haar was er wat Walt betreft veel minder spanning. Neem je Theon en nog een aantal draadjes weg in GoT en het doet niet af aan 'het politieke spel' en de hoofdlijn.

Als dit warrig overkomt, maandagavond is guriteitenbieravond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles gezien ja. Eerste twee seizoenen vond ik awesome, daarna vond ik het wel aardig. Te veel Skyler-gezeik naar mijn smaak. Haalde ontzettend de vaart uit de serie.

Snap ik je dus echt niet.. :cab:

Ik vond seizoen 1 en 2 juist ook veel Skylar gezeik. Seizoen 3 en 4 vond ik uitstekend, gebeurde onwijs veel en was continu spannend. 5 was ook erg goed alleen einde van de serie was me iets wat te makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis wel een beetje de echte spanning in Breaking Bad hoor, ben nu 4 afleveringen onderweg in seizoen 4. Game of Thrones triggert wat dat betreft veel meer, maar misschien heb ik wel teveel gezien om nog geraakt te worden door sommige dingen. Bij BB S04E01 zag ik ook al van heinde en verre aankomen dat dat [tekst]hulpje van Gus vermoord zou worden[/tekst], helemaal toen [tekst]Gus zo pontificaal voor hem ging staan[/tekst], hoewel het daarna nog een halve minuut duurde voordat het gebeurde. Wel kijkt het door de rust verschrikkelijk lekker weg en het is ook wel interessant, maar de hype snap ik ook niet helemaal.

Bij GoT wel overigens, dat boeit me continu. Sommige verhaallijntjes, vooral in S03, lijken wat minder interessant, maar ik heb er constant het idee bij dat het slechts de basis is voor wat nog gaan volgen en alleen daardoor blijft het al boeien. En het excuus dat dingen worden verzonnen omdat het fantasy is slaat nergens op, want het blijft altijd binnen de grenzen van het acceptabele van de gecreëerde wereld. Daar waar Dexter daar bv. erg veel moeite mee had in de laatste twee seizoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, Vinny.

Het is ook echt niet alsof ik BB slecht vind, maar als ik naar die lijst kijk dan zie ik genoeg series die ik beter vind en boven BB hadden mogen staan. De enige serie die ik echt vind misstaan in de top 10 is overigens Dexter. Dat is op seizoen 1, 2 en 4 na echt totale middelmaat geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook echt niet alsof ik BB slecht vind, maar als ik naar die lijst kijk dan zie ik genoeg series die ik beter vind en boven BB hadden mogen staan. De enige serie die ik echt vind misstaan in de top 10 is overigens Dexter. Dat is op seizoen 1, 2 en 4 na echt totale middelmaat geweest.

Als ik naar de lijst kijk is het gewoon een volksstemming...

Entourage op plek 4 is sowieso al bizar haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel series sluiten op een dramatische manier af, maar Breaking Bad had een ontzettend goed einde. Bijvoorbeeld Prison Break had veel hoger staan als ze de film niet hadden uitgebracht en misschien zelfs een seizoen minder. BB is in mijn ogen op het perfecte moment gestopt en het einde was voor mij in ieder geval bevredigend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik naar de lijst kijk is het gewoon een volksstemming...

Entourage op plek 4 is sowieso al bizar haha.

Ik snap dat het een volksstemming is, daarom zeg ik ook telkens: ik vind. Entourage op 4 snap ik overigens wel, dat is, imo, de ultieme feel good-serie.

[MENTION=12326]Maldini[/MENTION]; Ontzettend goed einde? Dat vind ik licht overdreven. Het einde was zeker bevredigend, maar ontzettend goed? Nee, dat vind ik niet. Ik vond het wat voorspelbaar en makkelijk. Dan vind ik het einde van series als The Sopranos (niet zo zeer de uitkomst, maar wel hoe het gedaan is) en The Shield bijvoorbeeld stukken beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met makkelijk bedoel ik voornamelijk het meest voor de hand liggend. Niet dat zoiets per se slecht is (hell, Lost had een verrassend, maar slecht einde), maar het einde sprong er nergens echt uit voor mij. Het einde was qua verhaal redelijk, het was redelijk in beeld gebracht, er was redelijk naar toegewerkt et cetera. Het was, imo, degelijk, maar nergens echt speciaal. Bij The Sopronas [tekst]was het einde ook erg voor de hand liggend, maar omdat het hier zo briljant in beeld (;)) was gebracht, was het toch een fenomenaal einde.[/tekst] Al kan het natuurlijk zijn dat we het in principe eens zijn, maar gewoon een iets andere maatstaf hanteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites