Chiemel Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 https://www.nu.nl/voetbal/6265833/rel-in-amateurvoetbal-knvb-zet-barendrecht-uit-play-offs-na-bewust-verloren-duel.html Wat vinden we hiervan? Ik heb met mijn eigen club bij de amateurs een keer precies hetzelfde meegemaakt; expres verliezen om meer kans te maken een periodetitel te pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Discussie werd al in Amateurvoetbaltopic gevoerd. Ik vind het echt belachelijk dat de KNVB redeneert dat je alles op alles moet zetten om buiten de boot te vallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Als dit stelselmatig gebeurd denk ik (maar ik ben maar een hele simpele boerenlul) pas de regels aan! Zorg ervoor dat dit niet kan gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 (bewerkt) 31 minuten geleden zei Arezo: Als dit stelselmatig gebeurd denk ik (maar ik ben maar een hele simpele boerenlul) pas de regels aan! Zorg ervoor dat dit niet kan gebeuren. Dat is het argument ook; als je wil dat ploegen voluit voor de winst spelen, kun je als bond nooit regels hebben waarin het (sportief gezien) gunstiger kan zijn om te verliezen. Natuurlijk, je moet omkoping etc tegengaan, zelfs als het gaat om kratjes bier voor een kampioenschap. Maar nu speelt Barendrecht juist voor de eigen kansen. En als je die regels omtrent periodekampioenschappen wel in stand wil houden enzo, prima. Maar dan moet je accepteren dat dit soort scenario's af en toe voor zal komen. En Sparta Nijkerk zal zich dan genaaid voelen; dat is dan pech. Ik ben zelf wedstrijdsecretaris bij GPC, als dit bij ons voor zou komen kan ik je garanderen dat er niemand binnen de hele vereniging is die vindt dat we voor de winst moeten spelen. Ik zou dan alleen wel even checken dat er geen linkmiegel staat te filmen... 6 juni 2023 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Inderdaad. Een blunder van de KNVB. Barendrecht wordt nu gestraft voor de foute regels van de KNVB. Onbegrijpelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 2 uur geleden zei Chiemel: https://www.nu.nl/voetbal/6265833/rel-in-amateurvoetbal-knvb-zet-barendrecht-uit-play-offs-na-bewust-verloren-duel.html Wat vinden we hiervan? Ik heb met mijn eigen club bij de amateurs een keer precies hetzelfde meegemaakt; expres verliezen om meer kans te maken een periodetitel te pakken. Zoveelste voorbeeld van de onkunde die momenteel aanwezig is bij de KNVB. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Het enige wat je Barendrecht een soort van kan verwijten, is dat ze het niet al te handig aangepakt hebben. Veins wat blessures voor de wedstrijd begint, vlieg wat spelers uit het tweede of derde in. Verlies 'ongelukkig' door een verder verdiende treffer in minuut 33, waarna je lekker blijft ballen, maar net niet in staat bent tot kansen te komen. Geen haan die ernaar kraait. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 12 minuten geleden zei Titan: Het enige wat je Barendrecht een soort van kan verwijten, is dat ze het niet al te handig aangepakt hebben. Veins wat blessures voor de wedstrijd begint, vlieg wat spelers uit het tweede of derde in. Verlies 'ongelukkig' door een verder verdiende treffer in minuut 33, waarna je lekker blijft ballen, maar net niet in staat bent tot kansen te komen. Geen haan die ernaar kraait. Het probleem is volgens mij alleen dat deze situatie zich pas tijdens de wedstrijd voordeed, omdat SteDoCo op bezoek bij Urk een 1-2-voorsprong verloor en met 6-4 won. Voorafgaand aan de wedstrijd en dus ook in de rust leek het niet aan de orde dat Barendrecht moest verliezen om het beste sportieve resultaat te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 3 minuten geleden zei Tim': Het probleem is volgens mij alleen dat deze situatie zich pas tijdens de wedstrijd voordeed, omdat SteDoCo op bezoek bij Urk een 1-2-voorsprong verloor en met 6-4 won. Voorafgaand aan de wedstrijd en dus ook in de rust leek het niet aan de orde dat Barendrecht moest verliezen om het beste sportieve resultaat te halen. Ah, die had ik niet helder. Dank! Dan valt Barendrecht helemaal niets te verwijten. Je zou dan haast hopen dat ze het nog nadrukkelijker hadden gedaan, puur om de KNVB in het hemd te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Heel veel nadrukkelijker dan dit kon niet geloof ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Wat een slechte beslissing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1138367/voormalig-ac-milan-eigenaar-berlusconi-is-op-86-jarige-leeftijd-overleden.html Ben een beetje biased als Milan fan natuurlijk. Politiek en moreel zo corrupt als de pest, al vind ik de vergelijking met hedendaagse sportwashing niet helemaal opgaan. En in tegenstelling tot sommige voorzitters