Bogatyr Geplaatst 27 februari 2023 Share Geplaatst 27 februari 2023 (bewerkt) Balotelli heeft weer maar eens verkorven. 27 februari 2023 bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 maart 2023 Share Geplaatst 2 maart 2023 https://nos.nl/artikel/2465866-supermarkt-van-schoonfamilie-messi-in-argentinie-beschoten-we-wachten-op-je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 1 minuut geleden zei Thierryvane: Wat is hier opmerkelijk aan? Dat de strafeis te laag is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 Lekker in Rusland blijven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 Eis is inderdaad niet heel hoog voor zware mishandeling met (vermoedelijk) blijvend letsel. Ik ga ervanuit dat Quincy P een first offender is en naamsbekendheid speelt ook een rol bij een lagere eis. Zoals jullie wellicht weten heeft Nederland geen uitleveringsverdrag met Rusland dus blijft hij inderdaad in Nederland. Ik vermoed toch bij deze jongen wel een lichtverstandelijke beperking (iemand met een IQ tussen de 70 en 85) en problemen bij de impulsbeheersing. Uitermate vervelend dat het slachtoffer en nog zoveel last van heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 40 minuten geleden zei Arezo: Eis is inderdaad niet heel hoog voor zware mishandeling met (vermoedelijk) blijvend letsel. Ik ga ervanuit dat Quincy P een first offender is en naamsbekendheid speelt ook een rol bij een lagere eis. Zoals jullie wellicht weten heeft Nederland geen uitleveringsverdrag met Rusland dus blijft hij inderdaad in Nederland. Ik vermoed toch bij deze jongen wel een lichtverstandelijke beperking (iemand met een IQ tussen de 70 en 85) en problemen bij de impulsbeheersing. Uitermate vervelend dat het slachtoffer en nog zoveel last van heeft. Als hij in Nederland blijft moet hij zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 Waar ik Nederland zei bedoel ik Rusland. Stop de Tijd. Ik wil 1joker inzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 29 minuten geleden zei Arezo: Waar ik Nederland zei bedoel ik Rusland. Stop de Tijd. Ik wil 1joker inzetten. Dat moet ik fout rekenen. Dit kost je een joker, want je hebt twee keer Nederland gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 12 maart 2023 Share Geplaatst 12 maart 2023 Wow. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 (bewerkt) Ben benieuwd wanneer hij hem uit komt zitten. 3 april 2023 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 2,5 jaar op een dood van een jochie, de tering wat weinig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Welkom in Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 De eis was blijkbaar ook maar 3.5 jaar..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 49 minuten geleden zei Kyrill: De eis was blijkbaar ook maar 3.5 jaar..... Dat is toch best weinig voor onder invloed met 200 kilometer per uur een dodelijk ongeluk veroorzaken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 22 minuten geleden zei ElMarcos: Dat is toch best weinig voor onder invloed met 200 kilometer per uur een dodelijk ongeluk veroorzaken? Ja vandaar dat ik ook zeg "maar" 😉 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Maar we hebben wel de zwaarste straffen hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Toch jammer dat sommige mensen het strafrecht in Nederland niet goed begrijpen. 2.5 jaar cel is mega lang voor dit vergrijp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 24 minuten geleden zei Arezo: Toch jammer dat sommige mensen het strafrecht in Nederland niet goed begrijpen. 2.5 jaar cel is mega lang voor dit vergrijp. Ligt aan de tenlastelegging. Als de officier voor doodslag is gegaan, dan is de maximale straf 15 jaar, maar dan neem je een risico. Dood door schuld is een veilige optie qua bewijslast, dan zit je op een maximum van 4 jaar als je roekeloosheid kunt aantonen als OM zijnde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Ik vermoed dat Arezo meer doelt op de verhouding t.o.v. het doel van een gevangenisstraf. Dat zit hem enerzijds in vergelding, wat nooit genoeg straf zal zijn voor de nabestaanden. Anderzijds gaat het om voorkomen van recidive en afschrikkende werking voor anderen. Weet niet hoe het met jullie zit, maar 2.5 jaar man, godverdomme. Genoeg reden voor mij om überhaupt geen druppel te drinken als er ook maar een kans is dat ik een auto aan zou raken. Meer dan voldoende straf imo. Iemand langer laten zitten die helemaal geen crimineel verleden heeft, levert letterlijk helemaal niets op, behalve een grotere kans dat hij/zij in de criminaliteit en/of kansloosheid blijft hangen als hij/zij weer vrijkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp, maar doordat er een flinke gevangenisstraf op kan staan drink je niet als je gaat rijden? Zo lees ik die eerste zin van alinea 2 nu. Ik mag toch hopen dat we inmiddels op het punt zijn beland dat geen druppel alcohol als je nog moet rijden de norm is (voor onze generatie), Al zou er geen straf op staan en er alleen maar blikschade zijn. Ik denk dat ik het mezelf erg kwalijk zou nemen als ik de kans op een ongeval willens en wetens zelf groter heb gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 1 minuut geleden zei MetalMichael: Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp, maar doordat er een flinke gevangenisstraf op kan staan drink je niet als je gaat rijden? Zo lees ik die eerste zin van alinea 2 nu. Dat lees je inderdaad verkeerd. Doelde meer op dat een groot deel van zo'n straf gaat om het voorkomen van nieuwe van dat soort gevallen, en dat elke gevangenisstraf van een bepaalde tijd elke dorpsidioot er wel van zou moeten overtuigen dat dat gekkenwerk is Er blijven nu eenmaal mensen die denken dat je met wat alcohol op prima kan rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Beiden. Volgens mij is de ten laste legging 'veroorzaken van een dodelijk ongeval'. Dat is bij lange na geen poging doodslag en ook geen dood door schuld (juridisch dan hè). Verder heeft het er mee te maken of iemand het voor het eerst doet, of iemand spijt betuigt enz. Verder wat Rogier in zijn eerste zin zegt. Het is wetenschappelijk bewezen dat (zwaar) straffen geen nut heeft. Verhoogd de kans op recidive alleen maar. Wanneer je het hebt over vergelding is natuurlijk geen enkele straf hoog genoeg. Ook ik ben vader en ik moet er niet aan denken dat dit met mijn dochter zou gebeuren.. Wel vind ik het belangrijk dat er bij een uitspraak geen ruimte is voor de emotie van een rechter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 9 minuten geleden zei Arezo: Het is wetenschappelijk bewezen dat (zwaar) straffen geen nut heeft. Zeker in deze situatie niet; gevangenisstraf werkt niet afschrikwekkend bij alcoholgebruik achter het stuur. Wat helpt is mensen blijven confronteren met de risico's (en daarin in Vloet natuurlijk wél een uitstekend voorbeeld). De mentaliteit is meestal "Overkomt mij niet, ik kan zo goed rijden dat die paar (lees: tien) pilsjes niet uitmaken". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Wel mooi he dat strafrecht. Als ik dus een godsgruwelijke hekel aan iemand en hem dood wil hebben kan ik het beste met een slok op hem doodrijden ipv de hersenen inslaan. Scheelt al snel een jaar of 10-15 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten