Jump to content

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain
 Share

Recommended Posts

Op 14-6-2022 om 20:56 zei Bogatyr:

FB_IMG_1655232985335.jpg

In hetzelfde land waar een niet nader te benoemen club met Kylian Mbappé als technisch directeur (:-D) een verlies noteert van 224 miljoen en doodleuk door kan gaan met wat het doet. Please, explain this to me like I am a 5 year old.... 

27 minuten geleden zei Satyr:

Oefenpotje: Linfield (kampioen Noord-Ierland) - Qatar: 1-0

Qatar speelde met de beste 11.

Dat zou wel een redelijke blamage zijn als Nederland daar niet van wint straks dan :-D

2 uur geleden zei Rogier.:

Dat zou wel een redelijke blamage zijn als Nederland daar niet van wint straks dan

Nja, een clubteam is over het algemeen wel beter getraind en op in elkaar ingespeeld. Weet niet of we nog meer voorbeelden van dit soort wedstrijden hebben ter vergelijking. 

Het heeft ook wel iets naïefs (arrogants?) om te denken dat je zo'n toernooi kunt laten organiseren in Qatar en dan je eigen normen en waarden mee kunt nemen vanuit Europa. Ik hoop dat het nog veel pijnlijke situaties op gaat leveren voor bestuurders.

Ik las gisteren toevallig dat bijvoorbeeld in Dubai als stel hand in hand lopen nog net kan, maar op straat zoenen verboden is. Dus geen seks verhaal, is echt totaal geen stretch in mijn ogen.. En +1 over wat Lenstra zegt.

1 uur geleden zei Lenstra:

Het heeft ook wel iets naïefs (arrogants?) om te denken dat je zo'n toernooi kunt laten organiseren in Qatar en dan je eigen normen en waarden mee kunt nemen vanuit Europa. Ik hoop dat het nog veel pijnlijke situaties op gaat leveren voor bestuurders.

We verwachten wel dat als ze hier komen  zich aanpassen naar onze normen en waarden. En dat wanneer er een voetbal toernooitje daar is hun zich aan het westen moeten aanpassen. Toernooi had er nooit naar toe gemoeten maar zo raar is het niet

9 minuten geleden zei Djurovski:

We verwachten wel dat als ze hier komen  zich aanpassen naar onze normen en waarden. En dat wanneer er een voetbal toernooitje daar is hun zich aan het westen moeten aanpassen. Toernooi had er nooit naar toe gemoeten maar zo raar is het niet

Ik had deze woorden nooit uit jouw mond (vingers)  verwacht. Maar je hebt verder wel gelijk. Geld regeert in voetbal, vandaar dat ik al een flinke tijd terug ben gestopt met (top)voetbal kijken

15 minuten geleden zei Sundgot:

Ik had deze woorden nooit uit jouw mond (vingers)  verwacht. Maar je hebt verder wel gelijk. Geld regeert in voetbal, vandaar dat ik al een flinke tijd terug ben gestopt met (top)voetbal kijken

Ik denk dat te veel mensen vooral veel te naïef zijn. Dat iedereen zich wel kan aanpassen naar hun ideaal beeld. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Als je naar een ander land / cultuur gaat pas je je aan. Leer je dat het ook anders kan. Verrijkt je als persoon. Maar ga geen mensen dwingen om het anders te doen omdat jij het anders ziet.

Snap dat het vreemd over komt uit mijn mond ( vingers ) maar dat komt denk ik vooral dat sommige ( ex ) users mij graag neerzetten als racist/facist 

Edited by Djurovski

1 minuut geleden zei Djurovski:

Ik denk dat te veel mensen vooral veel te naïef zijn. Dat iedereen zich wel kan aanpassen naar hun ideaal beeld. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Als je naar een ander land / cultuur gaat pas je je aan. Leer je dat het ook anders kan. Verrijkt je als persoon. Maar ga geen mensen dwingen om het anders te doen omdat jij het anders ziet

Eens. Al pas ik mij in Polen ook graag aan naar Poolse gewoontes/cultuur. Dat verwacht ik ook andersom tot bepaalde hoogte. Maar we dwalen af.

Ik pas me ook graag aan aan de gewoontes en cultuur als ik ergens naar toe ga. Zowel om nieuwe culturen te leren kennen als uit respect voor die culturen. Toch vind ik het nog iets anders om het te gaan verplichten (en er dergelijke straffen op te zetten).

31 minuten geleden zei Sundgot:

Eens. Al pas ik mij in Polen ook graag aan naar Poolse gewoontes/cultuur. Dat verwacht ik ook andersom tot bepaalde hoogte. Maar we dwalen af.

En daar hoort bimber bij:t:

Citaat

Na een besluit van de Duitse voetbalbond DFB kunnen transgender en non-binaire personen in het Duitse amateurvoetbal voortaan zelf kiezen of ze aan mannen- of vrouwenvoetbal willen deelnemen. Het maakt dus niet meer uit of voetballers als jongen of meisje geboren zijn.

De discussie was opgerakeld in het land doordat het in Duitsland sinds 2018 mogelijk is om bij persoonlijke identificatiedocumenten naast ‘man’ of ‘vrouw’ het vakje divers aan te vinken. Nu heeft de DFB de beslissing genomen amateurvoetballers voortaan zelf te laten kiezen in wat voor elftal ze willen spelen. Non-binaire personen voelen zich niet specifiek man of vrouw. Een transgender is iemand die van geslacht wil veranderen, of al is veranderd.

Momenteel is er in de sportwereld nog geen universele regel voor deelname van trans of non-binaire atleten. Daarom is het voor elke bond mogelijk eigen regels te maken. Dat is dan ook het advies van het Internationaal Olympisch Comité. De nieuwe regel geldt vanaf het komende seizoen in het Duitse amateurvoetbal. De nieuwe regel helpt voor transgenders ook in hun transitieproces: ze kunnen nu zelf bepalen of ze blijven spelen voor hun huidige team of juist overgaan naar een team van hun nieuwe gender.

Christian Rudolph, hoofdcontactpersoon voor gender en seksuele diversiteit bij het DFB, is erg tevreden over de beslissing die de bond heeft genomen.”Het is erg belangrijk dat de DFB opheldering heeft gegeven over dit onderwerp. Amateurvoetbal moet voor iedereen mogelijk zijn. Het was een lang, maar belangrijk proces. Dit is een grote stap naar zelfbeschikking voor amateurvoetballers in Duitsland.”

@DjurovskiKan je mooi meedoen in Duitsland.

3 minuten geleden zei Sundgot:

Soplica en Tymbark wordt mij vooral aangeleerd

Soplica is top maar probeer eens bimber. Zelfgestookte.

2 minuten geleden zei Djurovski:

Is dat de Poolse bumble of Tinder?

Overheerlijk drankje.

24 minuten geleden zei La Pulga:

@DjurovskiKan je mooi meedoen in Duitsland.

Man is amateur voetbal... gezien het niveau van het vrouwenvoetbal en mijn debuut op 1 met 37 kan ik makkelijk mee met de Oranje dames

22 minuten geleden zei Mansveld:

Soplica is top maar probeer eens bimber. Zelfgestookte.

Overheerlijk drankje.

Zal het eens proberen als ik er ben

1 minuut geleden zei Djurovski:

Man is amateur voetbal... gezien het niveau van het vrouwenvoetbal en mijn debuut op 1 met 37 kan ik makkelijk mee met de Oranje dames

Dit is nog het begin he, al ben je uiteindelijk goed genoeg stroom je zo in bij Bayern vrouwen anders is het weer snel discriminatie.