Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Citaat

'UEFA-plannen: Amerikaanse kampioen gaat meedingen naar Europese prijs'

De strijd om de Europese Super Cup moet met de introductie van de Conference League op de schop. De UEFA zou daarbij ook plannen hebben voor de deelname van de Amerikaanse kampioen.

In plaats van één wedstrijd om de Europese Super Cup moet het een Final Four-toernooi worden, waarbij niet alleen de winnaars van de Champions League, Europa League en de Conference League een gooi kunnen doen naar de prijs. Volgens The Guardian heeft de UEFA daarbij ook een blik gericht op de Verenigde Staten om die markt beter te bedienen en daar commercieel de vruchten van te plukken.

De Britse krant meldt dat de UEFA plannen heeft om ook de Amerikaanse kampioen toe te voegen aan het deelnemersveld van de Final Four en zo kans te bieden de Europese prijs te winnen. Vanaf 2024 zou deze historische wijziging kunnen worden doorgevoerd.

Het plan past in de blik die de UEFA richt op Amerika. Eerder werd geopperd dat er plannen liggen om de finale van de Champions League af te werken in de Verenigde Staten.

Bron: https://www.vi.nl/nieuws/uefa-plannen-amerikaanse-kampioen-gaat-meedingen-naar-europese-prijs

Ze zijn echt knettergek bij die UEFA. Als je al iets met de Super Cup zou moeten doen, is het afschaffen maar zeker niet uitbreiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Mathias Pogba zit momenteel in hechtenis vanwege de afpersingszaak tegen zijn broer Paul Pogba, maar hij heeft toch van zich laten horen via eerder ingeplande Twitter-berichten. De oud-speler van Sparta haalt fel uit naar de sterspeler van Juventus en Frankrijk.

De 32-jarige Mathias beschuldigt zijn drie jaar jongere broertje opnieuw van 'hekserij' en het uitspreken van kwade spreuken over ploeggenoten, onder wie Kylian Mbappé. Daarnaast beticht hij Paul Pogba van banden met de onderwereld. Meerdere bekenden zouden daardoor zijn 'aangevallen en neergeschoten'.

'Als u dit bericht leest, heeft mijn bot de automatische plaatsing voltooid. Het betekent ook dat ik niet meer vrij ben, hetzij door de handlangers van mijn broer, hetzij door de politie', begint Mathias zijn explosieve verhaal. 'De laster om mij het zwijgen op te leggen heeft dus gewerkt.' Hij noemt zijn broer onder meer een 'hypocriet, verwend en egoïstisch rot prinsje'.

'Mijn broer is de afgelopen jaren zeer bekwaam geraakt in hekserij', vervolgt Mathias in een reeks Twitter- en videoberichten. 'Hij is een volgeling van de waarzegger Marabout Ibrahim, een goede bekende van oud-voetballer Alou Diarra, die hem via Serge Aurier kent. Mijn broer heeft uit jaloezie meermaals kwade spreuken uitgesproken over zijn ploeggenoten, onder wie Kylian Mbappé.'

Volgens Mathias Pogba heeft zijn broer ook connecties met de georganiseerde misdaad. Hij voelt zich daardoor niet meer veilig. 'Veel mensen zullen het moeilijk te geloven vinden, maar dit is de waarheid. Dit is waarom onze familie en geliefden vandaag de dag gevaar lopen. Mijn broer is altijd omringd geweest door criminelen en dat is hij nog steeds. Het probleem is dat hij zijn connecties gebruikt om zichzelf op straat te beschermen, zaken met ze doet en zorgt voor bloedvergieten uit zijn naam. Ik was daar niet van op de hoogte, totdat hij zijn handlangers verraadde en vluchtte zonder iets te zeggen.'

'Hij liet mijn moeder en mij over aan ons lot, waardoor zijn familie en geliefden een doelwit werden van deze criminelen', vervolgt Mathias zijn relaas. 'Enkele bekenden zijn al aangevallen en neergeschoten door hem. Dat wij niet naar de politie stapten, was uit angst voor vergelding. We hadden geen middelen om onszelf te verdedigen.'

Paul Pogba beweert op zijn beurt dat hij is afgeperst door zijn broer en enkele anderen. Ze zouden dertien miljoen euro hebben geëist van de middenvelder, die onder meer een wapen op zich gericht kreeg. Uiteindelijk betaalde de Franse international 100.000 euro, voordat hij naar de politie stapte.

Dit is ook wel ziek toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-9-2022 om 17:19 zei Kyrill:

Geweldig

Hier net hele clip bekeken:

Net geen 11 minuten, maar simpel meestwerk, echt heel tof. Vooral de video zelf ook en de lineup wauw.

Hoezo meesterwerk? En ik dacht eerst dat Romelu Lukaku ook meedeed in z'n clip ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Steels:

Hoezo meesterwerk? En ik dacht eerst dat Romelu Lukaku ook meedeed in z'n clip ;e

Hoezo niet? Is gewoon geweldige video, ik heb gefascineerd zitten kijken, en ik houd dus totaal niet van rap/hiphop 

Misschien deed Lukaku ook wel mee?;e

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kyrill:

Hoezo niet? Is gewoon geweldige video, ik heb gefascineerd zitten kijken, en ik houd dus totaal niet van rap/hiphop 

Misschien deed Lukaku ook wel mee?;e

Geweldige video of meesterwerk is nog wel een verschilletje..ik vond er eigenlijk weinigs speciaal aan. Doen alsof je president bent, aan een blitse wagen staan rappen, opscheppen met kledij..dat hebben we allemaal al wel eens gezien toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Steels:

Geweldige video of meesterwerk is nog wel een verschilletje..ik vond er eigenlijk weinigs speciaal aan. Doen alsof je president bent, aan een blitse wagen staan rappen, opscheppen met kledij..dat hebben we allemaal al wel eens gezien toch?

Gehoord van smaken verschillen?

En ik denk dat jij de onderliggende boodschap van de video mist. Dit is wel heel wat anders en meer dan ''rappen'' met blitse wagens lol. Ik heb vrijwel nooit ''rap'' video laatste jaren gezien van 11 minuten bijna. Hij maakt statement en heeft allemaal bekende mensen ook witte maar vooral zwarte bij de video gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Gehoord van smaken verschillen?

En ik denk dat jij de onderliggende boodschap van de video mist. Dit is wel heel wat anders en meer dan ''rappen'' met blitse wagens lol. Ik heb vrijwel nooit ''rap'' video laatste jaren gezien van 11 minuten bijna. Hij maakt statement en heeft allemaal bekende mensen ook witte maar vooral zwarte bij de video gedaan.

Tuurlijk verschillen smaken, en ik heb de onderliggende boodschap van de video zeker meegekregen. Maar visueel is het toch allemaal een beetje povertjes, dat het dan 11 minuten duurt en er bekende mensen inkomen, is leuk maar dat maakt het voor mij nog geen meesterwerk.

Deze is 29min en bomvol bekenden! Enjoy!

En als je een echt meesterwerk van rap wilt zien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop vooral dat het rechtssysteem goed werk doet en, als hij het daadwerkelijk gedaan heeft, een terechte straf oplegt. En dat ook een straf wordt opgelegd als een idiote broer, neef of vriend zijn handen vuil wil maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites