Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

9 uur geleden zei Oerlie:

misvatting van veel mensen overigens, Saudi-Arabië is de laatste jaren op dat vlak een pak aan het verbeteren. Zeker sinds de nieuwe kroonprins er wat voor het zeggen heeft. Het is natuurlijk nog niet zoals hier, maar als je het vergelijk met buurlanden zoals Qatar denk ik dat Saudi-Arabië serieuze stappen maakt. 

Het Vision 2030 program is wat dat betreft wel een interessante om door te nemen.

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/03/saudi-arabia-mass-execution-of-81-men-shows-urgent-need-to-abolish-the-death-penalty/ 

Sinds maart 2022 dan ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim':

Dat is dus de grap. Dat was wel deze zelfde debiel. Vandaar dat ik complimenten aan zijn adres een beetje vreemd vind.

Complimenten is een groot woord, maar ik denk wel dat ze stappen maken. Of toch zijn ze beter bezig dan voorheen, neemt niet weg dat er nog een hoop werk aan de winkel is. Zeker als je het vergelijkt met buurlanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Oerlie:

misvatting van veel mensen overigens, Saudi-Arabië is de laatste jaren op dat vlak een pak aan het verbeteren. Zeker sinds de nieuwe kroonprins er wat voor het zeggen heeft. Het is natuurlijk nog niet zoals hier, maar als je het vergelijk met buurlanden zoals Qatar denk ik dat Saudi-Arabië serieuze stappen maakt. 

Het Vision 2030 program is wat dat betreft wel een interessante om door te nemen.

Wat vind je daar zo interessant aan? Ik ken 't een beetje en ik zie daar geen enkele verbetering in als het gaat over bovengenoemde zaken. 

Mijn lezing in 't kort: ze willen rijker worden. Dit gaan ze doen door meer de focus te leggen op defensie en buitenlandse handel, minder focus op olie & gas. Hierdoor is er een noodzakelijke verandering nodig van hun overheidsstructuur, zeker om handel met het buitenland te 'enablen' (zoals ze het zelf noemen). Daarnaast willen ze de middenklasse bestendigen, door hen financieel weerbaarder te maken en structuren op te tuigen dat er meer sociaal kapitaal ontwikkeld kan worden (zoals specifieke NGOs).  Maar, uiteindelijk, waarmee ze beginnen en eindigen, ze willen vooral hun positie versterken als het centrum van de islamitische wereld. 

We kunnen dit gesprek ook in een ander topic voortzetten? ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vooral echt een nutteloze, niet-werkende oplossing. Je gaat het probleem (lees: de onduidelijkheid) alleen maar een metertje opschuiven. Dan nog moet de VAR kijken naar een millimeter verschil tussen verdediger en aanvaller. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regel die ik graag gewoon toegepast zie worden, ook bij een VAR: Bij twijfel is het voordeel voor de aanvaller.

Dus, als je een lijntje moet trekken is het automatisch géén buitenspel wat mij betreft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn ben ik niet verbaasd dat Nederlandse banken niet instappen. Zelf ben ik werkzaam in de financiële sector en DNB zit écht bovenop de sanctiewet, Wwft en het kennen van UBO's voor je geld overmaakt. Binnen het voetbal is dat helaas vaak slecht te achterhalen. Of je komt uit bij mooie regimes zoals die in Saudi Arabië. Feitelijk mag je het geld dus niet overmaken als de persoon in kwestie op de sanctielijst staat. Hoe dit in Frankrijk wel mogelijk is, dat is een bijzonder goede vraag. Je zou verwachten dat de Europese Unie en de Europese Centrale Bank daar toch eens wat vragen over zou stellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-7-2023 om 16:39 zei cimbomcu:

Gek verhaal, vooral ook dat PSV van Liverpool voor Gakpo naast de transfersom ook opleidingsgeld ontvangt. Opleidingsgeld vind ik een goede zaak, maar ik zou zeggen alleen tussen andere clubs. Niet van de opleidingsclub naar een volgende club. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Hwb:

Gek verhaal, vooral ook dat PSV van Liverpool voor Gakpo naast de transfersom ook opleidingsgeld ontvangt. Opleidingsgeld vind ik een goede zaak, maar ik zou zeggen alleen tussen andere clubs. Niet van de opleidingsclub naar een volgende club. Toch?

Naar mijn idee was het altijd gewoon onderdeel van de overeengekomen prijs. Dus PSV verkoopt Gakpo voor 50mln, daarvan is 5% opleidingsvergoeding, maar die gaat ook naar PSV dus maakt niet uit. 

PSV verkocht Wijnaldum voor 20mln, daarvan was 5% opleidingsvergoeding voor Feyenoord dus ontvangt PSV gewoon minder dan 20 mln.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Hwb:

Dat deel van de transfersom wordt altijd opgesplitst, omdat dat gewoon een ander type vergoeding is. Toevallig is Gakpo al die tijd van PSV geweest, maar had hij tot zijn 14e bij SV Schubbekutteveen gespeeld, had het ook opgesplitst moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites