Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

23 minuten geleden zei Arezo:

Ik vraag me bij jou altijd een beetje af of je nou een grap maakt of dat je bloedje serieus bent. Mocht je dit doen dan is er sprake van voorbedachte rade en dus moord.

En hoe wil je dat gaan bewijzen? Zolang ik het nergens aan de grote klok hang dat ik iemand het liefst wil ombrengen succes met bepalen dat wanneer ik de persoon schep op het zebrapad  met voorbedachte rade is. En ja ben hier semi serieus omdat onze wetgeving nu eenmaal zeer krom is. Hoorde vandaag toevallig betreft de zaak Vloet op de radio dat de straf het hoogst haalbare is betreft de daad in de wetgeving. In mijn hoofd zie ik dan al weer diverse aanslagen op de manier omdat de straf zeer laag uit valt gezien de uitkomst. En nee ik denk niet dat Vloet bewust dit gedaan heeft maar zo'n zaak geeft wel weer ruimte voor mensen die kwaad in de zin hebben

@Rogier. Geen idee of je kinderen hebt. Maar benieuwd of je nog altijd zo denkt wanneer iemand met te veel alcohol op met te hoge snelheid jouw kind dood dat 2,5 jaar genoeg is. Of is 2,5 jaar ook genoeg wanneer iemand zonder pardon je kind vermoord in de stad. Gewoon zomaar ff een mes tussen de ribben of doodgeschoten? Is dan 2,5 jaar ook genoeg? En als hij behalve jou kind  een heel eiland uitmoord ( Breivik ) 2,5 jaar nog altijd meer dan genoeg?

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Dat zit hem enerzijds in vergelding, wat nooit genoeg straf zal zijn voor de nabestaanden.

Daarnaast vind ik alle voorbeelden die je noemt niet representatief voor wat hier is gebeurd. Probeer het maar opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei MetalMichael:

Even uit de losse pols, want geen echte kennis van het recht om er daadwerkelijk boude uitspraken over te doen: Veroorzaken van een dodelijk ongeval, doodslag en moord met een terroristisch oogmerk. Je vergelijking slaat echt nergens op. 

Ik ga niet rechtstreeks van dodelijk ongeval naar een terroristisch oogmerk maar  met een tussenstop. Maar als je bewust bezopen in een wapen stapt ( een auto ) veel te hard rijd ( bewust ) en mensen dood is het dus logisch dat de straf veel lager is dan je bewust mensen dood met een pistool? 

Aan de andere kant geeft niemand antwoord op de vraag wanneer 2,5 jaar een goede straf is voor het bewust vermoorden van jouw kind. Dat wordt weer heerlijk genegeerd

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Djurovski:

Aan de andere kant geeft niemand antwoord op de vraag wanneer 2,5 jaar een goede straf is voor het bewust vermoorden van jouw kind. Dat wordt weer heerlijk genegeerd

Dat zou er mee te maken hebben dat het een compleet van de pot gerukte vraag is. Niemand neemt op emotioneel vlak genoegen met 2,5 jaar. Maar gelukkig interesseert het voor de wet helemaal niemand iets wat ik er als nabestaande van zou vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei PJHoutman:

Dat zou er mee te maken hebben dat het een compleet van de pot gerukte vraag is. Niemand neemt op emotioneel vlak genoegen met 2,5 jaar. Maar gelukkig interesseert het voor de wet helemaal niemand iets wat ik er als nabestaande van zou vinden.

Daarom is het ook zo mooi dat criminelen dus de wet heerlijk kunnen misbruiken. En de deugmensen kunnen terug vallen op hoe streng de wetten hier wel niet zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Djurovski:

Daarom is het ook zo mooi dat criminelen dus de wet heerlijk kunnen misbruiken. En de deugmensen kunnen terug vallen op hoe streng de wetten hier wel niet zijn 

Ik vind het ongelofelijk triest van je dat je over de rug van dit overleden kindje politieke 'statements' moet maken. En dan mag je me 100x een deuggleuf vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Arezo:

Ik vind het ongelofelijk triest van je dat je over de rug van dit overleden kindje politieke 'statements' moet maken. En dan mag je me 100x een deuggleuf vinden.

Mag je vinden maar het is nu eenmaal de realiteit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Arezo:

Jullie proberen hier allemaal een statement te maken over de rug van dit overleden kindje. Waarvan ik de naasten toevallig ken. Vecht deze onzin lekker elders uit, fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Erwin.:

Wat mij betreft wordt de maximale rijontzegging (nu 5 jaar, Vloet krijgt er 4) wel opgerekt. Dat schrikt denk ik (geen idee of daar bewijs voor is) ook veel beter af dan een gevangenisstraf.

En hoe vaak word je nu gecontroleerd op je rijbewijs? Dat schrikt niet veel af hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Djurovski:

En hoe vaak word je nu gecontroleerd op je rijbewijs? Dat schrikt niet veel af hoor. 

Met een rijontzegging moet je in ieder geval iemand zoeken die je auto überhaupt voor je wil verzekeren en op de polis wil staan als regelmatige bestuurder. Met een rijontzegging is er geen verzekeraar die jouw auto of jouw als bestuurder van de auto wil verzekeren. Sterker nog, ik denk dat je gewoon volledig wordt uitgesloten van polis. Althans, dat is hoe we er bij mijn werkgever mee omgaan. En als je onverzekerd rond rijdt, dan val je ineens een stuk meer op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Petterson:

Wat is eigenlijk de kans dat meneer Vloet deze straf ook daadwerkelijk gaat uitzitten? Dat mis ik een beetje in de berichtgeving over deze zaak. 

Hij heeft aangegeven dit te willen gaan doen. De vraag is wel wanneer. En zolang hij zich bevindt in landen die geen uitleveringsverdrag hebben met Nederland blijft hij zelf in control over zijn lot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ElMarcos:

Hij heeft aangegeven dit te willen gaan doen. De vraag is wel wanneer. En zolang hij zich bevindt in landen die geen uitleveringsverdrag hebben met Nederland blijft hij zelf in control over zijn lot. 

Welk land is hij momenteel aanwezig dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites