Jump to content
Nieuw: MU Tactics League ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Recommended Posts

Tsja, ik wilde typen dat je met een zatte kop met 30 bier op om drie uur in de nacht geen ID kaart gaat vragen, maar het blijkt dat het over langere termijn plaats vond. Dan ben je wel een foute gozer he. Dan kan het vrijwillig zijn, je moet dan allang en breed weten dat je fout zit.

• Replies 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3 uur geleden zei Satyr:

Tsja, ik wilde typen dat je met een zatte kop met 30 bier op om drie uur in de nacht geen ID kaart gaat vragen, maar het blijkt dat het over langere termijn plaats vond. Dan ben je wel een foute gozer he. Dan kan het vrijwillig zijn, je moet dan allang en breed weten dat je fout zit.

Wel 10 jaar geleden. Natuurlijk fout, maar overdreven om er 10 jaar later nog zo'n heisa van te maken.

Dat het 10 jaar geleden is. Dat hij straf heeft gehad en dat het dan ook wel een keer klaar is. Althans zo interpreteer ik hem. Er kan beter heisa komen over het feit dat hij Desley heet. Wat voor straf staat daar op?

• Like 2

Die gast heeft toch er straf voor gehad en dan verdien je toch een tweede kans? Dat een werknemer het van FC Emmen het wilde verwijderen is gewoon dom. En diegene deed het op eigen houtje en niet door een opdracht van iemand binnen de club. 

22 minuten geleden zei delichris:

Die gast heeft toch er straf voor gehad en dan verdien je toch een tweede kans? Dat een werknemer het van FC Emmen het wilde verwijderen is gewoon dom. En diegene deed het op eigen houtje en niet door een opdracht van iemand binnen de club.

Dat kun je niet weten, tenzij je bij FC Emmen werkt. Natuurlijk zeggen ze dit na de ophef, die jongen ligt toch al voor de bus dus zo blijft de rest van de organisatie in elk geval buiten schot.

2 uur geleden zei delichris:

Dit is door de club naar buiten gebracht dus je gaat er vanuit dat het klopt.

In dit geval komt deze verklaring ze wel heel erg goed uit, dus dan heb ik een gezond kritisch wantrouwen. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ik geloof dit niet blindelings.

• Like 1

Hoe verachtelijk de daad ook is, je zou je wel af kunnen vragen hoe lang we als maatschappij iemand willen straffen. Hij heeft zijn rechtelijke straf al lang en breed gehad, dus hoelang blijf je hem er nu nog op aankijken als maatschappij? 

• Like 1

Ik vind het echt bizar om te lezen hoeveel mensen hier iemand die gebruik heeft gemaakt van zijn positie als profvoetballer om doelbewust een minderjarig meisje te verleiden denken dat het een goed idee is dat die persoon lekker profvoetballer blijft, zelfs als het 10 jaar later is. 

20 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik vind het echt bizar om te lezen hoeveel mensen hier iemand die gebruik heeft gemaakt van zijn positie als profvoetballer om doelbewust een minderjarig meisje te verleiden denken dat het een goed idee is dat die persoon lekker profvoetballer blijft, zelfs als het 10 jaar later is. 

Ik weet de ins en outs niet, maar voor zover ik gelezen heb leerde hij die meid kennen bij het uitgaan en zijn er enkele malen met wederzijdse goedkeuring seksuele handelingen verricht. Daaruit blijkt niet direct dat hij zijn positie als profvoetballer heeft misbruikt om met dit meisje af te spreken. 

Inmiddels heeft hij 1. Zijn straf gehad en 2. Een vriendin en eigen kind. Hij heeft spijt betuigd én de kans op herhaling lijkt zeer minimaal. Waarom zou hij dan geen tweede kans verdienen? Juist omdat het 10 jaar later is. 

De daad blijft zoals gezegd even verwerpelijk en walgelijk, maar een maatschappij die berust in eeuwige schuld kent wat mij betreft geen ware rechtstaat. Hoe wrang soms ook, een tweede kans lijkt me hier echt wel op z'n plek. 

• Like 2

43 minuten geleden zei Urbeto:

Ik weet de ins en outs niet, maar voor zover ik gelezen heb leerde hij die meid kennen bij het uitgaan en zijn er enkele malen met wederzijdse goedkeuring seksuele handelingen verricht. Daaruit blijkt niet direct dat hij zijn positie als profvoetballer heeft misbruikt om met dit meisje af te spreken

Inmiddels heeft hij 1. Zijn straf gehad en 2. Een vriendin en eigen kind. Hij heeft spijt betuigd én de kans op herhaling lijkt zeer minimaal. Waarom zou hij dan geen tweede kans verdienen? Juist omdat het 10 jaar later is. 

De daad blijft zoals gezegd even verwerpelijk en walgelijk, maar een maatschappij die berust in eeuwige schuld kent wat mij betreft geen ware rechtstaat. Hoe wrang soms ook, een tweede kans lijkt me hier echt wel op z'n plek. 

Uit de rechtzaak wel, voor zover ik heb begrepen. 

Verder word je natuurlijk niet 'gestraft' als je geen contract bij FC Emmen krijgt. Net als dat je niet 'gestraft' wordt als je na zo'n overtreding niet in een kinderdagverblijf of basisschool mag gaan werken. Als profvoetballer zit je in een beroep waar kinderen naar je opkijken en je veel privéberichtjes en dergelijke krijgt. De kans op herhaling is misschien klein, maar is hier aantoonbaar groter dan als je bij pakweg een verzekeraar of chemicaliënfabriek werkt. 

Ik vind trouwens vooral dat Emmen hier heel slecht handelt en dat Ubbink zelf niet zo veel te verwijten valt, die jongen wil gewoon voetballen, dat begrijp ik best.

Wat PJH zegt. Daarnaast is voetbal een 'markt' bij de gratie van de publieke opinie met een publieke functie. Dus je hebt als club daarin ook een verantwoordelijkheid, al is het maar naar je achterban.  

Dus ja, hij heeft z'n straf uitgezeten, maar dat betekent niet dat hij weer als rolmodel moet worden ingezet. 

• Like 1