daagde hij wel vaker op dan 2 keer in 13j :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 Hij zat minstens twee keer in 13j, of bedoel je dat niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 juni 2023 Share Geplaatst 20 juni 2023 https://nos.nl/artikel/2479563-voetballers-nieuw-zeeland-weigeren-verder-te-spelen-na-vermeend-racisme-qatar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 juni 2023 Share Geplaatst 23 juni 2023 https://www.voetbalzone.nl/nieuws/saudi-arabi-trekt-kandidatuur-voor-wk-plots-in-organisator-lijkt-bekend/420659 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 23 juni 2023 Share Geplaatst 23 juni 2023 8 uur geleden zei cimbomcu: https://www.voetbalzone.nl/nieuws/saudi-arabi-trekt-kandidatuur-voor-wk-plots-in-organisator-lijkt-bekend/420659 Dat is toch gebasseerd op roulatiesysteem? Soort van. Of is dat niet meer. Qua werelddelen dan. Dit werelddeel was net aan de beurt. Noord Amerika volgt. Dan Europa en Afrika. In 2034 dan Zui Amerika. In 2038 zullen we wel op Antarctica kunnne voetballen. Daarna maar weer naar zo'n bananenrepubliek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 juni 2023 Share Geplaatst 23 juni 2023 (bewerkt) In Nederland dus in 2042? 23 juni 2023 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 23 juni 2023 Share Geplaatst 23 juni 2023 1 uur geleden zei Arezo: Dat is toch gebasseerd op roulatiesysteem? Soort van. Of is dat niet meer. Qua werelddelen dan. Dit werelddeel was net aan de beurt. Noord Amerika volgt. Dan Europa en Afrika. In 2034 dan Zui Amerika. In 2038 zullen we wel op Antarctica kunnne voetballen. Daarna maar weer naar zo'n bananenrepubliek. Het roulatiesysteem is niet zozeer wie aan de beurt is, maar meer wie niet aan de beurt mag zijn. Een conferentie mag de twee edities na het organiseren van een WK niet meedingen naar een nieuwe organisatie. Dus in 2030 zijn Azië en Noord-Amerika in principe uitgesloten. Alleen wilde Saoedi-Arabië als mede-organisator van een Europees én Afrikaans WK meetellen. Dat zou dan een uitzondering zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 23 juni 2023 Share Geplaatst 23 juni 2023 2 uur geleden zei Tim': Het roulatiesysteem is niet zozeer wie aan de beurt is, maar meer wie niet aan de beurt mag zijn. Een conferentie mag de twee edities na het organiseren van een WK niet meedingen naar een nieuwe organisatie. Dus in 2030 zijn Azië en Noord-Amerika in principe uitgesloten. Alleen wilde Saoedi-Arabië als mede-organisator van een Europees én Afrikaans WK meetellen. Dat zou dan een uitzondering zijn. Confederatie* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 23 juni 2023 Share Geplaatst 23 juni 2023 2 uur geleden zei Erwin.: Confederatie* Dank u, die bedoelde ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 juni 2023 Share Geplaatst 29 juni 2023 Citaat ,,De huidige eigenaar is blij de sleutels aan iemand als Kanté over te dragen”, liet Royal Excelsior Virton in een verklaring weten. ,,We praten hier niet alleen over een geweldige voetballer, maar ook over een persoon die de menselijke waarden hoog in zijn vaandel heeft staan.” De club is naar verluidt vrij van schulden. N’Golo Kanté stapte onlangs over van Chelsea uit de Premier League naar Al-Ittihad in Saudi-Arabië Haha. Kanté koopt Virton dus. Maar vond dit wel geinig samen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 29 juni 2023 Share Geplaatst 29 juni 2023 (bewerkt) 23 minuten geleden zei neva: Haha. Kanté koopt Virton dus. Maar vond dit wel geinig samen. misvatting van veel mensen overigens, Saudi-Arabië is de laatste jaren op dat vlak een pak aan het verbeteren. Zeker sinds de nieuwe kroonprins er wat voor het zeggen heeft. Het is natuurlijk nog niet zoals hier, maar als je het vergelijk met buurlanden zoals Qatar denk ik dat Saudi-Arabië serieuze stappen maakt. Het Vision 2030 program is wat dat betreft wel een interessante om door te nemen. 29 juni 2023 bewerkt door Oerlie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 29 juni 2023 Share Geplaatst 29 juni 2023 59 minuten geleden zei Oerlie: Zeker sinds de nieuwe kroonprins er wat voor het zeggen heeft. Is dat diezelfde gast die een journalist in stukken liet zagen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 30 juni 2023 Share Geplaatst 30 juni 2023 6 uur geleden zei Tim': Is dat diezelfde gast die een journalist in stukken liet zagen? Nee, dat was zijn voorganger dacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 30 juni 2023 Share Geplaatst 30 juni 2023 1 uur geleden zei Oerlie: Nee, dat was zijn voorganger dacht ik. Dat is dus de grap. Dat was wel deze zelfde debiel. Vandaar dat ik complimenten aan zijn adres een beetje vreemd vind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten